راهنمای سفر ارزان به تایلند در سال 2018

کشور تایلند قطب گردشگری آسیای جنوب شرق و حتی جهان به شمار می رود. تایلند با وجود جنگل های انبوه، سواحل مشهور، مراکز مهم غواصی اسکوبا، غذاهای خوشمزه و تفریحات دیوانه وار، از سراسر جهان گردشگرانی را به سمت خود جلب می کند. از آنجاییکه در این کشور می توان مسافرخانه های ارزان تا هتل هایی با هزینه چند هزاردلاری برای یک شب را یافت بنابراین برای هر قشر یک مقصد گردشگری مهم است.

من خودم تا به حال چندین بار به این کشور سفر کرده ام، زیرا ارزان ترین بلیت های آسیا به بانکوک تعلق دارند و علاوه بر آن در سال 2017  شش ماه در چیانگ مای بودم، در حال حاضر هم بین ماجراجویی هایم هرازگاهی به آنجا می روم. من عاشق تایلند هستم و این کشور را تحسین می کنم. به نظر من این کشور برای مسافرینی که با کوله پشتی سفر می کنند و به دنبال گردش در یک مکان هستند بهترین انتخاب ممکن است.

در این رهنمای سفر میخواهم تجربیات خودم را (به عنوان فردی که با کوله پشتی به بیش از ۵۰ کشور جهان سفر کرده) از سفر به تایلند در اختیار شما قرار دهم، قطعا این تجربیات برای هر سلیقه ای و هر گروهی مفید خواهد بود.

البته کشور تایلند در مقایسه با کشورهای دیگر جنوب شرق آشیا کمی گران به نظر می رسد، اما اگر ترفندهای سفر ارزان را یاد بگیرید، می توانید سفر خوبی داشته باشید.

چه بخواهید سفر برنامه ریزی و رزرو شده داشته باشید یا اینکه به همراه کوله پشتی خود به هر کجا که شد سفر کنید، در هر صورت سفر در تایلند حقیقتا ارزشش را دارد. همچنین در این کشور نقاطی وجود دارد که شاید هنوز توسط گردشگران کشف نشده باشد و بتوانید از خلوت بودن آن لذت ببرید.

مطمئنا با فکر کردن به تایلند به سواحل، معابد، جنگل ها و غذاهای خوشمزه فکر می کنید، اگرچه این موارد وجود دارند، اما مردم مهمان دوست و با سخاوت آن ها هم می تواند لذت سفرتان را دوچندان نماید. به همین دلیل است که تایلند را سرزمین لبخندها می نامند.

کشور بانکوک برای سفر با کوله پشتی بسیار محبوب است زیرا تمام دیدنی های مختلف را در یک کشور می بینید. زیباترین سواحل و جزایر جهان و زیباترین جنگل ها و معابد شمال در این کشور قرار دارد. یک موتورسیکلت برداشته و از نقاط خلوت بانکوک لذت ببرید یا به مراکز شلوغ بانکوک رفته و تفریح کنید. مدیتیشن بودایی را امتحان کرده و یا در کنار زیباترین صخره های جهان غواصی کنید.

در یک ننو دراز کشیده و آبجوی چیانگ بنوشید یا هرشب در پارتی های Full Moon کو فانگن تفریح کنید. مطمئن باشید تفریحات تایلند نامحدود است.


دانستنی های پیش از سفر

 

نگاهی به تاریخ تایلند

تایلند هم مانند سایر کشورهای جنوب شرق آسیا در طی تاریخ، تحت سلطه امپراتوری های مختلف بوده است. برخلاف اغلب کشورهای جنوب شرق آسیا، تایلند زیر استعمار کشورهای اروپایی قرار نگرفت بلکه حتی مستعمراتی نیز برای خود داشت.. با این حال در سال 1893 تایلند مجبور شد لائوس را در اختیار فرانسه قرار دهد. سپس مجبور شد کامبوج را به فرانسه و مالایا را به بریتانیا بدهند. در مه 1946 قانون اساسی تایلند معرفی شد اما میان پادشاهان مختلف هنوز بر سر قدرت درگیری وجود داشت.

در سال 1947 مارشال فیبال کودتا کرد و تایلند به یک کشور دیکتاتوری نظامی تبدیل شد. در طی دهه ها مردم خواستار دولت مدنی بودند و در سال 1992 و پس از تظاهرات شدید دانش جویان تایلندی حکومت این کشور به یک دولت مدنی تبدیل شد و در سال 1997 قانون اساسی جدید معرفی شد.

در سال 2006 در تایلند کودتای دیگری رخ داد اما در سال 2007 انتخابات دموکرات مجددا برگزار شد.

مردم تایلند

مردم تایلند یکی از مهربان ترین و خونگرم ترین مردمان جهان هستند. از همان لحظه ورود به این کشور متوجه رفتار مردمان این کشور خواهید شد و به نظر من خونگرمی مردمان اش از سواحل و جنگل های این کشور مهم تر است.

مردم تایلند خونگرم، ساده و دست و دلباز هستند. بهتر است در هر کجا که می توانید، چه در بازار یا بار، با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، تایلندی ها جنسیت های متفاوت را به سادگی می پذیرند. به همین دلیل است که مردان زن نما در تایلند بسیار دیده می شوند. زیرا تایلندی ها افراد دوجنسه یا همجنسگرا را به راحتی می پذیرند.

امنیت در تایلند

صادقانه باید گفت که تایلند یک مکان امن است و مردم آن بسیار مهمان دوست هستند. در تایلند مهمانی و پارتی های مختلف برگذار می شود و بنابراین در مهمانی ها باید مراقب مواد مخدر و الکل باشید.

برای مراقبت از پول نقد خود بهتر است کیف کمری به همراه داشته باشید. من تاکید می کنم که حین سفر در تایلند (یا هر کدام از کشورهای جهان که با کوله پشتی سفر می کنید) هدلایت به همراه داشته باشید.

رابطه جنسی، مواد مخدر و راک اند رول در تایلند

اگرچه در مهمانی های مختلف full moon یا half moon مواد مخدر به طور آزادانه مصرف می شود، اما در تایلند همراه داشتن مواد مخدر یا استعمال آن با مجازات زندان و حتی مرگ مواجه خواهد شد. آن ها مواد مخدر را بسیار جدی می گیرند. بنابراین حین مصرف مواد مخدر مراقب باشید. یافتن مواد مخدر و وید در جزایر تایلند، مانند پای، بسیار آسان است. اغلب اوقات مواد مخدر وید در این مکان بی کیفیت است. در جزیره پای و جزایر دیگر ماده مخدر قارچ و حتی LSD و MDMA به آسانی یافت شده اما کیفیت های آن متفاوت است و هزینه بالایی دارند.

گاهی اوقات مسافرینی که با کوله پشتی سفر می کنند گاهی اوقات مشروب نوشیده و مواد مخدر استعمال می کنند و به دردسر می افتند.

اپلیکیشن Tinder در تایلند بسیار رایج است اما بیشتر به عنوان ابزار سرگرمی استفاده می شود نه برای آشنایی و قرار گذاشتن با جنس مخالف. اگر به جنوب شرق آسیا سفر می کنید این احتمال وجود دارد که به چشم مردمان این کشور بسیار جذاب به نظر رسیده و به دردسر بیفتید.

اگر از دختری خوشتان آمد و متوجه شدید او یک مرد زن نماست تعجب نکنید زیرا این مسئله بسیار رایج است. فساد و فحشا در تایلند بسیار رایج است اما در هر صورت باید به طرف مقابل احترام بگذارید.

بهترین زمان برای سفر به تایلند چه زمانی است؟

زمان اوج سفر به تایلند نوامبر تا فوریه است که آب و هوای کشور بسیار خوب بوده و گردشگران بسیاری در سطح کشور دیده می شوند. از آنجاییکه در این مدت اقامتگاه ها پر است بنابراین بهتر است از قبل رزرو کنید. در این فصل یافتن اقامتگاه ارزان مشکل است. مردم محلی رفتار بسیار دوستانه ای دارند و به شما می کنند، بنابراین از پرسیدن آدرس از آن ها نترسید.

بهتر است از فوریه تا آوریل از رفتن به قسمت های شمالی تایلند خودداری کنید زیرا فصل سوختن شروع شده و به تدریج کوه ها از دود پوشیده خواهند شد.

اینترنت در تایلند

اینترنت در تایلند، همانند سایر کشورهای جهان، قابل اعتماد و پرسرعت است. در اغلب مسافرخانه ها، هتل ها، کافه ها و مکان های دیگر می تانید وای فای رایگان دریافت کنید. در شهرهای تایلند خواهید دید که مردمان همیشه آنللاین هستند و از تلفن های همراه خود استفاده می کنند. همچنین می توانید با هزینه پایین سیم کارت هم خریداری کنید.

اپلیکیشن هایی که پیش از رفتن به تایلند باید دانلود کنید

Maps.Me – اگر نمی خواهید در این کشور گم شوید و پیاده روی تان به چندین ساعت تبدیل شود این اپلیکیشن را دانلود کنید. این اپلیکیشن آفلاین اپلیکیشن موردعلاقه من است که پیش از گردش در تایلند باید نقشه موردنظر خود را دانلود کرده و مسیر خود را پیدا کنید.

XE Currency – من در حین سفر با کوله پشتی در تایلند از این اپلیکیشن استفاده کردم زیرا برای محاسبه مخارج مفید است.

HIDE.ME – این VPN می تواند در تلفن و لپ تاپ شما نصب شده و یکی از پرسرعت ترین و معتبرترین هاست. با این VPN می توانید با پنج دستگاه وصل شوید بنابراین نیازی نیست برای هر دستگاه VPN جداگانه خریداری شود.

 


بهترین برنامه های سفر به تایلند

در پایین دو برنامه سفر به تایلند را در اختیارتان قرار می دهیم. می توانید این برنامه ها را به راحتی به یک ماه یا بیشتر افزایش دهید.

برنامه سفر 3 هفته ای به بانکوک: جزایر تایلند

اگر از بانکوک، مرکز تایلند سفر خود را آغاز کنید، می توانید به سمت جنوب به پوکت بروید. از راه زمینی می توانید به کانچانابری، یک پارک ملی زیبا بروید، البته از راه هوایی هم چندان گران نیست. پیش از عزیمت پروازهای داخلی را بررسی کنید. پوکت دروازه وورد به دریای آندامان در جنوب تایلند است. این جزیره در عین گردشگری بودن بسیار دیدنی است: سواحل زیبا، شب های لذتبخش، یکی از بهترین مجموعه های Crossfit در این کشور و معابد بودایی دیدنی.

مقصد بعدی شما پس از پوکت، کو فی پی است، یک مکان گردشگری با سواحل زیبا و مهمانی های لذتبخش. پس از مهمانی ها می توانید به کولانتا بروید تا کمی استراحت کنید. پس از دو هفته اقامت در دریای آندامان می توانید به کولیپه بروید. سرانجام سفرتان را در کرابی به پایان برسانید. در اینجا هم اگر کمی وقت دارید و به صخره نوردی علاقه مندید در ریلی چند روز اقامت داشته باشید.

سپس باید از مشهورترین خلیج تایلند دیدن کنید که عبارت اند از کو ساموی، کو فانگن و کو تائو. کو فانگن که به خاطر پارتی های زیر نور ماه شهرت دارد و همچنین می توانید از جاذبه های آن دیدن کنید. کو تائو به دلیل داشتن نقاط مخصوص غواصی اسکوبا و آموزشگاه های غواصی مقرون به صرفه شهرت دارد. اما کو ساموی کم آوازه ترین خلیج در بین این سه نمونه است.

برنامه سفر دو هفته ای به تایلند: مرکز و شمال تایلند

اگر از پروازهای بین المللی استفاده می کنید احتمالا در بانکوک به زمین می نشینید. بهتر است برای روز اول به آیوتایا بروید و از معابد زیبا و جنگل های آن لذت ببرید. شاید این شهر به زیبایی پاگان یا انگکور وات نباشد اما شهر جالبی است. از آنجا می توانید به راحتی به چیانگ مای پرواز کنید اما اگر می خواهید سفر خود را کند کنید به خائو یای بروید. این پارک که در سه ساعتی شمال بانکوک قرار دارد مکان خوبی برای دیدن از فیل ها و پیاده روی و شنا است. آبشارهای زیبای این شهر نیز ارزش دیدن دارد.

برای کمی گردش بیشتر می توانید به اومفانگ بروید و در یک گردش سه روزه از آبشارهای تی لور سو دیدن کرده و قایق سواری کنید. سپس به چیانگ مای، پایتخت تایلند بروید تا بتوانید به فعالیت های مختلف بپردازید. با دو روز اقامت در این شهر می توانید از معابد دیدن کرده و از روستای زیبای پای در میان کوه ها لذت ببرید.


مکان های دیدنی تایلند

سفر با کوله پشتی به بانکوک

این شهر اصلی ترین مقصد گردشگری جنوب شرق آسیاست. بسیاری از گردشگران، از جمله خود من، در اولین دیدار از این شهر از آن متنفر می شوند، اما با کمی وقت گذرانی در این شهر از آن لذت می برید. این شهر پر از معابد، قلعه ها و بازارهای دیدنی است و البته شب های بسیار زیبایی دارد.

خوراکی بانکوک محشر است. اگر در این کشور تازه وارد هستید شاید بهتر باشد یک دوره آشپزی بگذرانید تا لذت واقعی خوراک تایلند را تجربه کنید. علاوه بر آن، چه کسی دوست ندارد غذای خوشمزه تایلندی را امتحان کند؟

در اولین سفرم از بانکوک در کمتر از 24 ساعت کیف پولم خالی شد و پول زیادی خرج کردم. اما پس از چندین بار سفر به این شهر به آن علاقه پیدا کرده و می دانم که باید مراقب جیب بری و کلاهبرداری ها هم باشم. بنابراین در این شهر فرشته ها و گناهکارها مراقب خود باشید.

سفر به پارک ملی خائو یای

این پارک زیبا در سه ساعتی شمال بانکوک پر از فیل های زیباست که می توانید در آن شنا و پیاده روی کنید. همچنین در این پارک آبشارهای زیبایی هم وجود دارد که ارزش دیدن دارد. ننوی سفری خود را به همراه داشته باشید تا از این پارک ملی دیدنی لذت ببرید.

سفر به پارک ملی خائو سک

خائو سک با غارها، جنگل ها، رودخانه ها و منظر زیبا بدون شک بهترین پارک ملی تایلند است. می توانید با استفاده از مسیرهای پیاده روی و یا استفاده از قایق یا کایاک از این پارک دیدن کنید. اگر خوش شانس باشید می توانید یکی دو تا میمون دراز دست ببینید. همچنین می توانید از پارک الفنت هیل دیدن کنید.

سفر  به جزایر تایلند

تایلند پر از جزایر زیبای گرمسیری است. افراد ماجراجو می توانند در سراسر جنوب شرق آسیا جزایر کوچکی بیابند که بسیاری از آن ها خالی از سکنه است. برای تجربه اقامت در یک خانه درختی خالی از سکنه به کویائو نوی بروید. از پوکت می توانید با یک قایق به کویائو نو بروید، یک جزیره جالب که من به مدت یک هفته در یک خانه درختی در دل جنگل زندگی کردم. اگر می خواهید از تکنولوژی به دور باشید (در آنجا برق وجود دارد) و یا تعطیلات آخر هفته رمانتیکی را سپری کنید به این جزیره بروید.

برخی از جزایر بسیار شلوغ هستند و برخی از آن ها چندین خانه ییلاقی دارند. برترین این جزایر عبارت اند از کو سامت، کو فی فی، کو تاروتائو، کو چانگ، کو تائو، کو فانگن، کو ساموی، جو لانتا و جزایر سیمیلیان. برای داشتن یک تجربه متفاوت تر به کو لیپه بروید.

سفر به کانچانبری

کانچانبری در سال 1942 تحت کنترل ژاپن بود و آسیایی های اسیر و نیروهای متفقین در اینجا پل رودخانه کوای را به عنوان بخشی از “راه آهن مرگ” ساختند.

همچنین در اطراف این پل آبشارهای زیبایی وجود دارد که پس از دیدن از “موزه جنگ مرگ” می توانید به آنجا بروید.

سفر به چیانگ مای

اغلب گردشگران این شهر را به عنوان مقصد پایانی خود انتخاب می کنند و البته برای این کار دلایل خوبی دارند. این شهر بین المللی که توسط دیوارها احاطه شده، با جنگل های انبوه و مناظر تپه ای احاطه شده که با یک سفر کوتاه از مرکز شهر می توانید به آنجا بروید. این شهر یک اقامتگاه مناسب است که می توانید در دل تپه های آن پیاده روی کنید. مشکل اینجاست که گشت و گذار در برخی از این تپه ها رایگان نیست.

به نظرم بهتر است در پارک ملی یا قسمت های دیگر شهر پیاده روی کنید تا با مناطق بکر آن آشنا شوید. گشت و گذار در این شهر هم خالی از لطف نیست، زیرا علاوه بر تعداد زیاد معابد دارای چندین کافی شاپ است که علاوه بر قهوه خوشمزه وای فای رایگان نیز در اختیارتان قرار می دهند.

بسیاری از گردشگرانی که به چیانگ مای می آیند علاوه بر مدت زمان تعیین شده یک یا چندین ماه بیشتر هم اقامت می کنند. خوراکی های خیابانی چیانگ مای هم بسیار خوشمزه است. اما اگر در چیانگ مای به دنبال غذای گیاهی هستید، باید بگویم که ناامید خواهید شد.

هزینه ماساژ تایلندی از بسیاری از شهرهای دیگر ارزان تر است و بازارهای شبانه آن هم برای خرید سوغات عالی هستند. همچنین مسیر پیاده روی از چیانگ مای به مرز میانمار هم بسیار زیباست و می توانید در آنجا چادر بزنید. در این شهر می توانید به فعالیت های مختلف بپردازید و آن را مرکز چادرنشینی دیجیتال جهان می نامند. من در چند سال گذشته حدود هفت یا هشت ماه را در چیانگ مای زندگی کردم و واقعا لذت بردم.

سینما، مجموعه Crossfit، رستوران Salad Concept (رستوران موردعلاقه من در جهان)، میلیون ها رویداد و نمایشگاه و همچنین فرصت های شغلی به شما این اجازه را می دهند که هر قسمت سفر خود که به استراحت نیاز داشتید به خودتان فرصتی داده و به این جا بروید تا به وای فای پرسرعت هم متصل باشید.

اگر به یوگا علاقه دارید به  Freedom Yoga بروید که توسط فردی به نام آمیگو ادم اداره می شود. ادم به زیر و بم یوگا علاقه دارد و می توانید با انعطاف پذیری هر چه بیشتر همه چیز را به شما آموزش دهد. بنابراین برای افراد تازه کار بهترین انتخاب است. همچنین اگر به سراغ Sak Yant بروید می توانید شانس خالکوبی توسط یک راهب را تجربه کنید.

برخی از رستوران های موردعلاقه من در چیانگ مای، که ارزش دیدن دارند عبارت اند از: Tsunami Sushi, Salad Concept، Beast Burger, Le Brunch, Hideout, Smoothie Blues, Rustic و Blue. همچنین در این شهر تعداد زیادی اغذیه فروشی و غذای خیابانی هم وجود دارد.

کار داوطلبانه در یک مزرعه ارگانیک در حین سفر  در تایلند

اخیرا متوجه شدم در تایلند یک فرصت کاری برای گردشگران وجود دارد، به این صورت که می توانند در یک مزرعه ارگانیک در سه ساعتی چیانگ مای کار کنند. این مزرعه که Mindful Farm نام دارد توسط یک راهب بودا آغاز شد که در یکی از معابد نزدیک به مدت حدود 20 سال مطالعه می کرد. پینام راهب که هدفش آموزش شیوه بهینه زندگی و دوری از مراکز گردشگری است، برای اداره مزرعه خود و کمک به گردشگران از سیستم داوطلبانه استفاده می کند.

با حداقل دستمزد در این مزرعه می توانید درباره کشاورزی ارگانیک اطلاعات زیادی به دست آورید که البته این دستمزد شامل مکان اقامت و غذاست (200 بهات در روز). برای کار در این مزرعه باید کشاورزی کنید که البته کار آسانی است زیرا این راهب از کودکی کشاورزی می کند. در اینجا با کارهایی از قبیل کوددهی، حفاری و طراحی مزارع جدید، خانه سازی، ایجاد کودهای حاصلخیز و بسیاری از مهارت های دیگر برای کشاورزی ارگانیک.

اگر بخواهید کمی استراحت کنید می توانید در دریاچه نزدیک استحمام کرده و یوگا یا مدیتیشن انجام دهید. از آنجاییکه روزانه 20 نفر در آنجا زندگی می کنند بنابراین حوصله تان سر نمی رود و می توانید فوت و فن سفر در تایلند را از آنها بیاموزید. برای رفتن به آنجا باید از اتوبوس بازار واراروس در چیانگ مای که هرروز حدود 11:15 حرکت کرده و پس از 3 ساعت به مقصد می رسد استفاده کنید.

سفر  به پای

پای یک شهر کوچک در شمال تایلند و نزدیکی مرز میانمار است که به تازگی به مقصد محبوب مسافران تبدیل شده و البته شلوغ است. من عاشق پای هستم و اگر موتورسیکلت داشته باشید می توانید از چیانگ مای به پای رفته و سفر لذتبخشی را تجربه کنید.

از آنجاییکه این شهر کوچک در میان تپه ها و کوهستان ها قرار گرفته، می توانید از این طبیعت، مهمانی ها، هیپی ها و مزارع وید لذت ببرید. اگر وقت دارید شدیدا به شما پیشنهاد می کنم به مرز میانمار نزدیک شده و از روستاهای کارن در آن منطقه لذت ببرید.

غواصی اسکوبا در تایلند و سفر با کشتی

بهترین مسیرهای غواصی اسکوبا در جهان در تایلند قرار دارند. اما این مسئله به ضرر این تفریح تمام شده زیرا هر ساله میلیون ها گردشگر برای لذت بردن از غواصی به این کشور سفر می کنند. متاسفانه جمعیت زیادی گردشگران بسیاری از از صخره های مرجانی این جزایر را از بین برده است.

اگر از غواصی اسکوبا لذت می برید باید بدانید که هنوز هم بخش هایی از نقاط غواصی این کشور از آسیب و جمعیت زیاد گردشگران دور مانده است. می توانید در تایلند گزینه سفر با کشتی را نیز در نظر بگیرید. اغلب این کشتی ها به مناطقی می روند که با شرکت در دوره های غواصی به آن ها دسترسی نخواهید داشت.


یافتن محل اقامت در تایلند

یکی از جالب ترین جنبه های سفر ملاقات با افراد جدید و اقامت در مکان های متفاوت است. یکی از نکات جالب سفر به تایلند این است که می توانید در جالب ترین مسافرخانه های جنوب شرق آسیا اقامت داشته باشید. این مکان ها برای ملاقات با گردشگران دیگر، رد و بدل کردن خاطرات سفر و تفریح، بسیار عالیست.

اگر می خواهید بودجه سفر به تایلند را کاهش دهید می توانید کوچ سرفینگ کنید. در این صورت می توانید با افراد بومی و فرهنگ محلی آشنا شوید.از آنجاییکه کوچ سرفینگ رایگان است می توانید کمی پس انداز کنید.

اگر با کوله پشتی سفر می کنید و نمی خواهید تمام مدت در مسافرخانه باشید، Airbnb یک راه عالی برای داشتن یک آپارتمان مناسب با هزینه پایین است. در صورتی که دو نفره سفر می کنید و می خواهید برای مدتی از شلوغی دور باشید، می توانید از این راه استفاده کنید.

در تایلند در کجا اقامت داشته باشیم

مکان محل اقامت دلیل اقامت در آن
بانکوک Smile Society hostel, Bodega, Bed Station Hostel Smile Society یک مسافرخانه دنج است که به مکان های دیدنی شهر هم نزدیک است
چیانگ مای S*Trips – The Poshtel, Thai Thai S*Trips – The Poshtel یک مسافرخانه راحت است که با بازار شبانه فاصله کمی داشته و می توانید در آنجا غذای محلی را امتحان کنید. این مکان وای فای قابل اعتمادی هم دارد
پاک چونگ Hello Hostel Pakchong در نزدیکی ایستگاه قطار پاک چونگ که از پایانه اتوبوس هم فاصله کمی دارد. کارمندان آن رفتار دوستانه ای دارند و می توانند تورهای روزانه تان را سازماندهی کنند.
پارک ملی خائو سک Khaosok Treehouse Resort, Coco Khao Sok در مقایسه با خائو سک، مسافرخانه های اینجا بسیار راحت و ارزان هستند. اگر می خواهید در جای خاصی اقامت داشته باشید به مسافرخانه Khaosok Treehouse Resort بروید.
کو ساموی Sky Resort Kanchanaburi, Sam’s House مسافرخانه های این شهر بسیار ارزان و با امکانات هستند. بنابراین به مسافرخانه Sam’s House سری بزنید.
پای Tribal Pai Backpackers, Purple Monkey Tribal Pai یک مسافرخانه بسیار عالیست. این مکان بسیار راحت و دنج است و مطمئنا با رفتن به این مکان مدت اقامت خود را طولانی خواهید نمود. Purple monkey هم جالب است، استخر آن کمی بی کیفیت است اما سالادهای بسیار خوشمزه سزار در آنجا سرو می شود.

 


در تایلند چه کارهایی انجام دهیم

1. مهمانی زیر نور ماه

احتمالا جالب ترین مهمانی مخصوص گردشگران در جهان همین مهمانی زیر نور ماه باشد که در آن 20،000 نفر تا طلوع خورشید در ساحل هات رین، در کو فانگن، تفریح می کنند.اگرچه این مهمانی پر از گردشگر است اما ارزش دیدن دارد. اگرچه مهمانی های دیگری هم برگزار می شود اما این یکی بزرگ ترین است.

من به شخصه مهمانی Half Moon را ترجیح می دهم زیرا هم تعداد شرکت کنندگان کمتر است و هم قیمت ها سرسام آور نیست. همچنین می توانید به پارتی Eden Garden در ساحل هاد یون بروید که هزار برابر بهتر است. این مهمانی هر شنبه و سه شنبه برگزار باشد و یکی از بهترین مهمانی هایی است که در آن شرکت کرده ام.

2. خالکوبی کنید

یادتان باشد که با کمک ساک یانت راهب می توانید زیباترین و خارق العاده ترین تتوهای موجود را تجربه کنید.

3. در جنگل پیاده روی کنید

در شمال تایلند مسیرهای جنگلی مختلفی وجود دارد. اگر می خواهید گردش و پیاده روی تان چند روزه باشد بهتر است به چیانگ مای و چیانگ رای بروید. هرچند که من پیاده روی در لائوس یا میانمار را ترجیح می دهم.

4. غواصی کنید

بسیاری از گردشگرانی که به تایلند می روند عاشق غواصی هستند. این کشور فرصت های مختلف غواصی در آب های شفاف که پر از موجودات دریایی هستند را در اختیار گردشگران قرار می دهد. که البته ماجرجویان می توانند در خرابه های زیر آب هم گردش کنند. ارزان ترین مکان برای یادگیری غواصی اسکوبا جزیره کائو تائو است.

5. آشپزی یاد بگیرید

هیچ برنامه سفری در تایلند بدون صحبت درباره غذاهای خوشمزه این کشور که در هر گوشه و کنار دیده می شود، کامل نخواهد بود. غذاهای تایلندی غذای مورد علاقه من در جهان هستند و در این کشور کلاس آموزش آشپزی هم ارائه می شود. با آموختن آشپزی تایلندی می توانید این غذاها را در خانه تهیه کنید. این تجربه یکی از جنبه های فراموش نشدنی سفر به تایلند است.


راهنمای جابجایی در تایلند

بهترین شهر برای ورود یا خروج بانکوک است. سایر فرودگاه های بین المللی در کرابی، کو ساموی و چیانگ مای قرار دارند که البته سفر از سایر کشورهای جنوب شرق آسیا به این فرودگاه ها راحت تر است. از کشورهای مالزی، کامبوج و لائوس می توانید با ماشین یا قطار به این کشور آمده و یا از اندونزی با کشتی سفر کنید.

همچنین تایلند با کشورهای کامبوج، لائوس، مالزی و میانمار هم مرز است. اگرچه کشورهای چین و ویتنام با تایلند هم مرز نیستند اما قلمروی آن ها در فاصله 100 کیلومتری قلمروی تایلند بوده و از این کشور به آسانی قابل دسترس هستند. از هر کدام از این کشورها و توسط پرواز، خودرو یا قایق می توانید به تایلند سفر کنید.

چگونه در تایلند سفر کنیم

تایلند کشور تقریبا بزرگی است و در صورتی که وقت تان اندک باشد سفر داخلی برای دیدن از قسمت های مختلف کشور کمی مشکل به نظر می رسد. خطوط هوایی AirAsia هزینه کمی دارند اما برای استفاده از خدمات آن ها باید زودتر از موعد بلیت رزرو کنید. می توانید از قطار هم استفاده کنید اما قطار از اتوبوس سریع تر نیست.

رانندگی در تایلند در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر آسان است و حتی امکان سفر با موتورسیکلت در آن هم وجود دارد. بیشتر تابلوهای راهنمایی خیابان ها به زبان انگلیسی و تایلندی هستند و بنابراین به راحتی می توانید راه خود را پیدا کنید. اتوبوس ها و قطارهای شبانه برای رفت و آمد از یک نقطه به نقطه دیگر آسان خواهد بود. به جای اینکه مستقیما به ایستگاه اتوبوس بروید می توانید از 12Go بلیت رزرو کنید.

سرویس Grab هم مانند کشورهای دیگر در تایلند هم استفاده می شود و بهترین راه برای گردش در داخل شهر است زیرا قیمت ها از طریق اپلیکیشن مشخص شده و از تاکسی یا ریکشا ارزان تر است.

1-سفرهای انفرادی در مقایسه با تورهای سازماندهی شده در تایلند

تایلند یکی از مقاصد مهم گردشگرانی است که با کوله پشتی سفر می کنند. اگر زمان تان اندک است و می خواهید با افرادی شبیه خودتان همه جای تایلند را بچرخید به شما پیشنهاد می کنیم به گروه Free and Easy Traveller سری بزنید. این گروه تمام مقاصد گردشگری را گشته و تجارب سفر و خاطرات بسیاری را در اختیارتان قرار می دهند.

2-هیچ هایکینگ در تایلند

تایلند بهترین کشور برای هیچ هایکنیگ یا سوار شدن بر خودروهای گذری است. اما برای این کار باید صبور بوده و مطمئن باشید که افراد محلی زبان شما را فهمیده و شما را به مقصد خواهند رساند.

هیچ هایکینگ در تایلند کاملا امن است و تنها کافی است به یک جاده شلوغ رفته و دست تان را بالا ببرید. اگر به تنهایی و با کوله پشتی سفر می کنید می توانید بر روی موتورسیکلت های گذری سوار شوید.

3-سفر رایگان در تایلند

احتمالا یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که می خواهند به تایلند سفر بلندمدت داشته و از زیبایی های این کشور لذت ببرند این است که به آموزش زبان انگلیسی بپردازند. البته در صورتی که به این زبان تسلط داشته باشید. در این صورت فرصت های شغلی مختلفی در اختیارتان قرار گرفته و می توانید در سراسر جهان کار کنید. روش دیگر اقامت کم هزینه در تایلند استفاده از خدمات  Workaway است که با پرداخت سالانه 29 دلار می توانید از فرصت های شغلی ارائه شده در سراسر جهان مطلع شوید و در قبال کار خود جای خواب و غذا دریافت کنید.


هزینه سفر به به تایلند و مهم ترین نکات سفر

در اینجا هزینه های مختلف سفر به تایلند را به شما معرفی می کنیم:

اقامت: اگرچه مهمان سراهای ارزان تایلند از بسیاری از کشورهای دیگر در جنوب شرق آسیا ارزان تر است اما می توانید با پرداخت 7 دلار در شهرها و 4 دلار در روستاهای این کشور، اقامتگاه مناسب را بیابید. اما برای این کار باید خوب جستجو کنید.

خانه های روستایی و ساحلی حدود 4 دلار هزینه دارند اما اگر خوب چانه نزنید ممکن است مجبور شوید بیشتر پول دهید. بهتر است در سفر تایلند یک ننو یا چادر به همراه داشته باشید زیرا می توانید در قسمت های خنک شهر یک شب اقامت داشته باشید.

غذا: در تایلند غذا از سایر کشورهای آسیایی ارزان تر است. غذای خیابانی حدود 0.65 دلار هزینه داشته و اگر غذای محلی بخورد برایتان روزانه 2 تا 3 دلار هزینه دارد. با استفاده از این فرصت و استفاده از آبجوی ارزان می توانید صرفه جویی کنید.

رفت و آمد: در تایلند رفت و آمد ارزان است البته اگر گذرتان به تورها نیفتد. فقط از تاکسی هایی استفاده کنید که براساس مسافت طی شده پول می گیرند. تاکسی های معمولی کمتر از 3 دلار دریافت می کنند. سوار شدن بر Tuk Tuk جالب است اما باید خوب چانه بزنید زیرا ممکن است هر مسیر 5 دلار هزینه داشته باشد.

استفاده از قایق در جزایر تایلند بین 7 تا 15 دلار هزینه دارد و گاهی اوقات بهتر است از قبل بلیت قایق یا اتوبوس خریداری کنید. اتوبوس ارزان است و در بانکوک اتوبوس های محلی حدود 0.25 دلار هزینه دارند.

قطارهای شهری حدود 7 تا 18 دلار هزینه دارند. تقریبا تمام قسمت های جنوب شرق آسیا توسط قطار به هم متصل است. در صورت استفاده از اتوبوس برای مسافت های کوتاه می توانید مستقیما به ایستگاه بروید اما برای سفر به سنگاپور یا مالزی بهتر است از قبل بلیت خود را رزرو کنید.

فعالیت ها: در صورت تمایل برای استفاده از تور (که آن را چندان توصیه نمی کنم) باید روزانه 15 تا 35 دلار هزینه کنید. در صورت استفاده از راهنما باید بین 30 تا 50 دلار هزینه کنید. شرکت در دوره غواصی هم حدود 300 دلار هزینه دارد.

یکی از جالب ترین کارهایی که می توانید در تایلند انجام دهید این است که به سراغ یک خالکوب سنتی رفته و تتوی ساک یانت را امتحان کنید.

مهم ترین نکات سفر با کوله پشتی به تایلند

برای اینکه در حین سفر به تایلند حداقل هزینه را صرف کنید بهتر است این نکات را دنبال نمایید…

کمپ بزنید: کشور تایلند با وجود فضای سبز یکی از بهترین کشورهای برای چادر زدن است.

خودتان غذا بپزید: بهتر است در سفر به تایلند یک اجاق گاز مسافرتی داشته باشید و حین کمپ زدن و هیچ هایکینگ، خودتان هم آشپزی کنید تا هزینه هایتان کاهش یابد.

چانه بزنید: تا جاییکه می توانید چانه بزنید. در این صورت همیشه می توانید اجناس را با قیمت کمتر خریداری کنید، به خصوص در بازارهای محلی.

کتاب راهنمای سفر به تایلند را به همراه داشته باشید: یاد بگیرید که چگونه با هزینه 10 دلار در روز به تایلند سفر کنید و با رمز و رازهای سفر بلندمدت و درآمد آنلاین آشنا شوید.

داوطلب شوید: داوطلب شدن یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه هاست. با عضویت در  Workaway و پرداخت سالانه 29 دلار با هزاران فرصت های شغلی در سراسر جهان آشنا می شوید که در فراهم آوردن جای خواب و هزینه غذا به شما کمک می کنند.

هیچ هایکینگ کنید: در تایلند به راحتی می توانید سوار خودروهای گذری شده و هزینه هایتان را کاهش دهید. بنابراین تا جاییکه می توانید هیچ هایکینگ کنید.

 


غذای تایلندی

غذای تایلندی بسیار خوشمزه است. نودل و ادویه های تایلند خوشمزه و در عین حالت سبک هستند.

Tom Yung Goong: سوپی که از علف لیموی معطر، چیلی، برگ لیمو، پیازچه و آب لیمو به همراه میگوی تازه و قارچ تهیه می شود.

Red Curry: خمیر ادویه قرمز تهیه شده از شیر نارگیل و گوشت به همراه

Pad Thai: یک خوراک خوشمزه نودل با ماهی، سس بادام زمینی و پودر چیلی که شناخته شده ترین غذای تایلندی در سطح بین مللی است.

Khao Soi: این خوراک نودل کاری سوپ مانند محبوب ترین غذای شمال تایلند است که از نودل تخم مرغ سرخ شده و جوشانده، لیمو، لیموی کفیر، ترشی خردل، پیازچه، پودر چیلی و گوشت در شیر نارگیل و کاری تهیه می شود.


فستیوال های تایلند

تایلند فستیوال های بسیار جالبی دارد که دو فستیوال مهم آن عبارت اند از Songkran و فستیوال نور:

Songkran: این فستیوال در اواسط آوریل مراسم سال نوی سنتی تایلند است که کل شهر در خیابان ریخته و آب پاشی می کنند. من درباره تفنگ آب پاشی صحبت نمی کنم بلکه منظورم کامیون های آب پاش است که کل شهر را خیس می کند. همه افراد خوش می گذرانند، مشروب می نوشند و در عین تفریح و سرگرمی کارهای احمقانه هم انجام نمی دهند. بزرگ ترین فستیوال ها در شهرهای بانکوک و چیانگ مای برگزار می شود.

فستیوال نور: در این روز هزاران نفر در کانال ها و رودخانه ها جمع می شوند تا Krathong که از برگ موز و گل های زیبا ساخته می شود را در آب رها کنند.

در این روز در چیانگ مای فانوس های شناور را نیز بر سطح آب رها می کنند.


اصطلاحات مورد نیاز در سفر به تایلند

اگرچه در مکان های توریستی بسیاری از گردشگران به زبان انگلیسی سخن می گویند اما در مکان های خلوت تر کسی انگلیسی بلد نیست. حتی در شهرهای شلوغ هم افراد کمی انگلیسی بلد هستند. دانستن کمی زبان تایلندی نه تنها کارتان را پیش می برد بلکه به شما کمک کند تا با فرهنگ بومی آشنا شوید.

سلام: Sà-wàt-dee

حالت چطور است؟ – Sà-baai dee m?i?

از ملاقات با شما خوشحالم – Yin dee têe dâi róo jàk

ببخشید – K?r tôht

لطفا – Kor …

هورا – Chon

دیوانه – Ding- dong! (شادی بدون توهین)

لعنتی – Ai hee-ah

مرد زن نما – Katoey (دانستن این کلمه در تایلند بسیار مفید است)

سرویس بهداشتی کجاست؟ – Hông náam yòo n (از آنجاییکه غذاهای تایلندی بسیار تند است بنابراین دانستن این جمله بسیار لازم می باشد)

بله – Chai

نه – Ma Chai

آبجو – Bia

چقدر – Nee Tao Rai


کتاب هایی که برای سفر به تایلند می توانید بخوانید

The Backpacker Bible – با این کتاب یاد می گیرید که چگونه با هزینه 10 دلار در روز به تایلند سفر کرده و در کنار آن یک منبع درآمد آنلاین بلندمدت داشته باشید. این کتاب حاصل نه سال سفر من است که پر از ترفندها و نکات مفید می باشد.

Lonely Planet Thailand Travel Guide – خواندن و به همراه داشتن این کتاب ارزشش را دارد زیرا پر از نکات مهم درباره مسیرهای سفر به اتوبوس است.

A Thailand’s Best Street Food: The Complete Guide to Streetside Dining – تایلند به دلیل داشتن غذاهای تند و رنگارنگ شهرت داشت. با خواندن این کتاب با دنیای خوراکی های خیابانی خوشمزه تایلند آشنا می شوید.

A History of Thailand – یک کتاب مفید برای آشنایی با تاریخ فرهنگی و سیاسی غنی تایلند.

The King Never Smiles – این کتاب زندگینامه بومیبول ادولیادجی، پادشاه غربی تایلند که تاریخ سیاسی این کشور را دگرگون نمود.

Private Dancer – یک تریلر درباره فرهنگ رقص عمومی و شخصی در بانکوک.

Bangkok Babylon – جری هاپکینز با الهام از ارول و همینگوی و با معرفی بیست و پنج شخصیت فراموش نشدنی شهر، خاطرات اولین دهه اقامت خود در بانکوک را نشان می دهد.


مسافر مسئولیت پذیری باشید

البته که امروزه مسافرین کمتری نام خود را روی آثار باستانی می نویسند، پوست درختان را می کنند یا آلودگی صوتی ایجاد می کنند، اما ممکن است با نوشیدن بیش از حد مشروب چنین رفتارهایی نشان دهند. خوشگذرانی در جنوب شرق آسیا بسیار راحت و کم هزینه است.

البته که در هر سفری ممکن است کمی از خود بیخود شده و کارهای احمقانه انجام دهید. منظورم این نیست که نوشیدنی ننوشید، سیگار نکشید یا تفریح نکنید. حتما این کارها را انجام دهید. اما آنقدر ننوشید که کارهای احمقانه انجام دهید. اگر با نوشیدن شراب مست می شوید بهتر است به آبجو قناعت کنید. اگر می خواهید فیل ها را ببینید، این کار را انجام دهید اما اول خوب تحقیق کنید.

می توانید به مراکز نگهداری و مراقبت از حیوانات بروید، مانند مرکز نگهداری فیل ها در چیانگ مای که به درستی از حیوانات مراقبت و نگهداری می کنند. سوار فیل ها نشوید. اگر به بازدید از معابد علاقه ندارید مشکلی نیست اما قرار نیست بی احترامی کنید.

در هنگام موتور سواری در جنوب شرق آسیا کلاه ایمنی بپوشید. زیرا رانندگی در این کشور کمی خطرناک است و شاید افراد محلی دوست داشته باشند از شما سبقت بگیرند بنابراین همیشه کلاه ایمنی به سر کنید.

انسان، انسان است؛ با مردم این کشور به همان شکلی رفتار کنید که با خانواده و دوستان خود رفتار می کنید. شما از دختران و پسرهایی که در خیابان می بینید برتر نیستید. کارگران فحشا را تحقیر نکنید زیرا آن ها هم همانند ما انسان هستند و شاید از کاری که انجام می دهند راضی هستند و شاید هم بر لبه سقوط قرار دارند.

بدون توجه به عقاید خود درباره فحشا به یاد داشته باشید که این افراد طرز تفکر خود را داشته و خارج از صنعت فحشا احساسات و زندگی خود را دارند. شما از آن ها برتر نیستید بلکه تنها از یک مکان دیگر آمده اید.

به تایلند سفر کنید، لذت ببرید و به همه چیز احترام بگذارید. جهان گردی به این معناست که شما سفیر کشور خود هستید پس باید بهترین باشید. تا بر افراد دیگر تاثیر مثبت گذشته و تصویر خوبی از کشورتان را نشان دهید.


سخن آخر درباره سفر به تایلند

در این راهنمای سفر تلاش کردیم تا تمام اطلاعات لازم برای سفر به کشور تایلند را در اختیارتان قرار دهیم. تایلند یک کشور زیباست که هم مردمان خونگرمی دارد و هم سواحل اش زیباست؛ بنابراین از شانس سفر خود به این کشور نهایت استفاده را ببرید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم