راهنمای کامل سفر به آمستردام

آمستردام یکی از شهرهای زیبای دنیاست که بیش ازآنچه تصور کنید، شگفتی‌هایی دارد که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

در راهنمای سفر به آمستردام این اطلاعات را به دست خواهید آورد:

  • برای سفر به آمستردام به چه بودجه‌ای نیاز خواهید داشت
  • برای بازدید از آمستردام به چه مدت‌زمانی نیاز دارید
  • نکات مثبت و منفی آمستردام
  • جاذبه‌های گردشگری آمستردام
  • بهترین محله‌های آمستردام
  • غذاها و نوشیدنی‌های ارزان
  • بهترین خوابگاه‌های آمستردام
  • شب‌های آمستردام
  • وسایل نقلیه عمومی

 

برای سفر به آمستردام به چه بودجه‌ای نیاز خواهید داشت

برای سفر به‌ بودجه روزانه 40- 80 پوند نیاز دارید. البته مخارج کمتر یا بیشتر از این مقدار به خودتان بستگی دارد. این شهر نسبت به شهرهای دیگر کمی گران است، بنابراین ممکن است که سفر خود را کوتاه کنید.

برای بازدید از آمستردام به چه مدت‌زمانی نیاز دارید: (3-4 روز)

این شهر آن‌قدر بزرگ نیست، بنابراین در عرض چند روز می‌توانید از مناطق مختلف آن دیدن کنید. به نظر ما 3 یا چهار روز اقامت کافی است. البته تصمیم‌گیری برای اقامت بیشتر به خودتان بستگی دارد. حتی می‌توانید مدت اقامت خود را افزایش داده و ازآنجا به شهرهای دیگر سفر کنید.

نکات مثبت و منفی آمستردام

در این قسمت نکات مثبت و منفی این شهر را در اختیارتان قرار خواهیم داد:

نکات منفی

دوچرخه‌ها. در تمام نقاط این شهر دوچرخه‌سوارها را در برابر خود خواهید دید و طبق حق تقدم شهروندان دوچرخه‌سوار نسبت به توریست‌ها، همیشه حق با آن‌هاست.

مصرف الکل. در این شهر مصرف الکل بسیار رایج است و ممکن است با افراد مست و لایعقل زیاد مواجه شوید.

عدم کیفیت غذا. آمستردام غذاهای خوبی ندارد، حتی رستوران‌های متوسط هم قیمت بالایی دارند. بنابراین باید برای یافتن رستوران خوب جستجو کنید.

نکات مثبت

زیبایی شهر. قسمت اصلی شهر آمستردام در میراث یونسکو به ثبت رسیده است. در این شهر آبراه‌ها و پل‌های بسیاری وجود دارد، که زیبایی شهر را دوچندان می‌کند.

موزه. در این شهر موزه‌هایی زیبایی وجود دارد که ممکن است بخواهید از آن‌ها دیدن کنید.

دوچرخه‌ها. یک دوچرخه اجاره کرده و تمام قسمت‌های شهر را بگردید.

هوای خنک. بله درست است که این شهر یکی از شهرهای سرد جهان محسوب می‌شود اما شهروندان آن می‌دانند که برای داشتن اوقات خوش باید چه‌کار کنند.

شهروندان جذاب. این شهر به داشتن شهروندان قدبلند و جذاب معروف است.

جاذبه‌های گردشگری آمستردام

موزه‌ها

آمستردام بیش از 60 موزه دارد که برخی از آن‌ها از استانداردهای جهانی برخوردارند.

موزه امپراتوری. موزه امپراتوری یا رایکس میوزیوم، بزرگ‌ترین موزه هلند و یکی از غنی‌ترین موزه‌های اروپا محسوب می‌شود. این موزه که به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد در میدان موزه در آمستردام قرار دارد.

موزه ونگوگ. موزه ونگوگ نگارخانه‌ای در آمستردام هلند است که به آثار نقاش هلندی، ونسان ونگوگ و معاصرانش اختصاص دارد. این موزه در میدان موزه‌ای قرار دارد که در آن، موزه‌های دیگری چون موزه امپراتوری، موزه اشتدلیک آمستردام و تالار کنسرت آمستردام قرار دارند.

موزه اشتدلیک. موزه اشتدلیک آمستردام موزهای مختص هنر نوین و معاصر است که در آمستردام، هلند واقع شده است. ساختمان این موزه در سده ۱۹ میلادی بنا نهاده شد، و بخشی که امروزه ورودی موزه از آن می‌گذرد، در سده ۲۰ ام بدان افزوده شد.

موزه عکس. این موزه عکس‌های عکاسان معروف را به معرض نمایش می‌گذارد.

خانه آنه فرانک. خانه آنه فرانک یک خانه نویسنده و موزه است که به روزانه‌نویس یهودی زمان جنگ، آنه فرانک اختصاص دارد. در طول جنگ جهانی دوم، آنه فرانک و خانواده‌اش به همراه چهار نفر دیگر و برای فرار از آزار و اذیت نازی‌ها، در یکی از اتاق‌های مخفی این خانه پنهان شدند.

موزه مقاومت. یک موزه جالب که اطلاعات مربوط به جنگ و کنترل نازی‌ها را به معرض نمایش می‌گذارد.

موزه دریایی هلند. این موزه تاریخ دریایی هلند را نشان می‌دهد. در این موزه همه‌چیز را راجع به تاریخ آمستردام در اختیارتان قرار می‌دهد.

پارک‌ها

پارک واندل. بزرگ‌ترین و مشهورترین پارک آمستردام واندل است. این پارک زیبا با درخت‌هایش سرسبز، آبراه‌ها و باغچه‌هایش، میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

پارک موزه. این پارک در روبه روی موزه امپراتوری و ونگوگ قرار گرفته، بنابراین پس از بازدید از موزه می‌توانید در این مکان استراحت کنید.

پارک صارفتی. جنب بزرگ‌ترین بازار هلند، پارک صارفتی، که پارک کوچک و زیبایی است، قرار دارد.

بازارها

آلبرت کیوپ. این بازار بزرگ‌ترین بازار آمستردام و کل اروپا است. این بازار که در محله پیجو قرار گرفته، همه‌چیز از خوراک، پوشاک و آثار هنری را به فروش می‌رساند.

بازار نوردر. این بازار که در محله جوردان قرار گرفته غذاهای تازه به فروش می‌رساند.

بازار مرکت و نیو. این بازارها سبزیجات کشاورزان هلندی را به فروش می‌رساند.

هالن. این بازار که فقط یک‌بار در ماه باز است، بهترین مکان برای خرید کالاهای خاص است.

بازار گل آمستردام. این بازار بزرگ‌ترین بازار گل و گیاه جهان است که در تمام سال باز است و گل و گیاه به فروش می‌رساند.

محله‌های آمستردام

آمستردام محله‌های مختلفی دارد که در اینجا بهترین این محله‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

جوردان

محله جوردان یکی از بهترین محله‌های آمستردام برای اقامت است. این محله که در گذشته محل زندگی قشر کارگر به شمار می‌آمده، امروزه محل زندگی هنرمندان و دانش جویان می‌باشد. در این محله رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارد و در مرکز شهر قرار گرفته است.

پیج

این محله در قسمت جنوبی مرکز شهر قرار دارد و بیش از 100 سال است که محل زندگی هنرمندان و فرهیختگان به شمار می‌رود. امروزه این محله بسیار معروف است. و افراد مختلف از قشرهای مختلف به آنجا می‌روند. در این محله رستوران، کافه و مراکز خریدی بزرگی وجود دارد. بازار بزرگ آلبرت کیوپ در این محله قرار دارد. از طریق این محله می‌توانید به‌راحتی به مرکز شهر بروید.

نیژن استراتژز

این محله کوچک فقط دارای 9 خیابان است. این محله برای داشتن فروشگاه‌ها و کافه‌های دنجش معروف است. این محله در مرکز شهر قرار دارد اما هنوز هم می‌خواهد استقلالش را حفظ کند، بنابراین هیچ مرکز خرید زنجیره‌ای در آن دیده نمی‌شود.

غذاها و نوشیدنی‌های ارزان

این شهر ازلحاظ غذایی شهرت چندانی ندارد. اما می‌توانید رستوران‌های خوبی پیدا کنید که قیمت بالایی نداشته باشند. درواقع برای یافتن غذای خوب باید به خارج از مرکز شهر بروید. غذاهایی مانند کباب‌ترکی یا کباب‌های مشابه حدود 5 پوند است. در این کشور قیمت یک پیتزا هم حدود 5 پوند است. یکی از رستوران‌های باکیفیت آمستردام FEBO نامیده می‌شود و غذاهای سرخ‌کردنی ارزان ارائه می‌دهد.

شب‌های آمستردام

در این کشور مواد مخدر و ماری‌جوانا به‌راحتی الکل یافت می‌شود. در حقیقت با رفتن به کافی‌شاپ‌های خاصی می‌توان به‌راحتی مواد مخدر سفارش داد. در این شهر مردم شب‌ها به رستوران و بار رفته و اوقات خود را سپری می‌کنند. از این لحاظ آمستردام یکی از شهرهای زنده جهان است.

بهترین خوابگاه‌های آمستردام

خوابگاه‌های آمستردام کمی گران هستند، اما کیفیت بالایی دارند. خوابگاه‌های ارزان‌قیمت کمی از مرکز شهر دور هستند اما وسایل نقلیه این مشکل را حل می‌کنند.

وسایل نقلیه عمومی

آمستردام شهر چندان بزرگی نیست، به همین دلیل می‌توان با پای پیاده به قسمت‌های مختلف شهر رفت و از دیدنی‌های آن لذت برد. همچنین می‌توانید مانند شهروندان از دوچرخه استفاده کنید. بااین‌حال وسایل نقلیه عمومی در دسترس بوده و بلیت آن‌ها یکی است.

بلیت یک‌طرفه (1 ساعت اعتبار): 2.80 پوند

بلیت‌های نامحدود:

24 ساعته (یک‌روزه) 7.50 پوند

48 ساعته (دو روزه) 12 پوند

72 ساعته (سه‌روزه) 16.50 پوند

96 ساعته (چهار روزه) 21 پوند

120 ساعته (پنج روزه) 26 پوند

144 ساعته (شش روزه) 29.50 پوند

168 ساعته (هفت روزه) 32 پوند

اجاره دوچرخه: روزی 3-10 پوند

مترو: 5 پوند

راهنمای کلی سفر

بهتر است بلیت موزه یا مکان‌های مختلف را از قبل رزرو کرده تا در صف‌های طویل معطل نشوید.

مراقب دوچرخه و دوچرخه سواران باشید تا با شما برخورد نکنند.

برای گشت‌وگذار در شهر از دوچرخه استفاده کنید.

بیشتر فروشگاه‌ها در طول هفته تا ساعت 5 یا 6 عصر باز هستند اما در روز سه‌شنبه تا ساعت 9 شب باز هستند.

اگر زبان هلندی بلد نیستید نگران نباشید، زیرا آن‌ها انگلیسی را بیشتر از شما بلد هستند.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم