2 مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی که زندگی افراد را خراب می‌کند

2 مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی که زندگی افراد را خراب می‌کند

فرض کنید در یک رابطه قرار دارید و می‌خواهید آن را حفظ کنید. اما بعد از مدتی همه‌چیز خراب شده و خود را تنها و غمگین خواهید یافت. آیا برایتان پیش آمده؟ امروزه در آمریکا حدود 40-50 درصد زوج‌ها طلاق می‌گیرند. برای اینکه شما هم جز این آمار نباشید باید چه‌کار کنید؟ برای شروع، باید از این دو اشتباه جبران‌ناپذیر اجتناب کنید.

اشتباه شماره 1: قرارگرفتن در یک رابطه از سر نیاز نه از سر علاقه

بیشتر افراد نیاز را با علاقه اشتباه می‌گیرند. زمانی به کسی نیاز پیدا می‌کنید که از تنهایی، مشکلات مالی و یا پیدا نکردن یک فرد بهتر، هراس دارید. اما زمانی که واقعاً به کسی علاقه دارید، حتی در صورت بروز مشکلات و سختی‌های پیش رو، در کنارش می‌مانید.

یک فرض اشتباه این است که افراد تصور می‌کنند در کنار فرد دیگری کامل می‌شوند. اما کسی جز خودتان نمی‌تواند شما را کامل کند. یکی از اصلی‌ترین شرایط موردنیاز برای بودن در یک رابطه این است که در ابتدا با خودتان رابطه خوبی داشته و بتوانید با خودتان تنها باشید.

اشتباه شماره 2: بازگشت

تحقیقات نشان می‌دهد که یک رابطه احساسی همانند اعتیاد است، بنابراین به فردی که قبلاً در زندگی شما بوده، اعتیاد پیدا می‌کنید و تمایل دارید به‌سوی او بازگردید. بنابراین به عقب بازمی گردید. حس می‌کنید باید شکاف پیش‌آمده را پر کنید، در این صورت خودتان و شریک قبلی‌تان را با مشکل مواجه می‌کنید.

بنابراین دفعه دیگر که به یاد شریک قبلی‌تان افتادید و تصمیم گرفتید به او بازگردید، این نظریه را به یاد بیاورید. اشتباه قبلی خود را دوباره تکرار نکنید. اگر تلاش کنید این ترس‌ها را کنار بزنید، روابط بهتری خواهید داشت.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم