راهنمای سفر ارزان به ایتالیا: از هزینه های سفر تا جاهای دیدنی ایتالیا

من به عنوان فردی که تا به حال به کشورهای مختلف سفر کرده ام با سوالات مختلفی روبه رو می شوم که عمده ترین آن این است: “آیا به ایتالیا سفر کرده ای؟” تا همین اخیرا پاسخ ام این بود: “نه و چنین قصدی هم ندارم.” دلیلم این بود که ایتالیا یکی از مقصدهای مهم گردشگری است و درباره آن حرف های زیادی زده شده است. به همین دلیل صحبت کردن دوباره درباره آن کلیشه ای خواهد بود. اما پس از آشنایی با یک دوست ایتالیایی و سفر به ایتالیا به همراه او نظرم تغییر یافت و متوجه شدم ایتالیا یک مقصد منحصر بفرد است.

این سفر چشمان ام را باز کرد. ما به همراه دوستم از روستاهایی قرون وسطایی و فراموش شده دیدن کردیم، غذاهای بومی ایتالیا را خوردیم و در مکان هایی گردش کردیم که تا پیش از آن هرگز نامی از آن نشنیده بودم .باید بگویم که شدیدا تحت تاثیر قرار گرفتم.

بنابراین تصور نکنید درباره ایتالیا همه چیز را می دانید یا در صورت سفر به این کشور میتوانید از تمام دیدنی های آن بازدید کنید زیرا ایتالیا جاذبه های پنهان بسیاری دارد. از کارخانه شراب سازی دیدن کرده و کمی از آن را امتحان کنید. در رشته کوه های دولومیت  کوهنوردی و پیاده روی کنید. از مجسمه داوود یا کولوسئوم دیدن کنید، جاذبه های اصلی ارزش  بارها و بارها دیدن را دارند.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از جاذبه های ناشناخته دیدن نمایید نگران نباشید، زیرا ایتالیا هنوز هم رمز و رازهای بسیاری دارد. در این راهنمای سفر به ایتالیا مجموعه ای از جاذبه های اصلی و فرعی را به شما معرفی خواهیم نمود. امیدوارم که از هردوی آن ها خوشتان بیاید.

این راهنمای گردشگری کم هزینه به دنبال این است تا به شما کمک کند از اغلب این جاذبه ها دیدن نمایید. در هر بخش و شهر با ارزان ترین اقامتگاه ها و مسیرهای رفت و آمد آشنا می شوید. همچنین درباره جزئیات ریزتر سفرتان هم صحبت می کنیم، جزئیاتی مانند ملاقات با افراد، رابطه جنسی، مواد مخدر و راک اند رول. در پایان این راهنمای سفر، هر آنچه که درباره ایتالیا باید بدانید را فرا خواهید گرفت. پس با پروشات همراه باشید.


دانستنی های پیش از سفر

1. بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

دو آب و هوای اصلی ایتالیا عبارت اند از آب و هوای مدیترانه ای در جنوب و آب و هوای معتدل گرمسیری در شمال. هردوی این آب و هوا مشابه بوده و تابستان های خشک، گرم و خنک و زمستان های بارانی، دارند. بهترین زمان برای سفر به ایتالیا بهار و پاییز است. تابستان های ایتالیا می توانند داغ باشند، مخصوصا در جنوب. بسیاری از مکان ها، مخصوصا در شمال مانند بولونیا، می توانند در اواسط اوت بیش از 100 درجه فارنهایت دما داشته باشند. در فلورانس ایتالیا در سال 2017 دما بیش از 112 درجه فارنهایت بود. به همین دلیل اغلب جمعیت ایتالیا برای مقابله با گرما خواب نیمروزی داشته و یا در خانه استراحت می کنند.

زمستان های ایتالیا معتدل هستند. به عقیده افراد خارجی در بسیاری از قسمت های این کشور، دمای پاییز همانند زمستان است و شاید کمی بارش باران بیشتر باشد. در ارتفاعاتی نظیر آلپ، آپنین و آتشفشان ها کمی برف نیز می بارد. پاییز و بهار بهترین ایام سفر به ایتالیا هستند. بهار ایتالیا با بارش های پراکنده و مناظر سرسبز همراه است. مناطق روستایی مانند توسکانی و مارکه بسیار سرسبز و زیبا هستند. یادتان باشد که کوهستان ها در بهار هم برفی بوده و تا ژوئن به همین صورت است.

پاییز هم تقریبا مانند بهار است، اما سرسبزی آن کمتر و کوتاه مدت است. اما سپتامبر گاهی اوقات داغ است. در زمان تهیه شراب فستیوال های مختلف برگزار می شود. بهترین مورد درباره پاییز (و همچنین بهار) این است که در این زمان گردشگران کمتری به آنجا می روند. در این زمان قیمت ها کمتر بوده و مناطق گردشگری چندان شلوغ نخواهند بود.

2. ایتالیایی ها چگونه افرادی هستند؟

امروزه رفتار ایتالیایی های کاملا شناخته شده است. گفتگوی نزدیک، زبان بدن و صراحت لهجه از ویژگی های بارز ایتالیایی هاست. در هنگام ارتباط با ایتالیایی ها در وهله اول متوجه می شوید که آن ها به فضای خصوصی تان توجهی نمی کنند. آن ها به راحتی با دیگران ارتباط فیزیکی برقرار می کنند، دست شان را روی شانه تان گذاشته و یا گونه تان را می بوسند. به رفتار آن ها دقت کنید زیرا در هنگام برقراری ارتباط بازو و دست شان را دور بدن تان حلقه می کنند.

ایتالیایی ها هم مانند سایر اروپایی ها صراحت لهجه دارند. زمانی که یک ایتالیایی بخواهد حرف بزند در چند کلمه حرف خود را بیان کرده و به بی ادبانه بودن آن اهمیتی نمی دهد. اگر یک ایتالیایی نخواهد حرف بزند حرف نمی زند و اصلا چیزی نمی گوید. شاید در بسیاری از فرهنگ های حساس این رفتار بی ادبانه تلقی شود.

مردان ایتالیایی به دلیل رک گویی شان در نظر سایر زنان بی ادب شناخته می شوند. در حالی که در اصل به جنس مخالف احترام می گذارند و انسان های محترمی هستند. در نهایت باید گفت که ویژگی بارز ایتالیایی ها شوخ طبعی شان است. از صحبت کردن درباره رفتار آن ها نترسید زیرا از صحبت کردن درباره خود لذت می برند.

3. اپلیکیشن هایی که پیش از سفر به ایتالیا باید دانلود کنید

Maps.Me –  اگر نگران گم شدن هستید یا می خواهید مسیرهای کوتاه را انتخاب کنید این اپلیکیشن را دانلود نمایید. یک اپلیکیشن آفلاین نقشه که پیش از آغاز حرکت باید نقشه خود را دانلود کرده و مطابقه آن پیش بروید.

XE Currency – من در حین سفر به ایتالیا همیشه از این اپلیکیشن استفاده می کنم. این اپلیکیشن در محاسبه مخارج بسیار مفید ست.

HIDE.ME –  این VPN می تواند در تلفن و لپ تاپ شما نصب شده و یکی از پرسرعت ترین و معتبرترین هاست. با این VPN می توانید با پنج دستگاه وصل شوید بنابراین نیازی نیست برای هر دستگاه VPN جداگانه خریداری شود.

BlaBlaCar – این اپلیکیشن برای گشت و گذار در اروپا بسیار مفید است. از این اپلیکیشن برای یافتن مسیرهای کم هزینه و آشنایی با افراد جدید کمک بگیرید.

4. در سفر به ایتالیا چه چیزهایی به همراه داشته باشید

درباره ایتالیا لباس یا پوشش عرفی یا مذهبی خاصی وجود ندارد، تنها کافی است مانند هر کشور دیگر در تابستان ها لباس راحت و زمستان ها لباس گرم به تن کنید. در تابستان بهتر است لباس های خنک به همراه داشته باشید زیرا تابستان ایتالیا بسیار داغ است. تنها چیزی که درباره پوشش در ایتالیا بسیار مهم است این است که باید به ظاهرتان بیشتر اهمیت دهید. زیرا در ایتالیا فشن بسیار مهم است. ایتالیایی ها در حین حضور در مکان های عمومی باید مرتب و تمیز باشند. حتی برخی از آن ها برای رفتن به مطب پزشک کت شلوار و کراوات می پوشند، در حالی که مردم کشورهای دیگر لباس راحتی به تن می کنند.

بنابراین به طور کلی یک لباس راحت اما مرتب به تن کنید. اگر عادت دارید که لباس زیاد ببرید باید در این سفر بار خود را کاهش داده و لباس کمتری داشته باشید. ایتالیایی ها به افراد مرتب و شیک بیشتر احترام می گذارند. سعی کنید با خودتان لباس کمتری به همراه داشته و در صورت نیاز خریداری کنید. در ایتالیا فشن و مد حرف اول را می زند.

5. اینترنت در ایتالیا

اینترنت در ایتالیا رایج و بسیار قابل اعتماد است. در اغلب کافه ها و مکان های عمومی وای فای یافت می شود. اگرچه در گذشته در مکان های دوردست ایتالیا سرعت اینترنت کم بود اما در حال حاضر بهتر شده است. دسترسی به اینترنت در شهرهای بزرگ تر راحت تر است.

6. پول در ایتالیا

ایتالیا از واحد یورو استفاده می کند که در بیست و چهار کشور اروپایی رایج است. تا مارس 2018 1 دلار آمریکا با 1.22 یورو برابر بود. در سراسر ایتالیا بانک و خودپرداز وجود دارد. بنابراین در برداشت پول نقد مشکلی نخواهید داشت. اغلب این خودپردازها برای برداشت پول نقد مالیات دریافت می کنند. با داشتن کارت Quicksilver Visa یا Charles Schwab می توانید این هزینه را به صفر کاهش دهید.

7. امنیت در ایتالیا

احتمالا اولین چیزی که در سفر به ایتالیا شما را نگران می کند، مافیا است. در این مورد باید بدانید که اولا، واژه مافیا یک واژه عام نیست بلکه در اصل نام رسمی یک گروه سیسیلی به نام کوزا نوستراست. دوما، اگرچه فعالیت های مافیایی در ایتالیا یک معضل است اما گردشگران هدف آن نیستند. زیرا گردشگران دلیلی برای برقراری ارتباط با این مافیا ندارند.

همانند کشورهای دیگر بهتر است در این کشور هم از جرایم به دور باشید. تنها راهی که ممکن است اسیر آن ها شوید این است که خودتان مقصر بوده و به دردسر بیفتید. بنابراین درباره مافیا و داستان هایی که در فیلم ها می بینید نگران نباشید. در اینجا هم می گویم همیشه با هدلامپ سفر کنید تا در هنگام مشکلات بتوانید از مهلکه خارج شوید.

8. نگاهی به تاریخ ایتالیا

تاریخ ایتالیا یکی از جالب ترین تاریخ های تمدن بشری است. اغلب افراد با امپراتوری روم و رنسانس آشنایی دارند. اما بنا به دلایلی درباره تاریخ مدرن ایتالیا چندان صحبت نمی شود. وضعیت حاضر ایتالیا به قرن 19 بازمی گردد، زمانی که ایالت های مختلف ایتالیا که حدود 500 هزار سال در حال مبارزه بودند سرانجام متحد شدند. بنابراین ایتالیا برای اولین بار و با رهبری افرادی چون ویکتور امانوئل دوم و جوزپه گاریبالدی، به یک کشور متحد تبدیل شد.

فرانسوی ها و انقلاب فرانسه در وحدت ایتالیا نقش مهمی داشتند زیرا نه تنها به انقلابی های این کشور کمک کردند بلکه در جنگ ایتالیا در مقابل اتریش هم با کمک های مالی از ایتالیا حمایت نمودند. با اتحاد روم در سال 1870 این وحدت تکمیل شده و کشور متحد ایتالیا ظهور یافت.

در چهل سال بعدی در این کشور تغییراتی صورت گرفت تا ایتالیا بتواند به دنیای مدرن وارد شود. در آغاز جنگ جهانی اول این کشور بسیار ضعیف عمل کرد و تجهیزات چندانی هم نداشت. حتی پس از اینکه این کشور از این مشکلات خارج شد شرایط بدتر شد. با آغاز جنگ جهانی اول فاشیسم در ایتالیا ظهور یافت. بنیتو موسولینی به قدرتمندترین شخص این کشور بدل شد و به سرعت با آدولف هیتلر متحد شد. پس از مدتی جنگ جهانی دوم رخ داد و همه ما می دانیم که چه اتفاقی افتاد.

از زمان جنگ جهانی دوم، ایتالیا تلاش کرد تا به دوران شکوه خود بازگردد. گرچه این کشور در دوره هایی بسیار موفق و ثروتمند است اما با یک شکست، فساد و درگیری سیاسی دیگر بازهم افول می کند. در حال حاضر مشکلات سیاسی اوضاع این کشور را کمی نا به سامان نموده است.


سفر به ایتالیا روزانه چقدر هزینه دارد؟

ایتالیا می تواند یک مقصد گران یا ارزان باشد و این به شما بستگی دارد. اگر برای خورد و خوراک، تفریح یا اجاره هتل های خصوصی هتل هزینه کنید، می تواند گران باشد. اما در صورت هزینه کم و صرفه جویی می توانید سفر طولانی تری داشته باشید. افراد بسیار صرفه جو می توانند حتی با صرف 10 دلار در روز سفر کنند.

در سفر به این کشور به طور متوسط روزانه 50-60 دلار هزینه خواهید کرد. قسمت اغلب این مقدار صرف اقامت گاه خواهد شد که بسته به فصل سفر شبی حدود 15 الی 30 دلار است. یک وعده غذا در رستوران حدود 15 دلار و یک اسنک یا پنکیک حدود 4 دلار است. قیمت نوشیدنی های الکلی نیز براساس زمان و مکان خرید حدود 5 الی 8 دلار قیمت دارند.

برای کاهش هزینه سفر در ایتالیا راه های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از:

  1. کمپ بزنید: کمپ زدن ارزان ترین راه خوابیدن در این کشور است.
  2. خودتان غذای خود را بپزید: فروشگاه های ایتالیا بسیار ارزان و باکیفیت هستند.
  3. کوچ سرفینگ: در اروپا بسیار رایج است.
  4. خودتان شراب بخرید: هر بطری حدود 5 دلار است.
  5. از وسایل نقلیه مختلف استفاده کنید: BlaBlaCar در اغلب اوقات ارزان ترین وسیله نقلیه ممکن است.
  6. به دنبال چیزهای رایگان باشید: در این کشور خدمات رایگان انجام می شود.
  7. با دوستان تان سفر کنید: در این صورت هزینه ها کاهش می یابد.

ایتالیا هم مانند سایر کشورهای توریستی در فصول مختلف هزینه های مختلفی دارد. قطعا سفر به ایتالیا در فصل تابستان همانند کشورهای دیگر هزینه بر است. افرادی که می خواهند با هزینه کم به ایتالیا سفر کنند بهتر است از اکتبر تا مارس به این کشور بروند.

پیشنهاد مطالعه: چگونه در اروپا غذا و نوشیدنی ارزان تهیه کنیم

نکات برای کاهش هزینه های سفر

کمپ بزنید: ایتالیا با وجود داشتن مکان های مختلف برای کمپ زدن، بهترین کشور برای این است که در مکان های روستایی کمپ بزنید. اگرچه کمپ زدن در طبیعت در ایتالیا ممنوع است اما شاید بتوانید در برخی جاهای دوردست کمپ بزنید. اگر ماجراجویی دوست دارید و می خواهید صرفه جویی کنید می توانید ننو بزنید.

خودتان غذای خود را بپزید: اجاق گاز سفری به همراه داشته باشید تا بتوانید حین سفر به اروپا غذای خود را بپزید.

هرچه زودتر وسیله نقلیه خود را رزرو کنید: بلیت هواپیما و قطار در صورتی که زودتر از موعد رزرو شوند ارزان تر خواهند بود.

کوچ سرفینگ: ایتالیایی ها بسیار خونگرم هستند. با کوچ سرفینگ دوستان جدیدی یافته و ایتالیا را از نگاه مردمان اش خواهید شناخت.

داوطلب شوید: داوطلب شدن یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه هاست که البته باید به درستی انجام شود. من استفاده از وبسایت  Workaway را پیشنهاد می کنم که با پرداخت سالانه 29 دلار پروژه های بسیاری در سراسر جهان در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید در ازای آن غذا و جای خواب دریافت کنید.

 


یافتن محل اقامت در ایتالیا

اغلب مکان های گردشگری ایتالیا دارای چندین اقامتگاه مختلف هستند که هرکدام کیفیت های متفاوت دارند. البته اقامتگاه های ایتالیا گاهی گران هستند. با دور شدن از مکان های توریستی قیمت اقامتگاه ها نیز کاهش می یابد. شاید تنها جاذبه های دوردست باشند که اقامتگاه نداشته باشند. در ایتالیا اقامتگاه های مختلف یاقت می شود، از مکان هایی با ارائه جای خواب و صبحانه تا مزارع روستایی که علاوه بر یک تجربه منحصربه فرد ارزان نیز می باشد.

اگر به صورت گروهی سفر می کنید Airbnb تجربه بسیار خوبی است. در این صورت هزینه ها را گروهی تقسیم کرده و به نفع همه است. اگر می خواهید سفر ارزان قیمتی داشته باشید در این صورت کوچ سرفینگ بهترین گزینه است تا هم با افراد محلی آشنا شده و هم تجارب خوبی داشته باشید. اگر به تنهایی سفر می کنید پس شاید بهتر باشد یک دوست یا همراه پیدا کنید.

صادقانه بگوییم بهترین راه سفر در ایتالیا کمپ زدن است. مکان های کمپ ایتالیا بسیار عالی بوده و فضای بسیار زیبایی دارند. تابستان ها که اقامتگاه ها پرمی شوند اغلب گردشگران به زمین های کمپ می روند و چادر می زنند.

در ایتالیا در کجا اقامت داشته باشیم؟

مکان اقامتگاه دلیل اقامت در آن
رم Hostel Alessandro Downtown خدمات مناسب و قرارگیری آن در بین ایستگاه ترمینی و کولوسئوم. نوشیدنی رایگان در دوشنبه، چهارشنبه و جمعه و عصرها.
فلورانس Emerald Fields در نزدیکی ایستگاه قطار که با کمتر از 15 دقیقه پیاده روی می توان به جاذبه های مهم رسید.
سیه نا (توسکانی) Siena Hostel Guidoriccio یک مکان راحت و صبحانه رایگان.
سینک تره Ostello Di Porto Venere درست در مقابل مسیر پورتو ونه ره به سینک تره.
بولونیا Ostello We_Bologna یک اقامتگاه سوپرمدرن در نزدیکی ایستگاه قطار. یک ساختمان بزرگ با یک آشپزخانه بزرگ و یک کافه.
میلان Hostel Colours کمی خارج از شهر اما بهترین اقامتگاه میلان از نظر قیمت.
تورین Attic Hostel Torino یک اقامتگاه دنج که برای هر گردشگر یک مکان راحت است.
جنوآ Manena Hostel یک اقامتگاه راحت و خلوت همانند خود شهر.
ونیز Generator Venice یک اقامتگاه راحت و دنج در جزیره اصلی ونیز که بار هم دارد.
ناپل Giovanni’s Home یکی از بهترین اقامتگاه های ایتالیا که در مرکز شهر قرار داشته و مشتریان اش از آن راضی هستند.
کرانه آمالفی A Scalinatella در روستای آترانی که 10 دقیقه از ساحل فاصله دارد.
باری (جنوب ایتالیا) اولین اقامتگاه باری که مورد تحسین گردشگران قرار گرفته و فضای داخلی زیبایی دارد.
کاتانیا (سیسیل) Ostello degli Elefanti در یک قصر قدیمی باروک و یک ساختمان زیبا که می توانید به سقف آن هم بروید.
کاگلیاری (ساردینیا) Hostel Marina این اقامتگاه زمانی که صومعه قرن شانزدهمی بود.

 


بهترین برنامه ها و مسیرهای سفر در ایتالیا

در پایین فهرستی از بهترین برنامه های سفر در ایتالیا را در اختیارتان قرار می دهم. این برنامه ها بخش های مرکزی، شمالی، جنوبی و ساردینیا را تحت پوشش قرار می دهد. این برنامه ها از یک تا سه هفته متفاوت بوده و شامل مهم ترین فعالیت هایی هستند که می توانید در ایتالیا انجام دهید.

برنامه سفر 14 روزه به مرکز ایتالیا

در اینجا می توانید از ایتالیای مرکزی و مهم ترین جاذبه های آن دیدن کنید. این برنامه 14 روزه سفر به رم، توسکانی، فلورانس، سینک تره و بولونیا را شامل می شود. سفر خود را از رم شروع کرده و از فضای خارج از شهر لذت ببرید. از کولوسئوم و بسیاری از میدان های اطراف این پایتخت تاریخی دیدن نمایید.

سپس به سمت شمال و توسکانی بروید تا از فضای بیرون از شهر و تاکستان های روستایی و شهری لذت ببرید. سپس به پایتخت توسکانی، یعنی فلورانس می رسید. فلورانس یکی از مهم ترین شهرهای ایتالیا بوده و تاریخ بسیار غنی دارد. اگر از دیدن موزه ها خسته شدید به سینک تره رفته و در کنار ساحل استراحت کنید.

در نهایت به کوهستان آپنینی رفته و از الماس پنهان ایتالیا یعنی بولونیا لذت ببرید. در بولونیا شاهد غذاها و تفریحاتی خواهید بود که هرگز ناامیدتان نمی کنند.

برنامه سفر 10 روزه به شمال ایتالیا

برای داشتن یک تجربه متفاوت از ایتالیا می توانید به شمال یا قسمت صنعتی ایتالیا بروید. این برنامه سفر 10 روزه میلان، تورین، جنوا و ونیز را شامل میشود. این شهرها از جمله مهم ترین قطب های اقتصادی گذشته و امروز ایتالیا هستند. با این برنامه در 10 روز می توانید از این شهرها دیدن کنید. با آغاز سفر از میلان می توانید از تابلوهای شام آخر و کلیسای جامع دیدن نمایید. سپس یک سفر یک روزه به دریاچه کومو داشته باشید تا از این منطقه هم لذت ببرید.

سفر بعدی تان به تورین یا مرکز سلطنتی ایتالیا است که در آنجا می توانید از قصرها و موزه صنعتی دیدن کنید. کوه های آلپ هم به این منطقه نزدیک بوده و می توانید در آنجا کوهنوردی یا اسکی کنید. جنوا به تورین نزدیک بوده و یک منطقه فراموش شده است. یک یا دو روز در این شهر بندری اقامت داشته و خوراکی خوشمزه آن را امتحان کنید. سپس به سمت شرق و ونیز بروید. تا در میان کانال ها و پل های آن گشته و از زیباترین شهر ایتالیا لذت ببرید.

برنامه سفر 3 هفته ای به جنوب

جنوب ایتالیا به گونه ایست که تصور می کنید به یک کشور متفاوت رفته اید. (گویی مردم محلی هم همین آرزو را دارند.) این سفر 3 هفته ای شما را به زیباترین مناظر ایتالیا و مهم ترین جاذبه های فرهنگی می کشاند. در بین راه از ناپل، پولیا، کرانه آمالفی و جزیره سیسیل، دیدن می کنید.

ناپل بزرگ ترین شهر جنوب بوده و پر از جاذبه های جالب است. برای داشتن یک تجربه متفاوت علاوه بر موزه ها از خرابه های پمپئی و هرکولانیوم دیدن نمایید. پس از دیدن از این منطقه به کرانه آمالفی که یکی از زیباترین مکان های ایتالیاست، بروید.

اگر به سمت جنوب پیش بروید به پاشنه ایتالیا یا همان منطقه پولیا می رسید. این منطقه از لحاظ فرهنگی یکی از متنوع ترین مناطق ایتالیا بوده و پر از جاذبه های خارق العاده است. در آنجا می توانید شاهد کلبه های زیبا بوده و سپس به سمت ساحل پیش بروید.

مقصد نهایی شما سیسیل است، یک جزیره بزرگ و مهیج. یادتان نرود که از پایتخت پالرمو، شهر زیبای کاتانیا و هر چه در آن مسیر قرار دارد دیدن کنید و احتمالا نیمی از مدت زمان سفر خود را در این منطقه بگذرانید که البته حق دارید.

برنامه سفر 7 روزه به ساردینیا

بدون شک ساردینیا یکی از زیباترین جزایر جهان است و باید حداقل یک هفته را در آنجا بگذرانید. در این سفر 7 روزه به ساردینیا می توانید از تمام جاذبه های آن دیدن کنید. به کالیگری یا البیا بروید و ماجراجویی خود را از آن نقطه آغاز کنید. سپس در ارتفاعات Gennargentu و خلیج اورسی گردش کنید. به شمال جزیره رفته و از سواحل زیبا لدت ببرید. یک یا دو روز را در آلگرو مانده و حتما از غار نپتون گروتو دیدن کنید. در ساردینیا از هر مسیری که بروید مناظر زیبا در انتظارتان است.


مکان های دیدنی ایتالیا

سفر به رم

از آنجاییکه رم شهر زیبایی است بنابراین ممکن است در طول سفر خود بیش از یک بار به رم بروید. رم برای بیش از هزاران سال یکی از مهم ترین شهرهای اروپا بوده است. رم مرکز ایتایا و حتی تمدن مغرب زمین است. این شهر متنوع دارای بخش های متفاوت بوده که در دل خود کشور واتیکان را داراست. در این برنامه می خواهیم به شما کمک کنیم تا از دیدنی های رم بازدید کنید. اغلب جاذبه های دیدنی رم در منطقه تاریخی CenterPrati قرار دارند. در مرکز آن 21 منطقه وجود داشته و اغلب آن ها دارای جاذبه های تاریخی هستند و با اعداد لاتین مشخص می شوند.

یکی از بهترین برنامه های گردش در ایتالیا پیاده روی از میدان دل پوپولو (Campo Marzio – R.XII) به اونتیو هیل (Testaccio – R.XIX) است که کل روز شما را تحت الشعاع قرار می دهد. از جمله مکان های محبوبی که می توانید در اینجا از آن دیدن کنید عبارت اند از پله های اسپانیایی (Campo Marzio – R.XII)، فواره تروی (Trevi – R.II)، میدان ناوونا (Parione – R.VI)، معبد (Pigna – R.IX)، کلیسای سنت ایگناسیو، میدان ونزیا (Campitelli R.X)، دیوان خانه رومی و کولوسئوم.

افرادی که به دیدن شهر واتیکان و قلعه سنت آنجلو – که بر روی رودخانه تیبر قرار دارد، علاقه دارند، باید یک روز کامل را پیاده روی کنند. اغلب مکان های دیدنی شهر واتیکان عبارت اند از باسیلکای سنت پتر، کلیسای سیستین و موزه واتیکان. می تواند روز خود را با داشتن یک نوشیدنی در Campo de’ Fiori یا Giardino degli Aranci به پایان برسانید. مکان آخر بهترین جا برای تماشای غروب آفتاب است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل سفر به رم

سفر به فلورانس

فلورانس یکی از بهترین شهرهای ایتالیاست که حتی می توان آن را رمانتیک ترین شهر جهان نامید. مهم ترین کارهایی که می توانید در فلورانس انجام دهید در سانتا کروچه واقع شده است. مهم ترین جاذبه دیدنی فلورانس گنبد کلیسای فلورنس جنب کلیسای سانتا ماریا دلا فیور می باشد. این ساختمان از ساختمان های دیگر بالاتر است و حتما چشمتان به آن می افتد. بالا رفتن از گنبد یا ورود به کلیسا رایگان است. با خرید بلیت ورود به کلیسا می توانید به پرستشگاه و برج جوتو هم دسترسی داشته باشید.

جاذبه های دیگر فلورانس عبارت اند از موزه های مختلف، Mercato del Porcellino و Palazzo Vecchio.شناخته شده ترین موزه های فلورانس عبارت اند از اوفیتزی و بارگلو. موزه در این دو موزه می توانید شاهد مهم ترین آثار هنری اروپا باشید. آثاری همانند مجسمه اصلی داوود و زایش ونوس.

موزه Mercato del Porcellino به دلیل داشتن مجسمه بزرگ یک گراز نر شهرت دارد. طبق افسانه ها اگر در حین آرزو کردن پوزه گراز را مالیده و در دهانش سکه ای قرار دهید، آرزویتان برآورده می شود. Palazzo Vecchio هم گالری مهم دیگر فلورانس است که نسخه های مختلف مجسمه های مهم در آنجا قرار دارد.

پل پونته وکیو در نزدیکی Palazzo Vecchio قرار داشته و به عنوان یک پل قرون وسطایی نماد شهر محسوب می شود. پل پونته وکیو مهم ترین پل شهر محسوب شده و پل های پونته سانتا ترینیتا و پونته ال گراتزیه هم پل های مهم شهر هستند. پس از گذر از رودخانه آرنو و بالای تپه سن مینیاتو پلازای میکل آنژ قرار دارد. این بهترین منظره شهر فلورانس است. از فروشندگان خیابانی یک نوشیدنی خریده و از آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای سفر به فلورانس

سفر به توسکانی

منطقه اطراف فلورانس توسکانی نام دارد و به دلیل داشتن مناظر روستایی، روستاهای زیبا و تاکستان های انگور شهرت دارد. به نظر من بهترین راه برای تماشای گوشه و کنار توسکانی اجاره یک خودرو است. در این صورت می توانید از روستاها و تاکستان های دوردست توسکانی، که برای دیدن آن باید اتوبوس کرایه کنید، بازدید نمایید.

محبوب ترین شهرهای توسکانی پیزا و سیه نا هستند. پیزا که بیشتر به دلیل داشتن برج کج پیزا شهرت دارد، در اطراف میدان میراکولی دارای جاذبه های مهم دیگری هم می باشد.

سیه نا در مرکز توسکانی قرار داشته و بهترین مکان برای بازدید از روستاهاست. زیرا در این شهر هنوز هم سازه های قرون وسطایی بسیاری دیده می شود. بهترین نکته درباره توسکانی شهرهای کوچک آن است. مناظر طبیعی توسکانی بسیار زیبا هستند که اغلب صدها سال پیش ساخته شده و هنوز هم بافت قرون وسطایی خود را حفظ کرده اند. بنابراین می توانید با گشت و گذار در آن منطقه طبیعت زیبای آن را ستایش کنید. برخی از زیباترین روستاهای توسکانی عبارت اند از: ولترا، سن جیمیانو، مونته پولچیانو، مونتالچینو، باجنی سان فلیپینو و چیانچیانو.

در حین دیدن از این روستاهای زیبا حتما از تاکستان های آن منطقه دیدن کنید. شراب توسکانی یکی از بهترین شراب های جهان است و تاکستان های آن هم از جمله بهترین تاکستان های جهان محسوب می شوند.

اغلب روستاها انواع انگور خاص خود را دارند. برای مثال، مونتالچینو انگور برونلو و مونته پولچیانو انگور وینو نابیل را دارد. انگور چیانتی از ناحیه ای به همین نام می آید. سانجیوویز در تمام قسمت های توسکانی رایج است.

سفر به سینک تره

یکی از مهم ترین مناطق ایتالیا سینک تره است که در شمال غرب فلورانس قرار داشته و به معنی “پنج سرزمین” است که معادل پنج روستای ساحلی سینک تره می باشد. این روستاها که در مقابل دریای مدیترانه قرار دارند از جمله زیباترین روستاهای ایتالیا می باشند. این پنج روستا عبارت اند از ریوماجیوره، مانارولا، کورنیگلیا، ورنازا و مونتروسو. هر شهر تجربه متفاوتی را در اختیارتان قرار داده و لذت سفرتان را دو چندان می کند. بنابراین برای گشت و گذار در کنار ساحل و دیدن از دیوارهای سنگی کهن که قدمت آن ها با دیوار بزرگ چین مقایسه می شود، خود را آماده کنید.

در اطراف سینک تره چندین ساحل وجود دارد که هر روستا ساحل خود را داشته و البته اندازه های آن ها متفاوت است. مهم ترین سواحل خارج از شهر عبارت اند از گووانو، فوسولا و پرسیکو. برای گشت و گذار در سینک تره راه های مختلفی وجود دارد. اتوبوس و قطار تمام روستاها را به هم متصل می کند. استفاده از قایق هم امکان پذیر اما هزینه بر است. از آنجاییکه جاده ها و پارکینگ ها از اتوبوس پر است پس بهتر است خودتان رانندگی نکنید.

یکی از بهترین راه های گشت و گذار در سینک تره راه رفتن است. می توانید فاصله بین هر روستا را پیاده طی کنید و هر زمان که می خواهید در این روستاها بمانید. این روستاها چندان بزرگ نیستند و شاید گردش در هر کدام شان نیم روز طول بکشد.

اقامت در سینک تره می تواند گران قیمت باشد. اگر چه در این ناحیه اقامتگاه های مختلفی وجود دارد اما باید هر چه زودتر اقامت خود را رزرو کنید. بهترین راه برای صرفه جویی از هزینه استفاده از کمپ های این منطقه است. اغلب این کمپ ها در خارج از سینک تره قرار دارند اما از آنجاییکه کوچک هستند به راحتی می توانید از آنجا به جاذبه های دیدنی آن مناطق بروید.

سفر به بولونیا

بولونیا یک منطقه کمتر شناخته شده است و گردشگران آن از توسکان کمتر می باشد. این شهر به دلیل داشتن ایوان های فراخ و قدیمی ترین دانشگاه مغرب زمین شهرت دارد. فرهنگ غذایی بولونیا و شب های مفرح آن از جمله دلایل شهرت این منطقه هستند. از جمله مهم ترین جاذبه های این منطقه عبارت اند از برج های آسینلی و گاریزندا، فواره نتونو و میدان Maggiore.

زمانی بولونیا از برج های سنگی که شبیه آسمان خراش های امروزی بودند، پر بود. امروزه تنها دو برج سنگی آسینلی و گاریزندا باقی مانده اند. با بالا رفتن از این برج ها می توانید کل شهر را زیر پای خود داشته باشید.

میدان Maggiore قطب شهر محسوب شده و به سازه های مهم بولونیا مانند تالار شهر و کلیسای سن پترونیو راه دارد. می توانید این فاصله را پیاده بپیمایید و چندان طولانی نیست. فواره نتونو به عنوان نماد شهر محسوب می شود. برای استراحت می توانید از این فواره دیدن کنید.

بهترین کاری که می توانید در بولونیا انجام دهید این است که پیاده به ویا سن لوکا بروید. مسیر خود را از Porta Saragozza آغاز کرده تا بتوانید به یکی از طولانی ترین گذرگاه های جهان برسید. این ایوان ها بسیار زیبا بوده و نمای آن ها از کلیسای سن لوکا خیره کننده است.

شهر بولونیا در حوالی غروب به معنای واقعی زنده می شود. مردم به خیابان ها می آیند تا از غذاهای خوشمزه این شهر میل کنند. زیرا در هر کجای بولونیا می تواند غذای خوشمزه یافت. افراد محلی پس از صرف غذا در خیابان ها مانده و نوشیدنی می نوشند. در خیابان ماندن تا دیروقت باعث شده که بولونیا را یکی از تفریحی ترین شهرهای ایتالیا بدانند. بهترین بارهای این شهر در حوالی میدان وردی، پراتلو و مازارلا قرار دارند.

سفر به میلان

میلان قطب اقتصادی و مالی ایتالیا و یکی از تاثیرگذارترین شهرهای جهان در زمینه هنر، ورزش، فشن، تجارت و غیره است. اقتصاد رو به رشد این شهر هم باعث شده که یکی از گران ترین شهرهای اروپا باشد. اگرچه در این شهر به مسافرین خوش می گذرد اما جیب شان خالی خواهد شد. مهم ترین جاذبه میلان کلیسای جامع میلان است که یکی از بزرگ ترین کلیساهای انواع خود بوده و یکی از مهم ترین جاذبه های میلان محسوب می شود. ساخت این کلیسا در قرن 14 آغاز شد اما اتمام آن بیش از 600 سال طول کشید. این کلیسا تا به امروز یکی از مهم ترین نمونه های معماری ایتالیا می باشد.

جاذبه های دیگر میلان عبارت اند از قصر سفورزا، تالار لا اسکالا، کلیسیا سنت آمبروجیو و گورستان مونومنتال. همچنین میلان افتخار داشتن یکی از بزرگ ترین آثار نقاشی جهان را داراست: تابلوی نقاشی شام آخر که می توانید آن را در گالری سانتا ماریا دل گراتزیه تماشا کنید. البته بلیت های گران بوده و زود به فروش می روند.

در میلان موزه و گالری های دیگر هم وجود دارد. که البته بازدید از تمام آن ها دشوار است. اگر می خواهید از شهر خارج شوید می توانید به دریاچه کومو در دامنه کوه های آلپ بروید. این دریاچه در دامنه آلپ به رودخانه های دیگر منتهی می شود. بازدید از دریاچه کومو می تواند یک تجربه متفاوت باشد و شما را از مناظر شلوغ شهری دور می کند.

سفر به تورین

تورین یکی از مهم ترین شهرهای فرهنگی و اقتصادی ایتالیاست که در دامنه آلپ قرار دارد. این شهر زمانی پایتخت ایتالیا بود و امروز هم یکی از شهرهای مهم آن است. بسیاری از اختراعات مهم ایتالیا از این شهر آغاز شدند مانند شکلات، خودرو و فیلم ایتالیای. تورین پس از جنگ جهانی دوم با مشکلاتی رو به رو شد. اما در سال های اخیر رنسانس در آن رخ داد و دوباره به شکوه گذشته خود بازگشت.

مهم ترین ویژگی تورین Mole Antonelliana است. این سازه که زمانی یک کنیسه بود امروز بلندترین برج سنگی اروپاست. امروزه این سازه یک موزه سینمایی است. در تورین قصرهای سلطنتی مختلفی وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارت اند از خانه سلطنتی تورین، قصر وناریا و میدان کارینیانو. باید توجه داشته باشید که طراحی اغلب این مکان ها براساس معماری باروک هستند. که دلیل آن نزدیکی به مرزهای فرانسه و قلمروی ساوی است که اولین قلمروی ایتالیایی در اینجا شکل گرفت.

در خارج از شهر چندین سازه سلطنتی وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. اگر به سمت دامنه آلپ پیش بروید به روستای اوستا می رسید که به منطقه گرن پارادیسو راه دارد. پیست های مخصوص اسکی و کوهنوردی این نقطه در ایتالیا بهترین هستند.

باید بدانید هرچه به سمت شمال ایتالیا پیش بروید شخصیت مردمان منطقه تغییر می کند. مردم خونگرم نواحی اطراف مدیترانه در سمت شمال اروپا به مردمان خونسرد تر تبدیل می شوند. بسیاری از مردمان جنوب ایتالیا مردمان شمال را سرد و بی احساس می دانند.

سفر به جنوآ

جنوآ هم مانند بولونیا از جمله شهرهای کمتر شناخته شده ایتالیاست. اغلب افرادی که به ایتالیا سفر می کنند معمولا به این شهر نمی روند. اما این شهر ناشناخته یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی ایتالیاست. بندر آن شلوغ ترین بندر کشور بوده و از نظر تاریخی آغازگر بزرگ ترین سفرهای بین المللی ایتالیاست.

جنوآ جاذبه های گردشگری بسیاری ندارد. آکواریوم این شهر بزرگ ترین آکواریوم اروپاست و موزه ها و صومعه های آن عبارت اند از Palazzo Ducale, Palazzi dei Rolli و گالری ملی Palazzo Spinola. البته اغلب این سازه ها در مقایسه با جاذبه های دیگر ایتالیا چندان چشمگیر نیستند.

یکی از ویژگی های مهم جنوآ این است که این شهر دست نخورده باقی مانده و همانند شهرهای گردشگری همانند ونیز و رم در برابر صنعت گردشگری سر خم نکرده است. جنوآ استقلال خود را حفظ کرده و یک نقطه گردشگری ارگانیک محسوب می شود. بنابراین احتمالا از دیدن این نوع از جنوآ خوشحال خواهید شد.

گردشگرانی که از این شهر دیدن می کنند آن را ایتالیایی ترین شهر ایتالیا می دانند. اگر در این شهر چرخی بزنید متوجه می شوید که تمام ویژگی های ایتالیا مانند غذای ایتالیایی، فرهنگ غنی و تاریخ این کشور، در آن دیده می شود. به همین دلیل جنوآ یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی کردن است. در حین حرکت از جنوآ باید بدانید که این شهر در نزدیکی شهرهای مهم شمالی و سینک تره قرار دارد.

سفر به ونیز

شهر بسیار زیبا و دیدنی ونیز نگین درخشان ایتالیاست که در صورت سفر به این کشور حتما باید از آن دیدن کنید. این شهر که به دلیل معماری زیبایش در سراسر جهان شهر دارد از 118 جزیره تشکیل شده و هر کدام از آن ها با سیستم پیچیده کانال ها و پل ها به هم وصل می شوند. نتیجه آن یک شهر کاملا متفاوت است که یکی از زیباترین مکان های جهان می باشد.

برای ورود به ونیز باید از پل های ورودی و یا قایق استفاده کنید. استفاده از قایق گران تر بوده اما راحت تر می باشد. خودروها نمی توانند به این شهر وارد شوند بنابراین در صورت داشتن خودرو باید آن را در ترونچتو در خارج از ونیز پارک کنید، اما هزینه آن گران است. بنابراین آن را در شهر قبلی پارک کرده و سوار اتوبوس شوید. پس از رسیدن به شهر ونیز می توانید همه جای شهر را پیاده طی کنید.

در شهر ونیز جاذبه ها و سرگرمی های مختلف وجود دارد، از جمله: میدان سن مارکو، قصر داگ و کلیسای سن جورجیو مگویر. همچنین باید از پل های زیبای Sighs و Rialto هم دیدن کنید. در نهایت باید از کانال بزرگ ونیز دیدن کنید که بهترین نمای شهر را در اختیارتان قرار می دهد.

قایق های گوندولا در شهر رایج بوده و بوسیله آن ها می توانید کل شهر را بگردید. اتوبوس دریایی هم یکی دیگر از راه های کم هزینه تر رفت و آمد در ونیز است. این قایق ها تورهای 1 الی 7 روزه ارائه داده و قیمت هایشان متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای سفر ارزان به ونیز

سفر به ناپل

ناپل دروازه ورود به جنوب ایتالیاست که خود را از قسمت های دیگر این کشور مستقل می داند. به همین دلیل اگر از افراد محلی درباره هموطن های شمالی بپرسید، متوجه این موضوع خواهید شد. ناپل یکی از بزرگ ترین شهرهای ایتالیا بوده و چند ساعت از رم فاصله دارد. پیتزای ناپولیتانو، کوه وزوو و مافیا، جز ویژگی های معروف این شهر هستند. به طور کلی باید گفت این شهر از بسیاری از شهرهای اروپایی متفاوت می باشد.

اغلب جاذبه های مهم این شهر در خروجی آن، به خصوص منطقه چیایا و وومرو و نواحی بلینی، قرار دارند. مکان های محبوب ناپل عبارت اند از قصر سلطنتی، قلعه نووو و قلعه سنت المو. مناظر قلعه سنت المو بسیار دیدنی هستند. ناپل مهم ترین موزه ها و گالری های جهان را در خود جای داده است. موزه ملی باستان شناسی بزرگ ترین مجموعه معماری روم در جهان و گالری ملی ناپل مهم ترین نمونه های هنر رنسانس را ارائه می دهد.

البته که سفر به ناپل بدون بازدید از خرابه های پمپئی و هرکولانیوم ارزشی نخواهد داشت. باید بدانید خرابه پمپئی زمانی سکونت گاه رومیان بود که با انفجار وزوو به ویرانه تبدیل گشت. این انفجار آنچنان زیاد بود که مردم در دم به سنگ تبدیل شدند و گردشگران می توانند بقایای اجساد را ببینند. هرکولانیوم هم به سرنوشت پمپئی دچار شد با این تفاوت که اجساد زیادی در آن وجود ندارد. اگر به دنبال چالش هستید می توانید از کوه وزوو بالا بروید. اگرچه این کار خطرناک نیست اما به دهانه آتشفشانی راه دارد.

سفر به کرانه آمالفی

کرانه آمالفی که از سورنتو تا سالرنو امتداد داشته و در جنوب ناپل قرار دارد یکی از بهترین سواحل کل ایتالیاست. زیبایی این منطقه توجه بسیاری از سلبریتی های بین المللی واقعی و تخیلی را به خود جلب نموده است. بدون شک کرانه آمالفی یکی از زیباترین مناطق ایتالیاست. در این شهر شاهد خانه هایی هستید که بر فراز تپه ها واقع شده و منظره دریای مدیترانه را در زیر پایتان قرار می دهند. روستاهای آن به سبک سنتی ساخته شده و دارای خانه های رنگارنگ هستند.

در کرانه آمالفی سیزده روستا وجود دارد که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. فوروره به دلیل داشتن آبدره و پل های مزین شهرت دارد، در حالی که عمده شهرت مایوری به دلیل داشتن طویل ترین ساحل می باشد. مشهورترین روستاها عبارت اند از پوزیتانو و آمالفی که بهتر است از هر کدام شان دیدن کرده و لذت ببرید.

این روستاها شما را به یاد سینک تره می اندازند. و از آنجاییکه شبیه هم هستند بنابراین می توانید بین آن دو از یکی از آن ها دیدن کنید. البته حق هم دارند زیرا آمالفی و سینک تره شبیه هم هستند، بنابراین شاید دیدن از یکی از آن ها کافی باشد.

اما بزرگ ترین تفاوت میان این دو شهر فرصت های پیاده روی در آنهاست. زیرا مسیرهای پیاده روی آمالفی در کوه ها قرار داشته و از ساحل به دور هستند. همانند سینک تره در آمالفی هم بهتر است بدون خودرو باشید. همچنین می توانید یک اسکوتر اجاره کرده و همه جا را با آن بچرخید. در غیر این صورت می توانید با اتوبوس کل منطقه را بگردید.

سفر به پولیا

پولیا یا پاشنه ایتالیا در چند هزاره قبل خواستگاه تمدن های مختلف بوده است. یونانیان، بیزانسی ها، ترک ها و حتی ساکنان امپراتوری روم در آنجا زیسته اند. به همین دلیل این شهر جز ملیت های چند فرهنگی ایتالیاست. لهجه ساکنان آن دشوار و گاهی اوقات غیرقابل فهم میباشد. طبیعت آن ترکیبی از سواحل طولانی و ماسه های داغ است که در کنار هم منظره زیبایی را پدید می آورند.

پایتخت منطه پولیا شهر باری است. یک شهر مهم که هم برای منطقه خویش یک مرکز مهم محسوب می شود و هم برای نواحی آدریاتیک. اغلب جاذبه های تاریخی منطقه مانند باسیلکای سن نیکولا و میدان فیزاروتی در اطراف شهر قدیمی باری قرار دارند. بریندیزی شهر مهم دیگری است که از آنجا می توانید سوار کشتی شده و به یونان بروید. ساختمان های ساده و سفید این منطقه نشانگر فضای آنجا هستند. اوستونی و مونته سنت آنجلو نمونه هایی از این سبک محسوب می شوند.

یکی از جلوه های مهم معماری این منطقه ترولی است. ترولی نوعی خانه سنتی سنگی است که سقف آن مخروطی شکل می باشد. ظاهر این ساختمان ها کاملا سورئال هستند. این خانه ها اغلب در شهر آلبروبلو یافت می شوند. اقیانوس اطراف پولیا منظره شهر را زیباتر نموده و در کنار ساختمان های سفید آن تلالو درخشانی ایجاد می شود. بهترین خطوط ساحلی پولیا عبارت اند از لچه و مونوپلی. پولیگنانی که در نزدیکی مونوپلی قرار دارد یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایتالیاست. دوست داران تاریخ ممکن است از دیدن گالیپولی لذت ببرند که مهم ترین عملیات نظامی جنگ جهانی اول در آنجا روی داد.

سفر به سیسیل

یک شهر زیبا که در تابستان بسیار داغ است و ساکنان آن با کشتی های سنتی خود رفت و آمد می کنند. آتشفشان شدیدا فعال اتنا نیز در آنجا قرار دارد. بنابراین حتما باید از آن دیدن نمایید. پالرمو پایتخت سیسیل است. از بین جاذبه های مختلف سیسیل می توانید از Catacombe dei Cappuccini و Quattro Canti دیدن کنید. اما بازدید از این مناطق در کنار خوردن خامه در صبح که در سیسیل رسم است، چندان به چشم نمی آید. در پالرمو مافیا بسیار فعال هستند و این یکی از مشکلات این شهر است.

دومین شهر گردشگری سیسیل کاتانیا است که ساختمان های قدیمی باروک و شلوغ ترین دانشگاه جزیره در آنجا قرار دارند. در کاتانیا هم چندین ساحل وجود دارد که لاپلاژا طویل ترین آنهاست و از انجا می توانید به کوه اتنا بروید. مردم محلی غذای این منطقه را بهترین جاذبه آن می دانند.

کاتانیا به عنوان یک شهر باستانی دارای خرابه های سازه های قدیمی و حتی یونانی است. اغلب مکان های باستانی این منطقه در آگریجنتو قرار دارند. این شهر چیز خاصی ندارد اما تنها شگفتی آن دره معابد در جنوب شهر است که می توانید بقایای چندین سازه یونانی را که به زیبایی آکروپولیس آتن هستند، ببینید. افرادی که به فرهنگ یونان علاقه دارند از این مکان خوششان خواهد امد. کارهایی دیگری که می توانید در سیسیل انجام دهید بازدید از موزه جذاب تائورمینا و جزایر آئولین است که ارزش دیدن دارند.

سفر به ساردینیا

یک جزیره بهشتی که زیبایی آن حتی از سینک تره و کرانه آمالفی هم بیشتر است. آب کرانه ساردینیا شفاف ترین و تمیزترین آب ممکن می باشد. فضای داخلی این جزیره بسیار ناهموار است و افرادی که از فعالیت های بیرون از خانه خوششان می آید، قطعا این مکان را دوست خواهند داشت.

در ساردینیا زندگی تقریبا کند پیش می رود و تفریحات چندانی وجود ندارد. مردم آن هم بسیار ساده هستند، بنابراین منتظر دیدن افراد پرانرژی نباشید. دوست داران طبیعت و آرامش از این مکان خوششان خواهد آمد. شهرهای مهم ساردینیا عبارت اند از کاگلیاری، اولبیا و ساساری. اغلب کشتی ها در دو شهر اول پهلو می زنند. این شهرها دروازه ورود به قسمت های دیگر جزیره محسوب می شوند.

زیباترین جزایر ساردینیا در قسمت شمال قرار دارند. این قسمت ها زیباترین سواحل اروپا هستند. کرانه های اطراف لا مادالنا، کاستا اسمرالدا، بودانی، سانتا ترزا دی گالورا، پورتو ایستانا و خلیج اورسی، بسیار چشم نواز هستند. مکان های دیگر مانند روستای رنگارنگ کاستلساردو و گروتو نتونو نیز ارزش دیدن دارند.

بهترین مسیر پیاده روی در مرکز جزیره به سمت پارک ملی جنارجنتو است که در قسمت مربوط به پیاده روی و گردش درباره آن بیشتر صحبت می کنیم. ساردینیا می تواند بسیار هزینه بر باشد، به خصوص در تابستان. هزینه خرید بلیت و اقامتگاه گران هستند. بنابراین بسیاری از گردشگران تنها می توانند کمپ بزنند. خوشبختانه در ساردینیا منطقه وسیعی برای کمپ زدن وجود دارد.


سفر به مکان های خلوت ایتالیا

از آنجایی که ایتالیا یک کشور توریستی است بنابراین شاید تصور کنید در این کشور هیچ مکان خلوتی یافت نشود. اما اشتباه می کنید. زیرا در ایتالیا هم مکان های خلوت وجود دارد که با کمی تلاش می توانید این مکان ها را بیابید.

1. سفر به شرق ایتالیا

شرق ایتالیا – شهرهای اومبریا، مارکه و آبروزو – تقریبا خالی از گردشگر هستند و در کل آن ها تنها دو مسافرخانه وجود دارد. شرق ایتالیا یکی از کم جمعیت ترین و خلوت ترین قسمت های این کشور است. اما این قسمت بسیار زیباست و اغلب مسافرینی که به آنجا می آیند ایتالیایی هستند. زیرا یا خودشان زیبایی این منطقه را کشف کرده اند یا از کسی شنیده اند.

در اومبریا مکان های دیدنی مختلفی وجود دارد. پروجا یک شهر قرون وسطایی است که دارای یک دانشگاه قدیمی می باشد. آسیسی زادگاه بزرگان تاریخ ایتالیا بوده و باسیلکای آن نشان دهنده هنر قرون وسطایی است. اومبریا هم خواستگاه بزرگ ترین موفقیت های مهندسی دنیای روم باستان است مانند آبشار کاسکاتا دل مارمور که حاصل هنر دست انسان است.

در مارکه هم بسیاری از جاذبه های توسکانی، نظیر روستاهای قرون وسطایی، مناظر روستایی و شراب باکیفیت، وجود دارد. کوه های سیبیلینی و کرانه آدریاتیک هم در این قسمت قرار دارند. رکاناتی هم یکی از شهرهای زیبای این منطقه است. ساحل دو خواهر در نزدیکی آنکونا از جاذبه های دیگر ساردینیاست.

آبروزو یک منطقه بکر است و برخی آن را آخرین طبیعت دست نخورده ایتالیا می دانند. پارک های کوهستانی گرن ساسو و مایلا پر از مسیرهای کوهنوردی هستند. سولمونا، کیتی و اسکانو از جمله روستاهای قرون وسطایی می باشند. سواحل آبروزو هم از جمله زیبایی های این منطقه هستند. با گردش در این قسمت ایتالیا شاهد ایتالیایی واقعی خواهید بود.

2. سفر به جنوب ایتالیا

در حال حاضر در وسط ناکجاآباد هستیم. مناطق مولیز، باسیلیکاتا و کالابریا، ناشناخته ترین مناطق ایتالیا هستند. بسیاری از ایتالیایی ها نیز این منطقه را نمی شناسند. مولیز جدیدترین و شناخته نشده ترین منطقه ایتالیاست. این ناشناختگی باعث شده کسی به سراغ آن نرود. صادقانه باید بگوییم که جاذبه های این منطقه بسیار پراکنده هستند.

اما به این معنا نیست که نباید به مولیز سفر کنید. یکی از زیباترین مجمع الجزایرهای ایتالیا در نزدیکی جزایر تریمیتی قرار داشته و توسط ترمولی می توان به آنجا رفت. این جزیره هنوز توسط گردشگران کشف نشده است.  روستای باگنولی دل تریگنو یک روستای کوهستانی بسیار زیباست که از صخره های ساحلی به دور است.

باسیلیکاتا در جنوب مولیز قرار دارد که اغلب خالی است و اخیرا توانسته گردشگران بین المللی را به خود جلب کند. روستای ماترا اخیرا به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 نامیده شد. شهر خالی کراکو اغلب صحنه فیلم های سینمایی است، نظیر فیلم “مصائب مسیح” (Passion of the Christ).

جاذبه های دیگر باسیلیکاتا هنوز هم پنهان هستند. کاستل مزانو یک روستای کوچک است که در دامنه کوه های دولومیت ساخته شده است. ملفی هم زادگاه قلعه زیبای نرمندی است. سرانجام به کالابریا می رسیم که یک مقصد گردشگری موردعلاقه ایتالیایی هاست. این مکان گرچه در بین ایتالیایی ها شهرت دارد اما توجه گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است. سواحل این منطقه یکی از بهترین سواحل هستند. شهرهای ساحلی مشهور آن نیز عبارت اند از پرایا مار، تروپیا، کاپو واتیکانو و پیزو. شهرهای اسکیلا، سووراتو و کامینیا چندان شناخته شده نیستند.

3. سفر به شهرهای کمتر شناخته شده

در ایتالیا شهرهای بسیاری وجود دارد که ارزش سفر کردن دارند. اغلب گردشگران به شهرهای معروف این کشور می روند که به آن ها اشاره کردیم. اگر از مکان های شلوغ و توریستی خسته شدید می توانید به سراغ مکان های کمتر شناخته شده و خلوت بروید. در پایین فهرستی از شهرهای خلوت ایتالیا را به شما معرفی می کنیم. اغلب این شهرها با وسیله نقلیه عمومی قابل دسترسی هستند و به اجاره خودرو نیاز نیست. همچنین در این شهرها اقامت گاه های مختلف وجود دارد.

مقصد منطقه دلیل سفر به آن
پارما امیلیا روماگنا خواستگاه پنیر Parmigiano-Reggiano و Prosciutto di Parma. که از جمله غذاهای خوشمزه ایتالیا هستند. اپرای این قسمت کشور هم شهرت دارد.
راونا امیلیا روماگنا زادگاه جاذبه های تاریخی ویران از زمانی که این شهر پایتخت امپراتوری روم بود. مقبره دانته الیگری نویسنده هم در این شهر قرار دارد.
برگامو لامباردیا یکی از زیباترین شهرهای تپه ای ایتالیا که معماری زیبایی هم دارد.
تریسته فریولی ونزیا گویلیا یک شهر قدرتمند که حالا فراموش شده و در عین نزدیکی به اسلوونی دارای زیباترین مناظر اروپای شرقی است.
راگوسا سیسیل یک روستای سیسیلی قدیمی و زیبا که پر از سازه های یونسکو است و ساحل آن هم بسیار زیباست.
سیراکوزه سیسیل ترکیبی از معماری باستانی و مدرن با وجود خرابه های کهن و فرهنگ زنده شهر.
تائورمینا سیسیل یک روستای تپه ای زیبا که پر از گردشگران ایتالیایی است.
پادوآ ونتو یک روستای کوچک با جاذبه های زیبا و یک دانشگاه مهم (که گالیله در آن تدریس می کرد).
ترویسو ونتو ونیز فقرا که کانال هایش کاملا شبیه ونیز است اما از آن جا ارزان تر می باشد.
ورونا ونتو خواستگاه “رومئو و ژولیت” که به همین دلیل گردشگران بسیاری به آنجا آمده و البته اقامت شان طولانی می شود.

4. سفر به جزایر ایتالیا

در ایتالیا جزایر کوچک تری هم وجود دارند که برای فرار از هیاهوی قسمت های بزرگ تر می توانید به آنجا بروید. این جزایر دارای بهترین سواحل ایتالیا هستند. تقریبا هر جزیره کشتی و قایق هایی دارد که به طبق برنامه حرکت می کنند. اگر خودرو داشته باشید می توانید آن را با قایق به جزیره ببرید اما هزینه آن بالاست. حتی می توانید از جزایر بزرگ تر خودرو اجاره کنید. هزینه اقامت در این جزایر می تواند گران باشد. خوشبختانه در این مکان ها زمین های مخصوص کمپ وجود دارد به جز کاپری که در آنجا اجازه کمپ داده نمی شود.

مقصد منطقه دلیل سفر به آن
کاپری کمپانیا دروازه ورود به جزیره که از روزهای امپراتوری روم تجلیل می شود.تیبریوس در اینجا مجالس عیاشی برگذار می کرد.
ایسکیا کمپانیا یک شهر بزرگتر از کاپری و البته کمتر شناخته شده تر و همچنین زیباتر. در اینجا چشمه های آب گرم و معدنی زیادی وجود دارد.
البا توسکانا اولین زندان ناپلئون تبعید شده با زیباترین سواحل ممکن که طی یک سفر نیم روزی می توانید به آنجا بروید.
جزایر آئولین سیسیل جزایر ناهموار و زیبا که می توانید در آنجا به فعالیت های مختلف بپردازید.
جزایر آگادیان سیسیل آب های کبود خیره کننده و فضای بسیار زیبا.

 

پیشنهاد مطالعه: زیباترین جزایر جهان کدم‌اند؟


در ایتالیا چه کارهایی انجام دهیم؟

 

1. لذت بردن از شکوه رم

رم یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی جهان است که می توانید در دل آن قدم زده و از خرابه ها و سازه های شهر لذت ببرید.

2. استراحت در روستای ساحلی

بازدید از یکی از شهرهای کوچک ساحلی می تواند یک تجربه درخشان باشد. پس در کنار ساحل قدم زده و لذت ببرید.

3. کوهنوردی در دولومیت

رشته های کوه های دولومیت از جمله کوه های زیبای اروپا هستند. بنابراین کوه پشتی خود را برداشته و در آن جا گردش کنید.

4. تفریح در بولونیا

بولونیا با وجود غذاهای خوشمزه و شب های مفرح یکی از بهترین شهرهای ایتالیاست که خوشبختانه گردشگران بسیاری به آنجا نمی روند.

5. تور شراب

ایتالیا بهترین شراب های جهان را تولید می کند. بنابراین در بین تاکستان های توسکانی و مارکه گردش کرده و از نمونه های شراب آن جا میل کنید.

6. تور کانال ونیز

با سفر به ونیز و قدم زدن در میان کانال های آب آن متوجه می شوید که چرا این شهر یکی از بهترین شهرهای ایتالیاست.

7. بازدید از موزه یا گالری در ایتالیا

ایتالیا خواستگاه بسیاری از آثار هنری مهم جهان است. بازدید از اثر شام آخر یا مجسمه داوود می تواند تجربه بسیار خوبی باشد.

8. رفتن به یکی از جزایر

بهترین سواحل ایتالیا در جزایر قرار دارند. بنابراین سوار کشتی شده و به یکی از این جزایر بروید.

9. کوهنوردی از آتشفشان

ایتالیا خانه چند آتشفشان فعال اروپاست. بنابراین به قله اتنا یا وزوو بروید و شاهد بیرون آمدن دود و بخار از قله های آتشفشانی باشید.

10. بازدید از شهرهای ناشناخته

در ایتالیا علاوه بر شهرهای مهم رم، فلورانس و نیز، شهرهای کمتر شناخته شده ای همانند جنوآ، پارما و سیراکوزه هم وجود دارد که می توانید از آن ها هم دیدن نمایید.

11. غواصی اسکوبا در کشتی در ایتالیا

آیا به غواصی اسکوبا علاقه دارید؟ در این صورت می توانید از تورهای کشتی استفاده کنید. زیرا برای علاقه مندان به غواصی هیچ راهی بهتر از شرکت در تور کشتی نیست. در این کشتی ها می توانند چند روز را در بهترین نقاط مخصوص غواصی گشت و گذار کنید. شب ها غذای خوشمزه خورده و با غواصان دیگر وقت گذرانی می کنید.

یادتان باشد که این تورها در ایتالیا ارزان نیستند. اما اگر می خواهید چند روز را غواصی کرده و لذت ببرید از این تورها استفاده کنید.


چگونه در ایتالیا جابجا شویم؟

سیستم نقلیه ایتالیا کمی گران است و می توانید با اتوبوس یا قطار به هر جایی که می خواهید بروید. اتوبوس ارزان، راحت و رایج است. می توانید از فروشگاه ها یا باجه مخصوص بلیت تهیه کنید، اما بهتر است به صورت آنلاین بلیت خریداری نمایید. GoEuro یک وبسایت برای خریدهای آنلاین مربوط به اتوبوس است که می توانید از آن استفاده کنید.

همانند کشورهای دیگر اروپا، در این کشور هم می توانید از قطار استفاده کنید که براساس مقصد و کیفیت نرخ های مختلفی دارد. قطارهای منطقه ای راحت ترین بوده و البته کمی زمان بر هستند. قطارهای پرسرعت سریع تر و گران تر بوده و مسیرهایی اضافه ای نظیر رم-میلان یا بولونیا-فلورانس را نیز ارائه می دهد. همانند اتوبوس برای قطار هم بهتر است به صورت آنلاین بلیت خریداری کنید.

بهترین راه برای گردش در ایتالیا اجاره ماشین است. رزرو پیش از موعد باعث می شود خوردوی موردنظر خود را با کمترین هزینه اجاره کنید. با اجازه خودرو از طریق فرودگاه می توانید خودروی موردنظر را با بهترین هزینه اجاره کنید. بزرگراه های ایتالیا بسیار مدرن هستند و ایتالیایی ها در سمت راست جاده رانندگی می کنند. در شهرهای پرترافیک رانندگی نکنید. برخی از شهرها مانند فلورانس و ونیز از ورود خودرو به مرکز شهر پیشگیری می کنند.

توجه داشته باشید که ممکن است به عنوان راننده هزینه هایی را پرداخت نمایید. در بزرگراه ها عوارضی های متعداد وجود درد. دوربین ها هم همه جا حضور داشته و با کوچک ترین خطا جریمه تان خواهند کرد. از آنجاییکه براساس استانداردهای اروپا قیمت سوخت در این کشور بالاست بنابراین بیشتر ایتالیایی ها ترجیح می دهند خودروهایی که از متان و  برق استفاده می کنند را خریداری نمایند.

هیچ هایکینگ در ایتالیا دشوار است زیرا اغلب ایتالیایی ها اصلا خودروی خود را متوقف نمی کنند مگر اینکه شما را بشناسند. بنابراین اگر کسی شما را سوار کند، حتما یک گردشگر دیگر است که دلش به حال شما سوخته است.

اجاره ون کمپ در ایتالیا

ون کمپ بسیار عالیست و سفر با آن بسیار لذت بخش است. سفر با ون کمپ در ایتالیا می تواند عمیقا لذت بخش باشد. اجاره یک کمپ ون در ایتالیا نیز بسیار ارزان است. از آنجاییکه در این کشور امکان ماجراجویی های مختلف وجود دارد بنابراین اجاره یک کمپ ون می تواند به نفع تان باشد.

سفر رایگان در ایتالیا

ایتالیا یک کشور زیباست و مردمی که بتوانند در آنجا سفر طولانی مدت داشته باشند بسیار خوش شانس هستند. بنابراین شما هم می توانید یکی از این افراد خوش شانس باشید. به شیوه های مختلف می توانید سفر خود به ایتالیا را طولانی کنید. Workaway یکی از این شانس هاست که با کمک آن می توانید در این کشور سفر بلندمدت داشته باشید. اگر بتوانید در شهری مانند بولونیا اقامت داشته و کار کنید عالی خواهد بود.

بدون شک یکی از بهترین راه ها برای گردش طولانی مدت در ایتالیا و گردش در این کشور یافتن یک شغل به عنوان معلم زبان انگلیسی آنلاین است. آزمون های تافل در سراسر جهان فرصت های شغلی مختلف را در اختیار مدرسین قرار می دهد. برای کسب اطلاعات در این باره می توانید مقالات مربوط به آموزش زبان انگلیسی در کشورهای خارجی را مطالعه کنید.

سفر از کشور ایتالیا

از آنجاییکه کشور ایتالیا با کشورهای دیگر هم مرز است بنابراین می توانید با هواپیما، قطار، خودرو، کشتی و هر آنچه دوست دارید به کشورهای همسایه بروید. عبور و مرور از کشورهای عضو شینگن بسیار راحت است. اتوبوس و قطار، ایتالیا را به فرانسه، سوئیس، اتریش و حتی آلمان و اسپانیا، متصل می کند.

افرادی که می خواهند پس از گشت و گذار در ایتالیا به یونان بروند بهتر است از کشتی های راحتی استفاده کنند که از دریایی آدریاتیک می گذرد. اغلب هزینه های دریایی در جزایر لونیان یا پاتراس کاهش می یابد. کشتی های تفریحی ایتالیا را به سایر کشورهای غیر شینگن هم متصل می کنند، کشورهایی مانند کرواسی، آلبانی و مونته نگرو. اما در اینجا کشورها ممکن است عبور از گمرک کمی مشکل باشد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش رزرو و خرید بلیط قطار در اروپا

مسافرینی که می خواهند از ایتالیا به اروپای شرقی رفت و آمد داشته باشند باید از اتوبوس استفاده کنند. بین ایتالیا و کشورهای این قسمت اروپا قطار مستقیم وجود ندارد. اسلوونی تنها کشور اروپای شرقی است که با ایتالیا هم مرز بوده و درصورت سفر زمینی باید از آن رد شوید. اسلوونی یک کشور جذاب است که می توانید به آنجا بروید. کشورهای شرقی دورتر مانند مجارستان، صربستان و رومانی هم قابل دسترسی هستند.


معرفی بهترین غذاها و فستیوال های ایتالیا

اغلب غذاهای ایتالیایی مورد علاقه خارجیان اغلب پراانرژی و شیرین است. افرادی که برای اولین بار به ایتالیا می آیند متوجه می شوند که غذاهای ایتالیایی بهتر و پر ملات هستند. ویژگی کلیدی غذاهای ایتالیایی استفاده از حداقل ترکیبات است. غذاهای ایتالیایی را ساده ندانید زیرا با حداقل ترکیبات ممکن خوشمزه ترین غذاها تهیه می شود. اغلب این غذاها توسط 3 یا 4 ماده اولیه تهیه شده و ترکیبات اضافی استفاده نمی شود. برای آنها استفاده از 5 ماده غذایی در یک غذا می تواند اضافی باشد.

ماکارونی یکی از غذاهای محبوب ایتالیاست و به عنوان نهار سرو می شود. پیتزا هم مورد علاقه آن هاست اما تقاضای مکرر گردشگران آن ها را خسته کرده است. در ایتالیا در رستوران سفارش پیتزا ندهید بلکه به پیتزافروشی بروید. زیرا ایتالیایی ها تنها در پیتزافروشی پیتزا می خورند.

در اینجا تنها تعداد معدودی از غذاهای ایتالیایی را به شما معرفی می کنیم در حالی که هر گوشه و کنار این کشور غذای خاص خود را دارد. هر گوشه ایتالیا پیتزای مخصوص خود را دارد، برای مثال پیتزای ناپل از میلان متفاوت است.

مشخصه اصلی هویت ایتالیا آشپزی آن است. یک گردشگر می تواند کل سفر خود را به ماجراجویی در حوزه آشپزی ایتالیا اختصاص داده و وقت کم بیاورد. به همین دلیل در اینجا فهرستی از ده غذای اصلی ایتالیا را به شما معرفی می کنیم که در کنار نام آن ها نام ناحیه ای که آن غذا بومی آنجاست را نیز آورده ایم.

غذاهای ایتالیایی محبوب

Tortellini (امیلیا-رومانیا) – دامپلینگ پاستا که با ریکوتا و گل آکاشیا پر شده است.

Frico (فریولی ونتزیا جولیا) – پنیر و سیب زمینی پخته شده در شراب.

Lagane (باسیلیکاتا) – پاستا، نخود، سیر و روغن.

Pizza Napolitana (کامپانیا) – پیتزای تهیه شده از گوجه فرنگی سان مارزانو و پنیر موزارلای بوفالو.

Orecchiette (پولیا) – پاستایی که شبیه “گوش کوچک” است.

Pilao (ساردینیا) – برنج آماده شده در مواد مختلف که طرز تهیه آن همانند pilaf می باشد.

Pasta con sarde (سیسیل) – پاستا، ماهی ساردین، کشمش، دانه کاج، رازیانه و زعفران.

Risotto (میلان) – برنج پخته در کره و زعفران.

Strudel (ترنتینو) – شراب سفید، دانه کاج، کشمش و دارچین.

Abbacchio (لزیو) – گوشت/سبزیجات سرخ شده، روغن زیتون و شراب سفید.

Polenta (واله دائوستا) – آرد ذرت جوشانده و کوفته ای.

Bisi (ونتو) – برنج و نخود.

Olive all’Ascolana (مارکه) – زیتون سرخ شده شکم پر با گوشت.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین غذاهای ایتالیایی

فستیوال های ایتالیا

در ایتالیا فستیوال های مختلف مذهبی، فرهنگی، موسیقی و کشاورزی وجود دارد که در هر کدام از آنها جشن و پایکوبی رخ می دهد. مردم به سمت هم میوه پرتاب می کنند، همسایه ها به صورت گروهی باهم مسابقه می دهند، مردم با لباس های عجیب به خیابان می آیند و این ها تنها نمونه ای از کارهایی است که می توانند انجام دهند. بنابراین اگر می خواهید در یکی از این فستیوال های ایتالیایی شرکت کنید بهتر است هرچه زودتر آماده شوید.

Carnevale (کارناوال) در ماه فوریه/مارس – کارناوال مخصوص ایتالیا که در نوع ونیزی آن مردم لباس های عجیب پوشیده و بر روی صورت خود ماسک قرار می دهند.

Battle of the Oranges (نبرد پرتقال) در ماه فوریه/مارس – بزرگ ترین دعوا بر سر میوه در ایتالیت که در ایوریا رخ می دهد.

Festa della Sensa (فستا دلا سنسا) در ماه مه – فستیوال جشن گرفتن ونیز با دریا. آب های اطراف ونیز توسط قایق هایی که گاهی اندازه شان غول پیکر است، جمع آوری می شوند.

La Corsa dei Ceri (لا کورسا دی سری) در ماه مه – یکی از بزرگ ترین فستیوال های مذهبی ایتالیا به افتخار سنت اوبالدو که در گوبیو برگزار می شود.

Umbria Jazz (اومبریا جز) در ماه جولای – یکی از مهم ترین فستیوال های جاز جهان که در پرویا برگزار می شود. نسخه زمستانی این فستیوال در اوروتیو اجرا می شود.

Palio di Siena (پالیو دی سیه نا) در ماه اوت/سپتامبر – همسایه های رقیب در سیه نا همدیگر را دیده و به رقابت های مختلف می پردازند که مهم ترین آن مسابقه اسب سواری است. این فستیوال می تواند هیجان انگیز باشد.

Gelato Festival (گلاتو) در ماه سپتامبر – فستیوالی که تمام چیزهای گلاتو را جشن می گیرد.

Harvest Sagre (هاروست ساگره) در ماه اکتبر/نوامبر – فستیوال غذا و برداشت پاییزی که در هر منطقه در زمان خاصی رخ می دهد.

Musica dei Popoli (موسیقی پوپولی) در ماه اکتبر/نوامبر – یک فستیوال بزرگ به افتخار موسیقی محلی ایتالیا که در فلورانس برگزار می شود.

Club to Club (کلوپ به کلوپ) در ماه نوامبر – یک فستیوال المترونیکی بزرگ در تورین.


پیاده روی در ایتالیا

در ایتالیا مکان های مختلفی برای پیاده روی وجود دارد. می توانید در مسیرهای پیاده روی و یا در مناظر کوهستانی قدم بزنید. برای کمپ زدن باید به مکان های مخصوص بروید. مسافرین طبیعت دوست تا جایی که که به طبیعت آسیب نرسانند می توانند به گشت و گذار بپردازند. اگرچه کمپ زدن در طبیعت ایتالیا غیرقانونی است اما در صورت رعایت موارد زیر می توانید این کار را انجام دهید.

  1. راه اندازی چادر در آخر شب و جمع کردن آن در صبح روز
  2. اقامت تنها یک شب در هر مکان
  3. عدم به جا گذاشتن اثری از خود
  4. عدم چادر زدن در نزدیکی آب
  5. در مقابل دید نبودن

همچنین برای کمپ زدن در طبیعت باید کاملا مراقب و محتاط باشید. برای این کار باید تجهیزات ضروری مانند چادر، کیسه خواب، ننو و اجاق مسافرتی به همراه داشته باشید. همچنین برای این کار بهتر است یک کوله پشتی با کیفیت و ضدآب به همراه داشته باشید. از آنجاییکه در تمام طول سفر باید از آن استفاده کنید بنابراین در خرید کوله پشتی بهترین را انتخاب نمایید.

پیاده روی در دولومیت

رشته کوه های دولومیت به سیستم حمل و نقل وصل است و با سوار شدن بر اتوبوس می توانید به این مسیرها راه پیدا کنید. زمانی که به پای کوه رسیدید می توانید از یک کمپ به کمپ دیگر بروید. این کمپ ها به صورت پناهگاه موجود هستند. این پناهگاه ها دارای تخت بوده و براساس میزان هزینه پرداختی روزانه 1 تا 3 وعده غذا هم به شما داده می شود. این خورک که مخلوطی از غذای ایتالیایی و آلمانی است بسیار خوشمزه می باشد.

قیمت این پناهگاه ها می تواند تا شبی 50  تا 100 دلار باشد. اگر می خواهید کمی صرفه جویی کنید باید از اقامتگاه های دیگری استفاده نمایید. با وجود استفاده از این پناهگاه ها بهتر است خودتان غذا آماده کنید، زیرا ممکن است در این پناهگاه ها غذای کافی وجود نداشته باشد.

پیاده روی در گران پارادیسو

گران پارادیسو با قله های متعدد، بوته زارها و دره های عمیق، قدیمی ترین پارک ملی این کشور است. نماد گران پارادیسو بز کوهی آلپ است که در این پارک قرار دارد. این گونه جانوری در اواخر قرن نوزده در فهرست گونه های در حال انقراض بود. از زمان پیدایش این پارک تعداد این گونه ها متعادل شده است. اوستا ولی در شمال تورین ورودی گران پارادیسو است که با استفاده از اتوبوس و قطار از تورین می توان به آن دسترسی داشت.

اقامتگاه های آن شبیه دولومیت هستند. در این قسمت پناهگاه های کمی وجود دارد. با این حال می توانید در این مسیرها پیاده روی کنید، گرچه گزینه های پیاده روی در آن جا کمتر است اما می توانید در آن جا گردش کنید.

پیاده روی در کوه های آپنینی

کوه های آپنینی در مرکز ایتالیا قرار داشته و از جنوآ تا کالابریا امتداد دارد. در مسیر این رشته کوه ها چندین پارک ملی و مسیرهای پیاده روی وجود دارد. کوه های سیبیلینی در منطقه مارکه به اندازه آلپ یا دولومیت مرتفع نبوده و مناظر آن هموارتر و روستایی می باشند. سیبیلینی در مقایسه با آلپ خلوت تر است.

گران ساسو در جنوب سیبیلینی در آبروزو قرار دارد. مرتفع ترین قله آن کومو گرانده است که از دوردست ها قابل رویت می باشد. با وجود این که شرایط اسکی و کوهنوردی در آن راحت است، گردشگران اندکی به آنجا می روند. در حالی که این پارک چند ساعت از رم فاصله  دارد.

پیاده روی در ساردینیا

ساردینیا یک مکان بسیار عالی برای پیاده روی است. صخره های ناهموار این منطقه در کنار منظره زیبای سواحل مدیترانه منظره دلنشینی را به وجود می آورد. پیاده روی در ساردینیا در کرانه مرکزی-شرقی پارک جنارجنتو و خلیج اورسی امکان پذیر است. پارک جنارجنتو یک منطقه کوهستانی و یکی از قدیمی ترین مکان های جغرافیایی اروپاست. سنگ های آن از سنگ آهک، شیست و گرانیت تشکیل شده و همانند سنگ های قدیمی نرم هستند.

خلیج اورسی یک کرانه زیبا در دامنه جنارجنتو است که علاوه بر زیبایی می توان با موتور سیکلت هم آن را پیمود. یکی از بهترین راه های دیدن از این منطقه پیاده روی است و مسیرهای آن در اروپا بهترین است. پس از عبور از این مسیرها به سواحل زیبای Cala Goloritzé یا Spiaggia di Cala Mariolu می رسید.

پیاده روی در سیسیل

همانند ساردینیا، در سیسیل هم مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی وجود دارد که شما را به آتشفشان های فعال می رساند. بهترین مکان برای پیاده روی در سیسیل در اطراف جزیره آئولیان است که در آنجا از سواحل و کوهستان لذت می برید. آتشفشان فعال استرامبولی، یک آتشفشان فعال در این منطقه است که می توانید شاهد یک دهانه فعال و بخارهای خروجی از آن باشید. اگر به دنبال زیبایی خاص تری هستید باید به گردش در کرانه لیپاری بروید. در اطراف Vendicari Reserve، Zingaro Reserve و کوه اتنا مسیرهای پیاده روی دیگری وجود دارد.


10 اصطلاح ایتالیایی در سفر

آیا می دانستید زبان ایتالیایی تنها در مرکز ایتالیا – یعنی اطراف رم – استفاده شده و در این کشور 34 زبان رسمی دیگر نیز وجود دارد؟ به همین دلیل است که برقراری ارتباط در ایتالیا می تواند مشکل باشد. اغلب ایتالیایی ها از این که زبان همسایگان خود را متوجه نمی شوند گلایه مندند. یک فرد میلانی به سختی می تواند با فردی از سیسیل ارتباط برقرار کند زیرا لهجه شان متفاوت است. به همین دلیل مسافرینی که به ایتالیا می آیند حتی در صورت بلد بودن زبان ایتالیایی باز هم به مشکل برمی خورند.

با این حال برخی از اصطلاحات زبان ایتالیایی در تمام ایالت ها و شهرها رایج هستند و بلد بودن آن ها می تواند مفید باشد. در پایین برخی از اصطلاحات ایتالیایی را با معنی فارسی شان به شما معرفی می کنم.

Piacere – از ملاقات با خوشحالم

Come va؟ – حالتان چطور است؟

Mi può aiutare؟ – آیا می توانم کمک تان کنم؟

Quanto costa؟ – قیمت آن چقدر است؟

Un caffé, per favore – یک قهوه، لطفا

Buon Giorno / Buona sera / Buona notte – صبح بخیر/عصر بخیر/شب بخیر

Mi scusi – ببخشید

mi chiamo… – نام من است…

Tutto bene – خوب است

Grazie mille – متشکرم

در صورتی که تکلم زبان ایتالیایی برایتان دشوار است باید بدانید در اغلب شهرهای بزرگ ایتالیا زبان انگلیسی نیز تکلم می شود، به خصوص توسط قشر جوان. اغلب شهرهایی که در نقاط مرزی قرار دارند معمولا زبان کشور همسایه نیز در آن ها تکلم می شود. برای مثال مردم واله دائوستا به زبان کشور همسایه یعنی فرانسه صحبت می کنند، در حالی که مردم ترنتینو به زبان آلمانی سخن می گویند.

پیشنهاد مطالعه: آسان ترین زبان های خارجی برای یادگیری


کتاب هایی که در سفر به ایتالیا باید بخوانید

در اینجا می خواهم مجموعه ای از کتاب های مفید که برای سفر به ایتالیا می توانند کمک تان کنند را به شما معرفی کنم:

The Backpacker Bible – با خواندن این کتاب یاد می گیرید چگونه با پرداخت روزانه 10 دلار هم سفر کرده و هم یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید.

Under the Tuscan Sun – یکی از اولین کتاب های سفری که توسکانی را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی می کند.

I, Claudius – یک رمان نیمه زندگی نامه ای درباره یکی از امپراتورهای نه چندان مقبول روم به نام تیبریوس کلادیوس که شاهد پیشرفت و سقوط برخی از چهره های مهم اپراتوری بود.

A Farewell to Arms – وداع با اسلحه یکی از آثار مهم همینگوی و درباره سربازی است که در یکی از جنگ های مهم تاریخ شرکت داشت.

The Leopard – یکی از رمان های تاریخی ادبیات مدرن درباره یک اشراف زاده اهل سیسیل و مشکلاتی که با آن مواجه است.

Gomorrah – یک رمان پرفروش درباره فساد و معاملات داخلی یکی از چهره های مهم ناپل یعنی کامورا که در حال حاضر به یک برنامه تلویزیونی محبوب تبدیل شده است.

If on a Winter’s Night a Traveler – ایتالو کالوینو یکی از مهم ترین نویسنده های قرن بیستم بود و این اثر مجموعه ای از داستان های کوتاه اوست.

My Brilliant Friend – شاهکار ادبیات ایتالیا درباره دو دوست که سعی می کنند در دوران ناپل پس از جنگ جهانی دوم زندگی کنند.

Divine Comedy – کمدی الهی یکی از بزرگ ترین آثار ادبیات کلاسیک درباره سفر دانته به جهنم، برزخ و بهشت.

Lonely Planet Italy – داشتن کتاب راهنمای سفر می تواند سودمند باشد. این نسخه از این کتاب درباره ایتالیا، برخلاف نسخه های دیگرش درباره کشورهای دیگر موفق بوده است.

پیشنهاد مطالعه: 10 کتاب برتر که جهان را دگرگون کردند


رابطه جنسی، مواد مخدر و راک اند رول در ایتالیا

در تفریحات ایتالیایی ها همانند اسپانیایی هاشب زنده دار هستند. اغلب ایتالیایی ها در ابتدا استراحت کرده، شام می خورند، قهوه می نوشند و سپس در انتهای شب آبجو نوشیده و ضیافت خود را آغاز میکنند، که البته در این زمان دیگر شب از نیمه گذشته است. برای افرادی که به تازگی به ایتالیا آمده اند این شرایط ممکن است خسته کننده باشد.

اما شب زنده داری آن ها به معنای زیاده روی شان در نوشیدن نیست. در حقیقت اغلب ایتالیایی ها در این باره محتاط هستند. آن ها در ابتدا نوشیدنی سبک نوشیده و سپس نوشیدنی های سنگین تر را می نوشند. اگر کسی پشت سر هم نوشیدنی داشته باشد در این صورت است که باید منتظر یک ضیافت جدی بود.

ایتالیایی ها نوشیدن در فضاهای عمومی را نیز دوست دارند، البته در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد. در ساعات نیمه شب در بخش های دیگر شهر (مخصوصا میادین نزدیک کلیسا) افرادی دیده می شود که دور هم جمع شده و نگرونی، لیمون چلو و سامبوکا می نوشند. در این لحظات بیشتر با هم حرف میزنند تا اینکه بخواهند مست کنند.

اگر در شرایطی در کنار افراد محلی بودید که مشغول نوشیدن بودند، خودتان باشید و زیاده روی نکنید. ایتالیایی ها به افراد مست توجه نمی کنند و با این کار خودتان را از بقیه جدا کرده اید. اعتماد به نفس داشته باشید و با آنها خوب برخورد کنید زیرا آن ها در برابر این گونه رفتارها واکنش نشان می دهند.

مواد مخدر در ایتالیا غیرقانونی است. برای به دست آوردن آن باید به کلوپ ها بروید. در حین این خریدها مراقب باشید زیرا ممکن است با مجرمانی آشنا شوید که شما را به دنیای مجرمین وارد کنند. مراقب باشید و بدانید از چه کسی خرید می کنید.


در سفر به ایتالیا مسافر مسئولیت پذیری باشید

مردم ایتالیا روشن فکر هستند. البته که برخی از آن ها تعصبی بوده و بومی ها ممکن است گاهی خشن باشند اما اگر با همه با احترام و وقار رفتار کنید (که باید هم اینگونه باشد) در این صورت با آغوش باز پذیرای شما خواهند بود. تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که در جشن ها به اندازه بنوشید تا رفتارتان تغییر نکند. به همه احترام بگذارید و کارهای احمقانه انجام ندهید.

پیشنهاد مطالعه: 19 دلیل عمده معروفیت ایتالیا و جاذبه‌های آن برای گردشگران

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم