9 گروه موسیقی متال منفور تاریخ موسیقی

متال یکی از سبک های همواره داغ و بحث برانگیزتر موسیقی بوده است که گاها با خشونت نیز آمیخته شده است. اگر طرفدار موسیقی راک نباشید به احتمال زیاد اشعار آن برایتان خشن و ناهنجار به نظر خواهند رسید.

موسیقی متال به معنای صدای بلند، لباس های عجیب و غریب و رفتارهای اعتراضی است. این رفتارها گاها آنقدر عجیب هستند که برخی موسیقی متال را خطرناک و شیطانی می دانند. با پروشات همراه باشید تا با برخی از بدنام ترین گروه های متال آشنا شوید.

یادداشت مترجم: در این مطلب صرفا به تاریخچه برخی گروه های متال که رفتارهای عجیبی داشته اند و باعث منفور شدن آن ها شده پرداخته شده است. همان گونه که از عنوان مطلب پیداست این مطلب در تمجید یا نقد این سبک موسیقی نیست.


9. Murder Junkies

این گروه در حال حاضر به بدنامی ده های 1980 یا 1990 نیست. زیرا امروزه به دلیل اشعارش درباره مواد مخدر، تجاوز و قتل های سریالی شهرت دارد. دینو، نوازنده درام گروه همیشه به صورت برهنه می نوازد! اعضای فعلی این گروه، اعضای فرعی گروه قدیمی آن هستند که در دهه 1990 شهرت داشتند. جی جی الین، بدنام ترین و بحث برانگیزترین عضو گروه بود. او بر روی صحنه برهنه می شد و به سمت تماشاگران ادرار می کرد.او حتی با تماشاگران زد و خورد می کرد. این اتفاق آنقدر تکرار می شد که گاهی پس از اجرا اعضا نگران حمله از جانب تماشاگران بودند.

الین اولین بار به صورت اتفاقی بر روی صحنه باد معده خالی کرد، زیرا داروی ضدیبوست مصرف کرده بود، اما سپس بازهم این کار را تکرار کرد و به نظرش جالب می آمد. برای جالب تر شدن ماجرا هر تماشاگری را که دستش به او می خورد، میزد.

او می خواست حین یکی از اجراها خودکشی کند. اما این اتفاق نیفتاد زیرا در پایان تمام اجراها به زندان می رفت! اما سرانجام مرگ او در سال 1993 بر روی صحنه رخ نداد. او در روز مرگش در حال اجرا بود که برق رفت، بنابراین به خانه دوستش رفت و براثر مصرف بیش از حد هروئین درگذشت. او پیش از مرگ وصیت کرده بود که نباید شسته شود، بنابراین با خون و مدفوع روی بدنش به خاک سپرده شد.


8. Mayhem

این گروه بلک متال از نروژ در ابتدا بسیار بدنام و بحث برانگیز بود و اکنون بهتر شده است. اما هنوز هم به دلیل مضمون ترانه هایشان درباره مواد مخدر، خودکشی و شیطان، اجراهایشان خشونت آمیز می شود. همچنین آن ها به استفاده از نمادهای نازی و اشارات نژادپرستانه متهم شده اند.

در سال 1991 خواننده گروه، پر دد اوولین (در سمت چپ تصویر) خودکشی کرد. گیتاریست گروه، اویستین آرسث (قسمت راست تصویر) جسد او را یافت. او به پلیس زنگ نزد بلکه مغز و جمجمه پر  را برداشته و آن را به موزیسین های دیگر متال داد. این اتفاق تا مدتی شایعه بود، تا اینکه مورگان استاین مایر از گروه متال مرداک تایید کرد که بخش هایی از مغز پر را دریافت کرده است.

گفته می شود که آرسث بخش هایی از مغز دوستش را خورده و از جمجمه آن گردنبند ساخته است. حقیقت این گفته ها مشخص نیست و هرگز ثابت نشد زیرا آرسث در سال 1993 توسط یکی از اعضای گروه کشته شد. قاتل او، ورگ ویکرنس به دلیل قتل او و سوزاندن چندین کلیسا به 21 سال حبس محکوم شد. اما 14 سال بعد آزاد شد.


7. Sex Pistols

یک گروه پانک متال بریتانیای که در سال 1975 شکل گرفت و در 1 دسامبر 1976، زمانی که استیو جونز (گیتاریست) در حالت مستی طی یک مصاحبه زنده دوبار از کلمه F… استفاده کرد، به شهرت رسید. این کار او باعث تنفر ملی شد. بسیاری از کنسرت های گروه لغو شد و تماشاگران حین کنسرت خارج شدند. به همین دلیل در 6 ژانویه 1977 قرارداد گروه با کمپانی EMI فسخ شد.

این گروه دیگر از چیزی واهمه نداشت. آن ها حتی آهنگی به نام EMI منتشر کرده و روسای کمپانی را احمق خواندند. در 10 مارس 1977 با کمپانی &M Records قرارداد بستند اما پس از کندن لیبل کمپانی در حین جشن قرار داد، مجددا قراردادشان فسخ شد. در 18 مه با کمپانی Richard Branson’s Virgin قرارداد بسته و پس از آن آهنگ بحث برانگیز God Save the Queen را منتشر کردند.

این آهنگ که مستقیما ملکه را نقد می کرد بازهم باعث نفرت ملی شد. بی بی سی این آهنگ را ممنوع کرد و روزنامه ها هم درباره آهنگ و گروه بدگویی نمودند. جان لیدون (نام هنری: جانی راتن) در خیابان با کارد بزرگ و شیشه شکسته موردحمله قرار گرفت. در 7 ژوئن، این گروه پس از اجرا در قایقی که از مجلس عوام بریتانیا می گذشت دستگیر شد.


6. Electric Eels

یک گروه پانک که در سال های 1970 تشکیل شد و سپس از بین رفت.این گروه سه سال فعال بود و در سال 1976 از هم پاشید.آن ها در این زمان آلبوم منتشر نکردند تنها پنج اجرا داشتند که اغلب نصفه تمام شد زیرا صاحبین بار آن ها را بیرون می کردند.

دلیلش این بود که گیتاریست گروه، جان مورتون بر روی صحنه با تماشاگران و سایر اعضا زدوخورد کرد. جرم دیگر آن ها علاوه بر زدوخورد استفاده از نماد نازی و آلات عجیب موسیقی بود. آن ها همچنین با چمن زن و اره برقی به روی صحنه می رفتند تا شدت صدایشان بیشتر شود.


5. مشروع لیلی – Mashrou’ Leila

مشروع لیلی یک گروه راک است که از جای عجیبی می آید: لبنان. اگرچه شاید آن ها در غرب معمولی به نظر برسند، اما به دلیل سبک موسیقی و خواننده اصلی، توسط دولت های خاورمیانه، عجیب تلقی می شدند.برخلاف گروه های دیگر خاورمیانه که بر عشق تمرکز داشتند، آن ها به موضوعات اجتماعی و سیاسی تمرکز می کردند. حامد سینو، تک خوان گروه یک همجنسگراست و این موضوع را پنهان نمی کند.

این گروه در سوریه و فلسطین ممنوع است. آن ها در اردن ممنوع نیستند اما رادیوهای اردن آهنگ های آن ها را پخش نکرده و تور کنسرت های آن ها در سال های 2016 و 2017 در این کشور هم ممنوع شد. این گروه در عربستان سعودی هم ممنوع نیست اما اجازه اجرا در این کشور را ندارد. این گروه اکنون در لبنان فعالیت داشته و در آمریکا، فرانسه و بریتانیا تور برگزار می کند.


4. Body Count

این گروه ترش متال چندان بدنام نبود اما یکی از آهنگ های آنها آنقدر بحث برانگیز بود که رئیس جمهور جرج اچ.دبلیو بوش شکایت کرد و اف بی آی، آیس تی (بنیان گذار گروه) را در لیست تهدید ملی خود قرار دارد. این آهنگ که Cop Killer نام داشت در سال 1992 منتشر شد.

آلبوم زمانی منتشر شد که یک دادگاه لس آنجلسی چندین پلیس را که با دستگیری رودنی کینگ او را آزار داده بودند، را تبرئه کرد. این تبرئه مشکلات بسیاری به پا کرد. این رویداد با زمان انتشار آلبوم این گروه و آهنگ Cop Killer یکسان بود. این آهنگ از زبان یکی از قربانیان آزار و اذیت پلیس گفته می شود که برای انتقام یک پلیس را به قتل می رساند.

گروه های پلیس و قانون سراسر آمریکا این آهنگ ها را بحث برانگیز دانستند و از Time Warner خواستند این آلبوم را از بازار خارج کنند. Time Warner این کار را انجام نداد و این نیروها این کمپانی را آزار دادند تا مانع فروش آلبوم شوند. یک فروشگاه در گرینزبورو، کارولینای شمالی، به پلیس گفت تا زمان فروش این آلبوم پلیس به شکایت های آن ها توجهی نمی کرد.

رئیس جمهور بوش این آلبوم را نقد کرد و آیس تی در شماره دو لیست تهدید ملی اف بی آی قرار گرفت. گفته های آیس تی درباره اینکه این آهنگ درباره پلیس های فاسد است نیز تاثیری نداشت. سرانجم Time Warner و آیس تی قبول کردند این آلبوم را از بازار جمع کنند. به جای این آهنگ، آهنگ Freedom of Speech، جایگزین شد که در واکنش به درخواست برای جمع آوری این آلبوم منتشر شد.


3. Cannibal Corpse

یک گروه با ترانه های بحث برانگیز و طرح روی جلد سوال برانگیز. بسیاری معتقدند که آهنگ های گروه نشان دهنده خشونت فیزیکی و خشونت جنسی نسبت به زنان است. با وجود آهنگ هایی مانند Stripped, Raped, and Tangled تعجبی ندارند که در روسیه، آلمان، استرالیا و قسمت های مختلف جهان ممنوع شدند. در سال 1995 کاندیدای ریاست جمهوری باب دول آهنگ های این گروه را نشانه زیرسوال بردن شخصیت ایالات متحده میدانست.

در 28 نوامبر 2014، یک دادگاه روسی، آهنگ های این گروه را به تخریب سلامت روانی کودکان متهم کرد. این دادگاه آهنگ ها را مستقیما ممنوع نکرد بلکه ترجمه آن ها به زبان روسی را ممنوع نمود. طرح های روی جلد سوال برانگیز آن ها هم در روسیه استفاده نمی شد. این گروه پیش از ممنوعیت، در روسیه کنسرت اجرا کرده بود. آن ها قرار بود در روسیه هشت کنسرت برگزار کنند که در نهایت به دلایلی تنها دو کنسرت اجرا شد.


2. Shining

این گروه سوئدی (که نباید با یک گروه نروژی به همین نام اشتباه گرفته شود) ژانر بلک متال خودکشی را خلق کرد. این گروه مانند همین ژانرش بدنام و بحث برانگیز است. این گروه دومین گروه به همین نام است. هردوی این گروه ها توسط نیکلاس کوارفورث بنیان نهاده شد، که عضو هردو گروه است.

او در سال 1996 اولین گروه را تاسیس کرد که به دلیل دعواهای اعضای گروه که در وبسایت او را “بیمار روانی” می دانستند، منحل شد. او سپس گروه دیگری تاسیس کرد که گویا بیماری روانی او مشکل ساز بود. در مه 2017، یکی از کنسرت های آن ها در پورتلند، ارگان، به دلیل رفتار ناشایست او لغو شد.

او پیش از کنسرتی در بویسی، آیداهو، به یک بار رفت و مست شد. اما بین زمان بودن در بار و اجرا نوشیدنی یک زن را برداشت، به یک مرد حمله کرد، یک زن را مورد آزار جنسی قرار داد، گفته های نژادپرستانه به زبان آورد و مردم را به کتک و تجاوز تهدید کرد. او برای تکمیل رفتارهایش سلام نازی به زبان آورد.


1. Suicidal Tendencies

این گروه پانک هاردکور پس از متهم شدن به عضویت در گروه گانگسترهای خیابانی Venice 13، بر سر زبان ها افتاد. این اتهام به دلیل استفاده از لوگوی Venice 13، یک گروه گانگستری جنایی در ونیز، لس آنجلس، در جلد آلبوم شان، به وجود آمد.

این گروه هرگز این عضویت را تایید نکردند اما برادر نوازنده باس قبلی گروه، لوییچ مایورگا، عضو Venice 13 است. آن ها در سال 2013 آلبوم 13 را منتشر کردند. کسی نمی داند این نام اشاره به سال تولید آلبوم بود یا آن گروه گانگستری. اما بسیاری از منتقدین این لوگو را اشاره به نام گروه گانگستری می دانند.

اما علاوه بر اتهام عضویت در این گروه گانگستری دلیل دیگر بحث برانگیز بودن این گروه آهنگ های آن هاست. که باعث شد از اجرای آن ها در چندین مکان جلوگیری شد. حتی در آن زمان آن ها اجازه نداشتند در لس آنجلس اجرا کنند. یک بار دیگر، پس از انتشار آهنگ I shot Reagan اف بی آی به مقابل خانه شان رفت. آن ها بعدها نام گروه را به I Shot the Devil تغییر دادند.

                               

دیدگاه‌ها (51)

بستن فرم

  1. لنون

    شهریور 27, 1402

    ولی من آهنگ god save the queen رو دوست دارم.
    چون تو این آهنگ واقعیت رو نسبت به ملکه الیزابت می گن.

    پاسخ

  2. هانیتا

    تیر 31, 1402

    داداش اسلیپ نات کوووووووووو
    به عنوان یه دختر نباید بگم اسلیپ نات ؟
    اسلیپ نات رو چرا نزاشتی هااااااا

    پاسخ

    • .BotSkin در پاسخ به هانیتا

      مرداد 19, 1402

      اینجینیس. 🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯

      پاسخ