بدترین تله های توریستی معروف در سراسر جهان

اگر زیاد سفر کرده باشید احتمالا درباره تله های توریستی گران قیمت، شلوغ و تبلیغاتی آگاهی دارید. هیچکس از یک تله توریستی خوشش نمی آید. در این شرایط تصور می کنید بیش از آنچه که دریافت کرده اید از دست داده اید. همچنین احساس استرس پس از سفر هم اصلا خوشایند نیست. همچنین بسیاری از این مکان ها اصلا دیدنی نیستند و تنها برخی با وجود معایب شان دیدنی هستند، به همین دلیل این مکان ها را بدترین تله های توریستی در سراسر جهان می نامیم. با پروشات همراه باشید.


25. هرم بزرگ جیزه، قاهره (Pyramids of Giza)

هر روزه حدود 5000 نفر به دیدن این اهرام می روند. اگرچه می توانید با شترسواری یا سوار شدن بر هلیکوپتر از جمعیت دور شوید، اما معمولا تنها شانس دیدن از این اهرام غرق شدن در دل جمعیت است. دومین گزینه این است که به سمت جنوب به سقاره بروید و از هرم جوزر دیدن کنید که کمی خلوت تر است.


24. کانکون، مکزیک (Cancun)

در این مکان زیباترین سواحل و جذاب ترین جاذبه های توریستی وجود دارند. با این حال گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانند از کانکون زیباتر باشند، مانند هالباکس و سلستون.


23. تاج محل (Taj Mahal)

بدون شک هند شلوغ است و تاج محل هم مانند سایر قسمت های هند پر از جمعیت است. در صورت تمایل می توانید به سمت دیگر رودخانه یامونا رفته و عکس بگیرید. اگرچه شاید بوی فاضلاب آزارتان دهد اما مطمئنا از تنهایی لذت خواهید برد.


22. بازار ماهی سیدنی، استرالیا (Sydney Fish Market)

اگرچه این مکان خودش را یک جاذبه گردشگری می داند اما در آنجا چیزی جز ماهی گرانقیمت منتظرتان نیست. منظره بندر هم جذاب نیست و چندین کارخانه سیمان در آن وجود دارد.


21. شهر قدیمی، پراگ (Old Town)

پراگ به عنوان یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری اروپا پر از گردشگرانی است که برای دیدن از شهر قدیمی قرون وسطایی به آن جا می روند. برای رهایی از شر شلوغی می توانید از رودخانه ولتاوا عبور کرده و به پارک های آن طرف رودخانه بروید. از منظره آن قسمت لذت برده و متوجه می شوید که چرا به آن ها منطقه شهر هزار مناره می گویند.


20. شهر ممنوعه، پکن (Forbidden City of Beijing)

اگرچه این شهر برای چندین قرن به روی دیگران بسته بود، اما امپراتوری قصر چین از بیش از 1000 سازه تشکیل شده و در صدر برترین جاذبه های توریستی قرار گرفته است. به همین دلیل حتی شرکت استارباکس هم در آنجا تبلیغات می کند. برای معطل نشدن در صف ها 30 دقیقه پیش از باز شدن این مکان به آن جا رفته و در ابتدا از مکان های مهم دیدن کنید.


19. خیابان ستارگان، هنگ کنگ (Avenue of Stars)

این مکان در سال 2004 و برای جلب گردشگر ساخته شد. در سراسر آن فروشگاه های سوغات دیده شده و مجسمه بروس لی هم اضافه شده است. اگر از شلوغی رد شوید می توانید از منظره دریا لذت ببرید.


18. نوتردام، پاریس (Notre Dame)

اگر به دنبال آرامش هستید به این مکان نروید. زیرا در اینجا آرامش و سکوت به ندرت یافت می شود. مگر اینکه بتوانید حین نظافت مکان به آنجا بروید.


17. برج کج پیزا، ایتالیا (Leaning Tower of Pisa)

اگرچه این برج کج و قدیمی بسیار دیدنی است اما آیا با وجود شلوغی ارزش دیدن دارد؟ در این صورت باید با پرداخت 15 یورو در صف طویل منتظر شده، به بالای برج رفته و سپس بازگردید.


16. بالی، اندونزی (Benoa)

اگرچه این مکان یک مکان غواصی است اما اجازه ندهید تبلیغات فریب تان دهند. آب آن از آنچه در تصاویر دیده شده تیره تر و کم ماهی تر است. علاوه بر آن، مدت زمان زیادی را باید با جمعیت سروکله بزنید.


15. گریسلند، تنسی (Graceland)

ارزان ترین تور خانه پیشین الویس پرسلی (Elvis Presley) حدود 30 دلار بوده و بسیار هم شلوغ است. اگر عاشق الویس نیستید بهتر است از خیر این مکان بگذرید.


14. برج ویلیس، شیکاگو (Willis Tower)

این برج که قبلا سیرز نام داشت برجی است که برای رفتن به طبقات بالای آن باید در صف طویلی مانده و پس از رفتن به طبقه بالا می توانید عکس های زیبا بگیرید.


13. دنیای والت دیزنی، اورلاندو (Walt Disney World)

با رفتن به این مکان حس می کنید سرتان کلاه رفته، مگر اینکه عاشق دیزنی باشید و تا به حال به یک پارک تفریحی نرفته باشید. علاوه بر شلوغی، قیمت ها هم بسیار بالا هستند، مخصوصا اسنک و غذا.


12. استون هنج، انگلستان (Stonehenge)

اگر قصد سفر به این مکان را دارید حتما دوربین دو چشمی خود را همراه داشته باشید. با وجود تعداد زیاد گردشگران نمی توانید به این مکان نزدیک شوید، اما اگر عاشق تاریخ باشید ممکن است از آن لذت ببرید.


11. آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

این آبشار زمانی یک مکان رمانتیک بود اما با وجود شلوغ شدن و افزایش سازه های توریستی، مخصوصا در سمت کانادایی، دیگر کسی نمی تواند به راحتی آبشار را تماشا کند. همچنین پارک کردن و منتظر شدن در صف هم آزاردهنده است.


10. ساختمان امپایر استیت (Empire State Building)

ساختمان امپایر استیت هم مانند برج ویلیس پس از منتظر شدن در صف طویل، جاذبه چندانی ندارد. اما اگر از منتظر شدن در صف نمی ترسید تماشای شهر از بالای 86 طبقه می تواند لذت بخش باشد.


9. قایق سواری در ونیز (Venice Gondola Ride)

شاید این کار رمانتیک به نظر برسد اما می تواند جیب تان را خالی کند. یک مسیر چهل دقیقه ای حدود 110 دلار هزینه دارد. اما اگر همیشه آرزوی چنین کاری را داشته اید می توانید از آن لذت ببرید.


8. سنگ بلارنی، ایرلند (Blarney Stone)

طبق باور ایرلندی ها با بوسیدن سنگ بلارنی توانایی دروغ و چاپلوسی در شما پدید می آید. اگرچه این مکان تاریخ غنی دارد اما انتظار در صف های طولانی برای بوسیدن سنگی که لب های بسیاری بر آن خورده می تواند آزاردهنده باشد.


7. نانجینگ دونگ لو، شانگهای (Nanjing Dong Lu)

اگرچه این مکان را “بهترین مرکز خرید چین” می نامند اما گول کلمات را نخورید. اگرچه این مکان تاریخی است اما امروزه پر از مارک های مختلف است.


6. توکیوی مرکزی، ژاپن (Central Tokyo)

توکیوی مرکزی که در وسط بزرگ ترین منطقه شهری جهان قرار دارد پر از ساختمان و جمعیت است. اگرچه برخی از مکان ها ارزش دیدن دارند. اما برای دیدن از منطقه روستایی یاماناشی به حومه سوگینامی و آساگایا بروید.


5. موزه جنگی وینستون چرچیل، لندن (Winston Churchill’s Britain at War Experience)

این جاذبه توریستی سالانه هزاران گردشگر را به سمت خود جلب می کند تا مانکن های تقلبی را بازدید کنند. این مکان در مقایسه با مکان های حقیقی جنگ جهانی دوم مانند پناهگاه حقیقی چرچیل در همان نزدیکی، ارزشی ندارد.


4. آبشار رودخانه دان، جامائیکا (Dunn’s River Falls)

اگرچه آبشار بسیار زیباست اما وجود صدها گردشگری که از طریق کشتی تفریحی و جنگل به آبشار می آیند منظره آن را زشت کره است. همچنین تورهایی که می خواهند به زور از شما پول بگیرند نیز آزاردهنده هستند.


3. میدان سن مارکو، ونیز (St. Marks Square)

احتمالا دلیل پر جمعیت بودن این مکان، چه با انسان ها و چه با کبوترها، این است که در ونیز به ندرت خشکی یافت می شود.


2. برج لندن (Tower of London)

این برج 1000 ساله برای نگه داشتن مردم در داخل قصر ساخته شد اما امروزه برعکس عمل می کند. اگرچه دیدن از جواهرات سلطنتی هدف اصلی سفر به اینجاست اما برای دیدن آن ها باید ساعت ها در صف بمانید. گزینه دیگر این است که از دو ماه قبل بلیت رزرو کرده و از مراسم کلید دیدن نمایید.


1. میدان تایمز، شهر نیویورک (Times Square)

مطمئنا هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که با تابلوهای نئونی احاطه شده باشید. این مکان چنین تجربه ای را در اختیارتان قرار می دهد. بنابراین بهتر است همانند مکان های دیگر این لیست در ساعات اولیه صبح به آنجا بروید تا از شر شلوغی در امان باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم