10 انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید

توکیو غول (Tokyo Ghoul) تازه ترین شاهکار از دنیای انیمه‌های ژاپنی و یکی از محبوب ترین انیمه های تاریخ است که با نمایش آخرین فصل (فصل سوم) محبوبیت آن افزایش یافت (اگر چه من شخصا فصل دوم را بیشتر دوست داشتم!) و اکنون انیمه محبوب بازار به شمار می رود. طراحی استثنایی شخصیت‌ها و دوبله حرفه‌ای و رنگ‌آمیزی رویایی سکانس‌های نبرد توانسته این انیمه را به یک انیمه شاخص تبدیل کند. اصلا مگر می‌شود عاشق توکیو غول و کانکی و صد البته توکا نشد؟!

کانکی کن/ساساکی هایسه، انسانی است که پس از مجروح شدن توسط یک غول (دختر زیبایی به نام ریزه کامیشیرو) به نیمه انسان و نیمه غول تبدیل می شود. در توکیو غول موضوعات عمیق و تاریکی وجود دارد که برای بیننده هم جذاب و هم آموزنده است. شاید در نگاه اول این انیمه به شدت خشونت بار و جنون آمیز باشد، اما یک عشق فراطبیعی در سراسر روح این انیمه جریان دارد که روان بیننده را سیراب می‌کند (مخصوصا فصل های اول و دوم). اگر شما هم به این انیمه خارق العاده علاقه دارید با پروشات همراه باشید تا با 10 انیمه برتر مشابه “توکیو غول” آشنا شوید.


10. ترور در رزونانس (Terror in Resonance)

داستان دو نوجوان نه و دوازده ساله که قرار نبود وجود داشته باشند و در کنار هم برای سیاست ژاپن مشکل ساز خواهند بود. آن ها بسیار باهوش هستند و می توانند در کنار هم سیاست را شکست دهند. جالب است که آن ها برای اثبات موجودیت خود تروریسم را انتخاب می کنند.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی بهترین انیمه های سینمایی جهان


9. تیره‌تر از سیاهی (Darker than Black)

هی به سازمانی به نام سیندیکیت که ایالات متحده را کنترل می کند ماموریت ورود داشته و می خواهد پیمانکاران را حذف کند. فضای تاریک و افسرده کننده این سریال همانند “توکیو غول” است. اگرچه فصل اول آن بسیار موفق است اما کیفیت آن در فصل دوم کاهش می یابد. این انیمه در فستیوال هنر رسانه ژاپن در سال 2007 انیمه منتخب داوران از گروه “انیمه بلند” بود.

همچنین بخوانید: 25 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


8. سایکو-پاس (Psycho-Pass)

عدالت و قلمروی آن تغییر کرده اند. در قرن 22 نیروهای ژاپنی با قدرتی به نام سیستم سیبل و فرایند سایکو-پاس می توانند با بررسی وضعیت روانی یک فرد میزان احتمال تبدیل او یک فرد مجرم و دست زدن به جرم را حدس بزنند. سایکو-پاس خوانش استاندارد مردم براساس اطلاعات جمع آوری شده از اعمال روزانه شان است. اگر وضعیت روانی آن ها خوب باشد، قبول می شوند. اما اگر احتمال بروز خطا یا جرم در آن ها حدس زده شود، حتی پیش از دست زدن به جرم هم زیر نظر گرفته خواهند شد.


7. کد گیاس (Code Geass)

زمانی که صحبت از بازی های فکری است، کد گیاس باید پس از “دفتر مرگ” قرار بگیرد. کد گیاس با وجود طرح ها و استراتژی ها بهترین گزینه علاقه مندان به این ژانر است. این انیمه صحنه های بسیار جذابی هم دارد. لولوش که در یک حمله تروریستی درگیر شده، یک دختر عجیب به نام سی سی را پیدا می کند که با تماس با او و اهدای قدرتی به نام گیاس، جان لولوش را در برابر گارد سلطنتی بریتانیا نجات می دهد. لولوش با این قدرت بریتانیا را که ژاپن را گرفته، شکست داده و نام آن را به منطقه 11 تغییر می دهد. تقلای لولوش برای آزادسازی ژاپن همانند تقلای غول برای زندگی صلح آمیز انسان ها و غول هاست.


6. اینویاشیکی (Inuyashiki)

اینویاشیکی داستان یک مرد 58 ساله به نام ایچیرو اینویاشیکی است که در کنار همسر و فرزندانش زندگی سختی دارد. زمانی که مشخص می شود او به سرطان معده مبتلاست و سه ماه دیگر زنده نمی ماند همه چیز بدتر می شود. او که از سرطان و نامهربانی خانواده به تنگ آمده، یک روز به صحرایی رفته و در کنار سگش گریه می کند. کمی پیش از انفجار متوجه نگاه خیره یک غریبه به خودش می شود. پس از نشستن گرد و خاک متوجه می شود که یک سلاح ماشینی است و تنها پوسته رویی اش همانند گذشته است. اکنون مسیر مهربانی او و نجات جهان از شر بدی ها آغاز می شود.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن برتر تاریخ سینما


5. ستاره دوقلوی جنگیر (Twin Star Exorcist)

موضوعات این انیمه به “توکیو غول” شباهت دارد. این انیمه از بسیاری جهات شبیه “توکیو غول” بوده و صحنه های مبارزه هم بسیار مهیج و خیره کننده هستند. در این انیمه، جنگیران باید اهریمن هایی به نام کگاره را پاک کنند.

این انیمه درباره دو جنگیر جوان به نام های بنیو آداشینو و روکورو انمادو است. بنیو یک جنگیر موفق است که برای پاک کردن اهریمن ها به توکیو برده می شود، درحالی که روکورو پسری با گذشته تلخ است. آن ها در کنار هم به ستاره دوقلوی جنگیر تبدیل شده و فرزندشان میکو پاک کننده تمام بدی ها از جهان خواهد بود.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


4. جنگیر آبی (Blue Exorcist)

در این انیمه داستان انسان ها و اهریمن ها همانند دو روی یک سکه است. اگرچه اهریمن ها و انسان ها در دو دنیای جدا زندگی می کنند اما اهریمن ها به دنیای انسان ها می آیند تا آن ها را ترور کنند. تنها راه آن هم تسخیر است. زمانی که شیطان نمی تواند برای تسخیر فرد مناسبی را بیابد، پسرش را می فرستد که بتواند شرایط را مهیا کرده و به پادشاه اهریمنی تبدیل شود.


3. حمله به تایتان (Attack on Titan)

فرقی نمی کند به دنبال چه ژانری هستید، اگر “حمله به تایتان” را تماشا نکرده اید، اکنون وقت آن رسیده است. این انیمه بحث برانگیزترین انیمه تاریخ بوده و به همین دلیل ارزش توجه را دارد. ایرن در یک روستای کوچک که با دیوار احاطه شده زندگی می کند. این دیوارها توسط انسان ها ساخته شده اند تا در برابر غول های آدم خواری به نام تایتان ها محافظت شوند. با این حال دیوارها شکاف برداشته و صدها هزار تن، از جمله مادر ایرن، می میرند. ایرن قسم می خورد که برای گرفتن انتقام مادرش همه تایتان ها را از بین ببرد.

همچنین بخوانید: 50 بازی برتر در تاریخ بازی های کامپیوتری: از نوستالژیک ها تا مدرن ها


2. سرزمین عجایب مرد مرده (Deadman Wonderland)

این انیمه یک زندان امنیتی و یک پارک تفریحی است اما با این حال رازهای خود را دارد. گانتا ایگاراشی و همکلاسی هایش آمده دیدن از سرزمین عجایب مرد مرده هستند که همکلاسی اش توسط یک مرد قرمزپوش کشته می شود. به علت پاره ای از حوادث گانتا مسئول مرگ دوستش شناخته شده و به مرگ محکوم می شود. او برای محکومیت به سرزمین عجایب مرد مرده فرستاده خواهد شد.


1. کیسیجو (Parasyte: The Maxim)

یک داستان فضایی که بیگانه ها به صورت کیسیجوها به مغز انسان راه یافته و بر او کنترل دارند و حتی برای تغذیه از طعمه خود می توانند به شکل های مختلف تبدیل شوند.

یک شب که ایزومی شینیچی 17 ساله در خواب است، بیگانه تلاش می کند به مغز او رفته و کنترل او را برعهده می گیرد. اما از آنجاییکه در گوش او هدفون است، تلاش بیگانه بی نتیجه بوده و به دست او وارد می شود. بنابراین این دو مجبور می شوند باهم کنار آمده و باید در برابر بیگانه های جدیدی که تهدید محسوب می شوند از خود دفاع کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. اگر انیمه دیگری سراغ دارید که شبیه توکیو غول است لطفا در بخش نظرات آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

                               

دیدگاه‌ها (88)

بستن فرم

  1. یکی

    فروردین 18, 1401

    انیمه هایی هس اصن شاهکار اتکک رو تو کامنت قبلی گفتم حالا بریم برا توکیو…. کد ……. و چن تا دیه کدگیاس که کلا استراتیژیاش و پایانش پکوند بقیه ضایع بود……………. توکیو فصلای اول اصن میری تو خود انیمه ولی اخریا دیدم یک ضعیف شد قبلا هم شنیده بودم ادامش رو نسبت به مانگا اصلی متفاوت درست کردن…………….دفترچه مرگ/شاهکار……..البته تا قبل مرگ ال اشتاینز گیت ……توریاش و اتفاقاشمیتونست شاهکاری بزرک خلق کنه به خاطر همین بازم خوبه……ناروتو شیپودن راستش حالا فک میکنم خیلی پچگونه بود ولی قوی شدن ناروتو خیلی لذت بخش بود ……..حماسه وینلندددددددد اصن محشررررررر ازگاد که اصن اخرای فصل یک با استراتیژیش شد شخصیت خوبه//// شیطان کش کمدیش مشکلی نداره ولی تقریبا بر پایه یه شخصیته کمدی…… عاشقانه هم نیس……. ولی عالیه………… مای اکادمی هیرو هم بدک نیس برسیم به اثر سنگینه ساخته شده در ابیس همه چیش تاییدو ازم گگرفته بقیه دیگه نگم اینا عالین البته یه ذهن خوب برای پردازش میخوان بعد تماشا موقع خواب بهشون هم فک کنین واقعا شگفت زده میشین

    پاسخ

  2. یکی

    فروردین 18, 1401

    حقیقتا من اول توکیو رو دیدم و با این اثر وارد دنیای انیمه شدم بعد هم کلی کمدی عاشقانه و در اخر اتک نظر من اینه که اتک فصل اخر واقعا یه چیز دیگه میشه ما اولش داشتیم ورژن جدید ناروتو رو میدیدیم که اصلیتش بر پایه ی تلاش بود ولی خیلی زیبا تر ناروتو بودوقتی وارد فصل جدید میشه با اشکار کردن چیزای زیادی از تایتان ها و شخصیت اصلی ارن یگر یه فصل زیبا رو خلق میکنه جای گفتنم داره کارگردانش خیلی خلاق بود….. داستانو از سمت پارادیس و ارن شروع نکرد از سمت دشمنشون وارد شد کلا احساس میکنم تنها چیزیه که نصفشم نتونستم تحلیل کنم فقط بگم برام خیلی عجیبه……

    پاسخ

  3. yekta

    اسفند 8, 1400

    فقط توکیو غول پیشنهاد میکنم بهتون.اتک ان تایتان اصلا قشنگ نیست مخصوصا فصل یکو دو ش که افتظاههه یعنی فقط توکیو غول که خاص و بی نظیر و مهشر بود:)خیلیا میگن اتک…خیلی غمگینه درصورتی خودشون غمگینن اتک ان تایتان اکشن بود ژانرش اصلن هم غمگین نبود…

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به yekta

      اسفند 9, 1400

      اگر هنوز پایان اتک رو نمیدونی نگو غمگین نیست
      تازه توکیو غول هم برعکس فقط فصل ۲ و ۱ یکش خوب بودت

      پاسخ

    • F در پاسخ به yekta

      اسفند 10, 1400

      هر کس بسته به افکارش انیمه ای رو جذاب میبینه و از نظر خود من توکیو غول تا آخر فصل دو خوب بود از فصل سه به بعد افت شدیدی داشت .نمیگم انیمه بدیه ولی قابل مقایسه با اتک نیس.
      رفته رفته داستان اتک داره اوج میگیره.
      و اوج خواهد گرفت.

      پاسخ

    • دوستی عزیز در پاسخ به yekta

      اسفند 25, 1400

      دوست عزیز
      غمگین نبود؟
      در توکیو غول همه شخصیت های اصلی جز پیری زنده موندن
      تو اتک نصف بیشتر شخصیت اصلیا مردن!

      پاسخ

    • 𝗖𝖺𝗂𝗋𝗈𝗇 در پاسخ به yekta

      خرداد 8, 1401

      تویی ک یه سلیقه داری به سلیقه های دیگ هم احترام بزار اصن ژانر غمگبن وجود داره؟ اون رازالود و درامه ک رازالود یکی از ژانرای اتک تایتان بود اتک تایتان یکی از با معنی ترین و محبوب و پر بحث ترین انیمه ی تاریخه ک اهنگ فصل چهارمش اول و فصل اولش چهارم شد اول یکم تحقیق کن

      پاسخ

    • Eren در پاسخ به yekta

      شهریور 31, 1401

      داری اتک رو با توکیو غول مقایسه میکنی واقعا که

      پاسخ

  4. محمد

    مهر 26, 1400

    ببخشید این انیمه هایی که معرفی کردین سریال هستن یا سینمایی؟میشه چنتا انیمه سینمایی عالی معرفی کنین

    پاسخ

  5. ایمان

    مرداد 15, 1400

    من انیمه ی توکیو غول رو خیلی دوست داشتم، به خصوص شخصیت کانکی که یه غم خاصی تو وجودش بود ولی به خاطردیگران از خود گذشتگی میکرد، ولی تو فصل 3 یکم بد شد ولی دوباره تونست مثل اولش عالی بشه

    پاسخ

    • ….. در پاسخ به ایمان

      بهمن 28, 1401

      دقیقا منم با نظرت موافقم فصل سومش رو یکم خراب کرده بودن !!

      پاسخ

  6. Takie

    خرداد 19, 1400

    من تازه یه روز توکیو غول رو تمام کردم و در این انیمه 3 انیمه را با هم دیدم اون 3 تا اتک آن تایتان هنر شمشیر زنی آنلاین و جوجوتسو کایسن من نمی دونم توکیو غول کپی و استفاده کرده یا اون 3 انیمه که گفتم ولی اگه شما اون انیمه رو ببینی بعد توکیو غول رو متوجه میشی

    تو انیمه اتک رو فصل 1 قسمت 3 متوجه میشی

    هنر شمشیرفصل 3 قسمت 1

    فهمیدن جوجوتسو کایسن سخته ولی از فصل قست ۱۱ و ۱۲

    اگه بدرد خورده
    دستم درد نکنه😂😂

    پاسخ

  7. لیوای آکرمن

    اسفند 8, 1399

    باسلام
    به اونایی که تاحالا سریال Attach on Titan(نبرد باتایتان ها)رو ندیدن پیشنهاد میکنم حتما ببینن،مطمئنم عاشق این مجموعه مانگا میشید
    باتشکر از سایت پروشات

    پاسخ

    • Atefe در پاسخ به لیوای آکرمن

      اردیبهشت 23, 1400

      اتک آن تایتان بینظیره خیلی عالیه بین انیمه ها

      پاسخ

      • کرمی در پاسخ به Atefe

        شهریور 27, 1400

        اتکان تایتان از همه بهتره

        پاسخ

  8. ramina

    دی 21, 1399

    سلام من تازه شروع کردم مبه انیمه دیدن و طرفدار انیمه هایی مث تو کیو غول و باژآنرراطبیعی و ترسناک هستم یا غمگیم اگه میشه انیمه هیی با این ژانر بهم معرفی کنین ممنون

    پاسخ

    • محسن😉 در پاسخ به ramina

      دی 27, 1399

      اتک به تایتان و سورت ارت انلاین و دفترچه مرگو حتما ببین

      پاسخ

    • Aras در پاسخ به ramina

      اسفند 24, 1399

      سلام نمی دونم این به دردت میخوره یا نه ولی ناروتو هم عالیه من خودم شخصا ناروتو روبیشتر از توکیو غول دوست داشتم ناروتو حدود 500 قسمته سینمایی هم داره بعد از این که ناروتو تموم شد نوبت انیمه های پسرش بوروتومیرسه که اون هم عالیه ولی نه به عالی بودن ناروتو ولی با هم من عاشقشم

      پاسخ

  9. amin

    آذر 1, 1399

    بعضی ها از فصل سوم توکیو بدشون میاد و باید بگم که حق دارند ((البته خودم که عاشق هر چهارتا فصلشم)) خلاصه باید بگم مشکل اینجاست که فصل سوم توکیو جدای از تغییر کیفیتش به یک انیمه با ژانر معمایی تبدیل شد که این ژانر مانند ژانر های حارم عامه پسند نیستند و فقط مخاطب های خاص خودشو داره البته بازم به نظر من تغییر کیفیتش خیلی تاثیر گذار بود دقیقا مثل فصل چهار شمشیر زنی آنلاین که از نظر من واقعا ***

    پاسخ

  10. Crazy

    آبان 2, 1399

    اتک اتتتتتتککککککک اتتتتتتتتتتتتتکککککککککککک😂😅🤤🤯😈
    هر وقت تیتراژ فیلم ترکی اسم ارن میبینم دیونه میشم قاطی می کنم
    توپ فقط میکاسا
    لباس فقط لویس

    پاسخ

  11. متین

    مهر 18, 1399

    توی این لیست قشنگ ترین و تاثیرگذار ترین انیمه ای که دیدم parasyte بود یعنی یه چیزی فراتراز فوق العاده بود حرف نداشت هم طراحیش خوب بود هم داستانش خیلی قشنگ بود و روایت خیلی خوبی داشت آهنگای زمینه و اوپنینگ و اندینگ و ost هاش هم حرف نداشت

    پاسخ

  12. Mahdi

    مهر 1, 1399

    سلام
    بنظرتون مانگای توکیو غول رو از کجا دانلود کنم که معتبر و کامل باشه؟
    و اینکه چطور بخونم تا گیج نشم توی داستان
    منظورم ترتیب فصلهاش با اینه با انیمه ش مرتبطه؟

    پاسخ

    • /////// در پاسخ به Mahdi

      تیر 24, 1400

      از سایت مانهوا

      پاسخ

  13. m200

    شهریور 25, 1399

    من 2 7 8 و 10 رو ندیدم کدوم رو پیشنهاد میدین

    پاسخ

    • Freatus در پاسخ به m200

      تیر 20, 1400

      10 خیلی غم انگیزه 💔 ببینش قشنگه

      پاسخ

    • nima در پاسخ به m200

      آذر 25, 1400

      داش بشین همشونو ببیم همشون قشنگن

      پاسخ

  14. امیرحسین

    شهریور 20, 1399

    من پیشنهاد میکنم انیمه ناروتو رو نگاه کنید و ناروتو شایپودن بهترین انیمه دنیاست که بعد از حدود 20 سال هنوز به ساختش ادامه داد

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به امیرحسین

      شهریور 27, 1400

      چی گفتی ؟ اون توضیح شیپودن توضیح وان پیس با ۲۲ سال راه دراز که در حال ساخته ناروتو با بوروتو سرجمع شدن ۱۵ یا ۱۶ سال کلا

      پاسخ