لیست بهترین انیمه‌های جهان؛ 30 انیمه سینمایی برای چند بار دیدن!

کلمه انیمه از لحاظ تکنیکی به معنای تمام انواع انیمیشن در جهان است، اما به طور کلی به فیلم‌های انیمیشن تولید ژاپن که به سبک خاصی رنگ آمیزی شده‌اند اشاره دارد. تاثیر ژاپن در تولید این نوع انیمه غیرقابل انکار است و این کشور برترین انیمه‌های جهان را ساخته است. افرادی چون “شینیچیرو واتانابه” و “ساتوشی کن” فقید با تولید انیمه‌های زیبا و جذاب مرزها را کنار گذاشته و دنیای فیلمسازی ژاپن را تغییر داده اند.

اما احتمالا برترین شخصیت در این زمینه “هایائو میازاکی” است که کارهای انقلابی او مرزهای فرهنگی را به شکلی از میان برداشته‌اند که تا به حال در طول تاریخ سابقه نداشته است. در این مقاله می‌خواهیم 30 انیمه برتر جهان را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


30. فرزند آب و هوا – 2019 – Weathering with You

“فرزند آب و هوا” داستان پسری به‌نام هودوکا را دنبال می‌کند که تابستان اولین سال دوران دبیرستان خود را پشت سر می‌گذارد. او از جزیره دورافتاده‌ای که خانه‌اش در آن قرار دارد، فرار می‌کند و به سمت توکیو می‌رود. مدت زیادی طول نمی‌کشد که او متوجه می‌شود از لحاظ شخصی و مالی به خط قرمزهای خود رسیده است. آب‌و‌هوا به طرز غیرعادی‌ای هر روز تیره و بارانی است؛ انگار که قصد دارد با این کار، آینده هودوکا را به او نشان دهد. او روزهای خود را در این شهر در انزوا سپری می‌کند، اما سرانجام موفق می‌شود کاری به‌عنوان یک نویسنده، در یک مجله اسرارآمیز و مخفی پیدا کند. سپس یک روز، هودوکا در گوشه‌ای از یک خیابان شلوغ، با هینا ملاقات می‌کند. این دختر که دارای اراده قوی‌ای هم است، یک توانایی عجیب و خارق‌العاده دارد و آن متوقف کردن باران و بازگشت هوای صاف و آفتابی است.


29. جنگ‌های تابستانی – 2009 – Summer Wars

کنجی کویسو، دانش‌آموز کلاس یازدهم و نابغه ریاضی، قبول می‌کند تا در تابستان کمک‌دست دختر هم‌مدرسه‌ایش (همچنین عشق پنهانیش) ناتسوکی باشد. در ناگانو، محل زندگی خانواده ناتسوکی، کنجی متوجه می‌شود که خانواده ناتسوکی قصد دارند جشن تولد ۹۰ سالگی بزرگ خانواده را جشن بگیرند و کنجی باید نقش نامزد ناتسوکی را بازی کند. در این اوضاع و احوال تلاش کنجی برای حل یک معادله ریاضی باعث تصادم یک دنیای مجازی (OZ) با زمین می‌شود.


28. پسر و دیو – 2015 – The Boy and the Beast

داستان این انیمه در جایی اتفاق می‌افتد که دیوها نیز مانند انسان‌ها در شهر بزرگی زندگی‌ می‌کنند و دنیایی مثل دنیای آدم‌ها برای خودشان دارند. در این میان، پسری بی‌سرپرست به‌نام رِن به شکلی اتفاقی، از شهر توکیو وارد دنیای دیوها می‌شود و با یکی از آنها به‌نام  کوماتتسو که در آرزوی رسیدن به مقام استاد بزرگ هنرهای رزمی است، آشنا می‌شود.

انیمه‌ی “پسر و دیو” یکی از آثار دیدنی و الهام‌بخش در ژانر خودش است که روایتی ساده، دلنشین و زیبا دارد. این انیمه در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه‌ای خود،‌ بسیاری از چالش‌های مهم و اساسی زندگی هر انسانی را به نمایش می‌گذارد و به کمک شخصیت‌هایی که خلق کرده‌است، درس بزرگی از نحوه‌ی رویارویی با مشکلات و پیدا کردن مسیر درست زندگی را به مخاطب خود یادآور می‌شود.


27. آبی تمام‌عیار – 1997 – Perfect Blue

داستان انیمه “آبی تمام‌عیار” درباره‌ی دختری به اسم میما کریگوی است. کسی که اگرچه به عنوان خواننده‌ی اصلی یک گروه موسیقی پاپ هواداران کشته مُرده‌ی بسیاری دارد، اما تصمیم می‌گیرد خوانندگی را ترک کند و وارد دنیای بازیگری شود. اولین پروژه‌ی او بازی در نقش بسیار کوتاهی در یک سریال جنایی سیاه است. سریالی که طرفدارانش را ناامید می‌کند و همین باعث می‌شود تا او توسط مرد مرموزی که همیشه او را زیر نظر دارد پیامی با عنوان “خیانتکار” دریافت کند. اما رونا هیداکا به عنوان مدیر برنامه‌هایش به او قوت قلب می‌دهد که باید این چیزها را نادیده بگیرد. از یک طرف میما می‌خواهد هرچه سریع‌تر در حوزه‌ی بازیگری هم به جایگاهی که با خوانندگی به آن به‌دست پیدا کرده بود برسد و از طرفی دیگر تنها راهی که فعلاً پیش‌رو دارد پیشنهادی است که نویسنده‌ی سریال به او می‌دهد: اگر او قبول کند بازی در یک صحنه‌ی غیر اخلاقی را قبول کند، نقش او پررنگ‌تر می‌شود.


26. دختری که در زمان پرش می‌کرد – 2006 – The Girl Who Leapt Through Time

این فیلم درباره دختری به نام ماکوتو است که ۱۷ سال دارد و با خانواده‌اش در توکیو زندگی می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که ماکوتو پیغامی را بر روی تخته سیاه دبیرستان خود می‌خواند و بدون اطلاع با شئ عجیبی شبیه به گردو برخورد می‌کند. او در هنگام برگشت به خانه با دوچرخه تعادل خود را از دست داده و با قطاری تصادف می‌کند، اما به زودی متوجه می‌شود که او توانایی سفر در زمان را دارد. در ابتدا ماکوتو تصمیم گرفت از این نیرو برای گرفتن نمرات بهتر در درس‌هایش استفاده کند و از اشتباهات و رویدادهای شخصی خود جلوگیری کند. اما به زودی متوجه شد تغییر دادن گذشته به این سادگی‌ها که فکرش را می‌کند نیست و رفتارهای او دیگران را نیز تحت و شعاع قرار می‌دهد.


25. در این گوشه‌ی دنیا – 2016 – In This Corner of the World

داستان‌های روان و ساده معمولا از جذابیتی خاص هم برخوردار هستند. اینکه در هر سکانس فیلم اتفاقات بی سر و صدا و معمولی در حال رخ دادن باشند، باعث می‌شود به‌عنوان تماشاچی فرصت بیشتری برای شناخت هر کاراکتر را داشته باشیم.

داستان این انیمه‌ی سینمایی درباره‌ی دختری به نام “سوزو” است که در زمان جنگ جهانی دوم از خانواده‌اش که در شهر “هیروشیما” زندگی می‌کنند جدا شده و به همراه همسرش به شهر “کورو” می‌آید تا با آنها زندگی کند. “سوزو” دختری آرام است و تمام روز به کارهای خانه و خرید و اینطور مسائل مشغول می‌باشد. او اما طراحی کردن را بسیار دوست دارد. هر فرصتی که پیدا کند، با مداد و کاغذی که همیشه همراهش است، فضای پیش رویش را به بهترین نحو نقاشی می‌کند.


24. بر فراز تپه شقایق – 2011 – From Up on Poppy Hill

“بر فراز تپه شقایق” داستانی پر فراز و نشیب با شخصیت‌هایی است که لحظه‌ای بازیگوش و تندخو هستند و لحظه‌‌ای دیگر گوشه‌گیر و آرام. فضای کلی داستان آرامش خاصی دارد درحالی که در زیر و بم آن آشوبی برپا می‌شود و تغییراتی اساسی ایجاد می‌کند. هنر کارگردان در روایت داستان به شکلی است که سر و صدای بیش از حد ایجاد نمی‌کند و در عین حال داستانی پرتکاپو را به مخاطبش تحویل می‌دهد. شخصیت اصلی داستان دختر نوجوانی به نام یومی است که در دهه ۶۰ میلادی و در یک خانه بزرگ با خواهر و برادر و چند دختر دانشجوی دیگر زندگی می‌کند. یومی در دبیرستان بزرگی درس می‌خواند و دوستان زیادی هم ندارد تا اینکه پسری برایش شعر عاشقانه‌ای می‌نویسد و این باعث ایجاد رابطه‌ای می‌شود که یومی را در مسیر کشف استعدادهایش قرار می‌دهد.


23. وقتی مارنی آنجا بود – 2014 – When Marnie Was There

“وقتی مارنی آنجا بود” با ریتم آرام اما دلنشین خود، داستان دختری دوازده ساله به نام آنا را روایت می‌کند که بر خلاف دیگر دختران هم سن و سال خودش، دختری آرام، گوشه‌گیر، کم‌حرف و کمی افسرده است که تمام وقتش را به طراحی منظره‌های دور و اطرافش می‌پردازد، دوستی ندارد و رابطه‌اش با مادر و پدرش کمرنگ است. مادر آنا که بسیار نگران وضع روحی و روانی دخترش است، او را به پیشنهاد دکترش به دهکده‌ای دور از شهر می‌فرستد تا در تابستان با خاله و شوهر خاله‌اش زندگی کند و مدتی از شهر و فضای اضطراب‌آور آن دور باشد. این دهکده اتفاقاتی را برای آنا رقم می‌زند که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.


22. میرای – 2018- Mirai

داشتن خواهر و برادر خوب است، اما داشتن رابطه‌ای خوب سخت است. در آغاز رابطه فقط درباره حسادت و بدجنسی است، نه عشق، تفاهم و حمایت. کارگردان فیلم، “مامورو هوسودا” (Mamoru Hosoda)، این مسائل در روابط خواهر و برادری را درک نمی‌کرد تا اینکه پسر ۴ ساله‌اش از تولد خواهر نوزادش که تمام توجه والدینش را دریافت کرده بود، عصبانی شد. او این احساسات را در میرای نشان داد که البته در خانواده دیگری بود و سفر در زمان را هم تجربه می‌کرد. این فیلم نامزد اسکار فرایند رشد و ریشه‌های خانوادگی را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: ۶ انیمه جذاب و دیدنی شبیه “میرای” (Mirai) که باید تماشا کنید


21. صدای خاموش – 2016 – A Silent Voice

اگر به دنبال انیمه ای هستید که احساسات شما را عمیقا تحت تاثیر قرار دهد و شما را در دنیای جادویی خود محو کند، حتما باید به «صدای خاموش» گوش فرا دهید!

انیمه ای جذاب و زیبا و به یاد ماندنی از “نائوکو یامادا” (Naoko Yamada) که با انتشار این اثر به یادماندنی در سال ۲۰۱۶ توانست جایگاه بسیار مهمی در جهان طرفداران انیمه برای خود باز کند.

“صدای خاموش” داستان دلنشین دختری ناشنوا است که با ورودش به کلاس درس همه را تحت تاثیر خود قرار می دهد و کاری می کند تا بیننده از ابتدا تا انتهای انیمه بدون پلک زدن غرق در احساسات بی انتهای انیمه شود. از هر سنی و طرفدار هر ژانری که باشید، “صدای خاموش” یکی از آثار مورد علاقه تان خواهد شد.


20. پونیو روی صخره کنار دریا – ۲۰۰۸ – Ponyo on the Cliff

پونیو فیلمی درباره دوران کودکی است. تخیل، خلاقیت، معصومیت و هوشی که در کودکی نهفته است به خوبی در این فیلم به تصویر کشیده و به همین دلیل بسیار لذتبخش است. این داستان جادویی درباره یک پسربچه و رابطه او با ماهی قرمزش است. به همین دلیل داستان ساده ای دارد که به راحتی می توان آن را دنبال کرد. با این حال این فیلم برخلاف فیلم های دیگر استودیوی فیلم سازی جیبلی، شاید برای تمام سنین لذت بخش نباشد. همچنین بخش سوم آن در مقایسه با سایر قسمت های فیلم ضعیف عمل کرده است.


19. متروپلیس – Metropolis – 2001

متروپولیس در عین الهام از اثر کلاسیک فریتس لانگ محصول سال 1927 مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. نتیجه کار یک تجربه بصری زیباست که بر جنبه های هوشمندانه داستان تکیه کرده و بر مسائل احساسی تاکید کمی دارد، با این حال تجربه کلی آن چالش برانگیز و جذاب است. متروپولیس از لحاظ تکنیکی یک اثر موفق بوده و از لحاظ زیبایی شناسی هم بسیار خاص است.


18. پدرخوانده‌های توکیو – Tokyo Godfathers – 2003

این انیمه داستان سه فرد بی خانمان است که در خیابان های توکیو زندگی کرده و ناگهان با یک نوزاد تازه متولد شده برخورد می کنند که باعث می شود سفری برای یافتن والدین آن کودک را آغاز نمایند. این انیمه از سایر فیلم های این فهرست طنزآمیز تر بوده و داستان را به شیوه جالبی روایت می کند. در این انیمه شاهد موضوعاتی چون خانواده، عشق، انسانیت، احساسات و بخشش، هستیم.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


17. ناوشیکا از دره باد – Nausicaa of the Valley of the Wind – 1984

این انیمه تولید شده توسط میازاکی از کامیک ژاپنی اقتباس شده و شاهکار او محسوب می شود. این فیلم داستان یک پرنسس است که برای رویارویی با دشمنانی که به خانه او حمله کرده سفری را آغاز نموده و در راه با مسافران دیگر رودررو می شود. این اثر حقیقتا شگفت انگیز بوده و شیوه روایت آن تاثیرگذار است. با این حال داستان و شخصیت پردازی آن منسوخ بوده و پویانمایی آن هم چندان باکیفیت نیست، مخصوصا در مقایسه با آثار بعدی استودیوی جیبلی (جالب است بدانید که ناوسیکا تولید کمپانی جیبلی نیست زیرا میازاکی در آن زمان هنوز با این کمپانی همکاری نداشت). اما این انیمه یک اثر خلاقانه و تخیلی است که به خوبی تولید شده و نتیجه کار یک شاهکار واقعی است.


16. سرویس تحویل کیکی – Kiki’s Delivery Service – 1989

این فیلم از آن دست انیمه هایی است که با تماشای آن احساس خوشی و لذت به شما دست می دهد. یک جادوگر جوان باید با رویدادهای مختلفی که با آن ها مواجه است رودررو شده و برای بقای خویش در این جهان تلاش کند. مشکلات او کوچک بوده و شیوه رویارویی او برای حل مشکلات هم جذاب و بامزه است. بنابراین می توان گفت که فیلم فضای بامزه و بانمکی دارد. اگرچه برخی از شخصیت ها زمان زیادی از داستان را به خود اختصاص می دهند و این مسئله آزاردهنده است، اما در کل یک انیمه لذت بخش برای کودکان است. این انیمه از آن فیلم هایی است که حتما باید تماشا کنید و تماشای آن رضایت و لذت زیادی را در اختیارتان قرار می دهد.


15. پورکو روسو – Porco Rosso – 1992

متاسفانه این انیمه یکی از آثار کلاسیک تولید استودیوی جیبلی است که در مقایسه با انیمه های دیگر چندان مورد توجه قرار نگرفته است. درحالی که این انیمه یکی از جواهرات استودیوی جیبلی است: جزئیات و زمینه آن به خوبی کار شده است و داستان هم درباره مردی به نام پورکو است که در دوران جنگ جهانی خلبان است و براثر یک طلسم به شکل یک خوک آدم خوار درمی آید. درنتیجه ماجراجویی ها و مشکلات او به تصویر کشیده می شود. بنابراین فیلم عناصر طنز و درام را یکجا نشان می دهد. موضوعات این انیمه برای بزرگسالان مناسب است اما کودکان هم می توانند از آن لذت ببرند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


14. نام تو – Your Name – 2016

شاید برخی تصور کنند این فیلم جدید نمی تواند کلاسیک تلقی شود اما این طور نیست. زیرا این فیلم شما را میخکوب کرده و برای مدتی از یاد نمی رود. داستان آن درباره دو دانش آموز دبیرستانی توکیو است که بدن شان را با هم عوض می کنند. بنابراین عناصر فانتزی، درام و رئالیسم جادویی در آن وجود داشته و نه تنها چالش برانگیز بوده بلکه از نظر احساسی هم لذتبخش است. این انیمه با استقبال اغلب منتقدین جهان مواجه شده و یکی از بهترین فیلم های سال معرفی شد.


13. آریتی – Arrietty – 2010

این انیمه درباره خانواده ای از آدم های کوچک است که در فضای منزوی زندگی کرده و برای بقا از انسان کمک می گیرند. دخترشان با یک پسر ارتباط ایجاد کرده و باید از نگاه انسان ها پنهان شود. بنابراین داستان آن بسیار زیباست و می تواند برای کودکان جذاب و دلنشین باشد. شاید این انیمه بهترین انیمه ساخته شده نباشد اما یک انیمه جذاب و از لحاظ بصری موفق است که مخاطبین خود را خواهد داشت.


12. فرزندان گرگ – Wolf Children – 2012

یک انیمه دیگر که در ظاهر درباره داستان ساده پریان است اما در باطن به معانی عمیق تر و احساسی تر می پردازد. “فرزندان گرگ” داستان تراژدی یک زن جوان است که پس از مرگ شوهر گرگینه اش باید از فرزندان نیمه انسان و نیمه گرگ خود مراقبت کند. این داستان زیبا از مامورو هوسودا به بهترین شکل ممکن روایت شده و در عین حال بسیار احساسی است.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن برتر تاریخ سینما


11. پاپریکا – Paprika – 2006

طرفداران کریستوفر نولان باید بدانند که فیلم “تلقین” (Inception) با الهام از این انیمه کلاسیک ساخته شد. بنابراین ایده خواب های لایه لایه و توانایی ورود به خواب دیگران ایده اصلی خود نولان نبود. بلکه “تلقین” تنها توانست این ایده را مشهورتر کند. “پاپریکا” یک انیمه سینمایی جذاب و خیره کننده است که محدودیت های انیمه را کنار می زند. این فیلم یک تجربه بصری و هوشمندانه جذاب است که بیننده را به چالش می کشد.


10. لاپوتا قلعه‌ای در آسمان – Castle in the Sky – 1986

نویسنده ژاپنی، هایائو میازاکی، به عنوان بزرگترین کارگردان انیمیشن تاریخ محسوب می شود. آثار او با معرفی احساسات انسانی به این ژانر توانستند محدودیت های فرهنگی آن را از بین ببرند. شاید این اثر بزرگ ترین اثر او نباشد اما یک اثر مهم و یک موفقیت انمیشینی است. با دیدن این انیمه به سبک میازاکی و فیلم سازی او پی برده و می توانید با آثار غنی بعدی او بهتر آشنا شوید.


9. باد برمی‌خیزد – The Wind Rises – 2013

اگرچه اغلب آثار هایائو میازاکی جادویی هستند اما این اثر کاملا رئال بوده و بنابراین در کارنامه او یک اثر منحصر به فرد محسوب می شود. داستان فیلم درباره سال های حوالی جنگ جهانی دوم است و به زندگی مردی به نام جیرو هوریکوشی پرداخته می شود که پرواز هواپیماهای جنگی ژاپن را برعهده دارد. این اثر را کامل ترین اثر میازاکی می دانند. اگرچه این فیلم به اندازه آثار دیگر او غنی نیست اما یادتان باشد که داستان به چنین عناصری نیاز ندارد. زیرا یک داستان ساده درباره رویاها و لزوم رسیدن به آنهاست و به همین دلیل در قلب مخاطب می نشیند. این انیمه در مقایسه با آثار دیگر میازاکی مینیمال تر است.


8. قلعه متحرک هاول – Howl’s Moving Castle – 2004

این انیمه اثر مورد علاقه میازاکی و در بین بهترین انیمه های ساخته شده توسط اوست. احتمالا این انیمه اوج بلندپروازی میازاکی را نشان داده که در آن توانست میان فانتزی، درام و طنز تعادل ایجاد کند. این انیمه به جنگ نگاهی انداخته و ناگواری های نبرد برای رسیدن به قدرت و کنترل را نشان می دهد. میازاکی در عین احترام به عناصر پایه انیمه عمق احساسی و هوشی جدیدی به آن بخشیده و نگاه جدید خود را به وجود می آورد.


7. شاهزاده مونونوکه – Princess Mononoke – 1997

شاهزاده مونونوکه درباره یک شاهزاده جوان است که در بین نبرد خدایان جنگل و انسان هایی که منابع را نابود کرده اند، گیر افتاده است. در این انیمه هم مانند سایر آثار میازاکی روایت بسیار ساده بوده و او با گام های ساده سعی بر آن دارد که مفاهیم پیچیده تر را نشان دهد. اگرچه این انیمه هم نشان دهنده بلندپروازی اوست اما هیچگاه به نخوت دچار نمی شود. این فیلم به دلیل موفقیت تکنیکی و بلندپروازانه با استقبال مواجه شد و امروزه یکی از بهترین آثار میازاکی تلقی می شود.


6. به خاطر دیروز – Only Yesterday – 1991

این شاهکار ایسائو تاکاهاتا درباره یک زن شاغل بیست و هفت ساله است که با سفر به مناطق روستایی به یاد روزهای کودکی خود در توکیو می افتد. لحن جذاب فیلم و سبک احساسی آن باعث می شود یکی از بهترین انیمه ها برای بزرگسالان باشد. این انیمه در عین حال نگاه فمینیستی داشته و موضوعات آن بسیار پیچیده و چالش برانگیز هستند. این انیمه در حال حاضر یک انیمه کلاسیک محسوب می شود.


5. آکیرا – Akira – 1988

این انیمه علمی تخیلی از کاتسوهیرو اوتومو درباره یک رهبر گروه دوچرخه سواری است که برای کمک به دوستش، که پس از تولد نیروی ماورایی به دست آورده، باید در مقابل نیروهای مخرب جامعه مبارزه کند. این فیلم از بسیاری جهات انقلابی و منحصربه فرد است. این انیمه بی عیب و نقص بوده و کنترل کامل اوتومو بر آن کاملا مشخص است. این انیمه از جمله آثار مورد علاقه طرفداران این ژانر بوده و یکی از آثار موفق انیمیشن ژاپن است.


4. مدفن کرم‌های شب‌تاب – Grave of the Fireflies – 1988

بدون شک یکی از مشهورترین انیمه های تاریخ، ساخته ایسائو تاکاهاتا، یک اثر احساسی و زیباست. کنترل همه جانبه تاکاهاتا باعث شده این اثر روایت احساسی غنی داشته و داستان تخیلی آن تا مدت ها پس از تماشای فیلم از یادتان نرود. اگرچه منتقدین و سینما دوستان این اثر را یک فیلم ضد جنگ می نامند اما خود تاکاهاتا این گفته را نقض می کند. با این حال این فیلم یکی از بهترین انیمه های ساخته شده و یکی از بهترین فیلم های جهان است.


3. همسایه من توتورو – My Neighbor Totoro – 1988

به نظر می رسد که هایائو میازاکی فهرست ما را از آن خود نموده اما از آنجاییکه این فرد پشت هم شاهکارهای مختلف را تولید کرده بنابراین جای اعتراض وجود ندارد. این انیمه داستان دو دختر جوان است که به خانه ای در نزدیکی بیمارستانی که مادرشان بستری است می روند و به زودی با یک موجود غول پیکر که روح است، آشنا می شوند. فضای گرم و دوستانه این فیلم برای بیننده کاملا دلپذیر است. این فیلم پس از اکران با استقبال زیادی رو به رو شده و اکنون یکی از بهترین انیمه های ساخته شده می باشد.


2. زمزمه قلب – Whisper of the Heart – 1995

استودیوی جیبلی بهترین انیمه های تاریخ را ساخته اما یکی از بهترین های آن “زمزمه قلب” ساخته یوشیفومی کوندو است. این داستان نوشته هایائو میازاکی درباره یک دختر دبیرستانی است که آرزو دارد نویسنده شود. سپس با پسری آشنا می شود که تمام کتاب های کتابخانه که این دختر انتخاب کرده را خوانده است. آن ها به هم نزدیک شده و عاشق هم می شوند. این داستان زیبا و مناسب بزرگسالان به خوبی توانسته عشق و رابطه میان دو تن که به هم نزدیک شدند و در عین حال به آرزوهای خود دست یافتند، را نشان دهند.


1. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

بدون شک شاهکار هایائو میازاکی باید در صدر فهرست ما قرار بگیرد. یک درام زیبا و تاثیرگذار که در ظاهر داستان پریان و در باطن یک داستان حقیقی است که مرزهای این ژانر را کنار می زند. این انیمه داستان یک نوجوان 10 ساله است که پس از تبدیل شدن والدین اش به خوک باید به دنیای ارواح رفته و آن ها را به دنیای انسان ها بازگرداند. میازاکی توانسته در دل این داستان زیبا لایه های مختلفی را قرار دهد که تنها با چندین بار تماشا به آن ها پی می برید. این انیمه با اسقبال جهانی منتقدین مواجه شد و امروزه یکی از بهترین انیمه های تولید شده در صنعت سینمای این قرن محسوب می شود.


این 30 انیمه همواره در بین انیمه بازها مورد توجه خاصی قرار داشته‌اند. اگر انیمه دیگری سراغ دارید که لیاقت قرار گرفتن در این لیست را دارد آن را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

همچنین اکنون که بهترین انیمه‌‌های سینمایی را خواندید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله 28 انیمه سریالی برتر تاریخ را نیز مطالعه کنید.

منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (512)

بستن فرم

  1. Idk

    مهر 7, 1401

    این انیمه است نه انیمیشن لطفا نگید انیمیشن بخاطر اینکه اوتاکو ها اعصبانی میشن و اوتاکو یعنی کسی که انیمه میبینه و درباره ی انیمه خوب میدونه و ژاپنی بلده و…….. خب دیگه سایونارا

    پاسخ

  2. فردین

    شهریور 25, 1401

    سلام کسی اسم یه انیمه خوب ژاپنی می‌دونه بگه و این انیمه ها خیلی خوب بودن لطفا اگر اسم انیمه باحالی میدونین بگین

    پاسخ

    • Marshall در پاسخ به فردین

      مهر 23, 1401

      سلام .وایولت اورگاردن
      ماکیا
      میخوام پانکراست رو بخورم
      پنج سانتیمتر در ثانیه
      باغچه ای از کلمات
      جوزه ببر و ماهی

      پاسخ

    • پلنگ در پاسخ به فردین

      مهر 29, 1401

      بازگشت گربه

      پاسخ

    • یک آدم در پاسخ به فردین

      دی 2, 1401

      های به نظر من انیمه spy family یا همون خانواده جاسوس با دختر علاقه مند به تئاتره و انیمه سگ های ولگرد بانگو رو ببین سایونارا

      پاسخ

    • حسام در پاسخ به فردین

      اردیبهشت 29, 1402

      باسلام. ناروتو اوزوماکی یکی از بهترین انیمه هاست و فرفره های انفجاری و نورلند موعود و ……
      ممنون.

      پاسخ

      • erfan در پاسخ به حسام

        خرداد 6, 1402

        اره بنظر منم این انیمه عالین و
        وان پیس

        پاسخ

  3. Sara

    شهریور 24, 1401

    یه انیمیشن هست که پسره وقتی عصبی میشه دستش تبدیل به درخت میشه
    پدربزرگش تقریبا درخت شده بود
    یه روز با دوستش میرن توی یه چاهی بعد یه دختر پیدا میکنن که توی یه کپسول خوابیده
    اسمشو کسی میدونه؟

    پاسخ

    • مهدی در پاسخ به Sara

      مهر 21, 1401

      بورو تو ی اینترنت بزن انیمه ای که پسره دستش به درخت تبدیل میشه

      پاسخ

      • شادمهر در پاسخ به مهدی

        فروردین 11, 1402

        سلام این لیست خیلی از انیمه ها رو از قلم جا گذاشته بود به نظر من باید انیمه های وان .پیس نار‌وتو شیپودن سایبر پانک و شیطان کش را هم نویسنده در لیست می گذاشت

        پاسخ