12 انیمه شبیه حمله به تایتان (Attack on Titan) که باید تماشا کنید

هیچ چیز از تماشای تایتان های آدم خوار بر روی صفحه نمایش ترسناک تر نیست. در این شرایط انسان با آخرین ذرات امید برای بقا تلاش می کند. شهرت انیمه “حمله به تایتان” رفته رفته در حال افزایش است. با پروشات همراه باشید تا با 12 انیمه مشابه آشنا شوید.


12. هلسینگ – Hellsing Ultimate – 2006-2012

در این انیمه به جای تایتان ها، خون آشام ها و زامبی ها دشمنان انسان هستند. همانند مبارزه ایرن با تایتان ها، در اینجا انسان خون آشام های خوب را به مبارزه در برابر خون آشام های شرور وادار می کند. در طی ادامه سریال این مبارزات افزایش یافته، تا اینکه سرانجام جهان متعادل می شود. اما همانند انیمه “حمله به تایتان” خونین و خشن است. سازمان هلسینگ یکی از معدود سازمان های جهان است که در برابر نیروهای تاریک مقابل بشر مبارزه می کند. یکی از این سازمان ها ارتش سربازان آموزش دیده خود را به همراه یک خون آشام همراه می کند تا در برابر دشمنان مبارزه کنند.

همچنین بخوانید: 28 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


11. شیدونیا نو کیشی – Knights of Sidonia – 2014

یک بار دیگر انسان برای موجودیت خود مبارزه می کند، اما این بار در فضا! سفینه های فضایی بزرگ از آخرین انسان های باقی مانده پر شده و دیگر اثری از قلمروهای محافظت شده در “حمله به تایتان” وجود ندارد. بلکه تنها تعداد کمی از انسان ها باقی مانده اند. زمین توسط بیگانه ها نابود شده و اثری از آن نیست. بنابراین در سراسر کهکشان برای بقای خود تلاش می کند. قهرمانی که در زمان حیات بشر رانده شده بود اکنون ناخواسته به میان این هیاهو وارد شده و چیزی از آن سردر نمی آورد. او خود را در میان آخرین انسان هایی می بیند که برای بقای خود تلاش می کنند تا نسل انسان منقرض نشود.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی بهترین انیمه های سینمایی جهان


10. دبیرستان مردگان – Highschool of the Dead – 2010

این بار هم انسان برای بقای خود تلاش می کند، اما در میان زامبی ها. یک انیمه اکشن و هیجانی که هر آن ممکن است فردی از دنیا برود. گروهی از دانش آموزان دبیرستانی تلاش می کنند برای بقا مبارزه کرده و در توکیوی پرآشوب خود را نجات دهند. در این انیمه آخرالزمان زامبی ها آنچنان سریع رخ می دهد که کسی متوجه نمی شود و دیگر دیر شده است. با آشوب ایجاد شده همه چیز به هم می ریزد. تاکاشی، ری، سائکو، کوتا، سایا و شیزوکا – پرستار مدرسه – سعی می کنند از باقی مانده مدرسه ویران راه خود را بیابند. آن ها باید برای بقا در این جهان در کنار هم باشند.

همچنین بخوانید: لیست 30 شخصیت برتر در تاریخ انیمه ها


9. آجین – Ajin – 2016

آجین های به دام افتاده و ترسیده به عنوان بزرگ ترین تهدید بشر تلقی می شوند. کی ناگای به عنوان یکی از دانش آموزان باهوش دبیرستان همیشه می خواست یک پزشک بزرگ شود اما به هویت خود پی برده و متوجه می شود که یکی از موجودات نامیراست. او پس از آگاهی از این موضوع گریخته و ناگهان همه به دنبالش هستند. شخصیت های داستان همانند “حمله به تایتان” پیچیده و میرا هستند. شخصیت اصلی یا همان کی یک نوجوان عجیب و منزوی است که تماشای آن می تواند مهیب و مهیج باشد. فضای داستان و انیمه آنچنان سریع پیش می رود که پس از تماشای آن به سختی می توانید از سریال دست بکشید.

همچنین بخوانید: 10 انیمه شبیه ناروتو (Naruto) که باید تماشا کنید


8. کابانری از قلعه آهنی – Kabaneri of the Iron Fortress – 2016

انیمه ای از استودیوی ویت به کارگردانی تتسورو اراکی و نویسندگی ایچیرو اوکوچی، که داستان آن در قطار رخ داده و به همین دلیل یک اکشن پرسرعت است. شخصیت های آن هم باعث جلب توجه بیننده ها شده است. گروه زیادی از نجات یافتگان قطار که ایستگاه شان توسط موجودات ترسناکی به نام کابانه تخریب شده، سعی می کنند به ایستگاه دیگری رفته و پناه بگیرند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی در همه زمان ها


7. گورن لاگان – Gurren Lagann – 2007

یک انیمه زیبا با موضوعات جذاب و صداپیشگی بی نظیر که صحنه های اکشن آن به خوبی ساخته شده و تجربه دلچسبی را ارائه می دهد. این انیمیشن به طور کلی زیباست و این پیام را منتقل می کند: اراده و عشق بزرگ تر از تصور شما هستند. اگر در ابتدا برای تماشای این انیمه مطمئن نباشید قطعا در ادامه از آن چشم برنمی دارید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های اکشن که تاکنون ساخته شده اند


6. نئون جنسیس اونگلیون – Neon Genesis Evangelion – 1995-1996

یک انیمه ژاپنی تولیدشده از  Gainax and Tatsunoko و به کارگردانی هیداکی آنو که از تلویزیون توکیو پخش می شد. این انیمه ساده درباره پسری است که انتخاب شده تا در برابر هیولاهای غول پیکر رباتیک مبارزه کند. با این حال به نظر می رسد که این هیولاها در برابر مشکلاتی که مردم حین مبارزه به آن برمی خورند، ناچیز هستند. احتمالا با تماشای این انیمه احساسات تان تحت تاثیر قرار می گیرد. این انیمه زیبا با وجود گذشت زمان هنوز دیدنی است.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


5. اسورد آرت آنلاین – Sword Art Online – 2012

یک انیمه کلاسیک با فضای زیبا، موسیقی نفس گیر و شخصیت پردازی مناسب که به زودی به انیمه موردعلاقه تان بدل می شود. طرفداران فصل اول در فصل دو با فضای متفاوتی رو به رو خواهند شد. کیریتو یک پسر نوجوان است که در بازی MMO گیر افتاده و باید در کنار بازیکنان دیگر پیروز شود یا اینکه در دنیای حقیقی بمیرد. این انیمه در 25 قسمت احساسات انسانی را نشان داده و شخصیت هایش در طول زمان تغییر می کنند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


4. سرزمین عجایب مرد مرده – Deadman Wonderland – 2011

یک انیمه ژاپنی به نویسندگی جنسی کاتائوکا با لحن تاریک و شخصیت هایی که جنبه منفی شان را دوست خواهید داشت. داستان آن با وجود پیچیدگی ها و شخصیت پردازی حقیقی بسیار زیباست. گانتا یک دانش آموز است که به جرم قتل همکلاسی هایش متهم می شود و به یک پارک زندان مانند فرستاده می شود که بازی های رخ داده در آن اعضا را به قتل می رساند. گانتا تلاش می کند تا در حین زنده ماندن در این زندان، قاتل حقیقی دوستانش را پیدا کند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


3. فیت/زیرو – Fate/Zero – 2011-2012

فیت/زیرو یک سری لایت نوول ژاپنی که توسط گن اوروبوچی نوشته شده و تاکاشی تاکئوچی آن را مصورسازی کرده‌است. فیت/زیرو پیش زمینه‌ای برای محصول قبلی تایپ-مون یعنی سرنوشت/شب ماندن بود. یکی از مشخصه های جالب این انیمه (مخصوصا در سری دوم) تمایل آن به سمت جنبه های تاریک و سیاه است – که برخی صحنه ها شوکه تان می کنند، اشک تان را درمی آورند و البته تمام شان بی نظیر هستند. زمانی که تصور می کنید می توانید ادامه داستان را پیشبینی کنید همه چیز برخلاف نظرتان رخ می دهد.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


2. کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری – Fullmetal Alchemist: Brotherhood – 2009-2010

یک انیمه زیبا که اقتباسی از مجموعه مانگا کیمیاگر تمام ‌فلزی اثر هیرومو آراکاوا است و توسط بونز تولید شده، یاسوهیرو ایری کارگردانی آن را برعهده داشته و هیروشی اونوگی نیز آن را نوشته است. این انیمه دومین انیمه تلویزیونی برگرفته از این اثر محسوب می شود زیرا اولین نمونه آن در سال 2003 تولید شد. برخلاف نمونه قبلی این اثر اقتباسی مستقیما از مجموعه مانگا کیمیاگر تمام ‌فلزی اقتباس شده است و تمام اتفاقات مانگا رخ می دهد. پس از اینکه تلاش دو برادر برای زنده کردن مادرشان شکست خورده و هردو به آسیب فیزیکی دچار می شوند، به دنبال سنگ جادو می گردند تا اشتباهات خود را جبران کنند.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن برتر تاریخ سینما


1. خاطرات آینده- Future Diary – 2011-2013

یک مانگای ژاپنی به نویسندگی و مصورسازی ساکائه اسونو درباره نبردی که هر دو طرف خاطراتی از آینده دارند. این مانگا توسط انتشارات کادوکاوا شوتن در مجله شونن ایس از ۲۶ ژانویه ۲۰۰۶ تا ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ به چاپ رسیده است. در این انیمه مردی در تلاش است تا به کمک خاطراتی که آینده را پیشگویی می کند، دیگران را شکست داده و جانشین خداوند شود. شخصیت ها و روابط میان آن ها عجیب و شگفت انگیز است. جذابیت داستان در این است که یک شخصیت می خواهد با کشتن دیگران و جلب نفرت آن ها به یک جایگاه عرفانی دست یابد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (12)

بستن فرم

  1. سارا پورحسینی

    فروردین 19, 1402

    من فکردکردم اسم شخصی های فیلم تایتتن رو می نتیسید

    پاسخ

  2. Safiir

    اسفند 25, 1399

    ولی اتک این فصل ۱۶ قسمته*-*

    پاسخ

  3. علی

    اسفند 15, 1399

    انیمه کابانری نسبت بقیه از نظر داستانی و شخصیتی و فضا خیلی به اتک آن تایتان نزدیک تره، تازه کارگرداناشونم یکسانن،پیشنهاد میکنم هر کس تایتان مهاجم رو دوست داره میگه کنه

    پاسخ

  4. Groobich

    بهمن 20, 1399

    اقا از نظر هیچ انیمه ای بهتر از نبرد با تایتان ها نبوده ،نیست و نخواهد بود.
    بعضی ها میگفتن توکیو غول قشنگه و از این حرفا من که دیدم زیاد جذبم نکرد
    از نظر من ۱۰قسمت اولش خوب بود دیگه به بعد زد جاده خاکی

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به Groobich

      بهمن 20, 1399

      باید مانگاشو بخونی انیمه رو کلا خراب کردن

      پاسخ

      • m.m در پاسخ به رهام

        بهمن 20, 1399

        مانگاش فوق العادس، به نظر منم برین مانگاشو بخونین

        پاسخ

  5. 😁

    بهمن 9, 1399

    به نظر من انیمه های خوبین ولی به پای اتک تایتان نمیرسن و فکر کنم باید تو لیستتون توکیو غول هم میذاشتین و ممنون به خاطر پستتون
    اتاکو های عزیز میتونید چند تا انیمه تو ژانر های درام و اکشن طولانی بهم معرفی کنید؟

    پاسخ

  6. فکر کنم توکیو غول هم شبیه نبرد با تایتان هاست

    پاسخ

  7. mooro

    اسفند 8, 1398

    انیمه هایی که به عنوان مشابه معرفی شده انیمه های خوبین ولی همچین شباهت خاصی هم ندارند مثلا میرای نیکی شباهت اینه که شخصیت اول داستان تو هر دوتایشون دشمن دارن خخخ شباهتا خیلی کوچک مثلا واسه اجین خیلی کم در نوع قدرتاشون شباهت داره واسه انیمه های رباتی هم اندازه ربات ها با غول ها ولی این حرفا رو ول کنید همه انیمه های معرفی شده فوق العاده اند پیشنهاد میکنم حتما ببینین حتا پیشنهاد میکنم قبل از اتک اینا رو ببینید مثلا اجین میرای نیکی فیت و کیمیا گران تمام فلزی

    پاسخ

    • سلام در پاسخ به mooro

      خرداد 1, 1399

      سلام . من کاملا با نظر شما موافقم .

      پاسخ

    • Maryyy در پاسخ به mooro

      خرداد 29, 1400

      واقعا راست میگین

      پاسخ

  8. AloNE

    اردیبهشت 6, 1398

    سلام و درود،خوشحال میشیم به جمع ما بپیوندید،جایی برای بحث و گفتگو راجع به اتک و …t.me/joinchat/MgLGSlGJ0ZkmaFAY8NVZxw

    پاسخ