25 غذای عجیب و غریب در سراسر جهان

آیا تا به حال درباره عجیب ترین غذاهای جهان چیزی شنیده بودید؟ این غذاها برای مردم محلی کاملا عادی و خوشمزه هستند، اما بقیه آن را یک غذای عجیب و غریب می دانند. پس با پروشات همراه باشید تا با 25 غذای عجیب و غریب جهان آشنا شوید.


25. ساندویج مغز سرخ شده

این ساندویچ خوشمزه تا پیش از جدی شدن بیماری جنون گاوی یک غذای محبوب در مرکز ایالات متحده بود. اگرچه هنوز هم این غذا سرو می شود اما خوردن ساندویچ مغز یک گاو سه ماهه دیگر در آمریکا قانونی نیست.


24. اسکامول – Escamole

یک غذای مکزیکی که از لارو مورچه برداشت شده از ریشه گیاه آگاوه به دست می آید. این غذا را “خاویار حشره” نیز می نامند و مزه اش همانند کره است.


23. هاکارل – Hakarl

یک غذای ایسلندی که از کوسه کپک زده به دست می آید و مزه عجیبی دارد. آنتونی بوردین (آشپز معروف) این غذا را بدترین، چندش آورترین و وحشتناک ترین غذایی می داند که تا به حال خورده است.

همچنین بخوانید: 25 مسابقه ورزشی عجیب و جالب در سراسر جهان


22. سوپ لانه پرنده

بیش از صدها سال است که چینی ها در آشپزی و به خصوص سوپ خود از لانه پرنده استفاده می کنند. این سوپ که یکی از گران ترین غذاهای جهان است در انواع مختلف طبخ می شود. هر کاسه سوپ لانه قرمز تا 10،000 دلار قیمت دارد.


21. میگوی مست

یک غذای چینی که میگو پیش از سرو شدن در شراب غلیظ گذاشته می شود. این غذا در ایالات متحده هم محبوب است اما در آنجا پخته می شود.


20. ماهی هرینگ تخمیر شده – Surstromming

یک غذا در شمال سوئد که ماهی تخمیرشده بالتیک را در کنسرو قرار می دهند و به فروش می رسانند. این کنسروها طی جابه جایی و به علت تخمیر باد می کنند. یکی از تحقیقات اخیر در ژاپن نشان داده که بوی این غذا از هر غذایی در جهان بدتر است و به همین دلیل باید در فضای باز خورده شود.

همچنین بخوانید: 25 ساختمان با ساختار جالب و عجیب در جهان


19. سان ناکجی – Sannakji

این غذا هم مانند سایر غذاهای شرقی به صورت خام خورده می شود. آشپز در مقابل چشمان شما یک هشت پای زنده را خرد کرده و سپس کمی روغن کنجد به آن اضافه می کند. البته اغلب اوقات پاهای هشت پا در بشقاب حرکت کرده و باید به زور آن ها را بخورید.


18. صدف کوه های راکی – Rocky Mountain Oysters

اگرچه این غذا از کوه راکی است اما صدف نیست. بلکه بیضه گاو است که سرخ و سوخاری شده است.


17. کوپی لواک – Kopi Luwak

یکی از گران قیمت ترین قهوه های جهان که هر پوند آن 150 دلار آمریکاست. دانه های این قهوه از مدفوع زباد، نوعی پستاندار بومی جنوب شرق آسیا، استخراج می شود.

همچنین بخوانید: 10 ماده غذایی که از مواد مخدر هم اعتیادآورتر هستند


16. حشره استینک – Stinkbugs

مردم اندونزی این حشره را دوست دارند. زیرا بدون نمک طعم تخم آفتاب گردان را می دهد. این حشره جویده می شود.


15. لوت فیسک – Lutefisk

این غذای اسکاندیناوی از ماهی استاک کهنه و سدیم هیدروکسید تهیه می شود. در حقیقت ماهی به مدت چندین روز در این ماده شیمیایی نگه داشته می شود. سپس ماهی آنقدر زنگ زده که باید به مدت یک هفته در آب سرد بماند تا قابل خوردن باشد.


14. کاسو مارزو – Casu Marzu

یک پنیر ساردینیایی که از شیر گوسفند تهیه شده و سپس لارو زنده را در داخل آن قرار می دهند. اگرچه این لاروها در ابتدا 8 میلی متر هستند اما در نهایت به 15 سانتی متر رشد می کنند.

همچنین بخوانید: 10 غذای خیابانی عجیب و غریب و چندش آور در جهان به همراه تصویر


13. درخت مرهم – Mopane

این کرم های ابریشم که در درخت مرهم وجود دارند، منبع پروتئینی میلیون ها انسان در آفریقا محسوب می شوند. این کرم ها خشک شده و به صورت چیپس خورده می شوند.


12. تن چشم ماهی – Tuna Eyeball

این غذای ارزان با قیمت یک دلار در اغلب فروشگاه های ژاپنی یافت می شود. این غذا از چشم ماهی مرکب تهیه شده و باید پیش از خوردن جوشانده شود. ادویه یادتان نرود.


11. مارمولک خشک شده

در برخی از کشورهای آسیایی از مارمولک در سوپ استفاده می کنند. گاهی اوقات هم در الکل خوابانده می شوند تا برای مقاصد پزشکی استفاده شوند. در هر صورت دوست ندارید که حتی یک بار هم آن را امتحان کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 17 مکان ترسناک و غیرعادی در جهان


10. کله پاچه

بله کله پاچه ایرانی هم جز غذاهای عجیب و غریب دنیاست، زیرا در آن از پا، سر و شکم گاو و گوسفند استفاده می شود.


9. ناکجی – Nakji

در این غذا هم مانند سان ناکجی هشت پای زنده خورده می شود. اما این غذا هم مانند غذاهای دیگر این فهرست بی خطر نیست. چسبیدن مکنده های هشت پا به دهان و زبان می تواند خطرناک باشد و سالانه چندین نفر با خوردن این غذا از دنیا می روند.


8. پینگ – A-ping

یک غذای کامبوجی که در آن عنکبوت تارنتولا سرخ می شود. این غذا برای اولین بار در دوران قحطی رژیم خمرهای سرخ محبوب شد. اما پس از سقوط این رژیم این غذا هنوز هم استفاده شد و امروزه تارانتولای سرخ شده همانند شکلات سرو می شود.

همچنین بخوانید: 25 حیوان خانگی عجیب سلبریتی های مشهور


7. هگیس – Haggis

در این غذای اسکاتلندی که همانند چغور پغور خودمان است، دل، جگر و شش گوسفند به مدت سه ساعت پخته شده و سپس سرو می شود.


6. فوگو – Fugu

یک غذای ژاپنی از بادکنک ماهی که سمی است. قوانین ژاپن بر نحوه سرو این غذا در رستوران ها کنترل داشته و تنها آشپزان حرفه ای مجاز به تهیه آن هستند. این غذا بسیار خطرناک بوده و موجب مرگ بسیاری شده است.


5. ماهی ین یانگ – Yin-Yang Fish

ماهی ین یانگ یا ماهی زنده و مرده، بومی تایوان است اما امروزه خوردن آن غیرقانونی است. اخیرا آشپزهای چینی یاد گرفته اند که ماهی را زنده زنده سرخ کنند. چرا باید یک آشپز این کار را انجام دهد؟ شاید برای ثابت کردن این که ماهی تازه است.

همچنین بخوانید: چرا در حین دوش گرفتن باید نوشیدنی بنوشیم؟


4. ایکیزی کوری – Ikizikuri

این غذای ظالمانه و وحشیانه در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و آلمان ممنوع شده است. در ابتدا مشتری از آکواریوم ماهی مورد علاقه خود را برمی دارد. سپس آشپز در مقابل چشمان مشتری و بدون کشتی ماهی استخوان آن را می کند. سپس در حالی که هنوز قلب ماهی می زند، آن را در بشقاب قرار داده و پوست آن را کنده و تزئین می کند. حتی می توانید در صورت تمایل ماهی را به آکواریوم بازگردانید تا کمی شنا کرده و شما برای خوردن آماده شوید.


3. بیضه گاو

این غذا در رستوران Guolizhuang  پکن سرو شده و “اژدها در شعله های هوس” هم نامیده می شود. اگرچه این غذا ممکن است برای شما عجیب جلوه کند اما بسیاری از چینی ها معتقدند که همانند اسفناج برای سلامت بدن مفید می باشد.


2. بالت – Balut

جنین اردک که زنده زنده پخته شده و خورده می شود. این غذا بومی جنوب شرق آسیا و فیلیپین است.

همچنین بخوانید: عجیب‌ترین رکوردهای جهانی که هرگز تصور نمی‌کردید وجود داشته باشند


1. قلب پافین

پافین گونه ای از پرنده ماهی گیرک است که در نیمکره شمالی زیست می کند. به نظر ایسلندی ها دل این پرنده خوشمزه است. تصور کنید خوردن دل این پرنده می تواند چقدر چندش آور باشد.

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. مسعود

    اردیبهشت 2, 1400

    کسی محیا خورده، جنوبیا میدونن چیه، ماهی گندیده که چند درصد هم الکل داره

    پاسخ

    • یاسین در پاسخ به مسعود

      اردیبهشت 6, 1400

      همون طوری که کلپچ تو ایران محبوبه پس غذا های دیگه هم تو کشور های خودشون محبوبن و مردم اون کشور طرفدار اون غذاها هستن

      پاسخ

    • Asal در پاسخ به مسعود

      مهر 14, 1400

      آره من خوردم
      ماهی گندیده نیست که .
      اصلا هم الکل نداره و خیلی هم خوش مزه هست

      پاسخ

  2. شاید

    بهمن 15, 1399

    افتضاح همه غذاهای این لیست واقعا افتضاحن
    و چند تاشون واقعا بی رحمانه

    پاسخ

  3. کیارش

    شهریور 30, 1398

    چه غذا های عجیب غریبی ولی وقتی اسم بیضه گاو اومد وسط نزدیک بود بالا بیارم

    پاسخ