25 فیلم زیبا که در آن‌ها قهرمان داستان یا شخصیت اصلی می‌میرد

25 فیلم زیبا که در آن‌ها قهرمان داستان یا شخصیت اصلی می‌میرد

همه دوست دارند فیلم مورد علاقه شان با شادی به اتمام رسیده و قهرمان آن زنده بماند. این تصور همه مخاطبین فیلم هاست. بسیاری از تماشاگران از اینکه قهرمان داستان بمیرد متنفر هستند. اما مسلما در بسیاری از فیلم‌ها قهرمان اصلی در پایان کشته می شود و تماشای کشته شدن قهرمان داستان در پایان فیلم دشوار است. وقتی فیلم‌نامه قوی باشد، اگرچه کشته شدن قهرمان داستان غم انگیز است اما اگر به داستان نگاه کنیم متوجه می شویم که مرگ او به نفع داستان تمام می‌شود. با پروشات همراه باشید تا با این 25 فیلم زیبا که با وجود مردن قهرمان داستان باز هم تماشایی هستند آشنا شوید.

(یادداشت مترجم: از عنوان این مقاله مشخص است که در انتهای این فیلم‌ها یکی از شخصیت‌های اصلی خواهد مرد. اگر شما هم از آن دسته از علاقه‌مندان سینما هستید که از اسپویل متنفرید، قبل از خواندن خلاصه این فیلم‌ها در این مقاله، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن فیلم را ببینید. باید اشاره کنیم که از ذکر فیلم‌های ابرقهرمانی (نظیر انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت) در این لیست خودداری شده است.)


25. سگ های انباری – Reservoir Dogs

این فیلم زیبا از کوئنتین تارانتینو با فلش بک هایی داستان اصلی را نشان داده و سپس با یک پایان خونین مواجه می شویم که پلیس قهرمان خلع سلاح شده و کشته می شود.


24. روانی – Psycho

زمانی که یک منشی 40،000 دلار را از رئیس خود دزدیده و دل به جاده می زند، تنها چیزی که انتظار نداریم این است که در زیر دوش حمام و با ضربات چاقو کشته شود. بله، این فقط یکی از سوپرایزهای این تریلر سیاه و سفید است.


23. گلادیاتور – Gladiator

در ابتدای این فیلم، جریان برای ژنرال ماکسیموس دسیموس مریدیوس (با بازی زیبای راسل کرو) چندان خوب پیش نمی رود. زندگی او به هم ریخته و او به یک گلادیاتور تبدیل شده است. در پایان اگرچه انتقام می گیرد اما نه پیش از آنکه بتواند زخم های خود را التیام بخشیده و به مزارع الیسیوم بگریزد.


22. رفتگان – The Departed

مارتین اسکورسیزی می داند چگونه یک فیلم گانگستری بسازد و این فیلم هم از قاعده مستثنی نیست. اگرچه صحنه خونین پایان داستان باعث مرگ قهرمان های فیلم می شود، اما نمی شود پایانی غیر از این را انتظار داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به لئوناردو دیکاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون و مارک والبرگ اشاره کرد.


21. بیگانه 3 – Alien 3

الن ریپلی توانست در فیلم “بیگانه” و “بیگانه ها” از شر بیگانه ها نجات پیدا کند، اما در بیگانه 3 خود را به درون مایع جوشان پرت کرد زیرا تصور می کرد توانسته به همراه خود بیگانگان را نیز نابود کند. متاسفانه با اکران فیلم “بیگانه: رستاخیز” (Alien: Resurrection) متوجه شدیم که این پایان دراماتیک و شاعرانه، بی نتیجه بوده است.


20. درخشش – The Shining

جک تورانس (با بازی به یاد ماندنی جک نیکلسون) یک نویسنده است که برای پایان کتاب اش به یک مکان آرام و خلوت نیاز دارد، بنابراین خانواده خود را به یک هتل خالی می برد. اما او به جای نوشتن دیوانه شده و به خانواده خود حمله می کند. اما در عین تعقیب پسرش در یک هزارتو گم شده و یخ می زند.


19. به دیگری نیکی کن – Pay It Forward

ترور مک کینی می خواهد دنیا را بهتر کند و این کار را با آموزه “به دیگری نیکی کن” که از معلم اش یاد گرفته انجام می دهد. اما قلب مهربان و معصوم این کودک مانع از مرگ او در پایان فیلم نمی شود. بازی زیبای کوین اسپیسی نیز در این فیلم قابل تقدیر است.


18. لوک خوش‌دست – Cool Hand Luke

در این فیلم لوک، قهرمان داستان، تا پایان فیلم مبارزه می کند. زمانی که می گوید، “ما به دلیل عدم توانایی در برقراری ارتباط به اینجا رسیده ایم”، مقامات او را خلع سلاح کرده و به سمت پنجره می برند. او در یک ماشین قرار داده شده و آخرین چیزی که از او می بینیم این است که با یک لبخند سرش را کج می کند.


17. دانی دارکو – Donnie Darko

این فیلم بدون شک یک اثر گیج کننده است. به طور خلاصه باید گفت که دانی (با بازی جیک جیلنهال) تصور می کند برای پیشگیری از آخرالزمان باید خود را قربانی کند. البته که در پایان داستان می میرد.


16. هزارتوی پن – Pan’s Labyrinth

در این فیلم اوفلیا به طرز وحشیانه ای توسط ویدال شرور کشته شده، اما در نتیجه به دنیای فانتزی رفته و در آنجا ملکه می شود.

ادامه این مقاله را در صفحه دوم بخوانید.


                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. امیر

    فروردین 8, 1398

    لوگان هم همینطوری بود اونم بزارین تو لیست

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به امیر

      فروردین 8, 1398

      سلام امیر جان،
      به فیلم خیلی خوبی اشاره کردی. منتها این فیلمم جزو فیلم های ابرقهرمانیه و اگه بخوایم اینارو اضافه کنیم خیلی لیست طولانی میشه 😊

      پاسخ