50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما

40. شکاف – SPLIT

ام نایت شیامالان با کارگردانی این فیلم توانست مجدداً استعدادهای فیلمسازی خود را نشان دهد. یکی از نقاط قوت فیلم نقش آفرینی جیمز مک آووی است که به جای نشان دادن اختلال شخصیت خود آن را به یک ویلن تبدیل می‌کند. فیلم شکاف قسمت دوم از مجموعه 3 قسمتی “Unbreakable” است که اولین قسمت آن با نام “Unbreakable” در سال 200 اکران شد و قسمت سوم آن با نام “Glass” در سال 2019 اکران خواهد شد.

در صورت تمایل می‌توانید مقاله فیلم‌های مورد انتظار سال 2019 را در این خصوص مطالعه کنید.


39. پرنسس سید – PRINCESS CYD

یک اثر تابستانی درباره یک دختر نوجوان و خاله عجیب و غریب اش که توسط استیون کون کارگردانی شده است.


38. نام تو – YOUR NAME

انیمه رمانتیک ماکوتو شینکای رابطه زیبای بین هایائو میازاکی و یاسوجیرو اوزو را نشان می‌دهد.


37. پس از توفان – AFTER THE STORM

هیروکازو کورئیدا، نویسنده و کارگردان ژاپنی، در خلق آثار شاهکار تخصص دارد. شخصیت‌های این فیلم و اتفاقات رخ داده برایشان آنقدر حقیقی به نظر می‌رسد که گویی می‌توان با آن‌ها زندگی کرد.


36. متخاصمان – HOSTILES

کریستین بیل در همکاری مجدد خود با خالق “خارج از کوره” (Out of the Furnace) یعنی اسکات کوپر، اجرای قوی به نمایش گذاشته است. این دو در کنار هم یکی از خونین‌ترین فیلم‌های وسترن تاریخ سینما را به نمایش گذاشته و بیل نقش یک کاپیتان ارتش را برعهده دارد که تلاش می‌کند یک فرمانده جنگی در حال مرگ را به همراه خانواده‌اش به سرزمین‌های قبیله‌ای‌شان برساند.


35. جنگ برای سیاره میمون‌ها – WAR FOR THE PLANET OF THE APES

این فیلم قطعاً یکی از بهترین فیلم‌های هالیوود است. جلوه‌های تکنیکی و روایت تاثیرگذار این فیلم را به یک فیلم اکشن ماجراجویانه تبدیل کرده که شاید پس از چندگانه “جنگ ستاره‌ها” بتوان آن را بهترین اثر علمی تخیلی دانست. البته نباید از بازی تاثیرگذار “اندی سرکیس” در نقش سزار (رئیس میمون‌ها) نیز به راحتی عبور کرد.


34. کدی – KEDI

اگر بخواهیم میزان تأثیر این فیلم در ژانر خود را نشان دهیم باید بگوییم که اثر آن همانند فیلم “شهروند کین” (Citizen Kane) در ژانر خود است. اگرچه این فیلم بیشتر یک مستند زیبا و هنری از فیمساز ترکی، شیدا تورون است، اما توانسته در بین طرفداران جا باز کند.


33. بئاتریس در مهمانی شام – BEATRIZ AT DINNER

یک درام زیبا درباره شخصیت‌هایی از طبقات اجتماعی سیاسی مختلف که با تفاوت‌هایشان روبه رو می‌شوند. سلما هایک نقش یک مهاجر مکزیکی را ایفا می‌کند که با رئیس یک هتل (جان لیتگو) رو به رو شده است. در این فیلم شخصیت‌ها به خوبی نمایش داده شده‌اند و با ارزش‌های جامعه مدرن آمریکا رو به رو می‌شویم.


32. فریب خورده – THE BEGUILED

یک فیلم زیبا به کارگردانی سوفیا کاپولا و بازی نیکول کیدمن که می‌توان آن را سرگرم کننده ترین و خوش ترکیب ترین فیلم حرفه سینمایی کاپولا دانست.


31. رودخانه ویند – WIND RIVER

تیلور شرایدن نویسنده “اگر سنگ از آسمان ببارد” (Hell or High Water) کارگردانی این اثر را برعهده گرفته و در آن از بازیگرانی مانند الیزابت اولسن و جرمی رنر استفاده می‌کند.

ادامه این مقاله را در صفحه سوم بخوانید.



                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. عباس جان لیست را نگاه کردم …فیلم شوالیه تاریکی 2008 و فیلم شوالیه تاریکی بر میخزد واقعا اثار به یاد ماندنی از نولان هستش ..مخصوصا شخصیت جوکر ..با بازی هیث لجر یاد ماندنی شد …

    پاسخ