آموزش تهیه گلابی رسیده همراه با ویدیو

گلابی یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و محبوب است. اما اگر گلابی نرسیده خورده باشید شاید نظرتان اینگونه نباشد. زیرا گلابی باید رسیده باشد تا طعم و مزه بسیار خوبی داشته باشد. بنابراین اگر یک کاسه گلابی نرسیده دارید با پروشات همراه باشید تا نحوه تهیه گلابی رسیده را یاد بگیریم.


روش اول: چرا گلابی نرسیده خریداری می‌کنید

1. توجه داشته باشید که گلابی را زمانی که نرسیده از درخت می‌چینند. دلیل چیدن گلابی نرسیده این است که پس از چیدن در جای خنک بهتر نگهداری می‌شوند. زیرا گلابی رسیده در عرض چند ساعت خراب می‌شود.

  • اگر گلابی رسیده خریداری کرده‌اید یا از درخست چیده‌اید باید به سرعت آن را بخورید تا خراب نشود.

روش دوم: رسیده کردن گلابی

1. با یکی از روش‌های زیر فرایند رسیده کردن گلابی را تسریع کنید:

  • گلابی را از یخچال خارج کرده و در دمای اتاق (بین 65 درجه فارنهایت/18.3 درجه سلسیوس و 75 درجه فارنهایت/23.8 درجه سلسیوس) قرار دهید. گلابی نرسیده در بیرون از یک مکان خنک در عرض 1 تا 7 روز رسیده می‌شود. دقت کنید که هرچقدر گلابی بیشتر در یک مکان خنک نگهداری شود، در دمای اتاق زودتر می‌رسد.
  • گلابی را در یک پاک قهوه‌ای در کنار موز و سیب رسیده قرار دهید، تا از اتیلن خارج شده از این میوه‌ها استفاده شود (این ماده شیمیایی باعث رسیده شدن میوه می‌شود). دقت کنید که پیش از بررسی میوه خراب نشود (در این صورت به قسمت پایین و موارد استفاده از گلابی رسیده رجوع کنید). همچنین می‌توانید میوه‌ها را در کنار موز قرار دهید. باید به سرعت گلابی‌ها را مصرف کنید.

2. جنس گلابی را بشناسید. با دانستن جنس و نوع گلابی دمای مورد نیاز برای رسیدن گلابی متغیر خواهد بود:

  • گلابی بارتلت: 4 تا 5 روز
  • گلابی بوسک و کامیک: 5 تا 7 روز
  • گلابی آنجو: 7 تا 10 روز

روش سوم: بدانید گلابی چه موقع رسیده است

1. گوشت گلابی را بررسی کنید. همانطور که گفتیم گلابی رسیده به سرعت خراب می‌شود. در یک گلابی رسیده گوشت انتهای گلابی نرم است و پوست گلابی با فشار دادن فرو می‌رود.


روش چهارم: کند کردن فرایند رسیدن گلابی

1. گلابی‌ها را داخل یخچال نگه دارید. در این صورت فرایند رسیدن به تأخیر می افتد.


روش پنجم: استفاده از گلابی بیش از حد رسیده

1. از گلابی‌های بیش از حد رسیده در کیک و شیرینی استفاده کنید. گلابی‌ها را پوست کنده و خرد کنید تا در کیک، پای یا شیرینی‌های میوه‌ای استفاده نمایید. شیرینی گلابی باعث می‌شود در کیک خود از شکر کمتری استفاده کنید.


2. گلابی‌های بیش از حد رسیده را بپزید. از آنجاییکه گلابی بیش از حد رسیده به سرعت تغییر حالت می‌دهد و شکل همیشگی را ندارد، بنابراین بهتر است آن را بپزید. با این حال گلابی رسیده هنوز طعم خوبی دارد و با افزودن کمی سیب و توت می‌توان یک دسر خوشمزه تهیه کرد. می‌توانید کمی ماست یا خامه به آن افزوده و با اضافه کردن کمی دارچین یا جوز هندی، یک دسر خوش طعم داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم