12 انیمه غم انگیز و تماشایی در تاریخ انیمه‌سازی

انیمه ها به دلیل داشتن شخصیت های جذاب و دیالوگ های آموزنده، سکانس‌های تاثیرگذار و داستان جذاب پس زمینه شهرت دارند. این انیمه ها توانستند با وجود رقابت در جهان مدرن و روبه تغییر، فرهنگ و تاریخ ژاپن را زنده نگه دارند. در نتیجه بیننده را شیفته خود نموده و به داستان های خود جذب کنند.

اگر به تازگی تماشای انیمه را آغاز کرده باشید احتمالا در ابتدا ژانر اکشن و عاشقانه توجه تان را جلب می کند. اما انیمه های غم انگیز بخشی مهمی از دنیای انیمه هستند که فرهنگ و رفتارهای انسانی را بازگو می کنند. در اینجا 12 انیمه سینمایی غم انگیز برتر جهان را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. جین-رو:دسته گرگ ها – Jin-Roh: Wolf Brigade- 2000

پس از پایان جنگ جهانی دوم یک پلیس ضدتروریستی پس از ناتوانی در شلیک به یک دختر انتحاری مورد بازجویی قرار می گیرد. او پس از جمع آوری اطلاعات درباره این دختر با خواهر او آشنا می شود. این دو سپس در رقابت های نیروهای پلیس با فعالیت های تروریستی گروهک جین رو (انسان های گرگینه) درگیر می شوند. فیلم آنقدر سورئال و زیباست که قلب تان را به تپش انداخته و اشک تان را درمی آورد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی در همه زمان ها


11. جایی که در گذشته به هم قول دادیم – The Place Promised In Our Early Days – 2004

داستان در سال 1996 رخ می دهد که ژاپن به دو قسمت تقسیم شده بود. هوکایدو توسط اتحادیه و جزایر جنوبی توسط ایالات متحده اداره می شوند. در تابستان 1996 سه دانش آموز متوسطه هم قسم می شوند که با هواپیمای ساخته خود از مرز عبور کنند. اما پس از بیماری دختری به نام سایوری ساواتاری و نیاز به انتقال او، پروژه به هم می خورد. هیروکی فوجیساوا در آستانه جنگ دیگری متوجه می شود سایوری از آن زمان در کما به سر برده و برای بیدار کردن او از تاکویا شیراکاوا کمک می خواهد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های اکشن که تاکنون ساخته شده اند


10. مدفن کرم‌های شب ‌تاب – Grave of the Fireflies – 1988

این داستان ما را به سال 1945 می برد که سال های پایانی جنگ جهانی دوم بود. در آغاز داستان با فلش بک به جایی می رویم که سیه تان در تنهایی در ایستگاه قطار از دنیا می رود. داستان درباره خواهر و برادری به نام سیه تا و ستسوکو است که مادرشان در بمب گذاری آمریکایی ها کشته شده و پدرش که در نیروی دریایی کار می کند اوضاع خوبی ندارد. در نتیجه او هم می میرد و اوضاع بدتر می شود. این داستان نشان دهنده جنگ و اثر مخرب آن بر مردم یک کشور است. این فیلم به خوبی کارگردانی شده و پایان آن اشک تان را درمی آورد.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


9. صدای خاموش – A Silent Voice- 2016

شویو پس از آزار یک دختر ناشنوا در جوانی اکنون می خواهد جبران کرده و به دختر کمک کند. اما داستان های تلخی رخ می دهد که روایت بخشش و رستگاری است. شخصیت شویو آنقدر حقیقی و قابل لمس است که احساس می کنیم او یک انسان واقعی است.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


8. کلاناد – Clannad- 2007

تومویا اوکازاکی یک دانش آموز جوان کلاس سوم دبیرستان است که از پدرش که شیفت شب کار می کند، فاصله می گیرد. در کودکی مادر او از دنیا رفت. او به مدرسه می رود و به زندگی علاقه ای ندارد. یک روز با ناگیسا فوروکاوا که به دلیل بیماری سال سوم را برای دومین بار می خواند، آشنا می شود. آن دو با هم دوست شده و هرروز به مدرسه می روند. تومویا در حین کمک به ناگیسا برای سازماندهی کلوپ درام از زندگی خود بیشتر لذت می برد. تمام شخصیت های فیلم روایت های حقیقی و غم انگیز دارند که داستان را تاثیرگذارتر می کند. ادامه این فیلم Clannad: After Story بود که یک سال بعد عرضه شد و غم انگیزتر هم بود.

همچنین بخوانید: لیست 30 شخصیت برتر در تاریخ انیمه ها


7. بازیگر هزاره – Millennium Actress – 2001

در این فیلم انیمه گنیا تاچیبانا فیلمساز می خواهد درباره بازیگر معروف ژاپنی، چیوکو فوجیوارا یک مستند بسازد. چیوکو که اکنون در سنین پیری در انزوا به سر می برد، سرانجام تسلیم شده و قبول می کند که درباره زندگی اش با تاچیبانا صحبت کند. در این مستند با چیوکو همراه می شویم که چگونه از سنین نوجوانی می خواسته معروف شود و سپس به یک بازیگر بزرگ تبدیل خواهد شد. فیلم به ما نشان می دهد که شهرت و موقعیت چگونه می تواند هویت انسان را برباید.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی بهترین انیمه های سینمایی جهان


6. باد برمی‌خیزد – The Wind Rises – 2013

داستان مردی که معروف ترین هواپیمای تاریخ ژاپن یعنی Mitsubishi A6M Zero را خلق کرده است. او از زمان کودکی در فوجی اوکا می خواسته همانند قهرمان ایتالیایی اش جیوانی باتیستا کاپرونی، ماشین پرنده بسازد. جیرو با وجود فاجعه، عشق، جنگ و فراق، به رویای خود باور دارد و به تدریج متوجه می شود که رویاها پس از ورود به جهان شکل های متفاوتی به خود می گیرند.

همچنین بخوانید: 28 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


5. زمزمه قلب – Whisper of the Heart – 1995

شیزوکو سوکشیمیا یک دختر 14 ساله آزد و شاد است که از تعطیلات تابستانی خود لذت می برد. او وقت گذرانی در کتابخانه محلی را دوست دارد تا اینکه متوجه می شود تمام کتاب های خوانده شده اش توسط پسری به نام سیجی اماساوا خوانده می شوند. یک روز که در قطار شهری نشسته متوجه گربه ای در کنارش می شود. او تصمیم می گیرد گربه را تعقیب کند و متوجه می شود که گربه به مغازه ویولن سازی پدربزرگ همان پسر عجیب وارد شده است. سیجی و شیزیکو به زودی دوست شده و اگرچه سیجی به دنبال رویاهای خود است اما شیزوکو هنوز به استعدادهای خود باور ندارد. اما با دیدن مجسمه یک گربه به نام بارون در فروشگاه، تحت تاثیر قرار گرفته و گویی قلب اش به تپش می افتد. صدایی در او شنیده می شود که او را به دنبال کردن رویاهای خود ترغیب می کند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه شبیه ناروتو (Naruto) که باید تماشا کنید


4. دختری که در زمان پرش می‌کرد – The Girl Who Leapt Through Time- 2006

دختری که در زمان پرش می‌کرد دنباله رمانی است با همین نام که در سال ۱۹۶۷، توسط یاسوتاکا سوتسوی نوشته شده است. داستان درباره دختری است که می تواند در زمان سفر کند. ماکوتو (یکی از شخصیت های اصلی) برای حل مشکلات از پرش زمانی استفاده می کند، اما متوجه می شود این کار به دیگران آسیب می رساند. پرش زمانی مکرر او حتی باعث مرگ یکی از دوستانش می شود. این فیلم تاثیر تلاش برای تغییر جهان با قدرت های خود و توجه نکردن به عواقب آن را به زیبایی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه شبیه حمله به تایتان (Attack on Titan) که باید تماشا کنید


3. هوا – Air – 2005

اقتباسی از رمانی به همین نام که دو داستان در موازات هم پیش می روند. یک داستان درباره یوکیتو کونیساکی و میسوزو کامیو در زمان حال و دیگری درباره کانا و ریویا در زمان گذشته است. عشق کانا و ریویا پایان تراژیکی دارد، در نتیجه به عنوان یوکیتو و میسوزو متولد می شوند. یوکیتو در حین ترک شهر قسم می خورد طلسمی را که باعث جدایی آن دو در دو زندگی شده را از بین ببرد. این فیلم داستان عاشقانه بین دو نفر در دو دوره زمانی مختلف است که تلاش آن ها اشک تان را درمی آورد.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


2. فرزندان گرگ – Wolf Children – 2012

هانا یک دانشجوی 19 ساله کالج است که عاشق همکلاسی خود می شود، مردی که یک گرگینه است و هر زمان که بخواهد به گرگ تبدیل می شود. آن ها دو فرزند دارند، پسری به نام امه و دختری به نام یوکی. پس از تولد امه پدر خانواده می میرد و هانا باید از دو فرزند گرگینه اش مراقبت کند. او آن ها را به روستا می برد تا از چشم شکارچیان به دور باشند. کودکان نمی توانند تغییر شکل خود را کنترل کنند و هانا باید در حین احترام به انتخاب آن ها این مسئله را کنترل کند. این فیلم وظایف والدین را نشان می دهد، مخصوصا زمانی که کودکان شرایط ویژه ای داشته و یکی از والدین هم از دنیا می رود.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


1. در جنگل نور کرم های شب تاب – Into the Forest of Fireflies’ Light – 2011

یک فیلم انیمه عاشقانه و غم انگیز درباره یک دختر شش ساله نام هوتارو تاکگاوا که در جنگل تسخیر شده توسط روح کوهستان و یوکای گم میشود. موجودی انسان مانند با ماسک به نام جین او را یافته و به هوتارو هشدار می دهد که درصورت لمس شدن توسط انسان برای همیشه ناپدید می شود. جین هوتارو را از جنگل بیرون می برد اما هوتارو پس از چند روز بازمی گردد تا او را ببیند. این دو با وجود محدودیت ها با هم دوست می شوند. در پایان تابستان هوتارو جین را ترک کرده اما به او قول می دهد که هر سال تابستان برای دیدن اش بیاید. طی سال ها آن دو عاشق هم شده و درباره آینده نامشخص شان نگران هستند، در حالی که جین دوست دارد هاتارو را لمس کند. جین هوتارو را به یک فستیوال جنگلی که توسط ارواح برگزار می شود، دعوت می کند. یک پسر جوان مخفیانه به فستیوال رفته و جین را لمس می کند. پیش از اینکه جین ناپدید شود او و هوتارو یکدیگر را در آغوش گرفته و به عشق شان اعتراف می کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (143)

بستن فرم

  1. .

    مرداد 12, 1402

    انیمه ماکیا هنگامی که گل موعد شکوفه میدهد من دویست بار باهاش گریه کردم

    پاسخ

  2. مریم

    فروردین 6, 1402

    سلام من دنبال یه انیمه خیلی قدیمی میگردم فک کنم مال سال قبل ۲۰۱۰ هستش خیلی مبهم یادمه صحنه اولش یه پسری داشت طب سوزنی میشد..‌ راجب یه پسری بود که از طریق یه درگاه به یه دنیای دیگه میرفت و یه دختری هم بود که می‌خواست پسر رو نجاتش بده فک کنم دنبال یه الهه بودن اگه کسی اسمش و میدونه بهم بگه

    پاسخ

  3. سهیل

    فروردین 3, 1402

    سلام یه انیمه تقریبا قدیمی که یه پسر تو بیمارستان مکان دادن بهش و دختره هم که پرستاره ازش مراقبت می‌کنه و بعد دختره جلو بیمارستان تصادف می‌کنه و چشاشو پیوند میزنم به پسره ،نمیدونم ژاپنی یا کره ای هست اگه اسمشو کسی می دونه برام بگه لطفا

    پاسخ

  4. الی

    دی 23, 1401

    یه انیمه بود که یه پسر کوچولو مو طلایی پدرش کارخونه اسلحه سازی داشت اتفاقی افتاد که دست هر چیمیزد گل میرویید از جای انگشتش کسی اسمش رو میدونه

    پاسخ

  5. ماکیا

    دی 15, 1401

    به خدا آلان ساعت 3 نصف شبه و من دیدمش آنقدر گریه کردم که شبیه جنم ماکیا خیلی غم انگیزه سرم درد گرفته😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

    پاسخ

    • . در پاسخ به ماکیا

      مرداد 12, 1402

      آره ماکیا هنگامی که گل موعود شکوفه می‌دهد…

      پاسخ

  6. شادی

    آذر 19, 1401

    من بچه بودم یه انیمه دیدم راجع به یه دختر نابینا که با داداش کوچیکترش زندگی میکردن
    دنبال اسمشم

    پاسخ

    • dia در پاسخ به شادی

      آذر 20, 1401

      سلام منم خیلی دنبال اسمش اگر پیدا کردی لطفا اطلاع بده.

      پاسخ

  7. سامی

    آذر 4, 1401

    دوستان یه انیمه داشتیم دوتا برادر کوچیک بزرگ ژاپنی بودن که یه همسایه روسی داشتن بعد اون دوتا برادر با دختر همسایه روسی همبازی بودن که یه روز پدر خانواده روسی بابای اون دو برادر رو میگیره بعد برادر کوچیکه میمیره
    اسم این انیمه رو کسی یادش نیست؟!

    پاسخ

    • shadi در پاسخ به سامی

      بهمن 4, 1401

      جزیره جیوانی

      پاسخ

  8. الهه

    شهریور 12, 1401

    واییییی من بچه بودم یه انیمه دیدم که غمگین بود درباره ی یه دختره بود که فرشته بود هیچوقت هم بزرگ نمیشد بعد سرپرستی یه پسره رو گرفت به اسم اریوت و بعد اریوت مزدش خیلی خوب بود دنبال اسمشم

    پاسخ

    • رقیه در پاسخ به الهه

      شهریور 14, 1401

      اسمش ماکیا هست

      پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به الهه

      شهریور 23, 1401

      اسمش( ماکیا)

      پاسخ

    • محدثه در پاسخ به الهه

      آبان 22, 1401

      فکر کنم انیمیشن ماکیا تازه دیدمش

      پاسخ

    • Mhryass در پاسخ به الهه

      آذر 16, 1401

      ماکیا رو ک داری میگی بالای چهاربار دیدمش.. سیر نمیشم ازش قشنگ ساختنش ..مثل مدفن کرمهای شبتاب ک بر اساس واقعیت ساخته شده اونم قشنگه♡

      پاسخ

    • M در پاسخ به الهه

      آذر 20, 1401

      فکر کنم اسمش( ماکیا زمانی که گل موعود میشکفت) خیلی خیلی غمکینه

      پاسخ

      • ابراهیم در پاسخ به M

        اردیبهشت 25, 1402

        ماکیا قشنگه ولی حیف اخرش غمگین به پایان میرسه…

        پاسخ

      • ابراهیم در پاسخ به M

        اردیبهشت 25, 1402

        انیمه میخوام پانکراستو بخورم خیلی قشنکه به طرفداران انیمه پیشنهاد میکنم…
        راستی یک جعبه دستمال کاغذی کنارتون باشه.

        پاسخ