اگر می‌خواهید رابطه عاشقانه خوبی داشته باشید باید همانند حساب بانکی خود با آن رفتار کنید

اگر می‌خواهید رابطه عاشقانه خوبی داشته باشید باید همانند حساب بانکی خود با آن رفتار کنید

اگرچه روابط عاشقانه بلندمدت خاطرات خوبی به جا می‌گذارند اما افراد پس از مدتی تغییر کرده و مشکلاتی ایجاد می‌شود. بنابراین با تغییر احساسات و رابطه مسئولیت‌های جدیدی ایجاد می‌شود که ممکن است منجر به ایجاد و بحث و مشاجره شود.

همه ما این احساسات را تجربه نموده‌ایم، در آغاز فقط عشق و لذت است و سپس به‌مرور مشکلات خود را نشان می‌دهند. این مشکلات ممکن است آن‌قدر زیاد شوند که دیگر جنبه‌های مثبت رابطه را تحت تأثیر قرار داده و او را خسته کنند.

چرا باید یک رابطه عاشقانه را همانند حساب بانکی‌تان بدانید

برای این‌که بهتر متوجه شوید بگذارید یک مثال بزنم. زمانی که یک حساب بانکی دارید ممکن است برای مدتی مخارجتان از سود و سرمایه‌تان بیشتر شود. در این صورت ممکن است ازنظر مالی شرایط سختی داشته و حتی بدهکار شوید. این شرایط سخت ممکن است باعث شود که حساب خود را ببندید. رابطه عاشقانه نیز به همین صورت است.

برای جلوگیری از این مشکل باید روش مناسبی به کار ببرید تا هم مشکلات مالی را رفع کنید و هم تراکنش‌های مالی مثبت را افزایش دهید. برای این کار باید جسارت و درک بالایی داشته و در عین مدیریت حساب‌های مالی به دنبال روش‌های سودآور باشید.

قانون طلایی: تراکنش‌های مثبت باید 5 برابر تراکنش‌های منفی باشند

این قانون را می‌توانید مستقیماً در رابطه خود اجرا کنید. طبق این قانون، در رابطه عاشقانه بروز مشکلات و مشاجره‌ها یک امر طبیعی است اما باید میزان آن از اتفاقات مثبت و عاطفی کمتر باشد.

دکتر گاتمن، که از این فرمول حمایت می‌کند، اعتقاد دارد که در یک رابطه عاشقانه، اتفاقات مثبت و عاطفی باید 5 برابر بحث و مشاجره‌ها باشد. در این صورت تعادل خوبی ایجاد خواهد شد.

به همین دلیل این نظریه را نظریه حساب بانکی عاطفی نیز می‌نامیم. زیرا در صورت تراکنش‌های مالی منفی، بدهی و وام، اعتبار صاحب حساب کاسته شده و مجبور می‌شود حساب خود را ببندد. اما اگر بتواند بین تراکنش‌های منفی و مثبت تعادل خوبی برقرار کند، اعتبارش افزایش ‌یافته و می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد. یک رابطه عاشقانه نیز به همین صورت است. مشکلات و مشاجره‌های بیش‌ازحد ممکن است باعث خاتمه آن رابطه شود.

چگونه حساب بانکی عاطفی خود را در حالت تعادل نگه دارید

اما یک زوج چگونه می‌توانند این تعادل را ایجاد کنند؟ در ابتدا باید حقیقت روابط انسانی را بدانند و آگاه باشند که بحث و مشاجره در همه روابط وجود دارد. با پذیرفتن این حقیقت می‌توان رابطه عاطفی خوی برقرار نمود و آن را حفظ کرد.

اما تراکنش‌های مثبت به این معناست که مخاطب خود را شناخته و احساسات مثبت خود را با او در میان بگذارید. با او وقت بگذرانید، فعالیت‌های موردعلاقه را باهم انجام دهید و به هم ابراز علاقه کنید. در این صورت اعتبارتان نزد هم افزایش می‌یابد.

البته این عوامل به تلاش هر دو طرف بستگی دارد، بنابراین هردو طرف باید برای این کار برنامه‌ریزی کنند.

درنتیجه با در نظر گرفتن رابطه عاشقانه خود همانند یک حساب بانکی، می‌توانید تلاش کرده و تعادل را برقرار کنید. بعد از مدتی رابطه‌تان مثبت و پایدار خواهد شد. اگر درباره انجام کارهای مثبت و توجه به‌طرف مقابل شک دارید فقط تصور کنید که تراکنش‌های مالی منفی مداوم می‌تواند بر سر حساب بانکی‌تان چه بلایی آورد. در آن صورت سعی می‌کنید واکنش‌های مثبت را افزایش داده و رابطه خود را پایدار کنید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم