5 توصیه برای مادران شاغل برای استفاده بهینه از زمان رفت و آمد

5 توصیه برای مادران شاغل برای استفاده بهینه از زمان رفت و آمد

برای مادران شاغل که تمام وقت خود را در خانه و محل کار به بهترین وجه ممکن برنامه‌ریزی می‌کنند و حتی چند ثانیه را تلف نمی‌کنند، هیچ‌چیز سخت‌تر از ساعت‌های رفت‌وآمد نیست که تمام تلاششان برای برنامه‌ریزی را از بین برده و وقت زیادی را از آن‌ها می‌گیرد.

بیشتر مادران شاغل پس از ترک محل کار خود باید نوبت دوم کاری خود را آغاز کنند، به فرزندان خود رسیدگی کنند، غذا بپزند و یا در صورت کار زیاد باید فقط برای ساعت خواب به خانه بروند. اما بااینکه در محل کار و در خانه به‌دقت برنامه‌ریزی می‌کنند تا از همه دقایق خود استفاده کنند، اما در حین رفت‌وآمد بین محل کار و خانه وقت زیادی را تلف می‌کنند. در اینجا می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توان از این وقت تلف‌شده نهایت استفاده را کرد.

1. کارهای ممکن را در مسیر انجام دهید

بررسی ایمیل‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها دقایقی از وقت فرد را تلف می‌کند. بنابراین به‌جای اینکه پس از انجام کارها چند دقیقه از وقت خود را به این کار اختصاص دهید، می‌توانید این کار را در مسیر رفت‌وآمد و پشت ترافیک انجام دهید. علاوه براین، کارهای دیگری مثل پاسخ به تلفن و دانلودهای موردنیاز در مسیر رفت‌وآمد خود انجام دهید.

2. در کنفرانس‌های تلفنی فرقی نمی‌کند کجا هستید

اگر کنفرانس‌های تلفنی را به‌جای دفتر کار در خودرو و در مسیر انجام دهید، در وقت خود صرفه‌جویی نموده‌اید.

3. برنامه‌ریزی‌های ممکن را در مسیرتان انجام دهید

همه افراد در محل کار خود دقایقی را به فکر کردن درباره وظایف، مسئولیت‌ها، اهداف کاری و پیشرفت‌های ممکن، اختصاص می‌دهند. شاید هم برای خود لیستی داشته باشند و اهداف خود را یادداشت کنند. اما بااینکه این کار مفید است و باعث می‌شود برنامه منظمی داشته باشید، اما در حین حال وقت شما را می‌گیرد و باعث می‌شود ساعت کارتان طولانی‌تر شود. بنابراین به‌جای این‌که در محل کار این یادداشت‌ها را انجام دهید، بهتر است که در مسیر رفت‌وآمد خود این افکار را در نظر داشته و با این کار استرس و نگرانی‌تان نیز کاهش می‌یابد.

4. در شبکه‌های اجتماعی چرخی بزنید

بیشتر مادران شاغل در مسیر رفت‌وآمدشان در شبکه‌های اجتماعی چرخی زده و با دوستان خود صحبت می‌کنند. اما علاوه بر این کار، که یک نوع تفریح و سرگرمی محسوب می‌شود، می‌توانید با افرادی خارج از دایره دوستان خود ارتباط برقرار نموده و درباره مسائل مختلف با آن‌ها صحبت کنید. زیرا افراد مختلف ممکن است از مشاغل و حرفه‌های مختلف باشند، شما می‌توانید علاوه بر صحبت‌های زنانه، درباره مسائل کاری، سبک زندگی و برنامه‌ریزی، با یکدیگر صحبت کرده و تجارب خود را در اختیار هم بگذارید.

5. قبل از رسیدن به خانه با پرستار صحبت کنید

معمولاً وقتی به خانه می‌روید، به‌جای این‌که یک‌راست به سراغ فرزندانتان بروید و پرستار بچه‌ها هم به خانه خود بازگردد، باید دقایقی را با او صحبت کرده و باخبر شوید که یکی از بچه‌ها مریض است، ماشین ظرف‌شویی خراب است و یا مشکلاتی از این قبیل پیش آمده است. برای صرفه‌جویی در وقت، در حین بازگشت به خانه با پرستار تماس گرفته و اخبار روزانه را دریافت کنید. درنتیجه با بازگشت به خانه پرستارتان به خانه خود رفته و شما هم با آرامش به فرزندان و زندگی‌تان رسیدگی خواهید کرد.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم