25 مسابقه ورزشی عجیب و جالب در سراسر جهان

چه کسی با مسابقاتی چون بسکتبال، فوتبال آمریکایی، فوتبال یا بیسبال آشنا نیست؟ این گونه ورزش ها انقدر در جهان شهرت دارند که تقریبا در همه کشورها انجام می شوند، حتی اگر بومی آن کشور نباشند. اما زمانی که صحبت از ورزش های محلی به زبان می آید، با ورزش هایی آشنا می شوید که هرگز اسم شان را نشنیده اید. برخی از این ورزش ها از ورزش های مشهور گرفته شده و برخی دیگر به طرز مسخره ای عجیب و البته اصیل هستند. با پروشات همراه باشید تا با 25 مسابقه ورزشی عجیب و در سراسر جهان آشنا شوید.


25. مسابقه پرتاب پنیر از تپه کوپر (Hill Cheese Rolling)

مردم شهر کاتسولد انگلستان یک بار در سال مسابقه ای برگذار کرده که در آن یک تکه پنیر گلاستر را از بالای تپه کوپر به پایین پرتاب کرده و عده زیادی به پایین می روند تا ببینند چه کسی اول آن پنیر را برمی دارد. شهرت این مسابقه افزایش یافته و حتی شرکت کنندگان و تماشاگران خارجی هم در آن شرکت می کنند.


24. هورلینگ (Hurling)

آیا تا به حال تصور کرده اید ترکیب بیسبال، فوتبال و هاکی چه از آب درمی آید؟ اگر مطمئن نیستید باید به این ورزش نگاهی بیندازید. بازیکنان این مسابقه لباس و کفش فوتبال پوشیده، کلاه به سر کرده و با یک شی چوبی هاکی مانند بر سر یک توپ بیسبال مبارزه می کنند. هدف این بازی این است که با چنان سرعت و شتابی به توپ ضربه زد تا به گل تیم مقابل برسد.


23. مسابقه حمل همسر (Eukonkanto)

در فنلاند مسابقه ای برگزار می شود که در آن مردان باید با حمل زنان خود بر شانه هایشان، به طوری که سر در عقب و پاها در جلو باشد، از یک مسیر 250 متری عبور کرده، دو بار پریده و به یک استخر وارد شوند.

پیشنهاد مطالعه: 25 حیوان خانگی عجیب سلبریتی های مشهور


22. بزکشی (Buzkashi)

در این مسابقه ملی افغانستان، شرکت کنندگان باید با راندن اسب، بز مرده شرکت کنندگان دیگر را گرفته و آن را در یک خط دایره ای قرار دهند. این مسابقه همانند بازی پولوی بدون چوب و توپ بوده و خشونت آن با وجود مشت و لگد و گاهی تیراندازی، از فوتبال آمریکایی چیزی کم ندارد.


21. دیوار ایتون (Eton Wall Game)

این بازی بیش از 300 سال در انگلستان رایج بوده و امروزه در کالج ایتون انجام می شود. اگرچه در ظاهر شبیه راگبی یا فوتبال است اما کاملا فرق می کند و زمین بازی همان دیوار است. بازیکنان دو تیم باید برای گرفتن توپ روی هم ریخته و بجنگند. تنها زمانی که نزدیک دیوار باشید و بتوانید توپ را به چیزی شبیه در یا درخت بزنید، امتیاز کسب می کنید. با این حال این بازی آنقدرها هم آسان نیست. آخرین امتیاز در سال 1909 به دست آمد.


20. جای آلای (Jai Alai)

بسیاری از ورزش دوستان این بازی را ترکیبی از هندبال و بدمینتون می دانند. “جای آلای” یک یا دو شرکت کننده دارد و شامل یک راکت است که همانند یک سبد اسکوپ بزرگ می باشد. باید توپ را به یک طرف دیوار و به سمت بازیکن مقابل شوت زد. بازیکن مقابل باید در هوا یا ضربه اول توپ را گرفته و مجددا آن را به دیوار و به سمت بازیکن مقابل بزند. در غیر این صورت از او امتیاز کم می شود.


19. بوکسنج (Chess Boxing)

آیا تا به حال شنیده اید که بازیکنان شطرنج حین حرکت دادن مهره ها دستکش بوکس بپوشند؟ اگرچه عجیب به نظر می رسد اما در فنلاند بوکس و شطرنج را با هم ترکیب می کنند. بازیکنان یک راند شطرنج، یک راند بوکس و دوباره یک راند شطرنج بازی می کنند تا در مجموع 11 راند بازی کنند. بنابراین این بازی مخلوطی از هوش و فیزیک است.


18. غواصی در مرداب و دوچرخه سواری کوهستان (Mountain Bike Bog Snorkeling)

گویا غواصی در مرداب به اندازه کافی عجیب نیست که دوچرخه سواری در کوهستان تا رسیدن به مرداب را به آن افزوده اند. این مسابقه آنقدر عجیب است که نه تنها بومی ها بلکه شرکت کننده های خارجی کشورهای مختلف هم در آن شرکت می کنند. این بازی حتی قهرمانی جهانی دارد. برای این کار باید با دوچرخه مسیر را پیموده و سپس در مرداب غواصی کند و فردی که در کوتاه ترین زمان این کار را انجام دهد برنده است.

پیشنهاد مطالعه: 25 ساختمان با ساختار جالب و عجیب در جهان


17. کبدی (Kabaddi)

شاید این یکی برایتان آشنا باشد. در کبدی یکی از اعضای تیم به قلمروی تیم مقابل رفته و به سمت شان یورش می برد. اگر بتواند به یکی از اعضای تیم مقابل حمله کرده و از قلمروی آن ها خارج شود، یک امتیاز دریافت می کند. اما اگر پیش از خروج از آن قلمرو مورد حمله قرار بگیرد، تیم مقابل یک امتیاز می گیرد. هر کدام از بازیکنان دو تیم که مورد حمله قرار بگیرند از بازی خارج می شوند.


16. فوتبال سلطنتی اسطوخودوس (Royal Shrovetide Football)

آیا می توانید تصور کنید در جایی فوتبال بازی کنید که هم تیمی و تیم مقابل تان از یک روستا صدها یا هزاران تن باشند؟ یا اینکه در جایی بازی کنید که زن ها و کودکان توپ را دست به دست کنند گویی که هرگز بازی تمام نمی شود؟ این بازی به همین شکل انجام شده و با جلب توجه هزاران تن هر ساله در روستای کوچک آشبورن انگلستان برگذار می شود.


ادامه این مقاله را در صفحه دوم مطالعه کنید.


                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم