چرا بیشتر افراد مفید و موفق مینیمالیست هستند

امروزه با گذشت زمان تصمیمات بیشتری به ما محول می‌شود.

امروزه با روشن کردن کامپیوتر با مجموعه‌ای از تصمیمات مختلف روبه‌رو می‌شویم. این موارد باعث استرس ما شده و وقتمان را نیز هدر می‌دهد.

آیا تابه‌حال پیش آمده که به خاطر مشغله‌های سطحی و بی‌مورد به قرارتان دیر برسید؟ یا اینکه به خاطر چیزی که حواستان را پرت کرده نتوانید به کارهای خود رسیدگی کنید؟

افراد موفق زیادی وجود دارند که از مزیت‌های زندگی مینیمالیست بهره می‌برند.

مینیمالیسم خستگی تصمیم‌گیری را کاهش می‌دهد

بیشتر مدیران موفق دنیا هرروز لباس‌های تکراری پوشیده، غذاهای تکراری خورده و در مکان همیشگی کار می‌کنند. اگر کلیپ‌های استیو جابز را تماشا کنید متوجه می‌شوید که همیشه همان یقه‌اسکی مشکی را پوشیده است. مینیمالیسم روش بسیاری از رهبران موفق دنیا در عرصه تکنولوژی است. خواننده‌ها و هنرمندان معمولاً برای این کار وقت زیادی دارند، اما مدیرعاملان بزرگ دنیا برای این کارها وقت ندارند.

البته این روش زندگی به کمبود زمان ربط ندارد، بااین‌حال باعث می‌شود برای کارهای مهمتان وقت بیشتری داشته باشید. مدرک می‌خواهید؟ به کمد مارک زوکربرگ که تصویرش را در صفحه فیس‌بوکش گذاشته نگاه کنید:

در ظاهر متوجه می‌شوید که تمام لباس‌های او به رنگ خاکستری هستند و احساس می‌کنید فرد سالم و شادی نیست، اما این‌گونه نیست. او در سال 2014 در طی مصاحبه‌ای گفت:

“من ترجیح می‌دهم زندگی‌ام را به‌گونه‌ای مدیریت کنم که با تصمیمات کمی مواجه شوم، البته خدمت کردن به جامعه‌ام شامل این استراتژی نمی‌شود. اگر وقتم را برای کارهای سطحی و بی‌اهمیت صرف کنم احساس می‌کنم از زندگی‌ام درست استفاده نکرده‌ام.”

بنابراین بهتر است انرژی‌مان را بر روی مسائل مهم‌تر متمرکز کنیم نه مسائل بی‌مورد.

توجه کمتر به مسائل بی‌مورد باعث می‌شود به کارهای مهمتان برسید

این حقیقت به این بستگی دارد که برای کارهای بی‌اهمیت چقدر وقت صرف می‌کنید. مارک مانسون که یک نویسنده است، اعتقاد دارد که:

“رمز موفقیت زندگی در این است که مسائل مهم زندگی‌تان اهمیت بدهید و مسائل بی‌اهمیت را نادیده بگیرید.”

همان‌طور که او می‌گوید، میزان موفقیت ما به این بستگی دارد که چقدر به مسائل بی‌اهمیت توجه نموده و میزان توجهمان به مسائل مهم چقدر است. این شیوه مینیمالیستی باعث می‌شود که شکست را چندان بزرگ نبینیم، دردها برایمان چندان دردناک نباشند و اذیت نشویم.

البته به این معنا نیست که نباید به چیزی اهمیت بدهیم. منظور مانسون این نیست که به یک فرد بی‌تفاوت و پوچ‌گرا تبدیل شوید. منظورش این است که با بی‌تفاوت بودن مشکلی نداشته باشید.

بنابراین کمتر به نظر بقیه اهمیت بدهید، درباره مسائل بی‌اهمیت استرس نداشته باشید و منتظر اتفاقات خوشایند باشید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم