همه چیز درباره خونریزی هماتوم ساب کوریونیک در بارداری

درصورت مشاهده خونریزی در طی بارداری باید نگران شوید. خونریزی در دوران بارداری می تواند به دلایل مختلف رخ دهد. خونریزی هماتوم ساب کوریونیک (Subchorionic Hemorrhage) می تواند یکی از دلایل بروز خونریزی باشد. در ادامه با پروشات همراه باشید.

خونریزی هماتوم ساب کوریونیک چیست؟

خونریزی هماتوم ساب کوریونیک به همان اندازه که به نظر می رسد ترسناک نیست. با شنیدن این نام استخری از خون در نظرمان تصور می شود. در خونریزی هماتوم ساب کوریونیک بین کیسه آب و جنین، که معمولا در نزدیکی جفت قرار دارد، خونریزی ایجاد می شود. این خونریزی بسته به میزان، مکان، علائم و زمان رخ دادن آن در بارداری، ممکن است احتمال سقط جنین را افزایش دهد یا خیر.

درصورت انجام آی وی اف یا انتقال تخمک احتمال خونریزی هماتوم ساب کوریونیک افزایش می یابد. درصورتی که بارداری تان، بارداری اول نیست احتمال خونریزی هماتوم ساب کوریونیک بیشتر است زیرا سن مادر نقش مهمی دارد.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره ساک حاملگی و معنای آن در بارداری

خونریزی هماتوم ساب کوریونیک هر چند وقت یک بار رخ می دهد؟

در 1% تمام بارداری ها خونریزی هماتوم ساب کوریونیک رخ می دهد اما دلیل اصلی 20% خونریزی ها در سه ماهه اول بارداری می باشد. حدود یک چهارم زنان در سه ماهه اول بارداری خونریزی را تجربه می کنند. خونریزی هماتوم ساب کوریونیک می تواند خونریزی را ایجاد کند که قابل رویت باشد و یا درصورت مشاهده از طریق سونوگرافی برای دلیل دیگر بتوان به وجود آن پی برد. این مشکل می تواند لکه بینی یا خونریزی شدید را ایجاد کند. این خون می تواند صورتی تا روشن و یا قهوه ای باشد. برای تشخیص خونریزی می توان از سونوگرافی استفاده کرد.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره اختلالات کروموزومی در بارداری

نتایج آن بر خونریزی

مطمئنا خونریزی در دوران بارداری می تواند برای بارداری مشکل ساز باشد. برخی از زنانی که به خونریزی هماتوم ساب کوریونیک دچارند، بیش از زنانی که این مشکل را ندارند، سقط جنین یا زایمان زودرس را تجربه خواهند کرد. میزان خونریزی نقش مهمی دارد زیرا هرچقدر میزان خونریزی بیشتر باشد، مشکل شما جدی تر خواهد بود. البته این مسئله برای همه صدق نمی کند.

پزشک یا ماما می تواند درباره خونریزی هماتوم ساب کوریونیک در بارداری، عوامل خطرساز آن و تاثیر آن بر بارداری تان، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهند. مراجعه منظم به پزشک، آزمایش های پیش از زایمان و مراقبت های دیگر می تواند موثر باشد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم