10 درس موفقیت از رابرت کیوساکی برای کارآفرینان – “پدر پول دار پدر بی پول”

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب موفق “پدر پول دار پدر بی پول” تاجر، سرمایه‌گذار، فعال امور مالی و یک گوینده است. او بنیان‌گذار شرکت پدر ثروتمند است و ثروت خالصش معادل 80 میلیون دلار آمریکا است.

کیوساکی با دو پدر بزرگ شد: “پدر بی پول” – پدر واقعی‌اش که پس از مرگ بدهی به جا گذاشت و “پدر پول دار” که با سرمایه کم به یکی از ثروتمندترین افراد هاوایی تبدیل شد. هردو پدر در شغل خود موفق بودند، تمام عمرشان را کار کردند و درآمد خوبی کسب نمودند، اما تنها یکی از آن‌ها توانست به موفقیت مالی برسد. کیوساکی با مشاهده تفاوت‌های میان این دو پدر کتاب معروف و موفق خود به نام “پدر پول دار پدر بی پول” را نوشت.

در بخش زیر 10 درس موفقیت برگرفته از کتاب “پدر پول دار پدر بی پول” آورده شده است.

 

1.طرز فکرتان را تغییر دهید

باید طرز فکر خود را تغییر داده و با نگاه مثبتی به جهان نگاه کنید. برای مثال، درحالی‌که نگاه تمام تجار به مالیات منفی است، کیوساکی مالیات دهی را انگیزه‌ای برای پول درآوردن می‌داند.

2.تجربه شما را باهوش‌تر می‌کند

کیوساکی همانند بیشتر افراد با سرمایه کمی تجارت خود را آغاز نمود، او با سرمایه‌گذاری 18000 دلار در هاوایی، ماهی 25 دلار سود به دست می‌آورد. باوجوداینکه آن سرمایه‌گذاری سود مالی چندانی نداشت اما باعث شد تجربه بیشتری به دست آورد. همان‌طور که همه می‌گویند، تجربه بهترین آموزگار است.

3.دست از پس‌انداز کردن بردارید

باوجوداینکه پس‌انداز کردن کار خوبی است اما افراد نمی‌توانند مانع تورم شوند، بنابراین ارزش دارایی‌شان کاهش می‌یابد. به‌جای پس‌انداز کردن پول خود را سرمایه‌گذاری کنید.

4.دارایی خود را افزایش دهید

یک سرمایه‌گذاری صحیح میزان دارایی خود را افزایش می‌دهد. اگر سرمایه‌گذاری شما با گذشت زمان دارایی خود را بیشتر و بیشتر کند، سرمایه‌گذاران بیشتر تمایل پیدا می‌کنند تا سرمایه خود را به شما بسپارند.

5.از ضرر کردن نترسید

اگر همیشه از ضرر کردن بترسید هرگز رشد نخواهید کرد. متأسفانه در مدرسه به ما آموخته‌اند که شکست باعث ضعف است، اما زندگی واقعی چنین نیست. اگر همیشه از اشتباه کردن بترسید هرگز موفق نمی‌شوید.

6.بدانید که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می‌کنید

بسیار مهم است که بدانید برای رسیدن به چه چیزی تلاش می‌کنید. بیشتر افراد فقط برای کسب درآمد کار می‌کنند که درنهایت بخشی از آن را به‌عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌کنند. درحالی‌که با سرمایه‌گذاری می‌توان برای سرمایه بیشتر کار کرد.

7.تجارت خود را به‌درستی طراحی کنید

یک سرمایه درست نیازی ندارد که دائم سرمایه ورودی را افزایش دهید، بلکه باعث افزایش سرمایه‌تان خواهد شد. اگر تجارت ضعیفی داشته باشید کسی کالای شما را خریداری نخواهد کرد.

8.شرایط دشوار فرصت‌های جدیدی به وجود می‌آورد

اگرچه تورم جهانی مشکلاتی را به همراه می‌آورد، اما باید به خاطر داشته باشیم که در سخت‌ترین شرایط افق‌های جدیدی پیش رویمان قرار می‌گیرد. کیوساکی با سرمایه‌گذاری در املاک سرمایه زیادی به دست آورد، اما بازار املاک به دلیل مشکلات مالی جهانی رکود نموده است.

9.تمرکز کنید

طبق گفته کیوساکی، شما باید هدف خود را انتخاب نموده و سپس بر روی آن تمرکز کنید.

10.هرچه قدر بیشتر تلاش کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید نمود

بیشتر افراد دوست دارند نتایج خوب دریافت کنند اما خودشان تلاش نمی‌کنند. اگر می‌خواهید نتیجه خوبی کسب کنید، باید بیشتر و بیشتر تلاش کنید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم