4 ترفند مراقبت از خودرو

شاید با تکنیک‌های مختلفی آشنا باشید که باعث شوند خودروی‌تان تمیزتر شده و سرعت بیشتری داشته باشد. در اینجا 4 ترفند مفید را در اختیارتان قرار می‌دهیم که باعث می‌شوند خودروی‌تان ظاهر بهتری داشته و کارایی‌اش افزایش یابد.

1. چراغ‌های جلو را با خمیردندان تمیز کنید

بله خمیردندان نه‌تنها باعث سفید شدن دندان‌های شما شده، بلکه چراغ‌های خودروی‌تان را درخشان‌تر می‌کنند. چراغ‌های جلو پس از استفاده کدر می‌شوند، در این صورت نه‌تنها ظاهر خودروی‌تان ناخوشایند می‌شود، بلکه کیفیت نور خودرو هم کاهش می‌یابد. بنابراین شیشه‌های جلو را با مسواک و خمیردندان تمیز کرده و سپس با آب بشویید. چراغ‌های خودروی شما همانند الماس می‌درخشد و متوجه تفاوت به وجود آمده خواهید شد.

2. از گرم‌کن صندلی خودرو برای گرم کردن غذای خود استفاده کنید

این مورد مخصوص خودروهایی است که دارای گرم‌کن صندلی هستند. اگر در یک‌شب زمستانی می‌خواهید به رستوران بروید، در مسیر گرم‌کن صندلی را فعال نموده و در حین بازگشت، غذای خود را بر روی صندلی قرار دهید تا گرم بماند. خانواده و دوستانتان در خانه از این کار خوشحال شده و غذای شما هم گرم و خوشمزه خواهد ماند.

3. خودروی خود را در بیرون خانه پارک می‌کنید؟

اگر خودروی خود را در بیرون خانه پارک می‌کنید، احتمالاً در روزهای سرد و برفی باید ابتدا برف و یخ را از شیشه جلوی خودروی خود پاک کنید. گرچه استفاده از روکش تاحدی مانع قرار گرفتن برف و یخ روی خودرو می‌شود، اما راه بهتر این است که خودروی خود را طوری پارک کنید که شیشه جلوی آن به سمت شرق باشد، در آن صورت صبح زود با طلوع خورشید و قبل از بیدار شدن شما، برف و یخ آن آب می‌شود.

با این کار علاوه بر تمیز بودن شیشه جلوی خودروی‌تان، صندلی‌های خودرو نیز گرم شده و رانندگی بهتری خواهید داشت. همچنین دیگر مجبور نیستید برای پاک کردن شیشه جلوی خودروی‌تان وقت صرف کنید، درنتیجه زودتر به محل کار خود می‌روید.

4. در برف و گل گیر کرده‌اید؟ روکش کف خودرو به شما کمک می‌کند

با گذاشتن روکش کف خودرو در جلوی لاستیک‌ها، چرخ‌های ماشین به‌جای گیرکردن در برف و گل، آزاد می‌شوند. با این کار شاید روکش خودروی‌تان خراب شود، و یا درصورتی‌که جنس بدی داشته باشد، از بین برود، اما سلامتی شما از همه‌چیز مهم‌تر است.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم