شما با یک فرد ازدواج نمی کنید، بلکه با یک سبک زندگی ازدواج می کنید

شما با یک فرد ازدواج نمی کنید، بلکه با یک سبک زندگی ازدواج می کنید

ازدواج اغلب به‌صورت همراهی دو نفر که عاشق هم هستند و به هم اهمیت می‌دهند، نشان داده می‌شود. شما هم احتمالاً از خانواده و دوستان خود شنیده‌اید که در موقعیت مناسب باید با فردی آشنا شوید که شما را دوست دارد و با او تفاهم دارید. بله منطقی است، اما چند نفر از افراد می‌توانند آن فرد ایده آل را پیدا کنند؟ شما باید علاوه براینکه به علاقه بین خودتان توجه می‌کنید، به این نکته توجه کنید که زندگی شما دو نفر در کنار یکدیگر چگونه خواهد شد.

چه چیزی برایتان مهم است؟ شاید دو مورد مهم این باشد که قرار است کجا زندگی کنید و فرزند می‌خواهید یا خیر. اگر شما می‌خواهید در شهر زندگی کنید و به سرکار بروید، اما نامزدتان ترجیح می‌دهد در خارج از شهر زندگی کند، در آن صورت روش زندگی موردعلاقه شما متفاوت است. بنابراین برای دوام رابطه یکی از شما و یا هردو، باید از خواسته‌هایش بگذرد. همچنین باید درباره تعداد فرزندان خود در آینده به توافق برسید، زیرا در آن صورت بر محل زندگی‌تان، میزان درآمد موردنظرتان و میزان آزادی شخصی‌تان، تأثیر می‌گذارد. به خاطر فرزندانتان باید در ابتدا ببینید آیا می‌توانید خود را در قالب والدین ببینید یا خیر.

یکی از موارد مهم دیگر که باید پیش از ازدواج در نظر گرفته شود، مسائل مالی است. باید دیدگاهتان درباره مخارج و پس‌انداز به هم نزدیک باشد. اگر یکی از شما در لحظه زندگی می‌کند و دیگری اهل پس‌انداز کردن است، در آن صورت رابطه خوبی نخواهید داشت. همچنین باید درباره اجاره یا خرید خانه به توافق برسید. برای مثال، اگر یکی از شما ترجیح می‌دهد خانه بخرد و ثبات داشته باشد، اما دیگری با اجاره‌نشینی مشکلی ندارد، در آن صورت باید به توافق برسید. همچنین باید درباره مدیریت مالی هرروزه فکر کنید. برای مثال، می‌خواهید حساب مشترک داشته باشید یا جداگانه؟

فعالیت‌های روزانه را هم باید در نظر بگیرید. برای مثال، چه کسی مسئول آشپزی، تمیزکاری، و رسیدگی به کارهای خانه است؟ اگر هر دوی‌تان بخواهید بچه‌دار شوید، چه کسی از او نگه‌داری خواهد کرد؟ شما باید درباره اوقات بیکاری و تعطیلات باهم صحبت کنید. باید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید در کنار هم تعطیلات دلپذیر و لذت بخشی داشته باشید. اگر شما بخواهید در تعطیلات به مسافرت بروید و همسرتان بخواهد در خانه استراحت کند، در آن صورت مجبورید خودتان به‌تنهایی بروید. برخی از زوج‌ها دوست دارند بخشی از اوقات خود را تنها باشند و به کارها و تفریحات موردعلاقه‌شان برسند، اما اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در هر شرایطی با همسرتان باشید، این سبک زندگی برای شما مناسب نیست.

به یاد داشته باشید که ازدواج چندان آسان نیست. برای شناخت طرف مقابل وقت صرف کنید، زیرا این امر آینده شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. بنابراین صحبت کردن درباره آینده و بررسی موارد مختلف، باعث می‌شود به این نتیجه برسید که آیا برای هم زوج مناسبی هستید یا خیر.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم