اگر می‌خواهید نیمه گمشده خود را پیدا کنید، ابتدا باید خودتان را بشناسید

اگر می‌خواهید نیمه گمشده خود را پیدا کنید، ابتدا باید خودتان را بشناسید

بعد از یک شکست عشقی دیگر به‌تنهایی خودتان بازمی‌گردید و از خودتان می‌پرسید چند شکست عشقی دیگر باید متحمل شوید تا نیمه گمشده خود را پیدا کنید؟ اگر می‌خواهید به وضعیت خود تغییری دهد و فرد مناسب خود را پیدا کنید، ابتدا باید خودتان را بشناسید.

از حسادت کردن به رابطه دیگران دست‌بردارید

برای هرکسی جالب است که با عشقش به جاهای مختلف برود و حسادت دیگران را تحریک کند. دفعه بعد که یک زوج عاشق را دیدید به‌جای حسادت و احساس بدبختی، به این فکر کنید که هرگز دو فرد نمی‌توانند برای هم کامل باشند یا کاملاً شبیه هم باشند. شما نباید خودتان را با کسی مقایسه کنید. دیدن یک زوج باید باعث شود فکر کنید که هرکسی نیمه گمشده خویش را دارد و نباید از این بابت حسادت کنید.

به خودتان سخت نگیرید

شاید بعد از مدتی تصور کنید تقصیر خودتان است که مجرد مانده‌اید، و یا برای دیگران جالب نیستید. اما شما هیچ مشکلی ندارید. هیچ فردی کامل نیست، همه افراد ضعف‌هایی دارند، اما این ضعف‌ها مانع این نمی‌شوند که نیمه گمشده خویش را پیدا کنند. داشتن افکار منفی درباره خود، فقط باعث می‌شود با دیدن افراد درست، احساس ضعف کنید.

از افرادی که برای نیازهایشان به سراغتان می‌آیند، دوری کنید

همانطورکه شما نباید به خاطر ترس از تنهایی به یک رابطه وارد شوید، نباید به سراغ افرادی بروید که فقط همین هدف را دارند. اگر برای مدت طولانی مجرد بوده باشید، شاید برایتان مشکل باشد فردی را پس بزنید، اما یادتان باشد یک فرد باید به عشق شما نیاز داشته باشد، نه خودتان. بنابراین به دنبال چنین فردی باشید، نه فردی که فقط به دنبال رابطه است.

از نقش بازی کردن خودداری کنید

دنیا پر از بازیگر است، اما شما نباید به این کار تن دهید. از اینکه همانند بقیه به دنبال مردی باشید که به دنبالتان بیاید و همه‌جا شما را تعقیب کند و شما هم او را تشنه‌تر کنید، دست بردارید. زیرا به‌زودی آن مرد به سراغ بازی دیگری می‌رود. بنابراین به دنبال فردی باشید که جسارت روبرو شدن با شما را داشته باشد و شما هم مانند یک فرد بالغ با او روبرو شوید.

لیست خود را دوباره در نظر بگیرید

داشتن یک لیست از ویژگی‌هایی که دوست دارید در نیمه گمشده خود بیابید، می‌تواند ایده خوبی باشد، اما ممکن است باعث شود شانس‌های زیادی را از دست بدهید. این‌که فردی را به خاطر عاشق بودن و مثبت بودنش قبول کنید، یک‌چیز است و این‌که یک فرد را به خاطر این‌که چند مورد از موارد لیستتان را دارا نیست، رد کنید، یک‌چیز دیگر است.

تصورات خود را تغییر دهید

به‌جای اینکه بر روی طرف مقابل و ویژگی‌های او تصور کنید، به این فکر کنید که خودتان چه دارید. زیرا با بهبود شخصیت خودمان به افراد دیگر این شانس را می‌دهیم که شخصیت خودشان را برایمان آشکار کنند.

شاید یک‌باره نتوان در مقابل انتظارات دیگران ایستاد و شخصیت خود را ستایش کرد و به فکر خود بود، این کار به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد، اما هنگامی‌که این کار را انجام دهید، اعتمادبه‌نفستان افزایش‌یافته و با افراد بهتری آشنا خواهید شد.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم