صرفاً با داشتن کارت اعتباری به سفر نروید

داشتن کارت اعتباری در سفر آسان‌تر است، زیرا دیگر مجبور نیستید با خودتان پول نقد حمل کنید، نیازی نیست ارز کشور دیگر را خریداری کنید، استفاده از آن آسان است و در صورت خرید زیاد، اعتباراتی به شما تعلق می‌گیرد. اما باوجوداین مزایا، اگر فقط کارت اعتباری داشته باشید، ممکن است دچار مشکل شوید. زیرا برخی از فروشندگان یا تاجران فقط پول نقد دریافت می‌کنند.

اما می‌توان با این مشکلات مقابله نمود. برای این کار می‌توانید توصیه‌های زیر را بخوانید.

4 مورد که در حین استفاده از کارت اعتباری در سفر خارجی باید در نظر بگیرید

پذیرفتن: کارت اعتباری در تمام کشورها چندان رایج نیست. به همین دلیل باید مقداری پول نقد به همراه داشته باشید. البته به نوع کارت اعتباری هم بستگی دارد. کارت اعتباری Visa و MasterCard در بیشتر کشورها استفاده می‌شوند. بین کارت‌های اعتباری American Express و Discover، American Express در اروپا رایج‌تر است و Discover در آسیا، زیرا هرکجا که پول رایج چین موردقبول باشد، این کارت هم پذیرفته می‌شود.

هزینه تراکنش خارجی: بیشتر کارت‌های اعتباری در کشورهای خارجی هزینه مازاد در پی دارند. این هزینه 3% مبلغ خرید است. همان‌طور که تصور می‌کنید، این هزینه در لحظه محاسبه می‌شود، اما برخی از کارت‌های اعتباری این هزینه را دریافت نمی‌کنند.

سود و هزینه‌های پیش نقدی: با کارت‌های اعتباری می‌توان از دستگاه‌های خودپرداز پول نقد برداشت نمود، اما این کار ایده خوبی نیست زیرا هزینه در پی دارد. علاوه برآن، در صورت برداشت پول نقد از کارت اعتباری، باید در ازای بازگشت پول نقد سود آن را نیز پرداخت نمود. بنابراین به جای این کار، برای برداشت پول از کارت‌بانکی استفاده کنید.

تبدیل ارز: در کشورهایی جز آمریکا، برخی فروشگاه‌ها قیمت اقلام به دلار آمریکا را برایتان محاسبه خواهند نمود. اما این کار ایده خوبی نیست زیرا هزینه‌ای کسر می‌کند. بنابراین بهتر است این کار را خودتان انجام دهید.

کارت‌هایی که باید به همراه داشته باشید

در سفرهای خارجی سه کارت به همراه داشته باشید: کارت اعتباری مسافرتی که هزینه تراکنش به همراه ندارد، یک کارت اعتباری اضافی و یک کارت‌بانکی. برای امنیت بیشتر کارت‌ها را کنار هم قرار ندهید، زیرا درصورتی‌که کیفتان را دزدیدند کارت‌های دیگر را به همراه داشته باشید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم