30 حقیقت جالب درباره دواین جانسون (راک) که نمی‌دانستید

30 حقیقت جالب درباره دواین جانسون (راک) که نمی‌دانستید

دواین جانسون (Dwayne Johnson) ملقب به “راک”، یک بازیگر، تهیه کننده و یک کشتی کج کار بازنشسته آمریکایی متولد 2 مه 1972 (۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۱) است. او زمانی بازیکن فوتبال تیم دانشگاه میامی بود که در سال 1991 برای تیم Hurricanes جایزه قهرمانی کشور را به دست آورد. با پروشات همراه باشید تا با 30 حقیقت جالب و خواندنی درباره دواین جانسون آشنا شوید.

1. پس از اینکه دو ماه مانده به فصل 1995 از تیم Calgary Stampeders کنار گذاشته شد، همانند دیگر اعضای خانواده مانند پدربزرگش پیتر مائیویا و پدرش راکی جانسون، کشتی حرفه ای را آغاز کرد.

2. او را به عنوان یکی از بزرگ ترین چهره های کشتی کج جهان می شناسند.

3. عمده شهرت او در کشتی کج از سال های 1996 تا 2004 بود و او را می توان نسل سوم تاریخ کمپانی کشتی کج دانست.

4. او از سال های 2011 تا 2013 به طور نیمه وقت کشتی می گرفت و به ندرت در مسابقات دیده می شد.

5. او هشت بار برنده قهرمانی WWF/WWE، دو بار برنده WCW و قهرمانی جهان، دو بار برنده قهرمانی بین المللی WWF و پنج بار برنده تگ تیم WWF شده است.

6. زندگینامه او به عنوان The Rock Says… در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز در جایگاه اول قرار گرفت.

7. اولین نقش سینمایی او در سال 2002 و در فیلم “پادشاه عقرب” (The Scorpion King) بود. او برای این نقش 5.5 میلیون دلار دریافت کرد که برای یک بازیگر در اولین فیلم اش یک رکورد محسوب می شود.

دواین جانسون در فیلم پادشاه عقرب

8. او برنامه The Hero که به مسابقات مربوط است را تهیه و اجرا می کند و همچنین توسط کمپانی Seven Bucks Productions خود چندین برنامه تلویزیونی و فیلم را تهیه کرده است.

9. در سال 2013 فوربس او را در جایگاه 25 صد سلبریتی قدرتمند قرار داد و از آن زمان هرساله در 20 رده نخست است.

10. مادربزرگ مادری اش، لیا مائیویا، یکی از معدود زنان فعال در عرصه کشتی کج است و پس از مرگ همسرش در سال 1982 تا سال 1988 کمپانی Polynesian Pacific Pro Wrestling را مدیریت می کرد.

11. دخترعمویش سولینا فننس هم یک کشتی گیر است و برای WWE کار می کند.

12. او برای مدت کوتاهی در اطراف گری لین در آکلند، نیوزلند و با خانواده مادرش زندگی کرد.

13. او حین تحصیل در دانشگاه میامی با همسر آینده اش دنی گارسیا آشنا شد که در سال 1992 از دانشگاه فارغ التحصیل شده و سپس به یکی از اعضای هیئت آن دانشگاه تبدیل شد.

دواین جانسون و همسرش دنی گارسیا

14. دواین جانسون در سال 1995 و با مدرک لیسانس مطالعات عمومی جرم شناسی و فیزیولوژی از دانشگاه میامی فارغ التحصیل شد.

15. پت پترسون، کشتی کج کار کهنه کار، در فدراسیون جهانی کشتی کج در سال 1996 چندین بار به طور آزمایشی با جانسون مسابقه داد.

16. او در یک مسابقه خانگی استیو لامباردی را شکست داد و مسابقات دیگر را به کریس کندیدو و اون هارت واگذار کرد.

17. پس از کشتی در کمپانی کشتی گیران آمریکا متعلق به جری لالر با نام فلکس کاوانا و به دست آوردن دو جایزه قهرمانی تگ نیم آمریکا به همراه بارت سایر در تابستان 1996 با WWF قرارداد بست.

18. او در مصاحبه های تلویزیونی WWF  و صحبت هایش به مخاطبین توهین می کند. برای مثال یک بار کوین کلی را یک “نرماده زشت” نامید.

19. موفقیت او در عرصه کشتی کج باعث شد به فرهنگ عامه راه یابد. او در آهنگ It Doesn’t Matter وایکلف ژان در سال 2000 و سپس موزیک ویدیوی او حضور یافت.

20. جانسون در سال 2000 برنامه Saturday Night Live را میزبانی کرد و کشتی گیرانی چون تریپل اچ، بیگ شو و میک فولی در این برنامه حضور یافتند.

21. جانسون در مراسم رسمی رونمایی از ایکس باکس در نمایشگاه کامپیوترهای الکترونیکی سال 2001 و در حین سخنرانی بیل گیتس، به طور اتفاقی حضور یافت.

22. دومین انتخاب تیم برتون برای نقش ویکی وانکا در فیلم “چارلی و کارخانه شکلات سازی” (Chocolate Factory) بود.

23. او در سال 2015 در مراسم ازدواج یکی از طرفدارانش حضور یافت تا او را سوپرایز کند.

24. او قرار بود در فیلمی درباره پادشاه مبارز هاوایی به نام کامه هامه ها حضور یابد، اما از آنجایی که او به کشور ساموآ تعلق دارد کنار گذاشته شد، زیرا به گفته کارگردان، “درست نیست این شخصیت به بازیگری واگذار شود که به ملت دشمن هاوایی در آن زمان تعلق دارد.”

25. دواین جانسون قرار بود در یک فیلم لایو اکشن درباره شخصیت جانی براوو بازی کند.

26. او سالانه 370 کیلوگرم ماهی کاد مصرف می کند.

27. ریش او در فیلم “هرکول” (Hercules) در سال 2014 از موهای بیضه گاو به دست آمده بود.

دواین جانسون در فیلم هرکول

28. پس از اینکه دواین جانسون در رینگ به جان سینا گفت خوراک صبحانه میوه ای می خورد، تصویر جان سینا به جای فرد فلینستون بر روی 4 میلیون جعبه خوراک صبحانه قرار گرفت.

29. هیو جکمن برای ایفای نقش ولورین با دواین جانسون تماس گرفت و جانسون هم به او گفت باید روزانه 6000 کالری مصرف کرده و مقدار زیادی مرغ بخورد.

30. پدر او از نوادگان آفریقایی-آمریکایی‌های وابسته با تاج و تخت بودند که پس از جنگ انقلابی به نوا اسکوشیا مهاجرت کردند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم