قبول کنید: روشی که به‌عنوان عاشق شدن شناخته‌ایم اشتباه است

تصویر عاشقانه و رمانتیک فیلم‌های عاشقانه همیشه به این شکل است: یک مرد عاشق یک زن زیبا می‌شود (در یک رستوران یا یک مهمانی). سپس مرد همه‌جا او را دنبال نموده و سرانجام به یک زوج تبدیل می‌شوند.

آیا تصور می‌کنید این نوع عاشق شدن احمقانه است؟ باید بگویم که در زندگی واقعی این اتفاق بسیار رخ می‌دهد.

قبول کنید که شیوه عاشق شدنی که به ما یاد می‌دهند اشتباه است.

ازآنجایی‌که نه در مدرسه و نه در خانه به ما آموزش نمی‌دهند که چگونه عاشق شویم و کسی را دوست بداریم، بنابراین تنها منبع آموزشی ما فیلم‌های عاشقانه هستند. با دیدن این فیلم‌ها به این نتیجه می‌رسیم که عاشق شدن بدون این‌که فرد را بشناسیم و در نگاه اول، کار اشتباهی نیست.

اما همانند چیزهای دیگر، درباره عشق هم باید چیزهای بیشتری بیاموزیم. باید بدانیم که باید چگونه عاشق شد. اگر قواعد انتخاب درست را بیاموزیم دیگر روابط شکست‌خورده عاطفی نخواهیم داشت.

شاید این حس را تجربه کرده باشید. در ابتدا همه‌چیز قشنگ است و حس خوبی دارید. همه‌چیز هیجان‌انگیز است. درکنار هم احساسات و تجربه‌های جدیدی را کشف می‌کنید. اما خیلی زود مشکلات جدیدی خود را نشان می‌دهد. شاید ندانید این مشکلات چه هستند اما حس می‌کنید چیزی درست نیست.

دلیلش این است که بدون انجام این دو مورد رابطه خود را آغاز نموده‌اید:

وقت گذراندن کنار هم

منظورمان این نیست که قبل از شروع رابطه تمام مدت درکنار هم باشید. منظورمان این است که فرد را زیر نظر گرفته و ببینید آیا برای یکدیگر زوج مناسبی هستید یا خیر.

آیا او با اطرافیان خود رفتار خوبی دارد؟ رفتارش با خانواده‌اش چگونه است؟ آیا به شما اهمیت می‌دهد یا اینکه همیشه فقط به فکر خودش است؟

از این نشانه‌های کوچک می‌توان نتایج خوبی به دست آورد. یادتان باشد فقط نباید به این فکر کنید که او با شما چگونه رفتار می‌کند، بلکه باید به رفتار او با دیگران نیز فکر کنید.

آیا به عواطف و احساسات شما اهمیت می‌دهد و همان کسی است که همیشه می‌خواستید؟

سؤالات عمیق بپرسید

به سؤالات سطحی مانند “چه غذایی دوست داری؟” اکتفا نکنید. این سؤالات اشکالی ندارند اما باید سؤالات مهم‌تر را بپرسید.

برای مثال، “تعطیلات خود را چگونه می گذارنی؟”. آیا این سؤال سطحی است؟ خیر. این سؤال چیزهایی که برای فرد باارزش است را آشکار می‌کند.

اگر شما ترجیح دهید در مسافرخانه اقامت داشته باشید و افراد محلی منطقه را ملاقات کنید، درحالی‌که او ترجیح دهد در یک هتل 5 ستاره اقامت داشته باشد و کسی را نبیند، در این صورت بحثتان بالا می‌گیرد. این تفاوت‌ها نشان‌دهنده تفاوت ارزش‌های شماست و در این صورت در آینده دچار اختلاف خواهید شد.

بنابراین سؤالات عمیقی بپرسید که نشان‌دهنده شخصیت و ارزش‌های فرد باشد. برخی از این سؤالات عبارت‌اند از:

بزرگ‌ترین حسرت زندگی‌ات چیست؟

اگر می‌توانستی به گذشته بروی، دوست داشتی چندساله بشوی؟

یک زندگی آسوده برای تو چگونه است؟

تنها زمانی که کسی را می‌شناسید می‌توانید عاشقش بشوید و رابطه بلندمدتی داشته باشید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم