مشکلاتی در رنگ‌آمیزی تیره دکوراسیون که شاید تابه‌حال به آن‌ها فکر نکرده‌اید

مشکلاتی در رنگ‌آمیزی تیره دکوراسیون که شاید تابه‌حال به آن‌ها فکر نکرده‌اید

رنگ‌آمیزی تیره دکوراسیون بسیار جالب است و توسط طراحان به‌عنوان یکی از بهترین رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی خانه انتخاب‌شده است. اما اغلب مردم از رنگ‌آمیزی تیره خودداری می‌کنند، آیا می‌دانید چگونه باید براین مشکل غلبه نمود؟

اگرچه این طراحی و رنگ‌آمیزی بسیار جالب است اما بیشتر افراد به این دلیل که رنگ‌های تیره فضای خانه را تاریک و کوچک می‌کنند، از استفاده آن خودداری می‌کنند. علاوه براین، در هوای گرم فضاهای تیره سریع‌تر گرم می‌شوند و گرما را خارج نمی‌کنند. و اگر پس از مدتی بخواهید آن رنگ را تغییر داده و روشن‌تر کنید، این کار سخت‌تر خواهد بود.

بااین‌حال مسلماً در طراحی خانه شما نقاط قوت بسیاری وجود دارد که این موارد را می‌پوشاند. به همین دلیل اگر می‌خواهید از رنگ تیره استفاده کنید، اصلاً نترسید. موارد زیر در تصمیم‌گیری به شما بیشتر کمک خواهد کرد:

1. اندازه چندان مهم نیست

اجازه ندهید که اندازه اتاق شما را از رنگ‌های جالب منع کند. رنگ‌های تیره خطوط دیوار را نشان نمی‌دهند و احساس بی‌انتهایی را القا می‌کنند. برای تناسب بیشتر می‌توانید از لوازم روشن استفاده کنید.

2. از تصاویر و نقاشی‌های مختلف استفاده کنید

معمولاً رنگ‌ها چشم را گول می‌زنند. بنابراین می‌توانید از تصاویر یا نقاشی‌های جالب استفاده کنید. این تصاویر دیوار تیره را کاملاً محو می‌کنند و خودشان نیز بیشتر جلب‌توجه می‌کنند.

3. سقف اتاقتان کوتاه است؟

اگر سقف اتاقتان کوتاه است بهتر است سقف را نیز همانند دیوارها به رنگ تیره درآورید. در این صورت ارتفاع اتاق بیشتر نشان داده می‌شود. همچنین با نصب یک آینه می‌توانید فضا را بیشتر نشان دهید.

4. از بخش‌های کوچک خانه شروع کنید

رنگ‌های تیره رنگ‌هایی خنثی هستند. بااین‌حال اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید ابتدا از اتاق‌های کوچک خانه استفاده کنید. اتاق‌های کوچکی که به این شکل رنگ‌آمیزی می‌شوند همانند جواهری در خانه‌تان هستند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم