7 افسانه رایج درباره ناباروری که باید بدانید

ناباروری یک شرایط پیچیده و در اغلب موارد تفهیم نشده است و به همین دلیل سوتفاهم های بسیاری به بار می آورد. در این جا هفت افسانه رایج درباره ناباروری را به شما معرفی می کنیم که می تواند به شما کمک کند.

افسانه اول: بسیاری از زنان به آسانی باردار می شوند

اگرچه بسیاری از زنان به آسانی باردار می شوند، اما بیش از پنج میلیون نفر در سن باروری در ایالات متحده – یا یک از هر 10 زوج – به ناباروری دچارند. مشکلات و عواملی مانند سن می توانند بر باروری زن تاثیر بگذارند. برای مثال، یک زن 30 ساله در هر ماه 20 درصد شانس باروری دارد، در حالی که این شانس در زن 40 ساله به 5 درصد در سال تبدیل می شود. اما ناباروری می تواند در هر زن و با هر شرایطی دیده شود.

افسانه دوم: مردان به مشکلات ناباروری دچار نمی شوند

اگرچه گفته می شود زنان به مشکلات ناباروری دچار می شوند اما این درست نیست. حدود 35 درصد از مشکلات ناباروری در ایالات متحده به زنان مربوط است. اما 35 درصد هم به مردان مربوط بوده، 20 درصد مشکل دو زوج است و 10 درصد هم به دلایل ناشناخته ایجاد می شود.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره ناباروری و ضعف در باروری

افسانه سوم: ناباروری یک مشکل روانی است نه فیزیکی

ممکن است اقوام و دوستان تان بگویند که “همه چیز در سرت است” یا “اگر نگرانی ات را کنار بگذاری حامله می شوی”. اما در حقیقت ناباروری یک مشکل در سیستم باروری است نه یک مشکل روانی. در حقیقیت، در زوج های نابارور مشکلات عمده فیزیکی دیده می شود. بنابراین حین ریلکس کردن، به تعطیلات رفتن یا یافتن راه های مثبت برای کاهش استرس و بهبود حال تان، باید بدانید که این تغییرات در سبک زندگی نمی توانند مشکل باروری تان را حل کنند.

افسانه چهارم: زوج هایی که به اندازه کافی تلاش کنند سرانجام باردار می شوند

روش های جدید تشخیص و درمان ناباروری شانس بارداری بسیاری از زوج ها را افزایش داده اند. طبق سازمان باروری آمریکا، بیش از نیمی از زوج هایی که قصد درمان را دارند سرانجام باردار می شوند. از سوی دیگر، باید بدانید که ناباروری یک شرایط پزشکی بوده و گاهی اوقات با وجود تلاش زوجین این مشکلات درمان نمی شوند.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره ناباروری در زنان و روش های درمان آن

افسانه پنجم: پس از به سرپرستی گرفتن یک فرزند باردار می شوید

این افسانه نه تنها زوج های نابارور را ناراحت می کند بلکه صحت هم ندارد. اولا، به سرپرستی گرفتن یک بچه نشان دهنده پایان امیدواری به بارداری است نه راهی امیدبخش برای شکل گیری یک خانواده. دوما، تنها 5 درصد زوج هایی که یک فرزند را به سرپرستی می گیرند باردار می شوند. این آمار در زوج هایی که کودکی را به سرپرستی نگرفته و بدون درمان باردار می شوند نیز یکسان است.

افسانه ششم: درصورتی که زن باردار نشود همسرش او را ترک می کند

همانطور که گفتیم ناباروری یک مشکل پزشکی است که می تواند زن یا مرد را دچار کند. در حقیقت به گفته سازمان باروری، در حدود 40 درصد موارد مرد مشکل اصلی ناباروری یا یکی از دلایل بوده است. اگرچه فرایند تشخیص و درمان ناباروری استرس زا و آزاردهنده است اما بسیاری از زوج ها در کنار هم از آن عبور می کنند. برخی از زوج ها نیز در میان این مشکلات به هم نزدیک تر شده و رابطه شان قوی تر خواهد شد.

همچنین بخوانید: اسپرم Motility یا حرکت اسپرم چیست؟

افسانه هفتم: زوج های نابارور هرگز شاد و رضایتمند نخواهند بود

عدم توانایی در بارداری یا داشتن یک فرزند می تواند یک زوج را ناراحت، اندوهگین و غمگین کرده و حتی احساس شکست را در او ایجاد نماید. اگرچه طبیعی است که زوجین با تجربه ناباروری به احساسات ضد و نقیض دچار شوند، اما اغلب زوجین با کمک هم با موفقیت از این مراحل می گذرند. برخی از زوج ها هم برای عبور از این مرحله باید خیال بارداری را فراموش کنند. زوج های دیگر تصمیم می گیرند کودکی را به فرزندی بپذیرند. اما در موارد دیگر، برخی از زوج ها هم می پذیرند که با وجود ناباروری هم زندگی ادامه داشته و باید از کنار هم بودن لذت ببرند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. رکوعی

    تیر 2, 1398

    سلام. متولد 55 و شاهدی نوجوانه جنگ ایران و عراق، تا الان بهترین سریالی که دیدم از صدا و سیما سریال
    ******* خط سفید. ******* هست. هفت سنگ بازاش و کمربند بازای زمان جنگ اینو خوب میفهمند . ممنون از این سایت و این مکان برای اظهار نظر ، یا حق ،
    رکوعی گلپایگانی

    پاسخ