آیا می‌خواهید عمر طولانی‌تری داشته باشید؟

در مقایسه با ده‌های گذشته، امروزه انتظار می‌رود افراد عمر طولانی‌تری داشته باشند. همچنین با بهینه‌سازی زندگی و امکانات بیشتر، انتظارات افراد نیز افزایش می‌یابد.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده بر مقوله سن و عمر، 80% افراد اعتقاد داشتند که خودشان مراقب سلامتی‌شان هستند، 40% معتقد بودند که فرزندان و نوه‌هایشان باید از آن‌ها مراقبت کنند. حدود یک‌سوم معتقد بودند که شاید پولشان کفاف یک زندگی سالم را ندهد؛ حتی برخی از آن‌ها هیچ پشتوانه مالی نداشتند.

برای داشتن یک زندگی بهتر باید چه‌کار کنید؟ برای اینکه زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید، از همین حالا برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید با یک مشاور مالی صحبت کنید، اهداف و برنامه‌های خود برای دوران بازنشستگی را بگویید و سپس مشاور موردنظر با دانستن میزان حقوق و سرمایه شما برنامه‌ریزی خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

در قدم بعدی می‌توانید برنامه‌ریزی‌های قانونی را انجام دهید. بر اساس شرایط خودتان می‌توانید یک برنامه ساده یا پیچیده داشته باشید. حداقل، باید اطمینان حاصل کنید که:

  • برنامه‌ریزی قانونی کاملی انجام دهید: بیمه عمر، بازنشستگی، بیمه سلامت
  • اگر کسی از شما مراقبت می‌کند نامشان را ذکر کنید
  • از اسناد مهم خود مدرکی داشته باشید، مانند حساب بانکی، بیمه و دیگر مدارک مهم
  • برای بازنشستگی خود برنامه‌ریزی کنید
  • برای مراسم ختم خود برنامه‌ریزی کنید و بودجه‌ای کنار بگذارید

این برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا بدانید چه مقدار سرمایه دارید، کجا پس‌انداز شده و یا به چه کسی سپرده خواهد شد. همچنین این کار باعث می‌شود عزیزان شما از بابت رسیدگی به کارهای مالی و وظایف دیگر، استرس چندانی نداشته باشند.

حالا که درباره مسائل مالی و قانونی برنامه‌ریزی نمودید، بهتر است که به‌سلامتی خود فکر کنید و به یک پزشک مراجعه نمایید. روزانه نیم ساعت پیاده‌روی باعث می‌شود که اندامتان به‌تناسب رسیده، استخوان‌هایتان محکم‌تر شده و تعادل بهتری داشته باشید. ده دقیقه کشش عضلات هم باعث می‌شود بنیه قوی‌تری داشته باشید.

همچنین می‌توانید از یک مربی ورزشی کمک بخواهید و نرمش‌های مناسب سن خود را انجام دهید. تغذیه و مراقبت بهتر باعث می‌شود عمر طولانی‌تری داشته باشید. بنابراین با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانید از تمام جهات، مالی، قانونی، احساسی و فیزیکی، خیالتان راحت باشد.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم