راهنمای سفر ارزان به فرانسه در سال 2018

زمانی که ارنست همینگوی پاریس را یک “ضیافت در حال حرکت” خواند حتما منظور مهمی داشت. اما من می خواهم بگویم سفر با کوله پشتی به فرانسه بهترین ضیافت عالم است. زیرا خوشمزه ترین غذاها ی دنیا به فرانسه تعلق دارند و این کشور یکی از بهترین مناظر زیبا در غرب اروپا را داراست.

در این رهنمای سفر میخواهم تجربیات خودم را (به عنوان فردی که با کوله پشتی به بیش از ۵۰ کشور جهان سفر کرده) از سفر به فرانسه در اختیار شما قرار دهم، قطعا این تجربیات برای هر سلیقه ای و هر گروهی مفید خواهد بود.

با سفر به فرانسه با تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی این کشور آشنا خواهید شد. از قصرهای افسانه ای گرفته تا مسیرهای پیاده روی تاریخی، بهترین غذاهای جهان، سواحل و کوه ها نشان می دهد که فرانسه بهترین مقصد گردشگری جهان است.

در هیچ جای اروپا نمی توانید چنین طبیعت متنوع، کوه های مرتفع، شهرهای زیبا و سنت های متفاوتی ببینید که در یک شهر متوسط گرد هم آمده باشند. آیا تصور می کنید سفر با کوله پشتی به فرانسه می توان هزینه بر باشد؟ در این راهنمای گردشگری می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید با کمترین هزینه ممکن از بهترین مسیرها دیدن کرده و لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ غذای خوشمزه در پاریس

فرانسه پر از جاذبه های دیدنی است که گردشگران تازه کار ممکن است هرگز متوجه آن ها نشوند. در اینجا می خواهم بهترین راه لذت بردن از این جاذبه ها و دیدن آن ها را به شما نشان دهیم. سفر به فرانسه می تواند اوقات لذت بخشی را فراهم آورد. شاید آنقدر از این کشور خوشتان بیاید که بخواهید آن جا زندگی کنید. پس با پروشات همراه باشید تا با بهترین راهنمای سفر به فرانسه آشنا شوید…

راهنمای سفر ارزان به فرانسه

سفر به فرانسه همانند این است که به یک باره از چندین کشور دیدن کنید. این کشور بسیار متنوع بوده و هر منطقه جادوی خود را دارد. فرانسه به تاریخ و سنت های مختلف خود می بالد. باید بدانید که هر منطقه فرانسه ویژگی های خاص خود را داشته و این باعث غرور فرانسوی ها شده است. فرانسه به زبان، موسیقی، غذا، معماری، پنیر، نان و صنعت خود می بالد. در این کشور برای هر روز سال پنیر و شراب متفاوت وجود دارد.

با سفر به فرانسه با تفریحات و مقصدهای پایان ناپذیر مواجه هستید. حتی اگر زمان تان هم کوتاه است اشکالی ندارد زیرا سیستم حمل و نقل این کشور بسیار پیشرفته است و با هر محدودیت زمانی می توانید از سفر خود به این کشور لذت ببرید.

از آلپ دیدن کنید، در سواحل مدیترانه نوشیدنی بنوشید. از موزه های پاریس دیدن کنید. در اطراف پروانس دوچرخه سواری کرده و نوشیدنی امتحان کنید. سفر به فرانسه تجربه ای است که از آن سیر نخواهید شد.

به همین دلیل است که فرانسه توانسته در طول قرن ها هنرمندان، فلاسفه و نویسندگان را به خود جلب کند. فرانسه یکی از بهترین کشورهای جهان است و مسیرهای متفاوتی دارد. سفر به فرانسه می تواند حالتان را دگرگون کند.


بهترین زمان برای سفر به فرانسه

در فصل تابستان گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند. در تابستان دما بالا بوده و رطوبت هم بسیار زیاد است. تابستان ها سواحل مارسی و نیس بسیار شلوغ می شوند اما می توان با کمی گشت و گذار مکان های خلوت تری را یافت.

زمستان های شمال فرانسه می توانند بسیار سرد باشند، حتی تا منفی 20 درجه. در زمستان کوه های فرانسه بسیار شلوغ خواهد بود. اسکی یکی از ورزش های محبوب در فرانسه است و آلپ هم یکی از مناطق مشهور جهان برای اسکی بازها. بنابراین در فرانسه در هر زمان از سال سرگرمی خاصی برای لذت بردن وجود دارد. اگر با دمای بالای هوا و شلوغی شهرها مشکل دارید بهتر است در ماه اوت به آنجا نروید.

فصل موردعلاقه من برای سفر به فرانسه بهار است. زیرا دما متوسط بوده و روزها طولانی تر می شوند. در این فصل تمام گل ها و درختان رنگارنگ خواهند بود. با این حال در مکان های محبوب و مشهور فرانسه در تمام ایام سال، جمعیت دیده می شود. با اینکه تابستان فصل شلوغی است اما در این فصل هم می توانید مکان های خلوت پیدا کنید.

اپلیکیشن هایی که پیش از سفر به فرانسه باید دانلود کنید

Maps.Me – اگر نگران گم شدن هستید یا می خواهید مسیرهای کوتاه را انتخاب کنید این اپلیکیشن را دانلود نمایید. یک اپلیکیشن آفلاین نقشه که پیش از آغاز حرکت باید نقشه خود را دانلود کرده و مطابق آن پیش بروید.

XE Currency – من در حین سفر به فرانسه همیشه از این اپلیکیشن استفاده می کنم. این اپلیکیشن در محاسبه مخارج بسیار مفید ست.

HIDE.ME – این VPN می تواند در تلفن و لپ تاپ شما نصب شده و یکی از پرسرعت ترین و معتبرترین هاست. با این VPN می توانید با پنج دستگاه وصل شوید بنابراین نیازی نیست برای هر دستگاه VPN جداگانه خریداری شود.


پیدا کردن محل اقامت در فرانسه

در اغلب شهرهای کوچک و بزرگ فرانسه مسافرخانه هایی برای گردشگران مهیاست که قیمت آن ها به فصل و مکان بستگی دارد. مسافرخانه های پاریس از مسافرخانه های روستاهای کوچک فرانسه گران تر می باشند. برای مثال من در ازای پرداخت 24 دلار (20 یورو) به مدت یک شب در مهمانسرا اقامت داشتم.

در مسافرخانه ها می توانید با گردشگران دیگر آشنا شده، دوش بگیرید و کمی استراحت کنید. مجبور نیستید هرشب در مهمان سرا اقامت کنید، بلکه می توانید چند ساعت را در انجا بگذرانید.

لازم نیست همیشه از قبل رزرو کنید، اما مهمانسراهای معروف (و ارزان) سریع پر می شوند، مخصوصا در تعطیلات و تابستان. در کرانه مدیترانه در تابستان مردم کل اروپا به این مناطق می آیند، بنابراین برای داشتن یک اتاق خوب باید زود رزور را انجام دهید. در فصل های اسکی در کوه های آلپ هم چنین است.

همچنین می توانید با سایر گردشگران فرانسه در ون ها اقامت کنید. زیرا بسیاری از گردشگران برای دیدن از فرانسه از ون ها استفاده می کنند. در فرانسه خوابیدن در خودرو و پارک کردن شبانه مجاز است مگر اینکه در مکان های غیرقانونی پارک کنید. استفاده از ون کمپ برای اقامت می تواند جالب باشد 🙂

فرانسه یکی از مقاصد گردشگری محبوب ثروتمندان جهان نیز به شمار می رود بنابراین ممکن است مهمانسرای مناسب بودجه خود پیدا نکنید. زمانی که گزینه دیگری ندارید بهتر است یک چادر به همراه داشته باشید تا مطمئن شوید جای خواب راحت و ارزان خواهید داشت. سایت AirBnB امروزه در فرانسه بسیار محبوب بوده و در ازای قیمت پایین می توانید آپارتمان های مناسب بیابید.

مکان های پیشنهادی برای اقامت در فرانسه

شهر مکان اقامت دلیل اقامت در انجا
پاریس Arty Paris یک مسافرخانه ارزان با استانداردهای پاریس که به تمام جاذبه های شهر نزدیک بوده و در ان راحت خواهید بود.
امبوز Gite Nilou البته چندان ارزان نیست اما بهترین جایی است که می توانید در امبوز اقامت داشته باشید.
مونتزار La Petite Salamandre یک مکان زیبا که به دلیل قیمتش بهتر است گروهی به آن جا بروید.
بلوآ Ethic Etapes Val de Loire قیمت عالی و یک مکان گرم و نرم که باید سریع آن را رزرو کنید.
اورلئان Suite-Home شاید این مکان بیش از حد شیک باشد اما در اورلئان اقامتگاه ارزان پیدا نمی شود.
مارسی Vertigo Vieux Port این اقامتگاه در قسمت قدیمی شهر قرار داشته و به تازگی بازسازی شده است. با کمی پیاده روی از آنجا می توانید به سواحل، بارها، کلوپ ها، بازار مرکزی و کلیسای معروف نوتردام بروید.
کسیس Au Petit chez Soi بهترین اقامتگاه برای گشتن در پارک ملی کلانک.
ایئر Hotel-Du-Soleil یک مکان آرام و زیبا که از مرکز قرون وسطایی ایئر 3 دقیقه فاصله دارد.
اکس-آن-پرووانس Auberge de Jeunesse مکانی با وای فای و صبحانه رایگان. نمای زیبا و اتاق های نورگیر.
گورژ وردون Hôtel Restaurant le Saint Marc رستوران های عالی و تخت های راحت. با 15 دقیقه دوچرخه سواری می توانید از آنجا به دریاچه بروید.
سون Gite Mas Des Combes اگر می خواهید در یک مکان کوچک اقامت کنید اینجا می تواند برایتان مناسب باشد.
انسی Annecy Hostel با دیدنی های شهر فاصله زیادی نداشته و قیمت ها و امکانات خوبی دارد.
شامونی Chamonix Lodge من هر اقامتگاهی که حمام داغ و سونا داشته باشد را پیشنهاد می کنم. یک حمام داغ پس از کوهنوردی می چسبد.
آلپ دوئز Moontain Hostel بهترین مکان برای انجام تمام تفریحاتی که دوست دارید.
لوردس یک رستوران با کیفیت و اتاق های راحت و مرتب.
لیون Away Hostel and Coffee Shop یک اقامتگاه/کافه زیبا و مدرن با بهترین خوابگاه های فرانسه.
بوردو Hostel 20 Bordeaux یکی از معدود اقامتگاه های ارزان در بوردو. یک اقامتگاه کوچک و زیبا در مرکز شهر.
دیژون Hotel Stars Dijon هتلی که بهترین (و ارزان ترین) امکانات را به شما ارائه می دهد تا در فرانسه گردش کنید.
گرونوبل Citotel Trianon یک مکان زیبا در نزیکی ایستگاه قطار و اتوبوس. یکی از مکان های ارزان شهر.
تولوز La Petite Auberge de Saint-Sernin یک اقامتگاه جالب برای تفریح با اتاق های تمیز و راحت و کارکنان خونگرم.
نانت Hotel Stars Nantes یک اقامتگاه زیبا با یک طراحی خاص که تصور می کنید با قایقی روی موج ها در حرکت هستید.

 


بهترین کارهایی که می توانید در فرانسه انجام دهید

با گشت و گذار در فرانسه می توانید از جاذبه های تاریخی، مناظر زیبای طبیعی و فرهنگ غنی این کشور لذت ببرید. در اینجا 10 کاری که می توانید در سفر خود به فرانسه انجام دهید را به شما معرفی می کنم:

1. گشت و گذار در پاریس

این کار اصلا دشوار نیست. زیرا پاریس شهر بزرگی است و می توان در آنجا به کارهای مختلفی پرداخت. ببینید در این شهر از چه کاری لذت می برید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل سفر به پاریس

2. کوهنوردی در آلپ

احتمالا می دانید که آلپ برای کوهنوری بسیار مناسب است پس یکی از کوه ها را انتخاب کرده و از آن بالا بروید.

3. بازدید از زیباترین روستاهای فرانسه

باید بدانید در فرانسه روستاهای بسیار زیبایی وجود دارد که فرانسوی ها به آن می بالند. تمام این روستاها ارزش دیدن دارند.

4. لذت بردن از هوای کوهستان

در رشته کوه های آلپ و پیرنه اقامتگاه های کوچک و راحتی وجود دارد که با اقامت در انجا می توانید از هوای کوهستان لذت ببرید. حتی بسیاری از آن ها آشپزخانه و بار تمام وقت هم دارند که می توانید غذای گرم بخورید.

5. نوشیدن شراب فرانسوی

گزینه های بسیار زیاد، زمان کم…

6. یادگیری فرانسه

یادگیری کمی زبان فرانسه می تواند به سفرتان کمک کند. برای این کار باید با افراد بومی صحبت کنید.

7. دیدن از لوور

لوور یکی از محبوب ترین موزه های جهان است که اگرچه شلوغ می باشد اما باید از آن دیدن کرده و تجربه جدیدی کسب نمایید.

8. اسکی بازی

کمپ های اسکی فرانسه در سراسر جهان محبوب هستند. اگرچه شاید اسکی سواری در آلپ هزینه بر باشد اما مگر چند بار به آلپ می آیید؟ پس می توانید حداقل یک بار در آلپ اسکی بازی کنید.

9. هرچقدر دلتان می خواهد پنیر فرانسوی بخورید

گفته می شود در فرانسه برای هر روز پنیر مخصوص وجود دارد. شاید از این مقدار هم بیشتر باشد. هر منطقه پنیرهای مخصوص خود را تولید می کند. هرچقدر به مناطق بیشتری بروید با انواع جدید پنیر آشنا خواهید شد.

تفریح در سواحل مدیترانه

جنوب فرانسه در روزهای تابستان می تواند یک مکان بسیار خوب برای تفریح باشد. می توانید در مهمانی های شبانه این شهرها شرکت کرده و یا در فستیوال های موسیقی سواحل مدیترانه شرکت نمایید.


اصطلاحات رایج فرانسوی که بهتر است بدانید

زبان فرانسوی یک زبان زیباست. اما با وجود زیبایی زبان آسانی نیست. بنابراین یادگیری چند اصطلاح در طول سفر می تواند به شما کمک کند. پس سعی کنید چند واژه فرانسوی یاد بگیرید. زیرا بخش بزرگی از جمعیت این کشور به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند. البته درباره قشر جوان اینگونه نیست اما انتظار نداشته باشید همه مردن انگلیسی بلد باشند.

سلام – Bonjour

حالت چطوره – Comment ça va?

زیبا – C’est beau

لطفا – S’il vous plaît

نامت چیست – Comment t’appelles-tu?

من اهل … هستم – Je viens de…

کجا؟ – O ù؟

عصر بخیر – Bonsoir

متشکرم – Merci!

می خواهم…- Je voudra

 

پیشنهاد مطالعه: 10 برنامه برای یادگیری رایگان زبان‌های خارجی


نحوه سفر درون فرانسه

1-جابجایی با اتوبوس

فرانسه هم مانند کشورهای دیگر اروپا سیستم رفت و آمد سریع و قابل اعتمادی دارد. اغلب شهرها با اتوبوس و قطار به هم وصل می شوند. اگر می خواهید در فرانسه با قطار سفر طولانی داشته باشید باید زودتر رزرو کنید. اگر برای خرید بلیت تا آخرین لحظه صبر کنید ممکن است قیمت افزایش یابد. برای مسافرت های طولانی ارزان بهتر است از Flexibus استفاده کنید.

2- پیدا کردن همسفر و کرایه اشتراکی

اغلب شهرهای اصلی با تراموا، اتوبوس و مترو به هم متصل هستند. اگر به همسفری علاقه دارید می توانید از وبسایت BlaBla Car استفاده کنید. اگر می خواهید به شهر یا کشور همسایه بروید باید این سایت را بررسی کرده و با راننده دیگری هماهنگ شوید. البته این هم سفری رایگان نیست. باید هزینه گازوئیل را پرداخت کرده و در نتیجه زودتر از اتوبوس می رسید.

3-کرایه اتومبیل

یکی از بهترین راه ها برای گشت و گذار در فرانسه کرایه اتومبیل است. در عرض چند دقیقه می توانید خودروی موردعلاقه خود را اجاره کنید. بهترین راه برای اجاره ارزان قیمت خودرو این است که زودتر از موعد رزرو را انجام دهید. اگر از فرودگاه خودرو را اجاره کنید با بهترین قیمت ها مواجه خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: ارزان‌ترین راه‌ها برای سفر به اروپا: مقایسه قطار، هواپیما و ماشین

4-اجاره کمپ ون در فرانسه

بدون شک بهترین راه برای گردش در فرانسه سفر با کمپ ون است. به سادگی می توانید یک کمپ ون اجاره کرده و یک سفر جاده ای به یادماندنی داشته باشید. اگر چند هفته وقت دارید و می خواهید کل فرانسه را بچرخید بهترین کار اجاره یک کمپ ون است.

5-هیچ هایکینگ در فرانسه

هیچ هایکینگ یا رایگان سواری به این معناست که در مسیر خود سوار کامیون یا ماشین های گذری شده و کمی صرفه جویی می کنید. این روش امن بوده و می توانید با افراد جدید آشنا شوید. البته هیچ هایکینگ در شهرهای بزرگ نظیر مارسی، پاریس، لیون و غیره ممکن است امن نباشد.

بهتر است هیچ هایکینگ را در مناطق روستایی انجام دهید. اگر بتوانید علائم خود را به فرانسه بنویسید کارتان راحت تر خواهد بود. یکی از دوستانم یک زن فرانسوی است که به عنوان یک زن تنها در برخی جاهای فرانسه هیچ هایکینگ کرده و مشکلی برایش پیش نیامده است. اگرچه برخی از مردها مزاحم او شده اند اما مورد ترسناک و خطرناکی پیش نیامده است.

او در این باره می گوید: “هنگامی که یک خودرو متوقف می شود. به خودرو، راننده، محتویات ماشین و همه چیز، یک نگاه کلی بیندازید. اگر درباره خودرو یا راننده چیز عجیبی وجود داشت سوار نشوید. به طور کلی فرانسوی ها خونگرم هستند اما باید هشیار و مراقب باشید. در قسمت شمال در نزدیکی مرز بلژیک یا نزدیکی شهرهای بزرگ هیچ هایک نکنید. مسیر خود را مشخص کنید. فرانسه جاده های کوچک بسیاری دارد. بدانید که کدام جاده برای مقصد شما بهتر است.”

6-سفر از فرانسه سایر کشورهای اروپایی

سفر از فرانسه به سادگی سفر به داخل فرانسه است. اتوبوس های ارزان مسافت های طولانی طی کرده و پاریس، مارسی و لیون را به پایتخت های مهم اروپا وصل می کنند. در اغلب موارد کشورهای همسایه تنها چند ساعت باهم فاصله دارند. استفاده از قطار یا هواپیما را باید به عنوان گزینه دوم در نظر بگیرید مگر اینکه از قبل بلیت رزرو کرده باشید.


سفر ارزان به فرانسه چقدر هزینه دارد؟

باید بدانید سفر ارزان به اروپا برای مثال از سفر ارزان به تایلند گران تر است. اقامت هرشب در مسافرخانه، تفریح، غذا خوردن در رستوران و رزرو دقیقه 90 می تواند هزینه تان را چند برابر کند. بنابراین با این کارها سفرتان به فرانسه هزینه بر خواهد بود.

کوچ سرفینگ می تواند در سفر به اروپا و فرانسه موثر باشد. با انجام بیشتر کوچ سرفینگ و هیچ هایکینگ می توانید پول تان را برای خرید شراب و پنیر مصرف کنید. همچنین داشتن کیسه خواب و چادر نیز می تواند در هزینه تان برای مسافرخانه صرفه جویی کند.

هزینه متوسط سفر با کوله پشتی به فرانسه در سال 2018:

  • مسافرخانه: 20-25 دلار
  • مسافت کوتاه با اتوبوس (1 ساعت یا کمتر): 1-5 دلار
  • مسافت طولانی با اتوبوس یا قطار (حداقل 3 ساعت): 25-100 دلار
  • غذا در کافه یا رستوران: 8-20 دلار
  • ساندویچ از ساندویچی: 3-5 دلار
  • باگت و کمی پنیر: 3-5 دلار
  • شام در رستوران: 15-50 دلار
  • یک بطری شراب در فروشگاه: 2-8 دلار

با اطمینان می توانم بگویم در سفر خود به فرانسه اگر هرروز با کوله پشتی سفر کنید هزینه روزانه شما می تواند تا 30 دلار آمریکا باشد. حتی اگر بخواهید خیلی صرفه جویی کنید ممکن است روزانه 15-20 دلار هزینه کنید، که البته به شما فشار می آید.

یادتان باشد سفر کم هزینه به معنای توجه به نیازها به جای خواسته هاست. می تواند سفر ساده ای را دنبال کنید. یادتان باشد اغلب چیزهای خوب زندگی با هزینه کم به دست می آیند.

نکات مهم برای سفر ارزان

کمپ بزنید: فرانسه با وجود داشتن مکان های مختلف برای کمپ زدن، بهترین کشور برای این است که در مکان های روستایی کمپ بزنید. اگرچه کمپ زدن در طبیعت در فرانسه ممنوع است اما شاید بتوانید در برخی جاهای دوردست کمپ بزنید. اگر ماجراجویی دوست دارید و می خواهید صرفه جویی کنید می توانید ننو بزنید.

خودتان غذای خود را بپزید: اجاق گاز سفری به همراه داشته باشید تا بتوانید حین سفر به اروپا غذای خود را بپزید.

هرچه زودتر وسیله نقلیه خود را رزرو کنید: بلیت هواپیما و قطار در صورتی که زودتر از موعد رزرو شوند ارزان تر خواهند بود.

کوچ سرفینگ: فرانسوی ها بسیار خونگرم هستند. با کوچ سرفینگ دوستان جدیدی یافته و فرانسه را از نگاه مردمان اش خواهید شناخت.

داوطلب شوید: داوطلب شدن یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه هاست که البته باید به درستی انجام شود. من استفاده از وبسایت  Workaway را پیشنهاد می کنم که با پرداخت سالانه 29 دلار پروژه های بسیاری در سراسر جهان در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید در ازای آن غذا و جای خواب دریافت کنید.

سفر رایگان در فرانسه

داوطلب شدن یکی از بهترین راه ها برای سفر در فرانسه بدون صرف هزینه است. سایت های بسیاری مانند  Workaway وجود دارند که شما را به پروژه های مختلف وصل می کنند. از انجاییکه در این سایت ها رقابت زیاد است بنابراین بهتر است از مهمانسرای خود سوال کرده و یا مستقیما ایمیل بزنید.

برنامه  WWOOF هم یکی از برنامه های جالب است که در آن کشاورزان ارگانیک به دنبال داوطلب هستند. شما می توانید در ازای کار در مزارع کشاورزی غذا و اقامتگاه رایگان دریافت کنید.

بدون شک یکی از بهترین راه ها برای گردش طولانی مدت در فرانسه و گردش در این کشور یافتن یک شغل به عنوان معلم زبان انگلیسی آنلاین است. آزمون های تافل در سراسر جهان فرصت های شغلی مختلف را در اختیار مدرسین قرار می دهد. برای کسب اطلاعات در این باره می توانید مقالات مربوط به آموزش زبان انگلیسی در کشورهای خارجی را مطالعه کنید.

 


فرهنگ غذایی فرانسه

شاید هیچ کشوری در جهان همانند فرانسه تنوع غذایی نداشته باشد. در همه جای فرانسه غذا یافت می شود. بنابراین در سفر خود می توانید غذاهای خوشمزه را تجربه کنید. فرانسه کشوری است که در آن ذوق و سلیقه آشپزی یک صفت رایج است. با سفر به فرانسه به شکم تان خوش می گذرد و از پنیر گرفته تا گوشت دودی، پاته، سوسیس، نان، زیتون، محصولات باکیفیت و انواع دسر و شیرینی را امتحان می کنید.

غذاهای فرانسوی

Tartiflette – یک غذای بومی ساوی آلپ که از سیب زمینی، پنیر Reblochon، بیکن و پیاز تهیه می شود.

Raclette – یک سیب زمینی و پنیر دیگر که اصالتا به سوئیس تعلق دارد و که پس از یک روز پیاده روی در آلپ می چسبد.

Bouillabaisse – نوعی خوراک ماهی که بیش از هر غذای دیگری بومی مارسی است. از آنجاییکه این غذا گران است بهتر است آن را شریکی بخورید.

Charcuterie – یک نام واحد برای مجموعه ای از غذاها که از بیکن، گوشت، سوسیس، مخلوط گوشت و ماهی و سبزیجات، گالانتین، بالوتین، پاته و کانفیت به دست می آید. این غذا عموما با گوشت خوک تهیه می شود. و هر منطقه نوع خاص خود را دارد.

Coq Au Vin – یک غذای ساده و خوشمزه که از مرغ، شراب، هویج و سیر تهیه می شود.

Fougasse – اگر به پروانس بروید می توانید در ازای چند یورو این اسنک را از اغلب شیرینی فروشی ها خریداری کنید. این اسنک همانند نان پیتزاست که از پیاز، پنیر و موتوماهی تهیه میشود.

کرپ – شاید قبلا کرپ را امتحان کرده باشید اما یادتان باشد بهترین کرپ های فرانسه در بریتانی تهیه می شوند. کرپ ممکن است شیرین یا شور باشد. در هر صورت خوشمزه هستند.

درباره غذاهای فرانسوی می توانند ساعت ها حرف زد بنابراین در حین سفر خود حتما این غذاها را امتحان کنید. اگر می خواهید کمی از پول خود را خرج کنید بهتر است آن را در صرف غذا خرج کرده باشید.

نوشیدنی در فرانسه

شراب فرانسه بسیار مشهور است. در فرانسه بیش از 20 منطقه برای تولید شراب وجد دارد. باید بدانید که شراب در فرانسه بسیار مهم است. به شما پیشنهاد می کنم با دوچرخه به برخی از این مناطق رفته و شراب موردعلاقه خود را امتحان کنید.

شامپاین – مطمئنا هیچ نوشیدنی در جهان نمی تواند با شامپاین برابری کند. این نوشیدنی طلایی رنگ بسیار خوشمزه می باشد.

کابرنت ساوینون – کابرنت در دنیای شراب بهترین است. این نوشیدنی نوعی شراب قرمز است که می توان با گوشت یا پاستا نوشید.

شراب گلی – جواهر پروانس. یک لیوان شراب گلی در یک ظهر داغ تابستان واقعا می چسبد.

کنیاک – نام این نوشیدنی از نام شهر کنیاک گرفته شده است. کنیاک در مناطق تولید شراب در شرانت و شرانت-ماریتیم تولید می شود. موسیقی رپ آمریکا باعث شده مردم جهان با این نوشیدنی آشنا شوند. پس حتما آن را امتحان کنید. البته از آنجاییکه این نوشیدنی گران است پس در حین مصرف آن دقت نمایید.


فستیوال های فرانسه

در فرانسه فستیوال موسیقی و غذا اغلب برگزار می شود. فستیوال های غذا براساس نوع غذا در ایام مختلف سال برگزار خواهند شد. اغلب فستیوال های موسیقی در بهار برگزار می شوند. این فستیوال ها می توانند فستیوال های کوچک روستایی بوده و یا فستیوال های چند روزه با هزاران شرکت کننده باشند. گفته می شود در دخمه مردگان پاریس هم گهگاه فستیوال هایی برگزار می شود.

فستیوال اسکارگو (آوریل): فستیوال خوراکی معروف اسکارگو که به سبک آلزاس طبخ می شود. این فستیوال در 29 تا 30 آوریل برگزار خواهد شد.

فستیوال آلوی قطره طلا (اوت): این فستیوال دو هفته ای در مس به افتخار رسیدن آلو و خوراکی های دیگر این منطقه برگزار خواهد شد.

فستیوال شکلات پاریس (اکتبر/نوامبر): اگر عاشق شکلات هستید و می خواهید بیش از هر زمان دیگری شکلات بخورید، حتما به این فستیوال بروید.

فستیوال موسیقی در فرانسه

فستیوال موسیقی (ژوئن): این فستیوال به نشان جشن گرفتن موسیقی در سراسر کشور برگزار می شود. کوچه و خیابان های پاریس از موزیسین های مستعد پر شده و این فستیوال در تابستان برگزار می شود.

فستیوال راک (ژوئن): فستیوال موسیقی الکترونیک راک در سواحل جزایر برگزار شده و طی شش روز موسیقی و تکنو به گوش می رسد. این فستیوال در جزیره زیبای کرس برگزار خواهد شد.

فستیوال جهانی (جولای): فستیوال جهانی در روستای ماهیگیری کوچک مدیترانه ای در کنار مون‌پلیه برگزار شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. بیش از 11 سال است که این فستیوال برگزار می شود.

فستیوال طاووس (جولای): این فستیوال زیبا از سال 2013 در پاریس آغاز شده است. فستیوال طاووس دو روزه بوده و در دو سالن چوبی بزرگ که توسط معماری به نام ویکتور بالتار طراحی شده، برگزار می شود.

فستیوال جاز (جولای): فستیوال جاز سالانه در شهر تپه ای Tourrettes برگزار می شود.

الکتروبیچ (اوت): بزرگ ترین فستیوال موسیقی الکترونیک در کرانه جنوبی بارسارز در تابستان برگزار می شود. بزرگ ترین ستاره های موسیقی در سواحل مدیترانه برای بیش از 100،000 شرکت کننده این فستیوال اجرا خواهند کرد. خارق العاده به نظر می رسد مگر نه؟

فستیوال موسیقی راک: این فستیوال معروف در سراسر اروپا سالانه در پاریس برگزار شده و هزاران نفر را به خود جلب می کند.


بهترین برنامه ها و مسیرهای سفر برای سفر با کوله پشتی

آیا به دنبال بهترین مسیر برای سفر به فرانسه هستید؟ چه می خواهید برای هفته ها به این سفر بروید یا ماه ها، در هر صورت بهترین برنامه های سفر به فرانسه را به شما ارائه خواهیم داد. می توانید این مسیرها را در کنار مسیرهای دیگر یا به تنهایی به کار ببرید.

برنامه سفر 7 روزه به فرانسه: پاریس و لور ولی (Loire Valley)

7 روزه: پاریس و لوار ولی

مسلما پاریس بیش از هر کشوری در جهان مقصد موردعلاقه گردشگران است. این شهر زیبا مرکز اغلب جنبش ها، معماری های بزرگ و فلاسفه مهم است. بسیاری از هنرمندان، نویسندگان، متفکرین و عشاق، به این شهر آمده اند تا از زیبایی و فضای آن لذت ببرند.

لوار ولی در چند ساعتی جنوب فرانسه قرار دارد. این مکان با 300 کیلومتر فاصله با مرکز فرانسه زیباترین مناظر کشور را داراست. قصرهای زیبا، مزارع شراب و بزرگ راه های زیبا مسافرین را از پاریس به این شهر می رسانند.

لوار ولی با داشتن زیباترین و جذاب ترین مناظر گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. بهتر است با ون یا دوچرخه از این مکان دیدن کنید. به جای دوچرخه می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده یا پیاده روی کنید، اما این گزینه ها را پیشنهاد نمی کنیم. تنها راه برای فرار از انبوه جمعیت این است که وسیله نقلیه خود را داشته باشید که بهتر است همان دوچرخه باشد. با داشتن یک دوچرخه می توانید از قصرها، تاریخ و مناظر زیبای این مکان دیدن نمایید.

برنامه سفر 2 هفته ای به فرانسه: پروانس و جنوب

2 هفته: سرزمین آفتاب

مزارع اسطوخودوس، درختان زیتون و مناظر زیبای تابلوهای ونگوگ، همه و همه در پروانس قرار دارند. جنوب فرانسه از پاریس و شمال یک دنیا فاصله دارد. به سرزمین آفتاب خوش آمدید.در سواحل زیبا و مناطق زیبای این منطقه لذت ببرید.

برنامه سفر 2 هفته ای به فرانسه: رشته کوه های فرانسوی آلپ

2 هفته: دیدن از رشته کوه های فرانسوی آلپ

منطقه آلپ فرانسه پر از زیباترین مناظر اروپاست. رشته کوه های آلپ اصلی ترین جاذبه فرانسه محسوب می شوند. شهر شامونی زادگاه کوهنوردی و مرتفع ترین کوه جهان، مون بلان، است. چه عاشق اسکی باشید یا کوهنوردی، در هر صورت با سفر به فرانسه باید از آلپ دیدن کنید.

برنامه سفر 10 روزه به فرانسه: پیرنه

10 روزه: سفر با کوله پشتی به پارک ملی پیرنه

آیا برای دیدن از کوه های بیشتر آماده هستید؟ کوه های پیرنه مرز طبیعی میان فرانسه و اسپانیا محسوب می شوند. این مکان پر از روستاهای کوچک، مسیرهای پیاده روی متصل به هم و چندین شهر بزرگ تر است. رشته کوه های پیرنه منطقه بزرگی از جنوب غرب فرانسه را احاطه کرده اند. این منطقه از کرانه مدیترانه تا کرانه اطلس امتداد دارد.

پیرنه یکی از مهم ترین جاذبه های فرانسه است که می توانید در نقاط مختلف آن گردش کنید. اگرچه کوه های پیرنه همانند آلپ مرتفع نیست اما به همان اندازه زیبا و مهیج می باشد. سفر به پیرنه به خودی خود یک سفر کامل است. در این جا می توانید از برخی از شهرهای کوهاستانی مانند لوردس، فوآ، سن-ژان-پیه-دو-پر، آرئو، آیت و بتمل.

مردم این مناطق بسیار خونگرم هستند. در این منطقه می توانید خوشمزه ترین پنیرهای جهان بخورید. به نظر من بهترین پنیرهای جهان در این منطقه قرار دارند.


مکان های دیدنی در فرانسه

سفر با کوله پشتی به پاریس

بدون شک بدون دیدن از پاریس سفر به فرانسه ارزشی نخواهد داشت. حتی دیدن از موزه های این شهر هم چنیدن هفته طول می کشد. پاریس پر از جاذبه های دیدنی است. اگر برای دیدن از پاریس تنها چند روز وقت دارید باید کارهایی که دوست دارید انجام دهید. آیا به غذا علاقه دارید؟ به هنر علاقه دارید؟ آیا به تاریخ و معماری علاقه دارید؟ آیا دوست دارید در کنار رودخانه سن شراب نوشیده و باگت بخورید؟

شاید به تمام این موارد علاقه داشته باشید. در حقیقت پاریس آنقدر بزرگ است که برای دیدن از تمام آن ها باید چند ماه وقت صرف کنید و نمی توانید در عرض چند روز از آن ها دیدن نمایید. برای لذت بردن در پاریس مجبور نیستید از همه چیز دیدن کنید. به جای این کار سعی کنید از همه چیز لذت ببرید.

پاریس در دو روز

از بین بهترین موزه های جهان، لوور بهترین موزه ای است که حتما باید از آن دیدن کنید. اگر پس از ساعت 6 عصر چهارشنبه یا جمعه به آنجا بروید هزینه ورودی به 6 یورو کاهش یافته و موزه تا ساعت 9 و 45 دقیقه باز خواهد بود. در عصر روزهای جمعه هزینه ورودی برای سنین زیر 26 سال رایگان خواهد بود. در روز جشن ملی فرانسه (14 جولای) و اولین یکشنبه هر ماه ورودی برای همگان رایگان است. موزه اورسی موزه دیگری است که باید از آن دیدن کنید. ساختمان موزه یک ایستگاه قطار قدیمی در کرانه سن است.

پس از عبور در کنار رودخانه سن به یکی از زیباترین سازه های جهان می رسید: برج ایفل. پس از عبور از موزه لز انوالید به پل الکساندر سوم، یکی از زیباترین پل های پاریس می رسید. پس از رسیدن به این برج با پرداخت ورودی می توانید به طبقه بالا رفته و یا به طور رایگان از پایین دیدن کنید. فانوس سبز در پایین برج ایفل یک مکان زیبا برای پیک نیک است.

محله مون‌مارتر برای پیاده روی، به خصوص در شب، لذت بخش است. بلوار کلیشی یک مکان پر از کلوپ های شبانه و فاحشه خانه است. اگر می خواهید روز دیگری هم در پاریس لذت ببرید، زیاد نوشیدنی ننوشید.

صبح روز بعد به کلیسای نوتردام بروید. همانند همه جای پاریس در این جا هم صف ورودی بسیار شلوغ است. بهتر است هر چه زودتر به آن جا بروید تا در صف معطل نشوید. برای دیدن از مناظر پاریس به بالای این کلیسا بروید. پس از صرف نهار در یک کافه به گورستان پر-لاشز بروید. اگرچه شاید گورستان ها مکان جذابی نباشند اما مهم ترین چهره های جهان در اینجا آرمیده اند، اشخاصی چون جیم موریسون، ادیت پیاف، اسکار وایلد و صادق هدایت.

مکان های پنهان پاریس

آیا می خواهید در پاریس کارهای مهیج انجام دهید؟ در مناطق دوم و نهم خیابان های سرپوشیده ای وجود دارد که پر از کافه، کتابفروشی های کهن و شیرینی های خوشمزه است. این مسیرهای سرپوشیده در قرن 19 ساخته شدند تا ثروتمندان بتوانند در آب و هوای بد بتوانند خرید کنند. اکنون این معابر یکی از جاذبه های دیدنی پاریس محسوب می شوند. بنابراین اگرچه این معابر شاید چندان پنهانی نباشند، اما از بهترین مناظر شهر هم جذاب ترند.

اگر یک بعد از ظهر را در این معابر گردش کنید به اندازه چندین روز گردش در شهر است. سه معابر موردعلاقه من عبارت است از: پانوراما، جافروی و وردو.

بهترین مسیر پیاده روی در پاریس

در منطقه 12 پاریس در بالای یک راه آهن یک پارک تفریحی سرسبز وجود دارد. این پارک سبز در بالای خط راه آهن ونسن قرار داشته و می تواند بهترین مسیر برای پیاده روی در پاریس باشد. این منظره بسیار زیباست و پر از پارک و مسیرهای سبز است.

در ورودی شرقی اپرا باستیل، در سازمان Viaduc des Arts یک مسیر 4.7 کیلومتری به سمت شرق وجود داشته که به سمت بلوار Périphérique ختم می شود.

خوردن غذای کم هزینه در پاریس

در پاریس برای غذا خوردن مکان های مختلفی وجود دارد. اگرچه شاید وسوسه شوید که به مکان های ارزان تر بروید، باید یک چیز را بدانید. بسیاری از فرانسوی ها می گویند که رستوران های مناطق توریستی پاریس کیفیت خوبی ندارند. آن ها تصور می کنند توریست ها درباره غذای فرانسوی چیزی نمی دانند و فریب می خورند. در ازای یک کاسه راتاتویی باید 20 یورو پرداخت کنید. بنابراین در حین انتخاب مکانی برای سرو غذا توجه کنید که می توانید از غذاهای کنسروی هم بهره ببرید.

البته منظور این نیست که در پاریس رستوران ارزان قیمت وجود ندارد. پاریس پر از رستوران های ارزان است. منظور این است که بهتر به سراغ رستوران های نقاط توریستی نروید.

دیدن از کاخ ورسای

با یک سفر یک روزه از پاریس می توانید از کاخ ورسای دیدن کنید. شاه لویی چهاردم در ساخت کاخ های سلطنتی موفق عمل می کرد. این کاخ و زمین ها و باغچه های اطراف آن بسیار زیبا و دیدنی هستند.

باوجود ثروت سرشار خانواده سلطنتی فرانسه که این کاخ نشان دهنده آن است، تعجبی ندارد که با سکونت لویی چهاردم در این کاخ، انقلاب فرانسه آغاز شد. ورسای و پاریس با قطار به هم وصل می شوند، بنابراین در عرض چند ساعت می توانید به این نقطه بروید. در انجای می توانید مهمانسرای ارزان قیمت هم پیدا کنید. با این حال بهترین است برای اقامت به پاریس بازگردید.

سفر به امبوز

امبوز (Amboise) یک شهر کوچک در منطقه لوار ولی است که به دلیل قلعه معروف قرن پانزدهمی که اقامتگاه لویی چهاردم بود و به مقبره لئوناردو داوینچی اشراف دارد و همچنین باغ ها، باغچه ها و مسیرهای زیرزمینی اش، شهرت دارد.

شهر امبوز یک شهر رماتنیک محسوب می شود. بهتر است در فصل بهار و در زمان شکوفه دادن گل ها به این شهر بروید. اگر می خواهید با دوچرخه از این مناطق دیدن نمایید بهتر است در زمان استراحت به این مکان بروید. با سفر به این شهر کوچک از بازار هفتگی آن دیدن کنید.

سفر به مونتیزا

شهر کوچک مونتیزا (Montrésor) یکی از زیباترین روستاهای فرانسه است. زیبایی این شهر کوچک به دلیل داشتن تاریخ، میراث و فرهنگ غنی آن است که از دیرباز حفظ شده.

در این شهر کوچ یک قلعه بسیار زیبا هم وجود دارد. قلعه مونتیزا در بالای تپه مشرف به شهر قرار دارد. پس از دیدن از این قلعه می توانید به کافه یا شیرینی فروشی های آن بروید.

دیدن از شابمور

یکی از معروف ترین قلعه های جهان قلعه شامبور (Chambord) است که ساخت آن توسط شاه فرانسیس، یکی از ثروتمندان تاریخ که به زندگی در قلعه های مرتفع علاقه داشت، ساخته شد اما هرگز به اتمام نرسید.  شامبور یکی از دیدنی ترین مکان های فرانسه است. از انجاییکه مکان شلوغی است بنابراین باید در صبح زود یا پس از غروب آفتاب به آن جا بروید تا خلوت تر باشد. در قلعه اقامتگاه وجود ندارد (اگرچه قلعه دارای بیش از 400 اتاق است). در 16 کیلومتری شرق شامبور بلوآ، در 45 کیلومتری جنوب غرب آن اورلئان و در 18 کیلومتری شمال شرق آن شورنی قرار دارد. سفر به شامبور از این شهرها کوتاه تر خواهد بود.

سفر به اورلئان

اگر در منطقه لوار ولی به مدت طولانی پیاده روی یا دوچرخه سواری کرده اید در آن صورت اورلئان می تواند بهشت شما باشد. این شهر پایتخت منطقه لوار ولی محسوب شده و سرگرمی های بسیاری دارد. اگر از دیدن کلیساها خسته نشده باشید باید از کلیسای اورلئان دیدن کنید. موزه ژان دارک، در مکان خانه ژان دارک در قرن پانزدهم می باشد، جایی که او از آپریل تا مه 1429 در آن زندگی می کرد (ساختمان اصلی در بمب گذاری آلمان ها در سال 1940 تخریب شد). با دیدن از این موزه درباره یکی از عجیب ترین شخصیت های زن تاریخ فرانسه اطلاعاتی به دست می آورید.

موزه پنج طبقه هنرهای زیبای اورلئان هم یک موزه دیدنی است که برخی از زیباترین آثار نقاشی چند صد سال اخیر فرانسه در آنجا قرار دارد.

سفر به مارسی

شهر بندی مارسی در گذشته بسیار شهرت داشت. اگرچه در گذشته بخش هایی از شهر خطرناک بودند اما امروزه این شهر بسیار امن و دلپذیر است. مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه بوده و در داخل و اطراف این شهر می توان کارهای سرگرم کننده ای انجام داد.

با وجود سیستم حمل و نقل پیشرفته این شهر می توان به راحتی در آن رفت و آمد نمود. برای پیشگیری از ترافیک شهری مارسی می توان از متروی زیرزمینی آن استفاده کرد.

در مارسی چه کارهایی انجام دهید

در ابتدا به بندر قدیمی مارسی بروید. از آنجاییکه مارسی یک شهر آفتابی است در هر زمان از روز می توانید در اطراف بندر پیاده روی کنید. در محله های عربی اطراف چرخی زده و قهوه و شیرینی عربی میل کنید.

کلیسای مارسی در بندر قدیمی هم دیدنی است. در ظهرهای آفتابی ماه اوت با دیدن از این کلیساها کمی خنک خواهی شد. احتمالا مهم ترین نماد مارسی  Notre Dame de La Garde است که در بالای تپه قرار دارد. برای رسیدن به این کلیسا باید از بندر قدیمی حدود یک کیلومتر پیاده بروید تا بتوانید منظره 360 درجه شهر را تماشا کنید.

در اینجا می توانید در دو محله La Painer و Cours Julien زمان بگذرانید. محله La Painer یک محله هنری با کارگاه، کافه و کوچه های زیباست. ترافیک و جمعیت می تواند باعث شلوغ شدن این شهر شود اما با دیدن از محله La Painer از این شلوغی ها فرار می کنید.

Cours Julien محله جدیدتر مارسی است که مراکز خالکوبی، بارهای دیدنی، کافه های هیپی، مراکز موسیقی و فروشگاه های خوراکی های ارگانیک در آنجا قرار دارد. همچنین در این محله بازارچه های مختلف هم وجود دارد که همه چیز، از نان تا زیتون و شیرینی را تولید و می فروشند.

اگر از پس هزینه ها برمی آیید بهتر است غذای Bouillabaisse را امتحان کنید. این سوپ خوشمزه کلاسیک مارسی در یک رستوران دریایی در مارسی خوشمزه تر و بهتر از هر جای دیگری سرو خواهد شد.

سفر به کلانک

پس از چند دقیقه خروج از مارسی در قسمت جنوب با پارک ملی کلانک رو به رو خواهید شد. این پارک مجموعه ای از سازه های آهکی و دولومیتی می باشد که در کرانه دریای مدیترانه قرار دارد. در این پارک چندین مسیر پیاده روی، ساحل و نقاط مخصوص کایاک سواری وجود دارد. اگر به صخره نوردی علاقه دارید حتما از این نقطه دیدن کنید.

در میان تمامی سواحل و نقاط مخصوص شنا پرت پین یکی از بهترین هاست. با 45 دقیقه پیاده روی از کاسیس می توانید به آن جا برسید. از آنجاییکه پارک ملی کلانک بزرگ است بهتر است آب و غذای کافی به همراه داشته و یک روز کامل را در انجا مانده و شنا و پیاده روی کنید.

در این پارک روستاهای مختلفی مانند کاسیس وجود دارد که می توانید به رستوران یا نانوایی بروید. توجه داشته باشید که این رستوران ها گران هستند، به خصوص در ماه های تابستانی. پس از چند روز گردش در مارسی، اقامت در کلانک و لذت بردن از طبیعت زیبا و آفتاب مدیترانه ای لذتبخش می باشد. متاسفانه نمی توانید در این پارک کمپ بزنید. اگر بتوانید در جایی چادر بزنید عالی می شود. اما نگهبانان پارک ممکن است جریمه تان کنند. در هنگام آشپزی یا استفاده از اجاق گاز مسافرتی مراقب باشید. در بین مارسی و کلانک اتوبوس های عمومی روزانه وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: 25 ساحل برتر اروپا

سفر به ایئر

شهر ایئر (Hyères) یک شهر جالب است اما تفریحات چندانی ندارد. اما در این شهر یک جزیره زیبا قرار دارد که با خرید بلیت 28 یورویی کشتی تفریحی از بندر سنت پیر در ایئر می توانید به جزیره کرو بروید. این جزیره سواحل بکر فراوانی دارد که پر  از نقاط زیبا برای غواصی است. از آنجایی که در این جزیره امکاناتی وجود ندارد بنابراین باید همه چیز داشته باشید. خط ساحلی فرانسه می تواند شلوغ باشد اما سواحل جزیره کرو از دیگر سواحل نیس متفاوت بوده و تجربه جدیدی در اختیارتان قرار می دهد.

اگر نمی خواهید سوار کشتی تفریحی شوید گزینه دیگری پیش روی شماست. جزیره Giens Penisula دارای سواحل زیبا و فرصت های غواصی است و در آنجا می توانید فعالیت های مشابه جزیره کرو را انجام دهید. گزینه دیگر برای لذت بردن از ساحل و دور بودن از شلوغی جمعیت این است که به ساحل مدیترانه بروید.

سفر به اکس-آن-پرووانس

اکس-آن-پرووانس (Aix-en-Provence) یک شهر متوسط در یک ساعتی شمال مارسی است که پر از مناظر دیدنی، غذاهای خوشمزه و خیابان های جذاب می باشد. با غروب خورشید این شهر بیش از پیش زنده خواهد شد. شب ها کشتی های تفریحی به ساحل نشسته و می توانید در بوفه آن ها غذاهای خوشمزه خورده و در عین حال مردم شهر هم در دل جمعیت دیده می شوند.

برای آغاز غروب زیبای خود در Le Cours Mirabeau قدم زده و در میان کافه ها، فواره، میادین شهر و رستوران هایی که برای شام باز شده اند، چرخی بزنید. در بازار هفتگی کوچک این شهر نیز می توانید غذا و میوه تازه خریداری کنید.

این شهر یک شهر زیبا و آرام است. با گردش در هر شهر فرانسه با چیزهای جدیدی آشنا خواهید شد. شاید تنها جاذبه این شهر کلیسای Saint-Sauveur و فواره های زیبای آن باشند. اما معابر زیبا و کافه های دنج هم از جذابیت های این شهر محسوب می شوند. پل سزان، نقاش معروف فرانسوی در این شهر زندگی و کار می کرد. پس در شهری قدم بزنید که الهام بخش بسیاری از آثار او بود.

سفر به گورژ وردون

شهر گورژ وردون (Verdon Gorge) یکی از مکان های موردعلاقه من در فرانسه بود که گویی در گرند کنیون قرار دارد. صخره های آهکی دره زیبای آن را پوشانده اند. رودخانه فیروزه ای رنگ آن هم در مقابل این صخره های سپید تضاد زیبایی ایجاد کنند.

شهر گورژ وردون به عنوان زادگاه صخره نوردی جهان محسوب می شود. اما علاوه بر صخره نوردی می توانید به کوهنوردی و کایاک سواری هم بپردازید. بخشی از این رودخانه به دلیل دارا بودن ماهی های بومی درحال انقراض محافظت شده است. در دریاچه Sainte-Croix می توانید کایاک (یا قایق باتری دار) اجاره کنید. می توانید چند کیلومتر را کایاک سواری کرده، قایق را پارک کرده و در صورت تمایل کنی پیاده روی کنید.

این شهر بسیار بزرگ بوده و برای پیاده روی مکان های مختلفی دارد. بهتر است چند روز در این شهر اقامت داشته باشید. اگر به صخره نوردی علاقه داشته باشید بهتر است حداقل یک هفته (یا یک ماه!) در این شهر بمانید. در این شهر کمپ های مختلف وجود دارد که در ازای پرداخت مبلغی می توانید در ان چادر بزنید.

سفر به سون

کرانه های پروانس و مدیترانه در فرانسه دیدنی هستند اما می توانند گاهی شلوغ و آزاردهنده باشند. پس از دیدن از پروانس به پارک ملی سون بروید. در اینجا می توانید برای پیاده روی، کمپ زدن، شنا و کایاک سواری، مکان های مختلف بیابید. بسیاری از افرادی که به فرانسه می روند ممکن است هرگز نام سون را نشنوند. به همین دلیل این مکان اصلا شلوغ نیست.

از میان تمام دیدنی های این شهر صخره های آهکی تارن گورژ و روستاهای قرون وسطایی آن برتر می باشند. کوه لوزر با ارتفاع 1699 متر از سطح دریا، مرتفع ترین کوه پارک ملی سون بوده و یک مکان بسیار عالی برای اسکی سواری در زمستان است.

در این شهر حتما از Saint-Étienne-Vallée-Française دیدن کنید. اگر می خواهید در مسیری از شهر پیاده روی کنید به مسیر رابرت لوئیز استیونسون بروید. منطقه Ardèche در شمال سون قرار دارد. در این منطقه هم مسیرهای مناسب پیاده روی وجود دارد که می توانید در آن پیاده روی کرده، کمپ زده و گردش کنید.

سفر به انسی

از آنجاییکه اغلب مکان های نزدیک رشته کوه های آلپ خالی از سکنه هستند، تنها شهر بزرگ نزدیک آلپ انسی است. اگر در حین سفر به امکانات زیاد نیاز دارید حتما باید به این شهر بروید. یکی از جاذبه های این شهر دریاچه بزرگ آن است که شهر در اطراف آن ساخته شده. در تابستان می توانید در کنار این دریاچه همانند ساحل استراحت کنید. رودخانه تیو در مرکز شهر هم یکی از دیدنی های انسی محسوب می شود. این شهر مجموعه ای از کانال ها، ساختمان های رنگارنگ و معابر کوچک است.

سه شنبه ها در مرکز شهر بازار هفتگی برگزار شده و جذابیت شهر را افزایش می دهد. منطقه Savoie هم به خاطر داشتن خوراکی های حاوی سیب زمینی پنیر شهرت دارد. با رفتن به این منطقه حتما رکلت را امتحان کنید.

سفر به شامونی

اگر به اسکی، کوهنوردی، صخره نوردی و یا پیاده روی کوچک ترین علاقه دارید، پس حتما نام شامونی را شنیده اید. شامونی پایتخت ماجراجویی فرانسه بوده و یکی از مراکز مهم کوهنوردی اروپاست. در هر فصلی فعالیت های کوهنوردی در این شهر انجام می شود. اگر می خواهید به یکی از بهترین مراکز پیاده روی جهان بروید این شهر را فراموش نکنید. برای مشاهده کوه بلان، یخ های آن و برف های روی آن از نزدیک، بهتر است از کوه Aiguille du Midi ماشین کابلی سوار شوید. این تجربه ارزش پرداخت هزینه آن را دارد (هزینه حداکثر آن 60 یورو است).

مسیر 170 کیلومتری کوه مون بلان که از رشته کوه های آلپ موجود در فرانسه، سوئیس و ایتالیا می گذرد، درست در جنوب شامونی در Les Houches آغاز می شود. این مسیر کوهنوردی بسیار مشهور است. زیرا از آنجا می توانید نمای کوهستان، یخ، برف، حیات وحش و قله های پوشیده از برف را مشاهده کنید. بهترین اوقات سفر من عبور از این مسیر بود که 11 روز طول کشید.

اگر نمی توانید از این مسیرعبور کنید اصلا اشکالی ندارد، زیرا منطقه شامونی/ مون بلان پر از مسیرهای اینچنینی است. باید بدانید که این منطقه در طی زمستان پوشیده از برف است. در این روزها ممکن است کل روز خود را به مشاهده برف بگذرانید.

شهر شامونی پر از مهمانسراهای مختلف مناسب برای بودجه های مختلف است. بهتر است در هر فصل از سال زودتر رزرو را انجام دهید. مهمانسراهای مناسب مسافران دوره گرد بسیار محبوب بوده و سریع پر می شوند.

سفر به آلپ دوئز

اگر به اسکی علاقه دارید حتما باید از آلپ دوئز (Les Houches) بروید. شامونی در سراسر سال میزبان اسکی سواران است بنابراین آلپ دوئز می تواند خلوت تر باشد. زمستان تنها زمان سفر به آلپ دوئز نیست. در حقیقت بالابر به مرتفع ترین قله ها در تابستان هم فعال بوده و می توانید دوچرخه تان را هم به بالا ببرید. در اینجا بهتر است از معابر مشخص استفاده کنید. درصورتی که می خواهید با دوچرخه به کوهستان بروید کلاه را فراموش نکنید.

فعالیت های تابستانی دیگر این منطقه عبارت اند از رودگردی و صخره نوردی. می توانید از شهر به کوه پیاده روی کنید. آلپ دوئز در منطقه رون آلپ قرار دارد، که با یک ساعت رانندگی به جنوب شرق گرونوبل می توانید به آنجا برسید. لوازم کمپ خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید در یک نقطه زیبا از دامنه کوه چادر بزنید.

مسیرهای دیگر سفر در فرانسه

باید قبول کنیم که فرانسه یکی از مقصدهای محبوب گردشگری است. در سال 2013 حدود 85 میلیون نفر از فرانسه دیدن کردند (بیشترین تعداد گردشگر در بین شهرهای جهان)! به این معنا که هنوز می توانید در این کشور مکان هایی بیابید که چندان شلوغ نباشد.

بسیاری از رودخانه ها، کوه ها، جنگل ها، دره ها و سواحل گردشگر کمی دارد. خوشبختانه مکان های نامبرده شده مکان های اصلی گردشگری محسوب می شود. نقاط اصلی گردشگران را همانند آهنربا به خود جذب می کند، در نتیجه بسیاری از مکان ها خلوت باقی می ماند. اگر بخواهید در داخل یا حومه شهرهای فرانسه کوهنوردی یا پیاده روی کنید متوجه می شوید که به نقاطی آمده اید که توجه گردشگران کمتری را جلب کرده اند.

بهتر است از روستاهای زیبای فرانسه هم دیدن کنید. در جاذبه های ناشناخته فرانسه می توانید با جذابیت های زیادی مواجه شوید. تنها کافی است کمی جستجو کنید تا با الماس های کمتر شناخته شده فرانسه دیدن نمایید.


کوهنوردی در فرانسه

فرانسه برای کوهنوردان یک کشور رویایی است. تقریبا در هر منطقه یک کوه وجود دارد. در آلپ و پیرنه آنقدر مسیر مختلف کوهنوردی وجود دارد که شاید در عمر خود نتوانید از تمام آن ها عبور کنید. در فرانسه و اروپا مسیرهای کوهنوردی طولانی وجود دارد که GR hikes نامیده شده و اتمام برخی ماه ها طول می کشد. می توانید به یکی از این قسمت ها رفته، یکی دو روز چادر زده و سپس به خانه بازگردید. یا اینکه می توانید یک ماه در آنجا بمانید و برای دوش گرفتن یا تهیه غذا به روستاهای اطراف بروید.

بهترین زمان برای کوهنوردی اواخر بهار یا اوایل تابستان است. با این حال در همه جای فرانسه مسیرهایی وجود دارد که برای تمام ایام سال مناسب هستند، به خصوص در جنوب.

بهترین مسیرهای کوهنوردی در فرانسه

مسیر مون بلان – مسیر قله مون بلان، نمای این قله با ارتفاع 4،810 متر، قله های پوشیده از برف و روستاهای سرسبز اطراف را نشان می دهد. این قله بهترین قله ای بود که من صعود کرده بودم.

کرس – مسیر کرس یکی از زیباترین مسیرهای کوهنوردی است که پر از تپه ها و صخره های زیباست که می توان در آن پیاده روی و کوهنوردی کرد.

گورژ وردون – صخره های بزرگ و عظیم اطراف این شهر به عقیده بسیاری عمیق ترین دره های اروپا هستند. گل های وحشی، زندگی گیاهی و حیات وحش این منطقه بر زیبایی آن می افزاید.

مسیر آلپ – عبور از مسیر کوهنوردی رشته کوه های آلپ ماه ها به طول انجامیده و در نهایت به نیس خواهید رسید.

مسیر شامونی  به زرمات – یک مسیر طولانی از شامونی به زرمات که پر از مناظر زیبا، قله های برف و یخ، پوشش گیاهی و دره های عمیق است. همچنین از آنجا می توان منظره مون بلان و ماترهورن را مشاهده کرد.

 


نگاهی به تاریخ مدرن فرانسه

مطمئنا مهم ترین واقعه تاثیرگذار بر تاریخ فرانسه مدرن جنگ جهانی دوم بود که 600،000 سرباز و شهروند فرانسوی طی آن کشته شدند. شهرها ویران شدند و بسیاری از مناطق، از جمله پاریس، تحت کنترل آلمان نازی بود. در نوامبر 1942 کل فرانسه تحت سلطه نیروهای آلمانی بود. دولت فرانسه وجود داشت اما به تدریج تحت سلطه آلمان قرار گرفت.

رژیم ویشی فرانسه با آلمان صلح کرد تا فرانسه آرام تر شود، که البته این صلح در ازای از دست رفتن آزادی فردی و امنیت به وجود آمد. در زمان اشغال آلمان حدود 76،000 یهودی از فرانسه بیرون رانده شده، که اغلب به کمک رژیم ویشی بود و در اردوگاه های مرگ نازی کشته شدند.

آزادی پاریس: در آخرین نبرد که پیاده سازی در نرماندی نام دارد، نیروهای متفقین و مخصوصا نیروهای آزاد فرانسه و مقاومت فرانسه، در یک حرکت نمادین برای احیای غرور فرانسه و به عنوان آخرین حرکت دفاعی، پاریس را آزاد کردند. با پیشرفت متفقین به سمت آلمان قسمت های دیگر فرانسه هم آزاد شد.

جنگ در نهایت در دوم سپتابر سال 1945 به پایان رسید.

بازسازی فرانسه پس از جنگ

صحنه سیاسی سال های 1944-45 توسط نیروی مقاومت کنترل شد اما اتفاقاتی هم رخ داد. شارل دو گل و عناصر فرانسه آزاد که در خارج از فرانسه شکل گرفته بودند، در کنار سوسیالیست ها، دموکرات های مسیحی و اعضای باقی مانده از حزب رادیکال، کنترل را به دست گرفتند.

کمونیست ها بر حزب مقاومت داخل فرانسه تسلط داشت اما به دستور کرملین در سال های 1944-45 با دولت همکاری کردند. همچنین گفته می شد ابزار مهم قدرت مانند روزنامه یا خودروسازی رنو که با آلمان ارتباط داشتند باید ملی شوند.

پایان فرانسه استعماری

در مه 1958 نیروهای تصرفی در الجزایر توسط ارتش فرانسه و شهروندان فرانسوی مخالف ملی گرایان عرب، باعث به وجود آمدن جمهوری چهارم فرانسه شدند. در جنبش مه 1958 جنبش ملی مجددا گال را به مسند قدرت نشاند. او با ریاست پرقدرت خود باعث به وجود آمدن جمهوری پنجم فرانسه شد و به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

او در حین پایان دادن به جنگ می خواست فرانسه را متحد نگه دارد که باعث خشم فرانسویان مقیم الجزایر و ارتش شد. زیرا هردوی آن ها از به قدرت رسیدن او حمایت کرده بودند. او به استقلال الجزایر در سال 1962 و مستعمره های دیگر فرانسه کمک کرد.

سیاست های فرانسه در اواخر قرن بیستم

پس از سقوط شوروی و پایان جنگ سرد، تنش های فرانسه کاهش یافت. فرانسه ظرفیت های هسته ای خود را کاهش داد و خدمت اجباری این کشور در سال 2001 پایان یافت. در سال 1990 فرانسه به رهبری فرانسوا میتران در جنگ کوتاه خلیج فارس علیه عراق شرکت کرده بود که Opération Daguet نام داشت.

فرانسه در بالکان در مقابل حامیان ناتو و اتحادیه اروپا مقاومت کرد تا از کشتار در یوگوسلاوی جلوگیری کند. نیروهای فرانسه در سال 1999 در بمبگذاری ناتو در جمهوری یوگوسلاوی شرکت کرد. فرانسه علیه تروریسم جهانی هم مبارزه می کند.

در سال 2002 مرکز اطلاعاتی ضدتروریسم و جنایات سازمان‌یافته در پاریس ساخته شد. در همان سال فرانسه در مبارزه با رژیم طالبان در افغانستان شرکت کرد. اما با جنگ عراق در سال 2003 مخالف بود و حتی آمریکا را به وتو تهدید کرد.

تنش های نژادی مدرن در فرانسه

در پایان جنگ الجزایر، صدها هزار مسلمان، از جمله افرادی که حامی فرانسه بودند، در فرانسه مقیم شدند. مخصوصا در شهرهای بزرگ تر فرانسه که آن ها این امکان را می داد در آنجا حاشیه نشینی کنند و البته از بیکاری رنج می بردند.

در اکتبر 2005، مهاجران عرب اطراف پاریس، لیون، لیل و شهرهای دیگر فرانسه، به نوجوانان عصیانگری تبدیل شدند که اغلب آن ها نسل دوم و سوم مهاجرین بودند. این شورش 3 هفته طول کشید و طی آن ماشین ها سوختند، فروشگاه ها بسته شدند و هزاران نفر نیز دستگیر شدند.

شارلی هبدو

در ژانویه 2015، روزنامه نویس چپ گرای فرانسه، شارلی هبدو، که پیامبر اسلام، حضرت محمد و یک فروشگاه یهودی را مسخره کرده بود با اعتراض وسیع مسلمانان بزرگ شده پاریس رو به رو شد. رهبران بزرگ جهان به پاریس آمدند که حمایت خود را از آزادی بیان نشان دهند. این اتفاق بر فرانسه تاثیرگذار بود.

در مه 2017، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شد.

فرانسه در سال 2018

فرانسه یک کشور چند ملیتی است که افراد مختلف در آن زندگی می کنند. این چند ملیتی بودن شخصیت جدیدی به فرانسه بخشیده است. فرانسوی ها به ملیت خود بالیده و از مبارزه در برابر عدالت، برابری یا دموکراسی، نمی ترسند.

در فرانسه از دیرباز برای دستیابی به آزادی و دموکراسی انقلاب های مختلف صورت گرفته است. فرانسه سال 2018 یک مکان بسیار جذاب می باشد. بنابراین از سفر خود لذت ببرید.


کتاب هایی برای لذت بیشتر از سفر به فرانسه

کتاب هایی که باید در فرانسه خوانده شوند

The Backpacker Bible – یادگیری چگونگی سفر به سراسر جهان در ازای پرداخت روزانه 10 دلار و دریافت درآمد آنلاین

A Moveable Feast – آیا دوست دارید بدانید در سال های 1920 فرانسه زندگی چگونه بود؟ اگر می خواهید درباره عصر طلایی زندگی نسل سوخته اطلاعاتی داشته باشید این کتاب ارنست همینگوی برایتان مفید خواهد بود.

The Little Prince (شازده کوچولو) – کتاب های معدودی توانستند همانند این کتاب از آنتوان دو سنت-اگزوپری به شهرت برسند. این اثر کلاسیک یکی از آثار برتر قرن بیستم است. با شازده کوچولو همراه باشید تا در مسیر کشف جهان و یادگیری درس هایی درباره زندگی و عشق به او کمک کنید.

Satori in Paris – یک اثر زندگی نامه ای از جک کرواک که توصیف جستجوی او برای میراث اش است که به گفتگوهای هرشب در بارها منجر می شود. این اثر یکی از آخرین آثار کرواک است.

Illuminations – آرتور رمبو یکی از بهترین شاعران فرانسه است. زیرا هم نابغه زمان خود بود و هم در دورانی که سفر چندان آسان نبود گردشگری می کرد. اشعار شاعر نمادگرای فرانسه، آرتور رمبو (1854-1891) بین خوانندگان محبوب شده و بر شعر قرن بیستم تاثیگذار بوده است.

The Whole Fromage – فرانسوی ها پنیر خود را بسیار دوست دارند و به آن می بالند. در فرانسه صدها نوع پنیر وجود دارد – کپک زده، خامه ای، کره ای و حتی طلایی. بنابراین اگر بخواهید درباره همه آن ها بدانید این کتاب را بخوانید.

The Social Contract (قرارداد اجتماعی) – آیا به دموکراسی علاقه دارید؟ پس باید از ژان-ژاک روسو خوشتان بیاید. قرارداد اجتماعی نوشته روسو (1712-1778) به لزون آزادی فردی در جامعه سیاسی اشاره دارد. به گفته او فرد با وجود قانون می تواند آزاد باشد. قانونی که داوطلبانه آن را پذیرفته باشد. اما آزادی در جامعه به معنای این است که هرکدام از ما به نیازهای دیگران و قانون کلی احترام بگذاریم.

کتاب های راهنمای سفر در فرانسه

Lonely Planet France – این کتاب پرفروش درباره شیوه سفر در کشور فرانسه اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می دهد.

Trekking in the Alps – یک کتاب راهنما درباره کوهنوردی در آلپ. در این کتاب درباره جاذبه های کوه های آلپ مانند مسیر مون بلان و ونویی توضیح داده شده است. این اثر جاذبه های کوه های آلپ را به شما معرفی خواهد نمود.

 

پیشنهاد مطالعه: 10 حقیقت جالب درباره فرانسه

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم