15 جمله‌ای که باعث به هم ریختن اعصاب خانم‌ها می‌شود!

به هم ریختن اعصاب خانم‌ها توسط آقایان بسیار آسان و امری طبیعی است!! اما گذشته از شوخی، مردان و زنان باهم تفاوت دارند. به همین دلیل هنگام ارتباط با یکدیگر دچار سوتفاهم می‌شوند. حتی اگر کلمات مناسبی استفاده شود بازهم ممکن است یکدیگر را به درستی درک نکنند. مانند وقتی که از کودک عصبانی بخواهید عذر خواهی کند. شاید این کار را انجام دهد اما این کار را با عصبانیت انجام می‌دهد.

بنابراین حتی اگر عمداً نخواهید یک زن را عصبانی کنید بازهم تفاوت‌های میان شما باعث می‌شود که نتوانید منظور خود را خوب نشان دهید. اما اگر متوجه این تفاوت‌ها شوید می‌توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و طرف مقابل را ناراحت نکنید.

1. “آرام باش”

طبق نظر همه زنان این جمله بدترین جمله است که می‌توان به یک زن گفت. زمانی که یک مرد به همسرش می‌گوید “آرام باش” همانند این است که آتش را شعله‌ور‌تر کرده باشد. زیرا به این معناست که او نمی‌تواند احساسات خود را کنترل کند. و درعین‌حال نشان می‌دهید که به نظر خودتان شما به‌عنوان یک مرد عاقل و منطقی هستید. پس به‌جای آن از او بپرسید که چه اتفاقی افتاده است.

2. “امروز خیلی خسته به نظر می‌رسی”

تمام افراد در هنگام خستگی ظاهر خوب و مرتبی ندارند و حوصله ندارند به خودشان برسند. بنابراین گفتن این جمله به فرد این را نشان می‌دهد که چقدر خسته و وحشتناک به نظر می‌رسد.

اگر نمی‌دانید چرا خسته بوده یا در زندگی‌اش چه می‌گذرد از او بپرسید. پرسیدن بهتر است تا این‌که با گفتن این جمله او را ناراحت کنید.

3. “چه کار داری؟”

بیشتر ارتباط و گفتگوی زنان به مردان به این دلیل است که می‌خواهند با همسرشان ارتباط برقرار کنند و به نیازهای خود پاسخ دهند. بنابراین به‌جای این‌که به خاطر سؤالش عصبانی و ناراحت شوید از او بپرسید که چه چیزی می‌خواهد یا در ذهنش چه می‌گذرد.

4. “عالی به نظر می‌رسی، چند کیلو وزن کم کرده‌ای؟”

بااینکه شاید از گفتن این جمله منظور بدی نداشته باشید اما این جمله نشان می‌دهد که فرد درگذشته برایتان زشت و غیر جذاب بوده است. هرگز ظاهر یک زن را با ظاهر گذشته او مقایسه نکنید. فقط بگویید که از دیدن او خوشحالید.

5. “تمام غذا را خوردی!”

این جمله یکی از بدترین جملاتی است که می‌توان به یک زن گفت. زیرا باعث می‌شود فرد تصور کند به نظر شما چاق است و باید غذای کم‌تری بخورد یا این‌که به خاطر خوردن غذا یا گرسنه بودن شرمنده باشد.

همچنین از گفتن این جملات هم خودداری کنید: “فقط همین را می‌خواهی بخوری؟”یادتان باشد که شما حق ندارید غذای یک زن را کنترل کنید.

6. “به خودت برس”

این جمله به این معناست که طرف مقابل به خودش نمی‌رسد و ظاهر شلخته‌ای دارد. حتی اگر از گفتن آن منظوری نداشته باشید بازهم فرد برداشت بدی می‌کند. بنابراین تاجای ممکن از گفتن آن خودداری کنید.

7. “باید بیشتر لبخند بزنی”

حتی مردان غریبه هم به خودشان اجازه می‌دهند این جمله را به زنان بگویند. اما زنان مجبور نیستند همیشه لبخند بزنند. زیرا این جمله باعث می‌شود زنان حس کنند همیشه مجبورند شاد باشند و لبخند بزنند.

8. “این کار زنانه نیست”

این‌که به فردی بگویید باید زنانه باشد یعنی این‌که مانند دوران قدیم استانداردهای خاصی برای تعریف زنان وجود دارد. اما امروزه این‌طور نیست. زنان مانند مردان لباس می‌پوشند و به سرکار می‌روند. آن‌ها خودشان شکل زندگی خود را انتخاب می‌کنند. بنابراین استفاده از این جملات حالت مردسالارانه دارد و زنان را ناراحت می‌کند. بنابراین به آن‌ها حس تحقیر ندهید.

9. “نسبت به سنت خوب مانده‌ای!”

این جمله از آن جمله‌هایی است که فرد قصد بدی از گفتن آن ندارد اما ممکن است بی‌ادبانه به نظر برسد. فقط بگویید “عالی هستی.” اما به یاد داشته باشید اگر از ته دل چیزی را بگویید فرد آن را می‌پذیرد.

10. “این جمله صحیح نیست” یا “این کار را به این صورت انجام می‌دهند”

گفتن این جملات به معنای تحقیر و شرمنده کردن طرف مقابل است. البته منظورمان این نیست که نمی‌توانید با یکدیگر شوخی کنید. شوخی کردن زمان خودش را دارد و لازم نیست جلوی دوستان خود یا جمع خای خانوادگی با همسرتان شوخی کنید.

11. “گوش کن”

استفاده از این جمله در آغاز بحث به این معناست که او تابه‌حال به شما گوش نمی‌داده و حالا شما به او دستور می‌دهید و او هم مجبور است اطاعت کند.

12. “این کار مردانه است، بگذار خودم انجام دهم!”

کار مردانه چیست؟ بله مشاغلی وجود دارد که بیش‌تر کارکنان آن مرد هستند، مانند کار در معدن یا کارآفرینی. اما ازآنجایی‌که مردها توانستند کارهایی را انجام دهند که قبلاً تصور می‌شد کارهای زنانه‌اند، مانند آموزش یا پرستاری، پس چرا زنان نتوانند کارهای مردانه انجام دهند؟ زیرا انجام کار به مهارت، استعداد و علاقه نیاز دارد نه به جنسیت.

اما در فضای خانه منظورتان از کارهای مردانه، بلند کردن لوازم خانه یا تعمیر لوله‌هاست؟ باید بگویم که خیلی از مردها از پس این کارها برنمی‌آیند و از سوی دیگر خیلی از خانم‌ها این کارها را به‌راحتی انجام می‌دهند. بنابراین تصور نکنید کاری مردانه است و زنان از پس انجام آن برنمی‌آیند.

13. “حداقل من هرگز…”

این جمله زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهیم اشتباه خود را توجیح کنیم. به‌جای این‌که مسئولیت اشتباه خود را گردن بگیریم گذشته را به وسط می‌کشانیم. همه ما در زندگی اشتباهاتی انجام داده‌ایم که به خاطر آن‌ها شرمنده‌ایم. اما این‌که برای پاک کردن گناه خود اشتباهات فرد را به رخش بکشید کاملاً بچه‌گانه است.

14. “چرا همیشه این کار را انجام می‌دهی؟!”

هیچ فردی “همیشه” کاری را انجام نمی‌دهد. شنیدن این جمله باعث می‌شود افراد حالت تدافعی به خود بگیرند. برای مثال جمله “تو همیشه ظرف‌های کثیف را داخل ظرف‌شویی رها می‌کنی و می‌روی” به این معناست که آن فرد تنبل است. حتی اگر این کار به‌طور اغلب یا همیشه انجام می‌شود لازم نیست آن را به روی فرد بیاورید و او را عصبانی کنید. به‌جای گفتن این جمله می‌توانید درباره این موضوع با او صحبت کنید.

15. “مهم نیست!”

هیچ‌چیز بیشتر از این جمله کوتاه نمی‌تواند اعصاب زنان را به هم بریزد. زیرا ممکن است چیزی برای شما به‌عنوان یک مرد مهم نباشد اما زمانی که همسرتان به خاطر آن عصبانی شده است پس حتماً برایش مهم است. بنابراین حتی اگر مسئله‌ای برایتان مهم نیست سعی کنید با همسرتان همراهی کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم