نشانه های خونریزی لانه گزینی جنین و شروع بارداری چیست؟

لانه گزینی به این معناست که یک تخمک بارور شده (یا بلاستوسیست به دیواره رحم متصل شده) و بارداری آغاز شده است. تمام سازمان های پزشکی بر این باورند که تا زمانی که تخمک به رحم متصل نشود بارداری آغاز نمی شود. بنابراین از لحاظ پزشکی لانه گزینی موفق معادل شروع دوران شیرین بارداری است.

مراحل مختلف لانه گزینی چیست؟

اگر می خواهید باردار شوید باید فرایند لانه گزینی را بهتر درک نمایید:

  1. پس از رابطه جنسی و ورود اسپرم به واژن، از دهانه رحم عبور کرده و لوله فالوپ می رسد. در اینجاست که اسپرم با تخمک لقاح می یابد.
  2. مرحله بعدی لقاح است که اسپرم با تخمک لقاح یافته و تخمک بارور می شود.
  3. حدود 7 تا 14 روز پس از رابطه جنسی لقاح رخ می می دهد و سلول تخم به دیواره رحم می چسبد. در حدود یک سوم از زنان پس از لانه گزینی خونریزی را تجربه می کنند.
  4. در این زمان فرد باردار است.

لانه گزینی چه زمانی رخ می دهد؟

برای پاسخ به این سوال باید مجددا فرایند بارداری را بررسی کرد. برای این که فرد باردار شود باید تخمک گذاری رخ دهد (آزاد شدن تخمک). درصورت داشتن رابطه جنسی محافظت نشده حدود 5 روز پیش از 24 ساعت اولیه تخمک گذاری، لقاح رخ خواهد داد. سپس فرایند بارداری چند روز طول می کشد و تخم بارور شده (که اکنون بلاستوسیست نام دارد) مسیر جدیدش را آغاز می کند.

تخم پس از بارور شدن به رحم می رود تا لانه گزینی رخ دهد. در طی این فرایند اندازه تخمک بزرگ تر می شود. در همین حین سلول ها تقسیم شده و تکثیر می شوند. لانه گزینی تخمک بارور شده حدود 9 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. بنابراین پس از لقاح، بلاستوسیست به رحم رفته و پس از یافتن مکان مناسب برای متصل شدن به رحم، لانه گزینی رخ می دهد. این فرایند حدود 7 تا 14 روز پس از رابطه جنسی است و در این زمان فرد رسما باردار است.

خلاصه کوتاه

شاید این امر گیج کننده باشد اما باید آن را درک کرد. برای رسیدن به مرحله لانه گزینی و بارداری:

  1. در ابتدا لقاح رخ می دهد (اسپرم تخمک را بارور می کند).
  2. سپس بلاستوسیست به رحم می رود.
  3. سپس لقاح رخ می دهد – فرایندی که تخمک بارور شده به دیواره رحم متصل می شود.
  4. لانه گزینی اولین مرحله ای است که باعث می شود بدن هورمون بارداری را تولید کند.

آزمایش های بارداری (آزمایش خانگی و آزمایش خون) با یافتن هورمون بارداری، بارداری را تایید می کنند. برای ایجاد این هورمون باید لانه گزینی رخ داده باشد. درصورت رخ ندادن لانه گزینی، آزمایش بارداری هورمون بارداری را تشخیص نداده و نتیجه منفی خواهد بود. بنابراین پیش از اینکه نتیجه آزمایش بارداری صحیح باشد باید لانه گزینی رخ دهد.

تشخیص بارداری چند روز طول می کشد؟

تا پیش از لانه گزینی تخم بارورشده در رحم بمعنای بارداری کامل نخواهد بود. از لحاظ پزشکی تا پیش از لانه گزینی بارداری قابل تشخیص نیست. در صورت انجام آزمایش بارداری:

  • درصورتی که نتیجه آزمایش مثبت باشد لانه گزینی رخ داده است (زیرا بدن هورمون بارداری ترشح کرده و آزمایش آن را تشخیص می دهد).
  • درصورتی که پیش از لانه گزینی نتیجه آزمایش منفی خواهد بود (زیرا ترشح هورمون بارداری آغاز نشده و در بدن وجود نخواهد داشت، در نتیجه آزمایش وجود این هورمون را نشان نخواهد داد.)

لانه گزینی به معنای آغاز بارداری است

یک تخمک بارور شده به رحم راه یافته و یک نقطه مناسب برای اتصال می یابد. اگر لانه گزینی رخ ندهد، تخم بارور شده بدن را ترک کرده و به قاعدگی ختم می شود. بنابراین لقاح همیشه به لانه گزینی یا بارداری ختم نمی شود. در صورتی که می خواهید دراین باره بیشتر بدانید باید گفت در اطرف تخمک بارور شده یک بافت به نام تروفوبلاست ایجاد شده و تخمک را به داخل رحم متصل می کند. درنتیجه تخمک به لایه رحم متصل می شود. سپس تروفوبلاست تخمک را به دیواره داخلی رحم متصل می کند. این تروفوبلاست سپس به رگ های خونی وصل شده و خون را به تخمک بارورشده جریان می دهد. در این زمان رسما می توان گفت که لانه گزینی رخ داده و بارداری آغاز شده است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم