آموزش ساخت وسایل لازم برای آتش بازی

آیا تا به حال پیش آمده برای یک جشن به وسایل مخصوص آتش بازی نیاز داشته باشید اما چیزی خریداری نکرده باشید؟ در اینجا می‌خواهیم روش ساخت وسایل آتش بازی در خانه را به شما آموزش دهیم. پس با پروشات همراه باشید.


مراحل

1. در نزدیکی انتهای یک بطری که وزن آن 400 تا 800 گرم است یک سوراخ ایجاد کنید. بطری بزرگ قهوه یا سوپ مناسب است. فضای داخلی بطری باید حتماً صاف باشد در غیر این صورت محتویات داخلی بطری به درستی به سمت بالا حرکت نمی‌کنند.

  • اندازه سوراخ باید به اندازه فتیله باشد (حدود 2-3 میلی متر).

2. در این سوراخ در نزدیکی انتها یک فتیله 12 سانتی متری وارد کنید. در فروشگاه‌ها می‌توانید فتیله مواد منفجره را بیابید. یکی از بهترین فتیله‌ها برای آتش بازی خانگی Visco نام دارد.

  • پس از قرار دادن فتیله بطری را روی یک سطح قرار دهید.

3. پودر سیاه یا بدون دود به درون بطری بریزید. می‌توانید این پودر را خریداری کرده و یا در خانه بسازید. اطمینان حاصل کنید که این پودر به میزان برابر در کف بطری ریخته شود. برای پوشاندن انتهای بطری به یک لایه تقریباً 0.6 سانتی متری از پودر نیاز دارید.

  • بهترین راه برای مشخص نمودن این که به چه میزان پودر نیاز دارید اندازه گیری ابعاد بطری است. برای مثال، در بطری با ابعاد 15.2 سانتی متر به 80 گرم پودر نیاز خواهید داشت.
  • برای ساخت پودر سیاه، بهترین راه برای تهیه زغال چوب، استفاده از چوب صنوبر/کاج/شاه درخت یا چوب سفید است که باعث می‌شود جرقه‌های طولانی‌تری داشته باشید. باید این چوب را در داخل خانه یا در حیاط خانه بسوزانید. باید آن‌ها را در یک ظرف مناسب ریخته و بگذارید تا بسوزد. حدود 2 تا 2 ساعت و نیم طول می‌کشد تا چوب به زغال چوب تبدیل شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شعله خاموش شود. صبر کنید تا زغال خنک شود (معمولاً یک شبانه روز طول می‌کشد). پس از خنک شدن زغال می‌توانید از آن استفاده کنید.

4. یک تکه دستمال کاغذی را به شکل دیسک درآورده و بطری را با آن بپوشانید. این تکه دستمال کاغذی از ترکیب پودر اشتعال پذیر با پودر سیاه، که میزان سوختن پودر سیاه را کاهش می‌دهد، پیشگیری می‌کند. پودر سیاه باید به سرعت بسوزد تا نیروی کافی برای پرتاب کردن پودر اشتعال پذیر به هوا را ایجاد نماید.


5. حدود یک دوم تا دو سوم بطری را به آرامی با پودر قابل اشتعال پذیر پر کنید. اگرچه این ماده منفجره کرمورا نامیده می‌شود و امروز به سختی یافت می‌شود، اما جایگزین‌های مختلفی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که این پودر به آرامی ریخته و به اطراف نپاشد.

  • به جای کرمورا می توانید از کافی میت، پودر خامه کروگر، پودر قند یا حتی خاک اره یا آرد گندم، استفاده کنید.
  • پودر اشتعال پذیر زمانی خوب عمل می‌کند که به خوبی الک شده باشد. اگر داخل آن تکه‌های خمیری وجود دارد بهتر است ابتدا آن را با الک آشپزخانه صاف کنید. در این صورت تکه‌های خمیری و درشت آن الک خواهند شد.

6. فتیله را روشن کرده و 9.1-15.2 متر عقب بروید. هرچقدر بطری بزرگ‌تر باشد باید بیشتر عقب بروید. بهتر است پیش از نشان دادن این روش آتش بازی به دوستانتان آن را چندین بار امتحان کنید. در این صورت می دانید که این روش چگونه کار می‌کند و برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد باید چه تغییراتی ایجاد کنید تا صدمه‌ای وارد نشده و اتفاقی نیفتد.

  • اطمینان حاصل کنید که این وسیله را از لوازم اشتعال پذیر مانند شیشه و چوب خشک یا خانه (و یا خانه همسایگان) دور کرده باشید.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم