8 فیلم برتر تاریخ درباره خدایان و اساطیر یونان به همراه تریلر

8 فیلم برتر تاریخ درباره خدایان و اساطیر یونان به همراه تریلر

هزاران سال است که اساطیر یونان یکی از موضوعات داغ ادبی هستند. از داستان عاشقانه خدایان و انسان ها گرفته تا نبردهای میان خیر و شر که همه باعث جذابیت اساطیر یونان برای همگان شده است. باوجود اشاره به این اساطیر در داستان ها و نمایشنامه ها، در این باره فیلم های موفق چندانی ساخته نشده است. اگرچه برخی از آن ها از نظر تجاری موفق بودند اما اغلب آن ها چندان مورد توجه منتقدین قرار نگرفتند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم فیلم های برتری که با توجه به اسطوره یونان ساخته شدند را به شما معرفی کنیم. این فیلم ها هم از لحاظ تجاری موفق بوده اند و هم از لحاظ هنری. در ادامه با پروشات همراه باشید.


8. هرکول – Hercules – 2014

در این فیلم جذاب فانتزی و ماجراجویانه دواین جانسون نقش هرکول را ایفا می کند. برت راتنر کارگردانی این فیلم را برعهده داشته و نقش افرینی جانسون صحنه های اکشن زیبایی پدید می آورد. اسکات فاندس، منتقد ورایتی دراین باره می گوید: “یک فیلم ماجراجویانه زیبا و اکشن که برخلاف فیلم های مشابه دیگر، هرکول فرزند زئوس را در قالب هیبت انسانی نشان می دهد. هیچکس بهتر است جانسون نمی توانست نقش او را ایفا کند و به یکی از بهترین هرکول ها تبدیل شود.”

تریلر فیلم:

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سال 2018 به تفکیک ماه اکران


7. فناناپذیرها – Immortals – 2011

یک فیلم فانتزی حماسی زیبا با کارگردانی تارسم سینگ و بازی هنری کویل در نقش تسئوس، یک مرد فانی که توسط زئوس با بازی لوک ایوانز انتخاب شده تا در مقابل شاه هایپریون با بازی میکی رورک، یک شاه ظالم، مبارزه کنند و سلاحی به دست آورند که انسانیت را نابود کند. اگرچه این فیلم از لحاظ کارگردانی چندان موفق نیست اما نقش آفرینی ها بسیار جالب بوده است. تولید موفق و جلوه های بصری باعث موفقیت هنری و تجاری این فیلم شده است.

تریلر فیلم:

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


6. برخورد تایتان ها – Clash of the Titans – 2010

یک فیلم ماجراجویانه خوش ساخت با جلوه های ویژه قوی که می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. البته در سال 1981 نیز فیلمی با همین نام و همین داستان ساخته شده بود که آن فیلم نیز نسبت به زمان خودش فیلم خوبی است. این فیلم با کارگردانی لوئیز لتریر (کارگردان آثاری چون حالا مرا میبینی، هالک شگفت انگیز و مامور انتقال) و بازی خوب بازیگرانی چون سم ورثینگتون، لیام نیسون و رالف فاینز توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. داستان فیلم در حوزه خدایانی چون زئوس و هیدس است که در این بین پروسئوس (با بازی ورثینگتون) که فرزند زئوس و نیمه خدا است باید از نابودی زمین به دست هیدس جلوگیری کند.

تریلر فیلم:

همچنین بخوانید: 13 فیلم با داستان غیرمنتظره که ارزش دیدن دارند


5. خشم تایتان ها – 2012 – Wrath of the Titans

خشم تایتان ها در ادامه برخورد تایتان ها (آیتم قبلی) ساخته شد و حتی دیدنی تر از نسخه قبلی خود بود. بازیگران اصلی مجموعه همان بازیگران نسخه قبلی یعنی برخورد تایتان ها هستند اما کارگردانی این قسمت را جاناتان لیبزمن (کارگردان آثاری چون اره برقی در تگزاس و فیلم لاک پشت های نینجا) انجام داده است. داستان این فیلم هم حول جنگ خدایان است و احتمالا شما را جذب خواهد کرد.

تریلر فیلم:

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


4. هرکول – Hercules – 1997

این انیمیشن را هم به نمایندگی از انیمیشن هایی که درباره اساطیر یونان ساخته شده اند در این لیست آورده ایم. این فیلم با اقتباس از داستان هرکول افسانه ای فرزند زئوس، به داستان زندگی او می پردازد که در کودکی از خانواده خود جدا شده و باید نشان دهد که فرزند خدایان است. جان ماسکر و رات کلمنتز کارگردانی این اثر را برعهده داشته و لایه های روایی و صداپیشگی زیبا، از دلایل موفقیت این اثر بودند. این فیلم زیبا که از لحاظ هنری و تجاری موفق بود در اسکار، گلدن گلوب و ساترن نامزد شد.

تریلر فیلم:

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک سال 2018


3. اسپارتاکوس – Spartacus – 1960

یک فیلم زیبا به کارگردانی استنلی کوبریک درباره اسپارتاکوس دربند که علیه رومی ها قیام می کند. اگرچه این فیلم از لحاظ کارگردانی و فیلم نامه با تحسین مواجه شد اما به تدریج توجهات بیشتری را به خود جلب نمود. این فیلم با وجود فیلم برداری راسل متی، موسیقی متن الکس نورث و نویسندگی و فیلمنامه دالتون ترومبو تنها یک فیلم موفق نیست، بلکه یک شاهکار زیباست که فیلم نامه و کارگردانی تنها یکی از عوامل موفقیت آن بوده اند.

تریلر فیلم:

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


2.جیسن و آرگونات‌ها – Jason and the Argonauts – 1963

یکی از بهترین آثار کلاسیک و فانتزی درباره قهرمان افسانه ای یونان، جیسن، که برای یافتن پشم زرین گروهی از قهرمان ها را به همراه خود راهی می کند. این فیلم با همکاری ری هری‌هاوزن، مخترع استاپ موشن، یک موفقیت هنری بزرگ بود. این فیلم به این خاطر در جایگاه دوم لیست قرار گرفته که نسبت به امکانات زمان ساخت خود (55 سال قبل!) یک تحول گرافیکی محسوب میشد. این فیلم در سال 2000 بازسازی شد، اما نسخه قدیمی تر آن دیدنی تر است.

بدون تریلر

همچنین بخوانید: بهترین ابر شرور ها و شخصیت‌های منفی در تاریخ سینما + تصاویر


1. تروا – Troy – 2004

این لیست بدون شاهکاری همچون تروی چه ارزشی دارد؟ یک فیلم جنگی حماسی با اقتباس از حماسه هومر درباره جنگ تروا میان یونانیان و سرنوشت انسان های دیگر این نبرد. این فیلم به کارگردانی ولفگانگ پترسن با فیلم های بزرگی همانند “گلادیاتور” (Gladiator – 2000) و “ارباب حلقه ها” (The Lord of the Rings) برابر است. اگرچه شیوه روایی این فیلم در لحظاتی ضعیف شده و شخصیت ها به خوبی شخصیت پردازی نمی شوند، اما “تروا” یک فیلم موفق است که با تولید سنگین و ستارگانی همچون برد پیت، اریک بانا و اورلاندو بلوم به یک موفقیت تجاری بزرگ بدل شد.

تریلر فیلم:


امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. البته فیلم های دیگری هم بودند که

                               

دیدگاه‌ها (8)

بستن فرم

  1. Siyavashj

    بهمن 21, 1401

    فیلم جالب میزارید ولی سانسور چرا دلیل این را هنوز متوجه نشدم ؟

    پاسخ

  2. Antiwar

    اسفند 6, 1400

    به نظر من به غیر از فنا ناپذیر و خشم و نبرد تایتان ها بقیه فیلم ها دیگه بدرد من نمیخورن چون هیجان ندارن و فقط دلقک کاریه …
    هرکول هم میتونست قشنگ تر بشه ولی با تزریق چاشنی طنز تو بعضی سکانس ها مسخره اش کرده باور کن بخاطر راک همه این فیلمو دیدن
    فقط نباید از کسایی که به هرکول کمک کردن یه تعریفی چیزی میشد؟!

    پاسخ

    • وطن پرست در پاسخ به Antiwar

      اسفند 12, 1400

      واقعا برات متاسفم… وقتی تروی رو دلقک بازی میدونی معلومه فهمت از دنیتی سینما چیه

      پاسخ

      • Iman در پاسخ به وطن پرست

        فروردین 24, 1401

        تروی زیباترین فیلم تو این فیلماست بویژه اینکه براد پیت خیلی زیبا نقش آفرینی می‌کنه

        پاسخ

    • Ahmad rza در پاسخ به Antiwar

      اردیبهشت 10, 1402

      تروی دلقک بازیه؟؟!! در مورد هرکول هم یه نسخه قدیمی تر از هرکول هست ک واقعا خیلی بهتر از نسخه راک هست

      پاسخ

  3. محمد

    مهر 21, 1399

    هركولسراك اصلا جذا نبود به نظرم اثاري مثه اديسه 1996 يا سيصد آثار بهتري بودن

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به محمد

      دی 24, 1400

      خداوکیلی 300 کجاش قشنگ بود؟؟؟؟؟؟
      من میدیدمش میخندیدم

      پاسخ

    • فرازمینی در پاسخ به محمد

      فروردین 18, 1401

      300 ؟ به ایرانیا توش توهین میشه بعد 300 قشنگه؟😐

      پاسخ