50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما

سال 2017 حقیقتا سال خوبی برای سینما دوستان بود و فیلم‌های بسیار زیبایی در ژانرهای مختلف توانستند خودنمایی کنند. بسیاری از بازیگران معروف و پرطرفدار نیز در این سال در پروژه‌های بزرگی شرکت داشتند و استودیوهای فیلم سازی بزرگ هم حسابی سرشان شلوغ بود. در این سال در مجموع 6 فیلم ابرقهرمانی کامیکی اکران شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود، از جمله فیلم لوگان که در نوع خود یک شاهکار زیبا به حساب می‌آید؛ در ژانر ترسناک فیلم‌های موفقی همچون “برو بیرون” و “شب هنگام می‌آید” اکران شدند؛ از اکشن‌های موفقی چون “جنگ ستارگان: آخرین جدای”، “بلید رانر 2049” و “دانکرک”  و همچنین انیمیشن‌های زیبایی مانند “کوکو”، “فیلم لگو بتمن” و “بچه رئیس” هم نباید چشم‌پوشی کرد.

در این فهرست از 200 منتقد و روزنامه نگار حوزه فیلم و سینما دعوت شده تا برترین فیلم‌های سال 2017 را انتخاب کنند. با پروشات همراه باشید.


50. اینگرید به فنا می‌رود – INGRID GOES WEST

در این فیلم کمدی درام با گارگردانی مت اسپایسر که برنده جایزه ساندنس شده، آبری پلازا و الیزابت اولسن نقش‌های اصلی را برعهده دارند. فیلم نامه اسپایسر دقیق، نکته بین و خاص است و نسل جوانان غرق در شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.


49. گام – STEP

این فیلم داستان ارزش‌های درهم تنیده امید و آموزش را نشان داده و به ما می‌آموزد که همیشه احتمال شنیدن دروغ را در نظر بگیریم. گروه زنانه بالتیمور، به نام گام، یکی از جالب‌ترین جنبه‌های زنانه سینمای 2017 است.


48. در این جهان احساس غریبگی می‌کنم – I DON’T FEEL AT HOME IN THIS WORLD ANYMORE

میکن بلیر پس از سال‌ها همکاری با جرمی سولنیر در مقام بازیگر، اکنون کارگردان این فیلم است. این فیلم را که می‌توان آمیزه‌ای از “اتاق سبز” (Green Room) و “بزرگ کردن آریزونا” (Raising Arizona) دانست، ملانی لینسکی را در نقش اصلی نشان می‌دهد که نامزد جایزه گوتام هم شد.


47. غول آسا – COLOSSAL

ناچو ویگالوندو نویسندگی و کارگردانی یک فیلم هیولایی را برعهده دارد که آن هاتاوی نقش اصلی را برعهده داشته و داستان هم بسیار جذاب است. شیوه روایت داستان همانند یک قمار خنده دار است که سعی می‌کند جذاب و جالب هم باشد.


46. نبرد دو جنس – BATTLE OF THE SEXES

“نبرد دو جنس” یک اثر جالب و سرگرم کننده است که اما استون در آن نقش اصلی را برعهده گرفته است.


45. شب‌ها می‌آید – IT COMES AT NIGHT

کارگردان فیلم “کریشا” (Krisha) یعنی تری ادوارد شالتس، بار دیگر نگاه خود به درام‌های خانوادگی را نشان داده و این بار او یک تریلر فرا-آخرالزمانی ساخته است.


44. موش‌های ساحل – BEACH RATS

اثر بعدی الیزا هیتمن (Eliza Hittman) پس از “حس عشق” (It Felt Like Love) نشانگر نگاه هنرمندانه اوست. این فیلم جذاب و زیبا حاصل بصیرت هنری هیتمن و بازی فوق العاده هریس دیکنسون است.


43. آن – IT

آندرس موچیتی، کارگردان فیلم “ماما” (Mama)، توانست در این اثر اقتباسی از رمان استفان کینگ، ترس و طنز را با هم ادغام کند. در این فیلم شاهد فضای کودکانه “گانیز” (The Goonies) و “کنار من بمان” (Stand By Me) و همچنین فضای ترسناک آثار معاصری چون “احضار” (The Conjuring) هستیم.


42. سفر دخترانه – GIRLS TRIP

در این فیلم آنقدر می‌خندید که یادتان می‌رود باید نفس بکشید. تیفانی هدیش در این فیلم یکی از بهترین اجراهای سال 2017 را داشته است.


41. تاریک‌ترین لحظات – DARKEST HOUR

گری اولدمن این فیلم از جو رایت را به اندازه خود وینستون چرچیل ترسناک و مهیب می‌کند. این فیلم زیبا و عظیم اگر توسط کریستوفر نولان نوشته می‌شد می‌توانست ادامه فیلم “دانکرک” (Dunkirk) باشد.

ادامه این مقاله را در صفحه دوم بخوانید.



                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. عباس جان لیست را نگاه کردم …فیلم شوالیه تاریکی 2008 و فیلم شوالیه تاریکی بر میخزد واقعا اثار به یاد ماندنی از نولان هستش ..مخصوصا شخصیت جوکر ..با بازی هیث لجر یاد ماندنی شد …

    پاسخ