روش های مختلف برق انداختن طلا و تمیز کردن آن + ویدیو

طلا یک فلز زیبا و باارزش است اما به مراقبت نیاز دارد. طلا را باید تنها یک یا دو بار در سال جلا داد و انجام بیش از حد این کار به طلا آسیب می‌رساند. اما با مراقبت و توجه، طلایتان مانند روز اول خواهد درخشید. پس با پروشات همراه باشید.


روش اول: جلا دادن منظم

1. طلا را در مخلوط آب، جوش شیرین و مایع ظرفشویی قرار دهید. یک ظرف را از آب پر کنید، کمی جوش شیرین و مایع ظرفشویی ملایم به آن بیفزایید. طلا را در محلول قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند.


2. با یک مسواک دندانه نرم طلا را بسابید. یک مسواک کودکانه با دندانه‌های نرم بهترین انتخاب است. به آرامی طلا را با این مسواک بسابید. لازم نیست با فشار این کار را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که شکاف‌های موجود در طلا را نیز تمیز کنید.


3. طلا را بشویید. پس از سابیدن طلا با مسواک آن را از محلول خارج کرده و در زیر آب گرم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که جوش شیرین از روی طلا تمیز شود. طلا را بررسی کنید تا ببینید خوب تمیز شده باشد.


4. طلا را با یک تکه پارچه خشک کنید. برای خشک کردن طلا از یک پارچه نرم استفاده کنید. از پارچه‌های زبر و حوله‌ای استفاده نکنید زیرا به طلا آسیب می‌رساند. حتی می‌توانید بگذارید در هوای آزاد خشک شود.


5. برای تکمیل فرایند جلادهی از پارچه جواهر فروشی‌ها استفاده کنید. به آرامی سطح طلا را تمیز کنید و ذرات را از بین ببرید. اگر گرد و خاکی باقی نمانده کمی طلا را تمیز کنید تا درخشش آن افزایش یابد.

  • برای خرید پارچه مخصوص جواهر می‌توانید به جواهرفروشی‌های آنلاین، جواهر فروشی و سوپرمارکت‌ها مراجعه کنید.

روش دوم: از بین بردن خش روی طلا

1. در ابتدا طلا را تمیز کنید. مایع ظرفشویی ملایم و آب را در یک ظرف تمیز باهم مخلوط کنید. طلا را در محلول خوب بمالید. سپس آن را از آب خارج کرده و در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود.


2. آب و آمونیاک را مخلوط کنید. به ازای شش پیمانه آب یک پیمانه آمونیاک در ظرف بریزید. آمونیاک هم از فروشگاه‌های مختلف قابل خریداری است. در هنگام استفاده از آمونیاک حتماً دستکش پوشیده و مراقب دستان خود باشید.


3. طلا را در محلول قرار دهید. طلا را در محلول قرار داده و بگذارید یک دقیقه بماند. طلا نباید بیش از یک دقیقه در محلول بماند.


4. با دستمال کاغذی طلا را خشک کنید. پس از یک دقیقه طلا را از محلول خارج کنید. طلا را به دقت بررسی کنید تا ببینید خش‌ها از بین رفته‌اند. سپس طلا را با دستمال کاغذی خشک کرده یا در هوای آزاد قرار دهید. در صورت نیاز این فرایند را تکرار کنید.


روش سوم: مراقبت از طلا

1. در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین طلا نپوشید. در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین که باعث عرق کردن می‌شود طلا نپوشید. زیرا عرق اسیدی است و به طلا آسیب می زند. اگر در حین انجام این فعالیت‌ها نمی‌توانید طلا را درآورید بهتر است آن را با یک پارچه نرم بپوشانید.


2. هنگام پوشیدن طلا لوسیون استفاده نکنید. برخی از محصولات بهداشتی و زیبایی، مانند لوسیون ها، به طلا آسیب می‌زنند. اسپری مو و عطر هم چنین هستند. در هنگام پوشیدن طلا می‌توانید از این محصولات استفاده کنید اما مراقب باشید با طلا تماس نداشته باشند.


3. مراقب حرکات خود باشید. در هنگام پوشیدن طلا مجبور نیستید بی حرکت بمانید اما باید مراقب حرکات خود باشید. به اجسام دیگر برخورد نکنید یا اجازه ندهید طلایتان به لوازم دیگر برخورد کند. مراقب بودن باعث می‌شود طلای شما آسیب ندیده و خش برندارد.


4. از طلاهای ظریف کمتر استفاده کنید. اگرچه استفاده از طلاهای زیبا وسوسه کننده است، اما سعی کنید کمتر از آن‌ها استفاده نمایید. طلاهای گران و با مقاومت کمتر را روزانه به همراه نداشته باشید. بلکه آن‌ها را در مراسم‌های خاص استفاده کنید. استفاده کمتر ماندگاری آن‌ها را افزایش خواهد داد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم