30 بازی ویدیویی که بهترین های 2018 هستند

زمانی بود که والدین بازی های ویدیویی را برای مغز کودک مخرب می دانستند. خوشبختانه با گسترش این بازی ها و تحقیقات بسیاری که در این زمینه انجام شد، غلط بودن باور این والدین اثبات گردید. امروزه، پس از گذشت دهه ها، بازی های ویدیویی به عنوان نوعی از سرگرمی پذیرفته شده و باورهای سنتی را کنار گذاشته اند.

این مسئله باعث گسترش بازی های ویدیویی شده است، هم در زمینه کیفیت بازی ها و هم زمینه تعداد بازی های در دسترس. به همین دلیل انتخاب بازی های برتر و بی کیفیت می تواند دشوار باشد. در این مقاله سعی کردیم 30 بازی برتر سال 2018 را که منتظرشان هستیم به شما معرفی کنیم. چه نینتندو سوئیچ دارید چه کامپیوتر، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 یا هرچیز دیگر، در این فهرست حداقل یک بازی مناسب شما وجود دارد. با پروشات همراه باشید.


AGONY

PC، PS4، Xbox One

متاسفانه باید گفت اخیرا ژانر وحشت بازی ویدیویی مناسبی ارائه نکرده است. بسیاری از توسعه دهندگان از همان سبک های قدیمی استفاده می کنند: کلبه وحشت، زامبی ها و غیره. به همین دلیل است که این بازی متمایز شده زیرا در ژانر خود یکی از برترین هاست. این بازی ترس و بقا فضای متفاوتی دارد که از شر هیولاها فرار نمی کنید بلکه از جهنم می گریزید.

همچنین بخوانید: 50 بازی برتر در تاریخ بازی های کامپیوتری: از نوستالژیک ها تا مدرن ها


ANTHEM

PC، PS4، Xbox One

باید بدانید که BioWare مسئول تولید سه چندگانه RPG اکشن بوده است: Mass Effect, Dragon Age و Star Wars: KOTOR. اکنون این شرکت تجربه متفاوتی را عرضه کرده است. اگرچه این بازی برخی از عناصر کلاسیک RPG یا بازی نقش آفرینی را حفظ کرده، مانند رفتن شخصیت به مراحل بالاتر و توانایی های ویژه. اما در عین حال یک بازی عظیم جهان باز است. این بازی با وجود نقش آفرینی آنلاین چندنفره گسترده یا MMORPG و تیراندازی سوم شخص، بازی زیبایی خواهد بود.

همچنین بخوانید: اگر به بازی GTA علاقه دارید، این 10 بازی را از دست ندهید


BLOODSTAINED: RITUAL OF THE NIGHT

PC، PS4، Xbox One, Nintendo Switch

با وجود درگاه هایی مانند Kickstarter, IndieGoGo و غیره، باید منتظر بازی های محبوب اینچنینی باشیم. این بازی اکشن ماجراجویانه که می تواند ادامه دهنده چندگانه Castlevania باشد، به عنوان یک بازی که از یک استودیوی کوچک خلق شده، بسیار دیدنی است. بازی های هندی بیشتر و بیشتر آینده را به تصویر می کشند و این بازی هم نمونه بارز آن است.

همچنین بخوانید: 30 حقیقت جالب درباره بازی سوپر ماریو


THE CALL OF CTHULHU

PC، PS4، Xbox One

یکی از بازی هایی که قرار بود سال 2017 عرضه شود و از زمان ساخت آن 4 سال می گذرد. اگرچه این امر عجیب نیست، اما عدم ارائه هرگونه اطلاعات درباره این بازی می تواند عجیب باشد. این بازی به عنوان یکی از ساخته های لاوکرافت یک بازی زیبا در ژانر ترس و بقاست و با جزئیاتی که به دقت پرداخته شده می تواند یکی از بهترین ها باشد. طبق گفته توسعه دهندگان سیانید در این بازی از عناصر RPG – مانند خصوصی سازی شخصیت و ارتقا – استفاده شده است.


CODE VEIN

PC، PS4، Xbox One

یک بازی مشابه با چندگانه Dark Souls که به علت سبک هنری انیمه سازی می توان آن را با Devil May Cry هم مقایسه کرد. فرمت RPG اکشن و مضامین خون آشامی به آن افزوده شده و با وجود الهام گرفتن از بازی های موفق نمی توان اشکالی در آن یافت. تاثیر انیمه شاید برخی از مخاطبین را دلزده کند، با این حال امیدواریم که این بازی طرفداران بسیاری را جلب نماید.


CRACKDOWN 3

PC، PS4، Xbox One

یک بازی از کمپانی مایکروسافت که مدت ها منتظرش بودیم و جز بازی هایی است که قرار بود در سال 2017 عرضه شود. اگرچه این تاخیر ناامیدکننده است اما انتظارات ما را کاهش نداد. خوشبتانه این امر باعث می شود تصور کنیم که این استودیو برای خلق یک بازی موفق و حذف موارد منفی که در بازی دوم شان وجود داشت، زمان کافی صرف کرده است. مضمون اتومبیل دزدی در کنار سربازان قوی می تواند بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کند.


DAYS GONE

PS4

اگرچه ژانر ترس و بقا پر از بازی های زامبی است اما دلیل نمی شود که برای مضامین دیگر فضای کافی وجود نداشته باشد که یکی از نمونه های آن DAYS GONE است. فضای بازی در صحرای شمال غربی پسیفیک انتخاب شده و این بازی تا حدی به Red Dead Redemption 2 (مخصوصا Undead Rising DLC) و The Last of Us شباهت دارد البته رگه هایی از بازی Sons of Anarchy در آن دیده می شود. اگر تا به حال دوست داشتید در یک بازی جهان بازی ماجراجویانه همانند سریال “مردگان متحرک” (The Walking Dead) شرکت کنید، این بازی مناسب شماست.


DEATH STRANDING

PS4

هنوز درباره اولین پروژه هیدئو کوجیما پس از ترک کونامی چیز زیادی نمی دانیم. تنها چیزی که می دانیم این است که ستاره های حقیقی سینما یعنی نورمن ریدوس (مردگان متحرک)  و مدس میکلسن (روگ وان – Rogue One) در آن حضور دارند. همچنین می دانیم که این بازی همانند بازی Metal Gear: The Phantom Pain یک بازی اکشن جهان باز است و با مضامینی چون آب، اجراهای اکشن و پیری/فساد، ارتباط دارد. نمی دانیم این مضامین چگونه در کنار هم قرار خواهند گرفت اما از آنجاییکه کوجیما استاد این کارهاست بنابراین انتظارات مان را برآورده خواهد کرد.


DETROIT: BECOME HUMAN

PS4

بازی ویدیویی Heavy Rain که در سال 2010 عرضه شد، بیشتر شبیه یک فیلم سرگرم کننده بود تا یک بازی که باید در کازینو یا کلوپ بازی شود. دنیای عمیق و داستان زیبای این بازی نقطه قوت آن بود. اکنون همان استودیو یک بازی تریلر علمی تخیلی نئو نوآر به نام Detroit: Become Human خلق کرده که گویی از چندگانه بلید رانر الهام گرفته است. شیاطین این بازی بسیار جذاب و رئال هستند. پس منتظر این بازی خواهیم بود.


DRAGON BALL FIGHTERZ

PC، PS4، Xbox One

سریال Dragon Ball با صحنه های مبارزه اکشن یکی از بهترین منابع اقتباسی بازی ویدیویی بوده است و به همین دلیل چندین بازی اقتباسی دارد. با این حال زمانی که به بازی هایی چون Street Fighter و Mortal Kombat نگاهی می اندازیم مشتاقیم شخصیت های جدید، تغییرات ماشینی و ویژگی های بازی Dragon Ball را ببینیم. این بازی با شخصیت های جذاب و گرافیک ارتقا یافته یک استثناست.


EXTINCTION

PC، PS4، Xbox One

اگر بازی های Attack on Titan یا Shadow of the Colossus را دوست داشته اید، احتمالا از این بازی هم خوشتان می آید. یک بازی ماجراجویانه و در عین حال اکشن معماگونه که باید در کنار لشکری از انسان های مبارز، نژاد 45 متری آگرها را شکست دهید. بازیکن ها باید بتوانند برای قطع عضو، کشتن و شکست این موجودات برنامه ریزی کنند. ادغام کلیشه های جذاب دنیای بازی در کنار مکانیسم های بازی ویدیویی می تواند این بازی را به یک بازی محبوب تبدیل کند که امیدواریم داستان جالبی هم داشته باشد.


FAR CRY 5

PC، PS4، Xbox One

تمایل توسعه دهندگان به تغییر در فرم و عملکرد (نسبت به بازی Far Cry Primal) باعث شد که این بازی اکشن ماجراجویانه زیبا پدید بیاید. به نظر می رسد که پنجمین سری این بازی به همان داستان های تعقیب و گریز مربوط باشد اما فضای آن جالب است. در این بازی، بازیکنان باید در یک شهر تخیلی در کوه های مونتانای ایالات متحده – که ایده بسیار جالبی است – ماجراجویی کنند.


GOD OF WAR

PS4

از عرضه آخرین سری چندگانه جذاب God of War حدود یک دهه می گذرد. خوشبختانه کراتوس با بدن خونین اش مجددا به عرصه بازگشته، با این تفاوت که پیر شده و پسرش هم در ماجراجویی ها با اوست. مطمئن نیستیم که رابطه پدر و پسری در موفقیت این اثر تاثیرگذار باشد اما در هر صورت از بازگشت دوباره این بازی جذاب خوشحالیم.


JURASSIC WORLD: EVOLUTION

PC، PS4، Xbox One

اگر فیلم های پارک ژوراسیک را تماشا کرده اید و تصور کرده اید پارک دایناسورها می تواند ایده خوبی باشد، بنابراین از این بازی خوشتان می آید. این بازی همانند Sim City و Rollercoaster Tycoon کنترل بازی را به دست شما داده و می توانید باغ وحش خود را بسازید – بهتر است به گونه های موجود در فیلم (و البته گونه هایی که در فیلم نبودند) بیشتر دقت کنید. همچنین ممکن است برخی از این موجودات بخواهند از باغ وحشت گریخته و بقیه را بترسانند.


KINGDOM COME: DELIVERANCE

PC، PS4، Xbox One

بازی های ویدیویی قرون وسطایی معمولا از عناصری چون اژدها، جادو و موجودات عجیب استفاده می کنند. اما حتی بدون وجود قدرت های اساطیری و هیولاها هم، دوره های گذشته ترسناک و خطرناک به نظر می رسیدند. در بازی Kingdom Come: Deliverance شاهد صحنه های مبارزه و هنرهای جادویی هستیم. در حقیقت، اگر در بازی صدمه دیدید، باید زخم را پوشانده و منتظر باشید نه اینکه معجون بخورید. از آنجاییکه کل بازی به کیفیت HD مجهز است بنابراین می توانید صحنه ها را با کیفیت بالا تماشا کنید.


KINGDOM HEARTS 3

PS4، Xbox One

ترکیب دنیای بازی اکشن PRG ژاپنی با دنیای دیزنی می تواند عجیب به نظر برسد. اما ثابت شده که این بازی می تواند جالب ترین، مهیج ترین و لذت بخش ترین تجربه ممکن باشد. با وجود موفقیت این چندگانه، بیش از یک دهه و نیم است که سری جدیدی از آن عرضه نشده و به همین دلیل طرفداران به شدت منتظر عرضه این بازی در سال جدید هستند. بنابراین خودتان را آماده کنید.


LEFT ALIVE

PS4، Xbox One

شاید با توجه به نام این بازی تصور کنید یک بازی ترس و بقاست، اما اشتباه کرده اید. این بازی بیشتر به بازی هایی مانند Metal Gear و Titanfall شباهت دارد. فضای آن در آینده ای است که به جای تمرکز بر آخرالزمان به سلاح های جنگی آینده پرداخته می شود. ربات های غول پیکر، انفجارات بزرگ و حداقل کمی ملودرام انیمه در این بازی دیده می شود.


MARVEL’S SPIDER-MAN

PS4

این بازی بازهم ثابت می کند که مرد عنکبوتی، ابرقهرمان افسانه ای کتاب کامیک و دنیای مارول می تواند در دنیای بازی های ویدیویی انقلاب به پا کند. متاسفانه تا به حال دیده ایم که بازی های مرد عنکبوتی بسیار بد بودند. بنابراین منتظریم این بازی که جز بازی های آینده مرد عنکبوتی، از جمله موارد موفق باشد. اگر تازه کار هستید باید بدانید که متاسفانه این بازی به فیلم های مرد عنکبوتی ربطی ندارد. همچنین گفته می شود که Insomniac Games کمپانی سازنده،  (Ratchet & Clank, Spyro)، برای اطمینان از موفقیت این بازی تلاش زیادی کرده که البته این به معنای سود مالی برای آنهاست.


MEGA MAN 11

PC، PS4، Xbox One, Nintendo Switch

قرار بود که Mighty No. 9 جانشین چندگانه Mega Man باشد که همه مان منتظرش بودیم. اما چندان موفق نشد و طرفداران بازی های دو بعدی را ناامید کرد. خوشبختانه پس از سال ها انتظار در این سال می توانیم شاهد نسخه جدید این چندگانه باشیم. و می توانیم با انجام این بازی تجارب کودکانه گذشته خود را تکرار کنیم.


METAL GEAR SURVIVE

PC، PS4، Xbox One

همانطور که منتظریم تا ببینیم پروژه جدید کوجیما پس از ترک کونامی به کجا میرسد، به همان اندازه هم منتظریم تا ببینیم چندگانه Metal Gear بدون او چگونه خواهد بود. این سری جدید از بازی موفق چند سال گذشته یعنی The Phantom Pain الهام گرفته است. به نظر می رسد که این بازی می تواند جالب باشد. اما هنوز باید منتظر باشیم تا ببینیم این سری جدید چگونه خواهد بود.


METRO: EXODUS

PC، PS4، Xbox One

نمی دانیم آیا دیمیتری گلوخوسکی هرگز تصور می کرد کتاب علمی تخیلی مدینه فاسده اش به سری بازی های ویدیویی تبدیل شود، یا نه، اما احتمالا این خبر او را خوشحال می کند. و خوشحالیم که سری سوم این بازی عرضه خواهد شد و تجربه جدیدی را در اختیارمان قرار می دهد. همچنین باید گفت که این بازی توسط یک کمپانی اوکراینی ساخته شده و امیدواریم که نزدیک بودن آن ها به روسیه بتواند در خلق فضای داستان که همان روسیه است، موثر باشد.


MONSTER HUNTER: WORLD

PC، PS4، Xbox One

شاید بسیاری از شما این بازی را تجربه کرده باشید. این بازی اکشن RPG همانند سری های قبلی بر تعقیب و شکار هیولاهای غول پیکری که در طبیعت هستند، تمرکز دارد. تفاوت های این بازی با بازی های قبلی باعث برتری آن شده است: محیط های بزرگ تر، حرکت از محلی به محل دیگر و امکان بازی چند نفره تا 4 نفر در مقیاس جهانی. علاوه بر این، خالق این بازی برای افزایش آزادی عمل بازیکن در بازی، تکنولوژی خرید مجازی هم قید شده است.


RED DEAD REDEMPTION 2

PS4، Xbox One

بسیاری از طرفداران وفادار GTA معتقدند که Red Dead Redemption بهترین بازی راک استار تولید شده است. شاید شما این موضوع را قبول نداشته باشید. اگر با این موضوع موافقید پس باید بدانید سری جدید این بازی به بازار خواهد آمد و به داستان ضدقهرمان سری پیش، یعنی داچ وندر لیند می پردازد. بنابراین هفت تیرهای خود را آمده کرده و سوار اسب شوید. زیرا اگر به یاغی این بازی تبدیل شوید به آن ها نیاز خواهید داشت.


SHADOW OF THE COLOSSUS

PS4

این بازی با اکران در سال 2005 توسط استودیویی که بازی هایی چون Ico و The Last Guardian را ساخته بود، به یکی از زیباترین بازی های تاریخ بدل شد. اما متاسفانه مانند بسیاری از بازی های آن زمان چندان مورد توجه قرار نگرفت. اما نگران نباشید زیرا نسخه جدید آن به بازار آمده است. حتی باید گفت این نسخه از نسخه اصلی هم بهتر بود. تنها چیزی که باید نگرانش باشیم این است که آیا مکانیزم های بازی به گونه ای تغییر یافته که با زمان هماهنگ بوده و یا کنترل دوربین بهبود یافته است یا نه. بنابراین باید منتظر باشیم.


SKULL & BONES

PC، PS4، Xbox One

درباره دزدان دریایی بازی های چندان زیادی ساخته نمی شود. تا همین اواخر بهترین بازی در این زمینه تنها بازی Assasin’s Creed: Black Flag بود که می توانستید در آن به بازی دزدان دریایی و ماجراهای آن بپردازید. که متاسفانه تمام قسمت های آن خوب پرداخته نشده بود. اما به نظر می رسد که در حال حاضر بازی Skull & Bones بهترین باشد. شاید شما هم برای یافتن گنج دزدان دریایی نتوانید بیش از این صبر کنید.


SOUL CALIBUR VI

PC، PS4، Xbox One

یکی از نوآورانه ترین و برترین سری بازی های مبارزه که برای انجام آن به تکنیک های خاصی نیاز نیست و تنها به کمک دکمه ها می توانید در آن پیروز شوید. به همین دلیل شاید کودکان هم این بازی را دوست داشته باشند. هرچند که به دلیل میزان خشونت موجود در این بازی برای کودکان مناسب نیست. در هر صورت در سری بعدی این بازی شاهد نبردهای استراتژیک و داستان های جدید خواهیم بود.


SYSTEM SHOCK

PC، PS4، Xbox One

اگر بازی Doom آغازگر ژانر علمی تخیلی تیراندازی بود، System Shock (که نسخه اولیه آن در سال 1994 عرضه شد) با افزودن عناصر ترس و بقا  این ژانر را به سطح جدیدی رساند. حتی گفته می شود که بدون وجود این بازی چندگانه Dead Space نمی توانست وجود داشته باشد. خوشبختانه چندین توسعه دهنده توانستند با همکاری هم این بازی را تغییر داده و به سطح جدیدی برسانند. پس اگر بازی اصلی را تجربه نکرده اید نگران نباشید زیرا می توانید این بازی جدید را خریداری کنید. اگر از ژانر علمی تخیلی خوشتان می آید، این بازی را تجربه کنید.


VAMPYR

PC، PS4، Xbox One

در این بازی باید در نقش یک خون آشام بازی کنید و برای پیروز شدن حتما باید این کار را انجام دهید. اگرچه همه مان با داستان های خون آشامی آشنا هستیم اما این که این داستان در یک بازی اعمال شده و بتوانید در آن دخالت داشته باشید، آن را به سطح جدیدی می رساند. اگر بازی به همین صورت باشید پس احتمالا دوران گوتیک انگلستان را به نمایش می گذارد. از آنجاییکه این بازی یکی از بازی های به تاخیر افتاده از سال 2017 است، بنابراین احتمالا برای تکمیل آن به اندازه کافی وقت صرف شده است.


WE HAPPY FEW

PC، PS4، Xbox One

در سال های اخیر بازی های هندی پیشرفت کرده اند که نتیجه زحمت توسعه دهندگان کوچک است. مشخص است که برای ساخت این بازی ها تلاش و علاقه زیادی صرف می شود و همین موضوع به جذابیت آن ها می افزاید. این بازی یک نمونه بارز است که با ژانر ترس و بقا، در هر جنبه، از جزئیات ریز گرفته تا فضا، طراحی شخصیت های فرعی و داستان جذاب، موفق عمل کرده است. به همین دلیل جذابیت این بازی نزدمان افزایش می یابد.


YOSHI

Nintendo switch

گفته می شود بازی هایی نظیر Little Big Planet از بازی Paper Mario الهام گرفته اند. و اکنون با عرضه این بازی از نینتندو سوئیچ، به نظر می رسد که این الهام گرفتن به شکل دیگری بازگشته است. این بازی که ادامه بازی Yoshi’s Woolly World است، به دایناسور اهلی ماریو می پردازد و به این صورت یکی از جذاب ترین بازی ها را پدید می آورد. بهترین جنبه اش این است که سبک بازی با داستان همخوانی دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم