10 جاذبه عجیب و دیدنی جاده‌های آمریکا که تاکنون ندیده‌اید

از دیرباز جذابیت های جاده های آمریکا زبانزد بوده و تصاویر آن بر کارت پستال ها قرار داشت. امروزه در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی شاهد بسیاری از این تصاویر زیبا و بکر هستیم. اگرچه بسیاری از این تصاویر در ظاهر جذاب و زیبا هستند اما اگر دقت کنید شاهد ویژگی های عجیبی خواهید بود. پس با پروشات همراه باشید تا با ده جاذبه عجیب جاده های آمریکا آشنا شوید.


10. فروشگاه Unclaimed Baggage Center در آلاباما

در سال 1970 مردی به نام دویل اونز فروشگاهی به نام Unclaimed Baggage Center را راه اندازی نمود که با خطوط هوایی آمریکا همکاری داشت و چمدان های گمشده را می فروخت. اکنون اندازه این فروشگاه بیشتر شده و با اغلب شرکت های هواپیمایی همکاری می کند، در نتیجه علاوه بر چمدان های گمشده اشیای گم شده را نیز به فروش می رساند.

این اجناس که در گذشته در یک خانه اجاره ای در واشنگتن دی سی به فروش می رفتند در سال 1995 توسط برایان اونز به مکان جدید در اسکاتسبورو، آلاباما، آورده شدند. به مدد قرارداد این فروشگاه با شرکت های بزرگ، سالانه چدود یک میلیون بازدیدکننده دارد. آن ها علاوه بر فروشگاه یک موزه هم افتتاح کرده اند که شامل وسایل عجیبی است که برای فروش نیستند. (یک جمبه آفریقایی یکی از این وسایل است.)

پیشنهاد مطالعه: برترین شهرهای آمریکا برای زندگی


9. فیلی به نام لوسی در نیوجرسی

در نزدیکی جنوب شهر آتلانتیک یک ساختمان 20 متری از زمین سردرآورده است که به شکل فیل ساخته شده و نام آن لوسی است. از سال 1881 که این فیل ساخته شد افسانه آن دریانوردان بسیاری را به کرانه شرقی کشانده است. این دریانوردانی که به دنبال حقیقت بودند با رفتن به آبسکون متوجه می شدند که سراب نمی بینند.

جیمز.وی لافرتی جونیور، بلاخره در سال 1882 توانست ساخت “یک ساختمان به شکل یک حیوان” را به نام خود ثبت کند. صاحبین بعدی این سازه تورهایی راه اندازی کرده و از بازدیدکنندگانی چون رئیس جمهور وودرو ویلسون استقبال کردند. در طی تاریخ لوسی برای مدتی خانه تابستانی یک پزشک انگلیسی و خانواده اش، یک میخانه (که نزدیک بود باعث آتش گرفتن این ساختمان شود) و یک جاذبه گردشگری بوده، که تا به امروز هم به همین شکل حفظ شده است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین شهرهای آمریکا برای پولدار شدن


8. فروشگاه Wall Drug در داکوتای جنوبی

یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری این ایالت فروشگاه Wall Drug است که در سال 1931 در مرزهای خروجی داکوتای جنوبی ساخته شد. تد هاستد با آخرین دارایی 3000 دلاری خود برای همسر و فرزندانش در شهر کوچک وال یک داروخانه کوچک خرید. دوران سختی بود و آن ها مجبور بودند سخت کار کنند تا اینکه رکود بزرگ آغاز شد.

مطمئنا یکی از اولین موفقیت های آن ها آب رایگان بود. دوروتی هاستد زمانی که در ظهر یک روز آفتابی جولای خوابیده بود این فکر به سراغش آمد. ایده او و بیلبوردهای نصب شده باعث شد تا مردم به مغازه او هجوم آورده و آب یخ بردارند و حتی قیف بستنی را هم پر کنند. امروزه، سالانه بیش از دو میلیون جمعیت از این فروشگاه دیدن کرده و بیش از 10 میلیون دلار خرج می کنند.

پیشنهاد مطالعه: 25 نکته جالب و خواندنی درباره ایالات متحده آمریکا که نمی‌دانستید


7. مقبره نیکلاس کیج در لوئیزیانا

نیکلاس کیج در یک حرکت برای زنده نگه داشتن شهرت خود در سال 2010 در یک گورستان در نیواورلئان یک قبر خریداری نمود. پایین بودن سطح زمین از آب دریا و بیماری های مختلف در طول تاریخ باعث شده که مردم این شهر درباره مقبره ها نگران بوده و آن را بالاتر از سطح زمین قرار دهند. بنابراین کیج در گورستان شماره 1سنت لوئیز یک قبر 2.7 متری به شکل یک هرم سنگی خریداری کرد.

اگرچه دلیل خرید این قبر توسط کیج مشخص نیست، اما برخی از افراد محلی از این که او توانسته به این قبرستان محلی وارد شود خشمگین بوده و معتقدند او  برای ساخت مقبره هرمی خود قبرهای قدیمی را از بین برده است. اولین قبر برجسته قبرستان شماره 1 سنت لوئیز به ماری لاویو، ملکه نیواورلئان تعلق دارد.

پیشنهاد مطالعه: حقایق تاریخی درباره ترور جان اف کندی + تصاویر مستند


6. سازه های Airstream Ranch در فلوریدا

این سازه ها که از اتومبیل های قدیمی و کهنه کادیلاک ساخته شده اند یک اثر هنری محسوب می شوند که در تامپای فلوریدا قرار دارند. این سازه ها در اصل توسط فردی به نام فرانک بیتس ساخته شد که خودش فروشنده این خودروها بود. پس از اینکه بیتس بیش از دو سال برای این پروژه جنگید سرانجام به دستور دادگاه بسته شد.

این پروژه که در سال 2007 و به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد کارخانه Airstream راه اندازی شد، در ابتدا قرار بود از خودروهای جدید کارخانه استفاده نماید اما بیتس تصمیم گرفت از هر دهه حیات کارخانه یک خودرو را انتخاب نماید (البته در نهایت از پنج دهه استفاده کرد). بیتس در نظر داشت در آینده تعداد آن ها را افزایش داده و آن مکان را به یک کارخانه یا مکانی برای برگزاری مراسم های ازدواج تبدیل کند. در نهایت در سال 2017 این مکان تخریب شد تا یک فروشگاه خرید و فروش ماشین باز شود.

یکی دیگر از جاذبه های جاده ای که یادآور این مکان است، کارهنج می باشد که در الاینس، نبراسکا قرار دارد و درست همانند استون هنجی است که از خودرو ساخته شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: زیباترین جاده های آمریکا برای سفر


5. کلیسای  Cross Island در نیویورک

این کلیسا که کوچک ترین کلیسای جهان هم نامیده می شود در سال 1989 در شهر کوچک اونیدا در نیویورک ساخته شد. این کلیسا علاوه بر این که به خاطر کوچک بودن در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده بلکه بر روی یک تخته چوب در وسط یک برکه قرار دارد. در این کلیسا که تنها سه نفر به طور ایستاده در آن جای می گیرند، مراسم ازدواج هم برگزار می شود. در این شرایط میهمانان باید در داخل قایق در نزدیک کلیسا قرار بگیرند.

اگرچه با ساخت یک کلیسای کوچک در سوئیس این کلیسا عنوان خود را از دست داد اما هنوز هم یک جاذبه گردشگری است و بسیاری از افراد برای عبادت یا بازدید به آنجا می آیند.این مکان که برای عبادت خدا ساخته شد، با بالا آمدن آب کمی پایین رفت و مجبور شدند در زیر آن تخته 2.7 متر مربعی بسازند.

پیشنهاد مطالعه: 15 جاذبه دیدنی آلاسکا


4. موزه هوبو در آیووا

موزه هوبو خاستگاه جشن ملی هوبو است که در سال 1900 آغاز شد و این موزه خاطرات و تاریخ آن ها را حفظ می کند. این موزه که در یک تئاتر قدیمی راه اندازی شد در آغاز تنها جعبه ای از لوازم هوبو را به همراه داشت. امروزه این موزه پر از وسایلی است که نشان دهنده تاریخ و سبک زندگی هوبو است. (لازم به ذکر است که هوبو یک کارگر مهاجر است. ترامپ مهاجری است که کار نمی کند و بام هم نه کار می کند نه سفر).

در سال 2008 گروهی از دانشجویان کلاس های مختلف دانشگاه آیوودا تصمیم گرفتند این موزه را به گالری ملی تاریخی تبدیل کرده و تئاتر قدیمی را نیز مجددا احیا کنند. قسمت های دیگر شهر که مخصوص هوبوها هستند عبارت اند از جنگل هوبو و گورستان هوبو، که یک قسمت از گورستان مخصوص دفن هوبوها بود.

پیشنهاد مطالعه: چگونه برای دکترا از آمریکا پذیرش بگیریم


3. گورستان طعم دار بن و جری در ورمونت

آیا تا به حال فکر کرده اید که طعم های قدیمی بستنی ها چه شده اند؟ باید بدانید که آن ها در گورستان بن و جری دفن شده اند. بله این گورستان تنها یک صفحه وبسایت نیست بلکه یک مکان خوش طعم است.

این گورستان که در سال 1997 افتتاح شد تنها چهار طعم داشت و طعم های بعدی به تدریج اضافه شدند (که حدودا 35 طعم هستند). اغلب گورها خالی هستند به جز گور What A Cluster که برای آن خاکسپاری انجام گرفت. (که البته مشخص نیست در آن گور چیزی قرار دارد یا نه.) اگرچه شاید این مکان محبوب ترین جاذبه گردشگری این فهرست نباشد اما شان گرینوود، رئیس این گورستان می گوید برخی از مردم برای خداحافظی با طعم های مورد علاقه شان به اینجا آمده و حتی روی سنگ های گرانیتی آن گل قرار می دهند.


2. درخت هشت پا در اورگان

این درخت که به درخت هشت پای افسانه ای در شمال غرب آرام هیچ ارتباطی ندارد به این دلیل درخت هشت پا نامیده می شود که دارای شاخته های متعدد است. این درخت که بزرگ ترین گونه نوئل سیتکایی در این ایالت است، پر از داستان و افسانه است که مردم بومی آمریکا درباره آن صحبت می کنند. گفته می شود که قبیله های ساحلی مانند تیلاموک آن را طبق رسوم خود طراحی کردند.

طبق افسانه بومیان آمریکا گفته می شود که این درخت قایق های سدر و اجسام سنتی دیگر را نگه می داشت. گفته می شد که این درخت چند صد سال عمر داشته و از آنجاییکه بزرگان قبایل برای تصمیم گرفتن به آنج امی رفتند “درخت مشاور” نام دارد.

پیشنهاد مطالعه: 29 شهر آمریکا برای خرید املاک ارزان


1. بزرگ ترین کلکسیون از کوچک ترین نسخه های بزرگ ترین چیزهای جهان در کانزاس

این مورد کمی به توضیح نیاز دارد. از آنجاییکه آمریکا عادت دارد نسخه های غول پیکر اجسام مختلف را بسازد، هنرمندی به نام اریکا نلسون تصمیم گرفت عکس این کار را انجام دهد. ایده او داشتن یک جاذبه در حال سفر بود که بتوان نسخه مینیاتوری چیزهای مختلف را ارائه داد. پیش از ساخت هر کدام از این اجسام تحقیق و اندازه گیری دقیق صورت می گرفت تا دقیقا شبیه نسخه اصلی خود باشد.

برای ساخت این اجسام از لوازم دقیق و مناسب هم استفاده شده است. برای مثال برای تهیه کوچک ترین نسخه بزرگ ترین دستبند لاستیکی از بندهای لاستیکی کوچک استفاده کرد. همچنین از هر کدام از این اجسام در کنار نسخه اصلی یک تصویر تهیه شده است. اگرچه این جاذبه دائم در سفر است اما خواستگاه آن لوکاس، کانزاس می باشد.

پیشنهاد مطالعه: 10 فیلم برتر آمریکایی در ژانر نوآر

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم