چگونه افراد باهوش کار کمتری انجام می دهند و نتیجه بیشتری کسب می کنند

برخی از افراد در انجام کارها توانایی عجیبی دارند. آنها از شب‌ها و آخر هفته‌هایشان لذت می‌برند و درعین‌حال از افرادی که ساعت کارشان 10 تا 20 ساعت در هفته از آن‌ها بیشتر است، کار بیشتری انجام می‌دهند.

یک مطالعه جدید از دانشگاه استنفورد نتایج جدیدی را نشان می‌دهد. بر اساس این مطالعه زمانی که ساعت کار در هفته از 50 ساعت بگذرد بازده فرد به‌شدت کاهش می‌یابد, ساعت کار بیش از 55 ساعت در هفته به نسبت بدتر بوده و بیش از 55 ساعت کار در هفته هیچ فایده‌ای ندارد. درست است, افرادی که به ‌اندازه 70 ساعت یا بیشتر در هفته کار انجام می‌دهند درواقع همان مقدار کاری را انجام می‌دهند که افراد در 55 ساعت انجام می‌دهند.

” زمان چیزی است که بیش از هر چیز دیگری به دنبالش هستیم، اما به بدترین شکل از آن استفاده می‌کنیم.”

– ویلیام پن

افراد باهوش می‌دانند که استراحت و تجدیدقوا برای افزایش بازدهی ضروری است، بنابراین از تعطیلات و آخر هفته‌هایشان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

گفتن این جمله آسان‌تر از انجام دادن است, اما چند راه‌حل وجود دارد. در این مقاله راه‌هایی را به شما ارائه می‌دهیم که به کمک آن‌ها می‌توانید از آخر هفته خود به بهترین نحو استفاده کرده و سپس هفته خود را با انرژی آغاز کنید.

1. قطع اتصال اینترنت

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای فراموش کردن کار در خانه و آخر هفته این است که اینترنت خود را قطع کنید. در غیر این صورت استرس کار همیشه همراهتان می‌ماند. اگر واقعاً نمی‌توانید این کار را انجام دهید، می‌توانید ساعت‌های خاصی از هفته را به پاسخ دادن به ایمیل‌ها اختصاص دهید. برای مثال، بعد از نهار یا زمانی که فرزندانتان مشغول بازی هستند. بااین کار می‌توانید استرس خود را به حداقل رسانده و از تعطیلات خود لذت ببرید.

2. به حداقل رساندن وظایف

وظایف و مشغولیت‌ها کل زمان ما را اشغال می‌کنند، درنتیجه نمی‌توانیم استراحت کنیم. متأسفانه زندگی مشغله‌های بسیاری دارد و اگر بخواهیم تمام آن‌ها را انجام دهیم باید تمام هفت روز هفته را مشغول به کار باشیم. برای اجتناب از این وضعیت باید وظایف خود را برنامه‌ریزی نموده و اگر نتوانستید کاری را در طول هفته انجام دهید آن را به هفته بعد موکول کنید نه آخر هفته.

3. ورزش کردن

برای ورزش کردن وقت ندارید؟ پس در 48 ساعت آخر هفته ساعتی را به ورزش اختصاص دهید. 10 دقیقه نرمش بدن باعث آزاد شدن نورون‌های عصبی می‌شود و درنتیجه آن استرستان کاهش می‌یابد. همچنین، ورزش باعث می‌شود ایده‌های جدیدی به ذهنتان برسد. افراد خلاق و نوآور برای ورزش کردن به پارک و فضای باز می‌روند. فرقی نمی‌کند چه ورزشی را انتخاب کنید، فقط باید ورزش موردنظر خود را در برنامه آخر هفته خود بگنجانید.

4. تفکر کردن

یکی از ابزار موفقیت تفکر است. در روزهای آخر هفته می‌توانید به وظایف، شغل و هدف‌های خود فکر کنید. زیرا با نبود استرس ناشی از کار می‌توانید ایده‌های خود را خوب بررسی کنید. بنابراین در آخر هفته بعدی به ایده و اهداف خود خوب فکر کنید تا شاهد پیشرفت و بهبود کارهایتان باشید.

5. داشتن شور و شوق

اگر واقعاً نسبت به چیزی شور و شوق داشته باشید، انرژی‌تان دوچندان خواهد شد. استرستان کاهش ‌یافته و افق‌های جدیدی به رویتان باز می‌شود. کارهایی مانند موسیقی، نقاشی، مطالعه، نوشتن و هرکاری که شور و اشتیاق شما را برانگیزد، باعث می‌شود از ساعات خود لذت برده و انرژی بیشتری کسب کنید.

6. وقت گذراندن با خانواده

وقت گذراندن با خانواده در آخر هفته ضروری است و باعث می‌شود استرس و نگرانی‌تان از بین برود. بنابراین اجازه ندهید که کار و مشغله شما را از خانواده‌تان دور کند. فرزندان خود را به پارک ببرید، همسر خود را به رستوران موردعلاقه‌اش ببرید و به دیدن والدینتان بروید.

7. ترتیب دادن برنامه‌ای برای خود

بلیت کنسرت یا بازی خریده و به آنجا بروید، و یا به جدیدترین رستوران رفته و غذای موردعلاقه خود را سفارش دهید. کاری را انجام دهید که مدت‌هاست انجام نداده‌اید. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که منتظر یک اتفاق خوب هستیم، از آن اتفاق بیشتر لذت می‌بریم. زمانی که قرار است آخر هفته کار خاصی انجام دهید، کل هفته خوشحال و هیجان‌زده خواهید بود.

8. بیدار شدن در ساعت همیشگی

خوابیدن در روز تعطیلات بسیار لذت‌بخش است اما بااین‌حال برنامه خواب شما را به هم میزند. زیرا مغز شما به زمان‌بندی خاصی عادت می‌کند و پس از مدتی در ساعت همیشگی بیدار خواهید شد. زمانی که بیش از ساعت خواب همیشگی‌تان می‌خوابید، خسته و کسل می‌شوید. با این کار نه‌تنها روز تعطیلتان خراب می‌شود، بلکه در روز بعد هم بازدهی چندانی نخواهید داشت. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر بخوابید شب قبل زودتر به رختخواب بروید.

9. اختصاص دادن صبح روز تعطیل به خودتان

اگر دارای خانواده و فرزند باشید، اختصاص دادن زمانی از صبح برای خودتان کار دشواری است. بااین‌حال، انجام کار موردعلاقه‌تان در آغاز روز باعث می‌شود که روز خود را خوب آغاز کنید. علاوه براین، مغز شما هم عادت می‌کند که در روزهای تعطیل زود بیدار شوید. دو الی چهار ساعت پس از بیدار شدن مغز ما در بهترین حالت قرار دارد، بنابراین بعد از بیدار شدن یک فعالیت فیزیکی انجام داده و سپس به کارهای ذهنی‌تان رسیدگی کنید.

10. آماده کردن خود برای هفته آتی

آخر هفته فرصت خوبی است تا برای هفته آتی برنامه‌ریزی کنید. صرف 30 دقیقه برای برنامه‌ریزی باعث می‌شود بازدهی‌تان افزایش و استرستان کاهش یابد. زمانی که برنامه از پیش تعیین‌شده‌ای داشته باشید همه‌چیز برایتان قابل‌کنترل می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم