آیا درباره خوردن جفت پس از زایمان چیزی می دانید؟

خوردن جفت، جفت خواری نام دارد و توسط بسیاری از پستانداران دنیای وحش، از جمله بسیاری از نخستی سانان انجام می شود. برخی از انسان ها نیز این کار را انجام می دهند. زنان جفت را پخته، آن را خشک و پودر کرده و به صورت اسموتی می خورند، برخی دیگر نیز آن را به صورت خام مصرف می کنند.

برخی معتقدند خوردن جفت می تواند بسیاری از بیماری ها از جمله مشکلات مربوط به بارداری را از بین ببرد. جفت سرشار از پروژسترون بوده و کمی اوکسی توسین (هورمون ایجاد کننده حس خوب) هم دارد. برخی از پزشکان و ماماها به زنان زایمان کرده خوردن جفت را توصیه می کنند تا مشکلاتی نظیر افسردگی پس از زایمان تا خونریزی پس از زایمان درمان شود. جفت باعث خونریزی پس از زایمان می شود که در نتیجه آن رحم پاکسازی خواهند شد. برخی هم معتقدند مصرف جفت به هر شکلی پس از زایمان درد ایجاد شده را از بین خواهد برد. برخی از طب های چینی هم مصرف قسمت هایی از جفت را توصیه می کنند. در ادامه با پروشات همراه باشید.

آیا خوردن آن بدون اشکال است؟

از آنجاییکه درباره خوردن جفت تحقیقات کافی به عمل نیامده بنابراین نمی توان با اطمینان گفت که خوردن جفت خود بدون اشکال است. علاوه بر این، از آنجاییکه جفت در طی بارداری با جذب بیماری ها آن ها را از جنین دور می کند، بنابراین خوردن آن می تواند شما را در معرض این بیماری ها قرار دهد. جفت همچنین ممکن است فاسد شود و این مسئله خطر خوردن آن را افزایش می شدهد.

همچنین یادتان باشد که در طی شیردهی هر آنچه را که مصرف کنید بر سلامت تان تاثیر می گذارد. کودک تان هم در معرض خطر قرار می گیرد. بنابراین درصورت وجود باکتری در جفت، به سرعت در بدن شما و کودک خطرساز خواهد بود.

اگرچه خوردن جفت خودتان یک تصمیم جدی است و باید احتیاط اخذ شود، هرگز جفت یک فرد دیگر را نخورید زیرا بیماری هایی که با خون سرایت می یابند، مانند هپاتیت، ایدز و غیره، ممکن است خطرساز باشند.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره شیردهی و شیر پیشین

کپسول جفت

اگرچه برخی جفت خام یا پخته می خورند، این روزها جفت را خشک کرده و آن را به صورت کپسول درمی آورند. طبق گزارش سازمان بارداری آمریکا، صحت این گفته بیشتر براساس گفته هاست نه تحقیقات. همچنین طبق اخبار این سازمان، زنانی که جفت خود را به صورت قرص مصرف کرده اند به علائمی چون گیجی و خشم دچار شده اند. مادر یا خانواده می توانند جفت را به کپسول تبدیل کنند، اما معمولا برای این کار از سرویس های دیگر کمک می گیرند. اگرچه برای تبدیل جفت به کپسول برنامه های آموزشی وجود دارد، اما این کار یک صنعت یا عملکرد جدی نیست. یادتان باشد که اهدای جفت به سرویس های مختلف برای تبدیل آن به کپسول، که این کار را برای زنان دیگر هم انجام می دهند، احتمال سرایت بیماری وجود دارد.

در یک مورد در سال 2017، یک مادر که جفت خود را خورده بود، کودکش به باکتری گروه ب استرپتوکوک دچار شد. اگرچه از یک مورد نمی توان نتیجه گیری کلی گرفت، اما این موضوع نشان می دهد که درباره خوردن جفت باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد. فرایند کپسول سازی جفت، پاتوژن های بیماری زای آن را از بین نمی برد.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره ساک حاملگی و معنای آن در بارداری

کارهای دیگری که می توانید با جفت انجام دهید

برخی از خانواده جفت خود را در زیر یک درخت دفن کرده و یا با آن کارهای هنری انجام می دهند. این کار می تواند برای شما و خانواده تان امن تر باشد، گرچه در هنگام استفاده از آن در فضاهای بیرونی، ممکن است با محدودیت های قانونی مواجه شوید.

اگر جفت را در خانه نگه داشته و بعدها بخواهید از شرش خلاص شوید، آن را دور نیندازید. با یک بیمارستان یا شرکت زائدات بیمارستانی مشورت کنید تا به امن ترین شکل ممکن از شر آن خلاص شوید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم