8 مورد از دلایل شکست استارتاپ‌های تازه‌کار

بعد از تحقیق بر روی استارتاپ‌های شکست‌خورده و مصاحبه با سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدیم که این موارد باعث شکست استارت آپ های تازه‌کار می‌شود. اما خوشبختانه می‌توان از این موارد جلوگیری کرد. در ادامه 8 مورد از دلایل شکست استارتاپ‌های تازه‌کار آورده شده است.

  1. فراموش کردن فروش: شاید واضح به نظر برسد اما برخی از استارت آپ ها فراموش می‌کنند که وظیفه‌شان فروش خدمات و کالا است. آن‌ها فقط به استراتژی‌های کار و فروش توجه می‌کنند و یادشان می‌رود که هدفشان فروش است. هدف استفاده از استراتژی‌های مختلف این است که آن را به‌عنوان محصول یا خدمات به مشتری بفروشید.
  1. فروش زیاد تکنولوژی: یکی از مشکلات استارت آپ ها این است که زمانی که با کاهش فروش مواجه می‌شوند، ویژگی‌های محصول را افزایش می‌دهند. این کار اشتباه است. زیرا باید ویژگی‌های مفید را در اختیار مشتری قرار دهید. بنابراین بهترین راه این است که بر بازاریابی تمرکز کنید نه افزایش ویژگی‌های محصول.
  1. زمان طولانی برای راه‌اندازی: اگرچه نباید در راه‌اندازی و تولید محصول یا خدمات عجله کرد، اما هرچقدر برای تولید آن‌ها مدت‌زمان بیشتری صرف شود، امکان ارائه محصولات و خدمات نامعتبر افزایش خواهد یافت.
  1. کاهش نقدینگی: در تجارت نقدینگی از هر چیزی مهم‌تر است. بنابراین می‌توانید از حسابدار یا مدیران مالی لایق استفاده کنید و خودتان هم همیشه بر میزان نقدینگی و حساب‌های مالی سرکشی کنید. همچنین زمانی که سود زیادی نصیبتان می‌شود آن را هدر ندهید.
  1. تمرکز روی یک مشتری: استارت آپ هایی که تمام‌وقت و انرژی خود را روی یک مشتری متمرکز می‌کنند درنهایت شکست می‌خورند. زمانی که آن مشتری خدمات یا ویژگی خاصی را طلب می‌کند، آن خدمات ارائه می‌شود تا مشتری راضی نگه‌داشته شود و تصور می‌شود که این روش خوبی است. این کار باعث می‌شود که خدمات و محصولات فقط برای آن مشتری جالب باشد نه همه مشتری‌های بالقوه.
  1. عدم مسئولیت‌پذیری: بنیان‌گذار و مدیرعامل یک استارت آپ مسئولیت همه موفقیت و شکست‌ها را به عهده دارد. بنابراین این‌که شکست‌ها را بر گردن کارمندان، مشتری، سرمایه‌گذار یا افراد دیگر بیندازند، کاملاً غیرحرفه‌ای است.
  1. طمع بیش‌ازحد: برخی از استارت آپ ها فقط برای استفاده از مزیت راه‌اندازی یک کسب‌وکار ایجاد می‌شوند و پس از مدتی جمع‌آوری می‌شوند. اگرچه ازلحاظ قانونی مجرم تلقی نمی‌شوند، اما ازلحاظ اخلاق کاری درست نیست و مانع موفقیت استارت آپ های دیگر می‌شوند و مزایای آن‌ها را کاهش می‌دهند.
  1. غرور زیاد: گاهی اوقات افراد درباره کسب‌وکار خود بیش‌ازحد مغرور می‌شوند و تصور می‌کنند که استارت آپ آن‌ها از تمام استارت آپ های دیگر برتر است و تبلیغات بیش‌ازحدی انجام می‌دهند اما درنهایت شکست می‌خورند. بنابراین در انجام تبلیغات تعادل را رعایت کنید.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم