10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد

10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد

از آنجاییکه در هالیوود فیلم ها بارها و بارها، با بازیگران، نام ها و اجراهای مختلف، بازسازی می شوند، به سختی می توان یک فیلم اوریجینال یافت که در آن شخصیت ویلن به هدف هایش رسیده و در پایان داستان پیروز شود. به همین دلیل در اینجا تصمیم گرفتیم ده فیلم را به شما معرفی کنیم که نیروهای شر بر خیر پیشی گرفته و ویلن پیروز می شود. با پروشات همراه باشید.

خطر اسپویل: این مقاله ممکن است بخشی از داستان فیلم‌ها را فاش کند!


10. مردان چوب کبریتی – Matchstick Men -2003

روی واکر (با بازی نیکلاس کیج) یک هنرمند جاعل و روان پریش است که می خواهد به همراه همدست اش فرانک، پروژه بعدی اش را انجام دهد که ناگهان دختر نوجوان اش آنجلا، که با او رابطه ندارد از راه می رسد. از آنجاییکه روی یک شخصیت روان پریش است در ابتدا با برهم خوردن نظم زندگی روزانه اش مضطرب می شود اما سپس از بودن کنار دختری که هرگز نداشته لذت می برد.

در اواسط فیلم دشمنش چاک بیرون خانه منتظر روی است و فرانک کتک خورده هم همراه اوست. آنجلا به چاک شلیک می کند و روی آنجلا را به همراه چاک به مکان امنی می فرستد تا همه چیز آرام شود. روی از جسد چاک نگهداری می کند که ناگهان زنده شد و روی را هشیار می کند. روی در حالی درحالی بیمارستان به هوش می آید که آنجلا و فرانک غیب شده اند. او به تدریج متوجه می شود که فرانک سرش کلاه گذاشته و پس از صحبت با همسر قبلی اش متوجه می شود که دختر خودش سقط شد و آنجلا همدست فرانک بود.

همچنین بخوانید: بهترین ابر شرور ها و شخصیت‌های منفی در تاریخ سینما + تصاویر


9. برزیل – Brazil – 1985

در دنیای فاسده و علمی تخیلی تری گیلیام، سام لوری یک مرد عادی (در مقایسه با شخصیت های دیگر) و بوروکرات است که در این جامعه آینده زندگی کرده و به دلیل ماموریت برای تحقیقات دشمن ملت می شود. او که اکنون به عنوان یک تروریست شناخته می شود توسط دوست قدیمی اش جک لینت دستگیر خواهد شد. او قرار است شکنجه شود اما گروهک مقاومت و اعضایش که دشمن دولت هستند مانع شده و سام را نجات می دهند. آزادی او با تیراندازی های بسیاری همراه است که در این حین سام و معشوقه اش جیل فرار کرده و در بیرون شهر زندگی می کنند. اما در حقیقت همه چیز تنها در مغز سام می گذرد که در اتاق شکنجه نشسته و به روان گسیختگی دچار شده است.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


8. مرد حصیری – The Wicker Man – 1973

در این فیلم ترسناک اوریجینال ساخته 1973 ادوارد وودوارد را در نقش یک مامور پلیس به نام نیل هوی نشان می دهد. نامه بی نام و نشانی به او فرستاده شده و از او می خواهد برای یافتن یک دختر گمشده سفری را آغاز کند. نیل مسیحی پس از رسیدن به جزیره سامرزایل متوجه می شود که مردم آن به مذهب بت پرستی سلت ها باور دارند.

در پایان داستان متوجه می شویم که در حقیقت مردم این جزیره نیل را فریب داده و به او گفته اند دختری گم شده و زندانی شده است. خشکسالی باعث شده که آن ها به قربانی نیاز داشته باشند و نیل قربانی موردنظر آنهاست. او برهنه شده، لباس مخصوص را پوشیده و به سمت یک مجسمه بزرگ برده می شود تا مراسم انجام گیرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سال 2018 به تفکیک ماه اکران


7. بچه رزماری – Rosemary’s Baby – 1968

این فیلم ترسناک کلاسیک ساخته رومن پولانکسی درباره زوج جوانی است که به یک آپارتمان جدید با سابقه بد نقل مکان می کنند. گفته می شود آدم خواران، جادوگران و شیطان پرستان شهر در این آپارتمان زندگی می کردند. با رخ دادن حوادث عجیب و همسایگان ترسناک، رزماری باردار شده و می ترسد برای کودک اش اتفاق بدی بیفتد.

سپس مشخص می شود که کودک رزماری بچه شیطان بوده و تمام همسایگان اش فریاد می زنند “درود بر شیطان”. رزماری که تحت تاثیر یکی از همسایه هایش به نام رومان قرار گرفته تصمیم می گیرد به غرایز مادری اش توجه کرده و با نگاه کردن به کودک می گوید، “او چشم های پدرش را دارد…”

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما


6. دیوانه از قفس پرید – One Flew over the Cuckoo’s Nest – 1975

رندل پاتریک مک مورفی (با بازی جک نیکلسون) بار دیگر در مقابل قانون قرار گرفته و برای فرار از زندان خود را دیوانه می نامد. سپس با فرستاده شدن به یک تیمارستان با شخصیت های دیوانه و همچنین یک پرستار خشن آشنا می شود. شخصیت های روانی دیگر به کمک مک مورفی تصمیم می گیرند علیه او اعتراض کنند.

یک شب مک همه اعضا و مک مورفی مست شده و زنانی را به آنجا می آورند. پرستار روز بعد آمده و متوجه ماجرا می شود. حتی می بیند که بیلی، یکی از دیوانه ها که شبیه کودکان است و  می خواهد خودکشی کند با یکی از زنان خوابیده. پرستار او را تهدید می کند که مادرش را خبر می کند و بیلی هم که در اتاق تنهاست خودش را با یک تکه شیشه می کشد. مک مورفی که عصبانی شده پرستار را زده و گلویش را فشار می دهد تا او را خفه کند. سپس مک مورفی را بیهوش کرده و می برند. یک مرد سرخپوست متوجه می شود که مک مورفی را لوبوتومی کرده اند و سپس همانطور که مک مورفی به او گفته بود از انجا فرار می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 50 فیلم برتر سال 2016 از دید مخاطبین و منتقدین


5. سکوت بره ها – The Silence of the Lambs – 1991

کلاریس استارلینگ (با بازی جودی فاستر) یک مامور جوان اف بی آی است که قرار است روی پرونده قاتل سریالی نابغه، هانیبال لکتر (با بازی خاطره انگیز آنتونی هاپکینز) کار کند. آن ها سپس قاتل دیگری به نام بوفالو بیل را دستگیر می کنند که با کشتن مقتولین و کندن پوست بدن شان برای خود کت می دوزد.

پس از فرار لکتر از یک سلول امن در تنسی، کلاریس در شهر زادگاه قربانی بیل تحقیق به عمل می آورد. او به خانه بیل می رود در حالی که تیم تحقیقات اشتباها به خانه دیگری رفته اند. او با فرار بیل به زیرزمین اسلحه را بیرون کشیده و با دقت او را دنبال می کند. برق قطع شده و کلاریس باید در تاریکی بیل را پیدا کند اما سرانجام او را می کشد. او چند روز بعد از لکتر یک تماس تلفنی دریافت می کند. او با گفتن اینکه “برای شام مهمان دارم” گوشی را گذاشته و در کنار جاده به دنبال پزشک زندان می رود.

همچنین بخوانید: 50 فیلم کلاسیک که هر زن باید تماشا کند


4. باشگاه مبارزه – Fight Club – 1999

پس از تخریب عجیب خانه یک فرد افسرده که مبتلا به بی خوابی است (ادوارد نورتون)، او با فروشنده جذابی به نام تایلر دردن (برد پیت) تیم می شود. آن ها با هم یک باشگاه مبارزه سری ایجاد کرده و اکنون فرد بی خواب می تواند کمی بخوابد. با گسترش باشگاه فلسفه آن هم گسترده تر شده و فرد بی خواب تصور می کند کنترل باشگاه را از دست داده است. او با تعقیب تایلر به سمت باشگاه های مبارزه دیگری که تاسیس کرده احساس دژاوو می کند. او هرکجا را که تایلر می رود به یاد می آورد، تا اینکه یکی از اعضای باشگاه او را به عنوان تایلر دردن شناسایی می کند.

او و تایلر در واقع یک نفر هستند. دردن می خواهد رئیس کمپانی های بزرگ را به پایین بیندازد تا شبکه مالی فلج شود. بی خواب می خواهد بمب های کار گذاشته شده در ساختمان ها را از کار بیندازد که در یک مبارزه خیالی و تخیلی توسط تایلر شکست می خورد. اما پس از نابودی تایلر خیالی با شلیک به او، نمی تواند بمب ها را از کار بیندازد و برنامه مورنظر تایلر اجرا می شود. شاید با خواندن این داستان کمی گیج شده باشید، بهتر است فیلم اصلی را تماشا کنید تا در جریان داستان قرار بگیرید! هلنا بونهام کارتر و جرد لتو از دیگر بازیگران سرشناس این فیلم زیبا هستند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر تاریخ درباره اساطیر یونان به همراه تریلر


3. یادگاری – Memento – 2000

در یک فیلم با خط داستانی غیرمعمول، لئونارد شلبی (با بازی گای پیرس) یک مامور تحقیق بیمه است که پس از حادثه قتل همسرش و ضربه به سرش حافظه اش را از دست داده و نمی تواند چیزی را به یاد بسپارد. در این فیلم شاهد دو خط داستانی مختلف هستیم که در یکی لئونارد دوستش تدی را می کشد و در دیگری در زمان حال با یک فرد عجیب تماس تلفنی دارد.

با رویارویی این دو داستان لئونارد مردی که تصور می کند جان جی است و همسرش را کشته، را در یک ساختمان متروک به قتل می رساند. پس از زمزمه کلمه “سامی” (مردی با شرایط مشابه که لئونارد درباره افرادی که دیده با او صحبت می کند) لئونارد تصور می کند فرد اشتباه را به قتل رسانده است. تدی زیر فشار اعتراف می کند که همسر لئونارد زنده ماند اما در داستان سامی براثر تزریق بیش از حد انسولین مرد و لئونارد یک معمای غیرقابل حل ایجاد کرده تا هدفی داشته باشد. بنابراین لئونارد با استفاده از گواهینامه خودروی تدی قاتل را می یابد که به مرگ تدی منجر می شود.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر ژانر تریلر (thriller) در تاریخ سینما


2. هفت – Se7en – 1995

دو کاراگاه جنایی (برد پیت و مورگان فریمن) یک قاتل سریالی را دنبال می کنند که مرتکبان یکی از گناهان هفت گانه را به شیوه هوشمندانه ای به قتل می رساند. اولین گناه شکم پرستی است که میلز و سامرست جسد یک فرد چاق را می یابند که مجبور شده آنقدر اسپاگتی بخورد تا بمیرد.

تا انتهای داستان به جز دو قتل همه قتل ها انجام شده و میلز و سامرست منتظر قتل دیگر هستند که جان دوی قاتل (کوین اسپیسی) در حالی که آغشته به خون است خود را به پلیس تحویل می دهد. اگر ماموران او را بالای سر دو جسد دیگر ببرند به قتل ها اعتراف می کند. با رفتن به خارج شهر یک ون از راه رسیده و بسته عجیبی دارد که باید تحویل دهد. کاراگاه سامرست بسته را باز کرده و با دیدن آن وحشت می کند. سپس به کاراگاه میلز فریاد می زند که تفنگ خود را کنار بگذارد. جان می گوید همسر میلز و فرزند داخل شکم اش را کشته است. میلز که خشم او را فرا گرفته جان را می کشد. جان به حسادت دچار شده بود و میلز هم با خشم و غضب او را می کشد و بنابراین شاهکار جان به پایان می رسد.

همچنین بخوانید: 19 فیلم برتر تاریخ با مفهوم اگزیستانسیالیسم


1. مظنونین همیشگی – The Usual Suspects – 1995

پنج مرد پس از ربودن یک کامیون دستگیر شده و مورد بازجویی قرار می گیرند. همه شان بی گناه هستند و آزاد می شوند، اما تصمیم به انتقام علیه پلیس می گیرند. سپس این نقشه را کنار گذشته و متوجه می شوند رهبر افسانه ای جنایتکار، کایزر شوزه به هرکدام از آن ها مشکوک بوده و از آن ها چیزی می خواهد. این نقشه آن ها هم خوب پیش نرفته و 27 نفر روی عرشه کشتی کشته می شوند.

وربال کینت (کوین اسپیسی) یکی از بازماندگان سانحه کشتی بوده و با شهادت او به این ماجراها پی می بریم. مامور کوجان پس از شنیدن این داستان از وربال نتیجه می گیرد که دین کیتون، یکی از پنج نفر، کایزر شوزه بوده و وربال را آزاد می کند. پس از رفتن وربال کوجان متوجه می شود وربال این داستان را از دیوار پشت سر او الهام گرفته و ساخته ذهن اوست. پس از گشتن به دنبال وربال یک فکس دریافت می کند که ویژگی های ظاهری کایزر شوزه را توصیف کرده است. اکنون وربال از اداره خارج شده، به همراه دوستش سوار ماشین می شود و می رود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. حامد

    آبان 7, 1397

    از The Wicker Man نمیدونم چرا خیلی خوشم میاد، چند بار دیدمش، خیلی کم پیش میاد فیلمی چند بار ببینم
    کلاب مبارزه هم باحال ، ولی وقتی Who am I هست اینا که دیگه دیده نمیشن :دی
    یک لیست هم برای فیلم های هکر محور بذارید، مثل همین Who am I و سریال Mr. Robot.

    پاسخ

  2. آریو

    مهر 10, 1397

    اونجرز اینفینیتی وار هم میتونست باشه(البته حتما میدونین که تو 2019 قسمت بعدیش میاد که توش ثانوس شکست میخوره.)

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      مهر 10, 1397

      بله آریو جان درست میگی، منتها اون فیلم 2 قسمتی هستش و هنوز دنبالش رو ندیدیم که چه اتفاقاتی قراره بیفته (و احتمالا همونطور که گفتی تانوس شکست میخوره)،
      اما اگه خودش رو به عنوان یه فیلم مستقل در نظر بگیریم باید تو لیست میاوردیمش، چه موضوعی مهم تر از مردن نصف کل موجودات زنده ؟ 😂

      پاسخ