آموزش کوچک کردن لباس‌های گشاد شده و نحوه نگه‌داری صحیح لباس

کوچک کردن لباس‌های گشاد در خانه می‌تواند یک کار دشوار باشد، زیرا هر لباس با هر جنسی به یک روش متفاوت نیاز دارد. همچنین باید مراقب باشید تا به لباستان آسیب وارد نشده و بیش از حد کوچک نشده باشد. به طور کلی، بهترین راه حل این است که از شر آن لباس خلاص شده و لباس‌های جدید خریداری کنید. با پروشات همراه باشید.


روش اول: کوچک کردن لباس‌های جدید

1. برچسب روی لباس را بخوانید. لباس‌هایی با جنس‌های مختلف، مانند پشمی یا کتانی، به روش‌های متفاوت کوچک می‌شوند. بنابراین پیش از شستن آن باید جنس لباس را بدانید. برای مثال، پشم بسیار حساس بوده و ممکن است در خشک کن آسیب ببیند. در حالی که کتان مقاوم‌تر بوده و می‌تواند دمای بالای خشک کن را تحمل کند. ابریشم معمولاً پس از شستن 8 تا 10 درصد کوچک می‌شود.

  • بدانید که آیا لباس از قبل شسته شده است. لباس‌های تازه معمولاً در اولین شستن کوچک می‌شوند. درحالی که لباس‌های قبلاً شسته شده معمولاً تغییر نمی‌کنند.

2. لباس را در آب داغ بشویید. می‌توانید آن را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.

  • اگر می‌خواهید لباس‌ها را با دست بشویید، یک ظرف آب را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. لباس را در آب جوش گذاشته و بگذارید چند دقیقه بجوشد، سپس از روی حرارت بردارید.
  • از نرم کننده لباس استفاده نکنید.

3. لباس را در خشک کن قرار دهید. لباس کتان را در دمای بالای خشک کن قرار داده و هرازگاهی بررسی کنید تا مطمئن شوید به اندازه دلخواه رسیده باشد. سپس آن را از خشک کن درآورده و در هوای آزاد بگذارید تا کوچک‌تر نشود.

  • اگر می‌خواهید لباس کوچک‌تر شود، آن را مدت بیشتری در خشک کن قرار دهید.
  • لباس‌های پشمی و پلی استر باید در دمای متوسط خشک کن قرار گرفته و کاملاً خشک شوند.

4. لباس را امتحان کنید. ببینید آیا به اندازه دلخواه رسیده است. یکی از مزایای کوچک کردن لباس این است که می‌توانید آن را کوچک‌تر کرده و یا با کشیدن، گشادتر کنید.


5. این فرایند را تکرار کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که به اندازه دلخواه خود رسیده باشید. یادتان باشد که هر لباسی در اولین شست و شو بیش از هر زمان دیگری کوچک می‌شود. اگر هنوز می‌خواهید لباس کوچک‌تری داشته باشید باید آن را به دست خیاط بسپارید.


روش دوم: کوچک کردن لباس‌های شسته شده

1. لباس را در دمای بالا بشویید. لباس را در آب داغ بشویید. از نرم کننده یا مواد شیمیایی استفاده نکنید زیرا احتمال کوچک شدن لباس را کاهش می‌دهند.

  • شسته شدن یک لباس به این معنا نیست که ممکن است کوچک نشود.

2. لباس را با دمای بالا خشک کنید. طولانی‌ترین چرخه برای خشک کردن لباس را انتخاب کنید. اما مراقب باشید که لباس شما در دمای بالا آسیب نبیند.

  • لباس‌های کتان را در دمای بالا خشک کنید.
  • لباس‌های پشمی و پلی استر را در دمای متوسط خشک کنید.

3. لباس را به خیاط بسپارید. از آنجاییکه لباس‌های از قبل شسته شده و کوچک شده چندان تغییر نمی‌کنند بنابراین باید لباس خود را به خیاط بسپارید.

  • کوچک کردن لباس از طریق برش آن زمانی بهتر است که بخواهید بدون کاهش عرض، طول لباس را کاهش دهید. یادتان باشد که شست و شو و خشک کردن لباس در ماشین لباس شویی می‌تواند به پارچه‌های ظریف آسیب بزند.

روش سوم: پیشگیری از شل شدن لباس

1. لباس را در حین خشک شدن آویزان نکنید. وایزان کردن لباس بر روی بند یا چوب لباسی می‌تواند باعث گشاد شدن پارچه شود. به جای آن لباس را در خشک کن خشک کنید. در این صورت اگر قبلاً لباس خود را کوچک کرده باشید، زحماتتان به هدر می‌رود.


2. ژاکت‌ها را آویزان نکنید. لباس‌های پشمی سنگین مانند ژاکت‌ها را روی چوب لباسی آویزان نکنید. این نوع پارچه به دلیل وزن و جنس الیاف، به سرعت شل می‌شود.


3. در صورت نیاز از خشک شویی استفاده کنید. اگرچه برخی تصور می‌کنند خودشان می‌توانند لباس را کوچک کنند اما خشک کردن لباس در خانه می‌تواند خاصیت کشسانی لباس را کاهش دهد. بنابراین سعی نکنید با خشک کردن لباس در خانه به آن آسیب بزنید.

  • با سپردن لباس‌های خود به خشک شویی، ماندگاری و اندازه برخی از لباس‌های ظریف را افزایش دهید.

4. پیش از شست و شو دکمه و زیپ لباس‌ها را ببندید. در صورت باز بودن زیپ یا دکمه در حین شست و شو، لباس‌هایتان ممکن است گیر کنند. در این صورت قسمتی از لباس کش می‌آید. بنابراین با توجه به این موارد پیش از شست و شوی لباس از این حالت پیشگیری کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم