20 فیلمی که حتما باید در نمایشگرهای بزرگ تماشا کنید

فیلم های امروزه در هیچ زمینه ای محدود نیستند و به شکل های متنوع ساخته می شوند، از فیلم های کوتاه چند دقیقه ای گرفته تا فیلم های چهار ساعته. نمایش این فیلم ها نیز متفاوت است، به طوریکه برخی برای صفحه نمایش کوچک و برخی برای صفحه نمایش بزرگ مناسب هستند. فیلم های این مقاله یا جلوه های بصری جالبی داشتند و یا اینکه موسیقی متن شان زیبا بود، در هر صورت بهتر است این فیلم ها را در سالن سینما تماشا کنید. با پروشات همراه باشید تا با این 20 فیلم آشنا شوید.


20. هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم – Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 – 2011

هری پاتر اخیرا 20 سالگی اولین کتاب را جشن گرفته است. با آخرین فیلم هری پاتر می توانید به یک ماجراجویی زیبا وارد شوید. افرادی که با فیلم های هری پاتر بزرگ شدند این فیلم برایشان یک خداحافظی دردناک بود. “نبرد هاگوارتز” یکی از بهترین فصل های کتاب است و این فیلم با نشان دادن این نبرد زیبا در این جایگاه قرار دارد. علاوه بر آخرین نبرد، صحنه اژدها در گرینگاتس، حضور بهترین شخصیت ها و احساسات نشان داده شده بر زیبایی این فیلم می افزاید.

همچنین بخوانید: 

نگاهی به بازیگران هری پاتر پس از 16 سال

25 تفاوت میان فیلم‌های هری پاتر و کتاب‌های آن

25 حقیقت درباره بازیگران هری پاتر

اگر طرفدار هری پاتر هستید این 10 کتاب را بخوانید


19. هتل بزرگ بوداپست – The Grand Budapest Hotel – 2014

فیلم های وس اندرسون همیشه زیبا هستند و این فیلم هم یکی از آن هاست. هر صحنه بی نظیر بوده و رنگ و نور زیبا هستند. لوکیشین های خاص و بازیگرانی چون رالف فاینز، جف گلدبلوم، ادوراد نورتون، ادرین برودی، بیل موری، اوون ویلسون و جود لاو، این فیلم را به یکی از فیلم های برتری تبدیل می کند که باید روی صفحه بزرگ سینما دیده شوند.

همچنین بخوانید: 25 کارگردان مشهور که هرگز اسکار نگرفتند


18. انتقامجویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War – 2018

همه این فیلم زیبا را دیده ایم. این فیلم علاوه بر اینکه یک ژانر ابرقهرمانی محسوب می‌شود، سکانس های احساسی و درگیرکننده زیادی دارد. بی شک دیدن جلوه های ویژه خارق العاده این فیلم به روی پرده سینما یا یک تلویزیون 84 اینچ لذت بی پایانی برای طرفداران ژانر اکشن و علمی تخیلی خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

راهنمای سنگ های بی نهایت مارول و نحوه پیدا شدن آن توسط تانوس

فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟

25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


17. باج – Lagaan – 2001

از آنجاییکه این فیلم سالن سینماها را به استادیوم کریکت تبدیل کرد در این فهرست قرار گرفت. تکنیک روایت ساده آشوتوش گواریکر در کنار بازی زیبای عامرخان، از جمله نقاط قوت این فیلم هستند. شادی و ناامیدی در زوایای مختلف فیلم دیده می شوند. لوکیشن ها و فضای داستان هم باعث می شود آن را در سینما تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 100 فیلم عاشقانه تاریخ سینما


16. بازگشته – The Revenant – 2015

الخاندرو گونسالس اینیاریتو خالق اثری است که جایزه اسکار را برای لئوناردو دی کاپریو به ارمغان آورد. اینیاریتو و امانوئل لوبزکی هم برای کارگردانی و فیلم برداری برنده جایزه اسکار شدند که مستحق آن بودند. این فیلم به خوبی تصویربرداری و ساخته شده است، به طوریکه در ابتدا نبرد دی کاپریو با یک خرس را نشان داده و سپس به نبرد او با ضدقهرمان داستان یعنی تام هاردی می پردازد. حتی پس از ترک سینما هم این جمله دی کاپریو را به یاد می آورید: “دیگر از مرگ نمی ترسم، همین حالا هم مرده ام.”

همچنین بخوانید: 7 فیلم برتر الخاندرو گونسالس اینیاریتو


15. فهرست شیندلر – Schindler’s List

اولین فیلم استیون اسپیلبرگ در این فهرست که یکی از برترین فیلم های هالیوودی اوست. داستان مردی به نام اسکار شیندلر که با قدرت خود جان بیش از 1000 یهودی را نجات داده و آن ها را در کارخانه خود مشغول می کند. اجرای لیام نیسون، رالف فاینز و بن کینگزلی، در کنار نمایش وحشت جنگ جهانی دوم، این اثر را به یک شاهکار تبدیل می کند. نکته جالب درباره این فیلم این است که وقتی استیون اسپیلبرگ پس از 33 سال تصمیم گرفت مدرکش را بگیرد این فیلم را به عنوان پروژه پایانی اش ارائه داد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم غمگین اما تاثیرگذار در تاریخ سینمای جهان


14. نجات سرباز رایان – Saving Private Ryan – 1998

اگر بخواهیم یک فیلم جنگی مدرن داشته باشیم چه کسی بهتر از استیون اسپیلبرگ می تواند آن را بسازد. این فیلم درباره حمله نرماندی در جنگ جهانی دوم بوده و 27 دقیقه آغازین آن بیشترین تاثیر را دارند. نمایش جنگ، جلوه های صوتی و اجرای بازیگرانی چون تام هنکس، مت دمون و ادوارد برنز، این اثر را به یک اثر عظیم بدل کرده است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم زیبا که در آن‌ها قهرمان داستان یا شخصیت اصلی می‌میرد


13. سقوط – The Fall – 2006

یکی از زیباترین فیلم های ساخته شده از لحاظ بصری که طی 3 سال ساخته شده و در بیش از 20 کشور فیلم برداری شده تا زیباترین و رنگارنگ ترین لوکیشن ها را داشته باشد. این فیلم یک شاهکار بصری بوده و حتما یک بار باید روی پرده سینما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


12. آرواره ها – Jaws – 1975

این فیلم یک شاهکار سینمایی بود که گیشه تابستان را از آن خود کرد. موسیقی جان ویلیامز و جلوه های ویژه باعث میخکوب شدن بیننده شد. حتما این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


11. سه گانه ارباب حلقه ها – The Lord of the Rings Trilogy – 2001-2003

پس از نگارش این کتاب ها توسط جی آر آر تالکین عده کمی تصور می کردند که این کتاب ها به فیلم تبدیل شود و پتر جکسون این کار را انجام داد. زیرا توانستیم لوکیشن ها و شخصیت هایی که در ذهن مان تصور کرده بودیم را روی پرده سینما ببینیم. جلوه های ویژه، صحنه های مبارزه (مخصوصا در هلمز دیپ) و لوکیشن های زیبا (در نیوزلند) باعث می شود که بخواهیم این سه گانه را روی پرده سینما تماشا کنیم. پس حتما این سه گانه و سه گانه ای که بعد از آن ساخته شد (سه گانه هابیت) را در یک تلویزیون بزرگ تماشا کنید و لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 29 فیلم برتر تاریخ سینما که می‌توان بارها تماشا کرد


10. تایتانیک – Titanic – 1997

این فیلم نه تنها یک شاهکار سینمایی است بلکه جز اولین فیلم هایی است که در یک داستان درام از جلوه های ویژه استفاده کرد. صحنه پایانی کوه یخ برروی صفحه سینما بسیار عظیم است. عاشقانه لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت بسیار زیباست، بازیگران مکمل بسیار موفق بوده و فیلم برداری عالی هم بر زیبایی این اثر می افزاید.

همچنین بخوانید: بازیگران موردعلاقه ما در فیلم تایتانیک پس از 20 سال


9. زندگی پی – Life of Pi – 2012

یک شاهکار زیبا از انگ لی نابغه که به دلیل جلوه های ویژه بر روی پرده سینما بسیار زیبا جلوه می کند. داستان فیلم درباره یک پسر هندی است که از یک سانحه دریایی نجات یافته و در کنار یک ببر یک ماجراجویی دریایی در قایق را آغاز می کند. جلوه های ویژه، مخصوصا صحنه های همراه با ببر، ریچارد پارکر و وال آّبی بزرگ بسیار زیبا هستند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد


8. تلقین – Inception – 2010

اغلب فیلم های کریستوفر نولان مستحق قرار گرفتن در این فهرست هستند و این فیلم هم یکی از آنهاست. تعقیب و گریز خودروها، صحنه های زیبای کوه های پوشیده از برف و شهرهای متروک، تضادهای مانند طبقات بی نهایت و کارگردانی زیبا باعث شده که این فیلم در فهرست ما جای بگیرد. شگفتی بیننده ها پس از تماشای این فیلم هم فراموش نشدنی است.

همچنین بخوانید: فیلم‌های برتر کریستوفر نولان


7. پارک ژوراسیک – Jurassic Park – 1993

یک پارک پر از دایناسور می تواند اتفاق خوبی باشد. در این فیل محصول سال 1993 استیون اسپیلبرگ ما را به سفری می برد که می توانیم دایناسورهای مختلف را از ولاسیرپتر گرفته تا تی رکس تماشا کنیم. جلوه های ویژه استفاده شده در ان زمان بسیار زیبا بوده و دایناسورها حقیقی جلوه می کنند. تعجبی ندارد که در بیستمین سالگرد اکران این فیلم نسخه سه بعدی آن نمایش داده شد تا طرفداران جدید هم از آن لذت ببرند. در پارک ژوراسیک 2 تی رکس ها را در نیویورک می بینیم.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر تاریخ درباره اساطیر یونان به همراه تریلر


6. جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد – Star Wars: The Force Awakens – 2015

یکی دیگر از فیلم هایی که همانند ارباب حلقه ها و هری پاتر، طرفداران بی شماری دارد. گذشته از جلوه های ویژه بصری، تماشای شخصیت هایی که مدت هاست می شناسیم، باعث می شود از این اثر لذت ببریم. بازیگران جدید هم بسیار موفق ظاهر شده و فیلم به خوبی توانسته انتظارات را برآورده کند. بنابراین فضا را برای تولید یک یا دو فیلم دیگر هم آماده کرد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت برتر مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان


5. مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max: Fury Road – 2015

چهارمین سری مکس دیوانه به کارگردانی جرج میلر که یک جهان آخرالزمانی، لوکیشن زیبا (صحرایی در نامیبیا)، شخصیت های جالب و جذاب و صحنه های اکشن فراوان، را ارائه می دهد و به همین دلیل در این فهرست قرار دارد. بهترین جاذبه فیلم طوفان شن و امکان وجود یک آینده فاسده است که به خوبی در این اثر نمایش داده می شود.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت برتر تاریخ سینما که هیچ اسمی نداشتند


4. میان ستاره ای – Interstellar – 2014

در این فهرست چندین فیلم های فضایی قرار دارند و “میان ستاره ای” از نظر جلوه های ویژه یکی از بهترین های آنهاست. این فیلم به دلیل این جلوه های ویژه یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان است. غیر از فیلم های “گرانش” (Gravity) و “یک ادیسه فضایی:2001″، این فیلم جز معدود فیلم هایی است که سفر فضایی را به خوبی نشان داده است. بازیگری زیبا، روایت جذاب، اجرای غیرقابل انتظار یک بازیگر توانا و جذاب باعث شد که این فیلم در پرده سینما زیبا جلوه کند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما


3. آواتار – Avatar – 2009

یکی دیگر از فیلم های این فهرست که ترکیبی از تفکر خلاقانه و جلوه های ویژه محسوب می شود. در دنیای مدینه فاضله پاندورا بین انسان ها و مخلوقات جالب این سیاره نبردی ایجاد می شود. نمای سه بعدی، صحنه های نبرد، مخلوقات زیبای این سیاره، طبیعت زیبای پاندورا و درگیری های شخصیت اصلی، باعث شد که این فیلم در این فهرست قرار بگیرد.

همچنین بخوانید: فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان


2. گرانش – Gravity – 2013

برخلاف فیلم های دیگر این فهرست، این فیلم تنها برروی پرده سینما لذتبخش است. کل فیلم درباره زنی است که در فضا گم شده و سرانجام راه بازگشت به زمین را می یابد. فیلم برداری زیبا، استفاده از تکنیک سه بعدی و جلوه های ویژه، باعث شده که این اثر به تجربه های حقیقی فضایی نزدیک باشد. آلفونسو کوارون به گونه ای این فیلم را ساخته که گرچه تنها یک شخصیت می بینیم اما تا پایان فیلم میخکوب می شویم.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21


1. ۲۰۰۱: ادیسه فضایی – A Space Odyssey – 1968

این فیلم از استنلی کوبریک از زمان خود جلوتر بود. حتی اگر در سال 2001 هم اکران می شد بازهم یک شاهکار بود. کوبریک به شیوه ای این فیلم را ساخت که مطمئن شود هر نمای آن زیباست. همانطور که خودش می خواست این فیلم به یک اثر کامل بدل شد. این خبره سینما این فیلم را به گونه ای ساخت که هر گوشه آن پرمعنی باشد. جلوه های ویژه آن بیننده را متعجب کرد و افرادی که شانس این را داشتند که این فیلم را روی پرده سینما تماشا کنند، بر صندلی خود میخکوب شدند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. عباس اقا این فیلم هری پاتر سه گانه هست اره

    پاسخ

  2. عباس جان علت این که در نمایش گر بزرگ باید دید چیه گل پسر البته با کیفت فول اچ دی منظورت هست وقت انتقام جویان جنگ بی نهایت را نگاه کردم در نمایش گر بزرگ خوب معمولم هست در نمایش گر بزرگ زیبا تر هست دیدنش

    پاسخ

    • منظور اینه که این فیلم های دارای جلوه های بصری خیلی خاصی هستن که وقتی تو نمایشگرهای بزرگ یا توی سالن سینما میبینید یه عظمت خاصی رو تجربه میکنید توی سکانس ها😉

      پاسخ

      • سلام عباس اقا یه سوال فیلم های هالیودی چطوری ما به ان فیلم ها دسترسی داریم این فیلم ها که در سینما های ما اکران نمی شود که در بازار مو جود باشد …این فیلم ها چطوری در سایت ها گوگل قرار می گیرند در صورتی که فیلم ها در امریکا اکران می شود چطوری دست اشخاص ایرانی می رسد که روی سایت ها شون قرار می دهند از کجا میاد این اطلاعات دقیق با تشکر عباس اقا

        پاسخ

        • سلام احمد جان،
          معمولا نسخه های مختلف فیلم ها تو چند مرحله منتشر میشه. اولینش نسخه پرده هستش که یکی از تماشاچی ها با یه دوربین از صفحه سینما فیلم برداری میکنه و بعدش منتشر میکنه. بعدش به ترتیب نسخه های با کیفیت تر از فیلم توسط کمپانی سازنده منتشر میشه برای فروش. مثلا نسخه WEB-DL یا بلوری.
          یه سری کمپانی های غیررسمی هم هستن که اصطلاحا بهشون میگن انکودر. اینا میان نسخه بلوری که حجمش معمولا بالای 20 گیگ میشه رو اصطلاحا انکد میکنن و تو کیفیت های مختلف با حجم های پایین تر منتشر میکنن. مثلا نسخه اصلی 1080p بلوری یه فیلم 25 گیگابایته، یه انکودر مثل MkvCage میاد همون 1080p رو با حجم 1 گیگابایت منتشر میکنه که سایت های ایرانی هم از اونور دانلود میکنن و تو سایتشون قرار میدن

          پاسخ

          • اه پس اینطور اره دیدیم توی سایت های فیلم انکودر یا ام کاویچ ….بعد ایرانی ها از کجا و از کدوم سایت دانلود می کنند و می گذارنند توی سایت های ایرانی فیلم …چون ایران سایت های امریکایی معمولا فلیتر هستش …با فلیتر شکن وارد میشن فیلم ها را دانلود می کنند توی سایت ها بخش میکنه اره مثلا یه شخص فیلم انتقام جویان 3 را از سایت ها خارجی دانلود میکنه توی سایتش می گذاره بیقه کابران از سایت اون شخص که این فیلم را گذاشته درون سایتش کپی میکنند یا دانلود می کنند درون سایت خودشون می گذارنند و همین طوری دست به دست میرسه به دست ایرانی ها …همین طوری هستش …

            در ضمن این سایت های فیلم چی سودی برای شون داره که سایت می زنند و فیلم ها را درون سایت ها شون قرار میدن که بیقه دانلود کنند پولی گیر شون میاد چی نفع داره .بعد موسسه ها دوبلور ها پول می گیرنند این فیلم ها را دوبله می کنند اره وازت ارشاد این فیلم ها را خریداری میکنه بعد در بازار بخش میکنه اره ….با تشکر

            منمون از توضیحات تون ….

            فیلم ها ایرانی هیچ محتوایی موضوعی نداره الان 80 درصد ایرانی ها مخصوصا جوان ها نو جوان ها امریکایی نگاه می کنند وازت ارشاد هم بخاطر همین سانسور می کنه بعضی از صحنه ها غیر اخلاقی را وارد بازار میکنه یه سودی ببرند …من در سینما هو یز ه مشهد فیلم ها امریکایی هم اکران میکنه …دیدم

            پاسخ