با دانستن این 5 تکنیک توانایی یادگیری خود را 10 برابر کنید

با دانستن این 5 تکنیک توانایی یادگیری خود را 10 برابر کنید

آیا تابه‌حال پیش آمده که مجبور باشید چیزی را یاد بگیرید و آرزو کنید تا بتوانید با سرعت هرچه بیشتر این کار را انجام دهید و خودبه‌خود همه‌چیز را یاد بگیرید؟ در اینجا 5 تکنیک را در اختیارتان خواهیم گذاشت که به شما کمک می‌کنند زودتر یاد گرفته و آموزه‌ها را در مغز خود حک کنید.

1. موفقیت کوچکی را در نظر بگیرید

صادقانه باید بگوییم که یادگیری آسان نیست. در بیشتر مواقع حین خواندن و یادگرفتن چیزی با قسمت‌هایی مواجه می‌شوید که برایتان دشوار و گیج‌کننده است. بنابراین چیزی متوجه نشده و نمی‌توانید چیزی یاد بگیرید. در درجه اول به این فکر می‌کنید که چرا نمی‌توانید همه‌چیز را یک‌دفعه یاد بگیرید. با این کار سرعت یادگیری‌تان کمتر نیز می‌شود. در این صورت تنها دو اتفاق رخ می‌دهد: یا اصلاً آن مورد را یاد نمی‌گیرید، یا این‌که برای یادگیری آن به زمان زیادی نیاز دارید. کاری که باید انجام دهید این است که آن مسئله را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم نموده و هر بار سعی کنید بخشی از آن را یاد بگیرید.

2. بر روی یک‌چیز تمرکز کنید تا به عادت تبدیل شود، سپس سراغ مورد بعد بروید

همه افراد خواهان موفقیت‌های زیادی هستند. شاید این موفقیت‌ها فقط در حد تغییر رژیم غذایی، ساعت خواب و یا ورزش کردن باشد. حتی اگر بسیار باانگیزه باشید احتمال آن وجود دارد که گاهی اوقات خسته شده و تسلیم شوید. بنابراین هرروز فقط روی یک مورد تمرکز کنید تا گیج نشوید. با این کار فقط بر روی یک‌چیز تمرکز می‌کنید نه این‌که هم‌زمان بر روی موارد مختلفی تمرکز کنید اما در انجام هیچ‌کدام موفق نباشید. زمانی که انجام کاری به عادت تبدیل شد، آن‌قدر آن را انجام دهید تا به عادت تبدیل شود، سپس سراغ مورد بعدی بروید.

3. مطالعه کوتاه هرروزه از ساعت‌های طولانی مطالعه بهتر است

برای اکثریت ما پیش ‌آمده که شب امتحان مغز خود را با اطلاعات مختلف پر کنیم. اما چند درصد از آن اطلاعات را در روز بعد به خاطر داشتید؟ احتمال صفر درصد.

بهترین راه یادگیری تکرار است. اگر 6 ساعت مطالعه کرده و سپس مرور کنید، ممکن است مطالب خوانده‌شده را یاد بگیرید. اما اگر هرروز بخش کوچکی را مطالعه نموده و هر بار بخش قبل را مرور کنید فرایند یادگیری‌تان سریع‌تر خواهد شد. برای انجام این کار باید قوی و بااراده باشید.

4. در شروع کار روش‌های مختلفی را امتحان کرده و در هنگام پیشرفت فقط یکی را دنبال کنید

در هنگام شروع می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان نموده و ببینید کدام روش بهتر است و فرایند یادگیری را سریع‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. زمانی که این روش را یافتید فقط آن را دنبال کنید. بعد از مدتی متوجه تغییرات خواهید شد. در این صورت باید کمی صبر کرده و شرایط را بررسی کنید. بنابراین حالا که هم شما و هم شرایط تغییر کرده باید اطمینان حاصل کنید که با دنبال نمودن این شرایط به موفقیت دست خواهید یافت.

5. از ارتکاب اشتباهات تکراری خودداری کنید

هنگامی‌که کار جدیدی را امتحان می‌کنید مسلماً دچار اشتباهاتی خواهید شد. ممکن است این شرایط دشوار باشد اما باید از فردی کمک بگیرید تا اشتباهات را به شما نشان داده و برای جلوگیری از ارتکاب دوباره آن اشتباه به شما کمک کند. زیرا به فردی نیاز دارید که در شرایط دشوار بر نحوه فعالیت شما نظارت داشته باشد. این فرد را پیدا کرده و از او کمک بخواهید.

این 5 مورد به شما کمک می‌کند تا فرایند یادگیری سریع‌تری داشته باشید. مطمئناً از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد. یادتان باشد که هرچه قدر هم کند حرکت کنید مهم نیست زیرا درنهایت موفق خواهید شد. موفق باشید!

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم