10 شخصیت برتر تاریخ سینما که هیچ اسمی نداشتند

10 شخصیت برتر تاریخ سینما که هیچ اسمی نداشتند

شاید تصور کنید نام شخصیت چه اهمیتی دارد. اما باید بدانید این مسئله برای فیلمسازان از اهمیت زیادی برخوردار است و شاید انتخاب نام یک بازیگر مدت ها زمان ببرد زیرا فیلمساز می خواهد شخصیت مورد نظر تا مدت ها یا سال ها در ذهن مخاطب باقی بماند. از سوی دیگر برخی از فیلمسازان به این موضوع باور ندارند و معتقدند یک شخصیت بی نام پیچیده تر است.

کارگردان های بسیاری سعی کردند با استفاده از این ترفند جذابیت فیلم های خود را افزایش دهند، همانند دنیل کریگ که در فیلم “کیک لایه ای” (Layer Cake) یک مواد فروش است و “ایکس” نام دارد تا فیلم “جاده” (The Road) جان هیلکات که در آن شخصیت ها “مرد”، “زن”، “سرباز”، “دزد” و “پسر” نامیده می شوند. در این جا 10 شخصیت به یادماندنی سینما که نام نداشتند را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. زن و مرد در فیلم: ضد مسیح – Antichrist

یک فیلم بحث برانگیز دانمارکی انگلیسی زبان با بازی ویلم دفو و شارلوت گنزبور در نقش اصلی یک زوج که فرزندشان را از دست داده اند و مرد خانواده به عنوان یک روان شناس باید اندوه زنش را درمان کند. این فیلم در قسمت هایی از جهان محبوب بود و در برخی از جاها ترسناک و خشن تلقی شد. این فیلم آوانگارد روایت جالبی دارد و شخصیت های اصلی بدون نام هستند و تنها “او” خوانده می شوند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد


9. وی در فیلم: وی مثل وندتا – V For Vendetta

یک تریلر سیاسی که بر موضوعات حساس و ممنوعه دست گذاشت و با استقبال مخاطبین رو به رو شد. این فیلم برپایه دنیای دی سی و کامیک ورتیگو در یک دنیای دیگر رخ می دهد و هوگو ویوینگ، ناتالی پورتمن و استیون ری بازیگران اصلی آن هستند. داستان درباره یک مبارز سیاسی است که برای براندازی حکومت فاشیستی بریتانیا سعی می کند ترس و آنارشیسم را در بین مردم ایجاد نماید. ویوینگ در نقش مبارزی ظاهر شده که در کل فیلم ماسک پوشیده و هیچ نامی ندارد. بنابراین تنها “وی” خوانده می شود.

همچنین بخوانید: 25 فیلم زیبا که در آن‌ها قهرمان داستان یا شخصیت اصلی می‌میرد


8. دخترک در فیلم: خارش هفت ساله – The Seven Year Itch

تصویر نمادین مریلین مونرو در حالی که با یک پیراهن کوتاه سفید در بالای تونل مترو ایستاده و از شبکه توری بادی وزیده و لباسش بالا می رود، یکی از به یادماندنی ترین تصاویر اوست. این تصویر به فیلم “خارش هفت ساله” تعلق دارد که مونرو نقش یک مدل و ستاره سینما را بازی می کند و در آپارتمانی در طبقه بالای قهرمان داستان زندگی می کند، مردی که در رویایش با این زن رابطه دارد. مونرو در این فیلم هیچ نامی ندارد و تنها “دخترک” نامیده می شود و نویسنده و کارگردان هم اعتراف کردند که نتوانستند برای الهه جذابیت و زیبایی نام مناسبی را انتخاب کنند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم کلاسیک که هر زن باید تماشا کند


7. راننده در فیلم: رانندگی – Drive

این فیلم سال 2011 با بازی رایان گاسلینگ، یکی از بهترین فیلم های سال بود که در فستیوال فیلم کن هم نمایش داده شد و یکی از بهترین اجراها را نیز داشت. فیلم داستان راننده ای است که روزها بدلکار هالیوود و شب ها راننده است. اما در یک درگیری وارد شده و اتفاقات دیگری برایش رخ می دهد. این بازیگر جذاب یعنی گاسلینگ در این فیلم هیچ نامی نداشته و در کل فیلم “راننده” خطاب می شود.

همچنین بخوانید: 25 فیلم خارجی دیدنی و بسیار زیبا که احتمالاً تماشا نکرده‌اید


6. دیو در فیلم: دیو و دلبر – Beauty And The Beast

این انیمیشن دیزنی در سال 1991 در گیشه پرفروش بود و نسخه لایو اکشن آن هم در سال 2017 و با بازی اما واتسون و دن استیونز به دومین فیلم پرفروش سال تبدیل شد. اگرچه همه ما با داستان این فیلم کاملا آشنا هستیم اما شاید نکاتی در آن وجود داشته باشد که هرگز به آن توجه نکرده باشیم. بل با فدا کردن جان خود برای پدرش در قفس فردی زندانی می شود که زمانی یک شاهزاده بوده و اکنون به دیو تبدیل شده است و نام او ادم است. اما در کل روایت و حتی کتاب داستان ها از او تنها با نام “دیو” نام می برند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما


5. راوی در فیلم: باشگاه مبارزه – Fight Club

ادوارد نورتون، برد پیت، هلنا بونهام کارتر و جرد لتو در این فیلم موفق سال 1999 شرکت داشتند و با استقبال بینندگان سراسر جهان مواجه شدند. یک فرد معمولی یک باشگاه مبارزه را باز می کند تا مردم در آن مبارزه کرده و عصبانیت خود را تخلیه کنند. این فیلم موفق از دیوید فینچر اجراهای بسیار خوبی دارد اما یکی از بهترین آن ها شخصیت نورتون است که تنها “راوی” نام دارد.

همچنین بخوانید: 20 فیلم پیچیده و تاثیرگذار برتر در تاریخ سینما


4. ام در فیلم: جیمز باند

اگرچه جیز باند یک مامور ویژه است که عاشق مارتینی، اسلحه و زنان است، اما این رئیس اوست که همیشه توجهات را به خود جلب می کند. سرپرست آژانس جاسوسی MI6 در طی سال ها توسط بازیگران متعدد اجرا شده است، همانند مامور مخفی 007، اما اگر یک بازیگر باشد که از تمام بازیگران برای این شخصیت مناسب تر باشد او جودی دنچ است که حتی از رابرت براون هم بهتر بود. اجرا در نقش یک زن سرسخت دشوار است اما جودی این کار را به راحتی انجام داد. اگرچه در این فیلم همه شخصیت ها اسامی خاص خود را دارند اما رئیس MI6 هنوز نامی نداشته و تنها “ام” نامیده می شود.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


3. جوکر در فیلم: شوالیه تاریکی – The Dark Knight

هیث لجر فقید با بازی در نقش جوکر “شوالیه تاریکی” از کریستوفر نولان، نه تنها این شخصیت را جاودانه کرد بلکه شهرت بازیگران دیگر این نقش را نیز در سایه قرار دارد. بازی زیبای او در نقش دشمن بتمن با اجرای خاص و میمیک چهره اش باعث شد جوایز بسیاری را به دست آورد. اگرچه برخی نام او را جک ناپیر عنوان می کنند اما این روان پریش شوخ نامی نداشته و تنها “جوکر” نام دارد.

همچنین بخوانید: بهترین ضد قهرمان های سینمای هالیوود: از تایلر داردن تا جوکر


2. عروس در فیلم: بیل را بکش – Kill Bill

فیلم های “بیل را بکش” فیلم های رزمی بودند که توسط کوئینتین تارانتینو نوشته و کارگردانی شدند. اگرچه این فیلم ها اکنون بهترین فیلم های تارانتینو به شمار می روند اما در زمان خود خشن محسوب می شدند. منتقدین هم فیلمنامه این آثار را ضعیف می دانستند. با این حال این فیلم ها از جمله آثار برتر فیلم های انتقام جویانه هستند که در صدر آن ها یک زن قرار دارد. اما تورمن نقش زنی را ایفا می کند که می خواهد مزدورانی که فرزند متولد نشده اش را کشته و می خواستند او را نیز به قتل برسانند، از بین ببرد. اما بهترین نکته فیلم این است که او نامی نداشته و تنها عروس نامیده می شود.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21


1. مرد بدون نام در فیلم: سه گانه دلار – Dollars Trilogy

اگر یک نفر باشد که ژانر وسترن اسپاگتی را معروف کرده باشد او سرجو لئونه است و اگر تنها یک نفر باشد که ژانر وسترن را گسترده کرده باشد او قطعا کلینت ایستوود است. این زوج به یادماندنی در چندین فیلم در کنار هم قرار گرفتند: به خاطر یک مشت دلار (A Fistful Of Dollars)، به خاطر چند دلار بیشتر (For A Few Dollars More) و خوب، بد، زشت (The Good, The Bad And The Ugly). همه این فیلم ها به فیلم های موفق جهان بدل شدند. ایستوود با بازی در این فیلم به شهرت جهانی رسید و بهترین اجراهای خود را ارائه داد، با این حال در این فیلم ها هیچ نامی ندارد و به همین دلیل در صدر این فهرست قرار گرفت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. بنفشه

    خرداد 9, 1399

    در فیلم rebecca خانم دوینتر اسمی ندارد

    پاسخ

  2. صادق

    مهر 13, 1397

    اسم عروس تو فیلم کیل بیل بیاتریکس بود و توقسمت دوم نامش فاش میشه

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به صادق

      مهر 13, 1397

      سلام صادق جان،
      بله درسته منتها تو فیلم اول اسمی ازش برده نشد😊

      پاسخ

  3. آریو

    مهر 13, 1397

    خیلی سایت جالبی دارین!ممنون از این مقاله ی جالب

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      مهر 13, 1397

      لطف داری آریو جان 😊

      پاسخ