نحوه طبخ گوشت کوسه به روش های مختلف

در ایسلند، گوشت فاسد کوسه توسط بومی‌ها و توریست‌ها خورده می‌شود. در جاهای دیگر هم گوشت کوسه را همانند ماهیان دیگر پخته و سرو می‌کنند. معمولاً گوشت کوسه به صورت فیله یا استیک به فروش می‌رسد. در بسیاری از رستوران‌های دریایی هم ممکن است گوشت کوسه سرو شود، علاوه بر آن، در برخی از فروشگاه‌ها هم ممکن است با فیله کوسه مواجه شوید. کوسه براساس نوع و محل صید ممکن است با نام‌های مختلف به فروش برسد، مانند باله سیاه، ماکو و بونیتو. می‌توانید تنها باله‌ها را پخته و سوپ باله تهیه کنید و یا اینکه با پختن قسمت‌های بزرگ‌تر آن یک شام دریایی مفصل داشته باشید. با پروشات همراه باشید.


مراحل

1. بهترین گوشت کوسه موجود را خریداری کنید. گوشت تازه کوسه با فشار دادن انگشت فرو می‌رود. گوشت تازه و مرطوب کوسه که شفاف است را خریداری کنید. گوشت کوسه نباید ورقه ورقه باشد.


2. گوشت را در محلول مناسب بخوابانید. گوشت را به آب دوغ یا آب لیمو آغشته کرده و حداقل 30 دقیقه در آن قرار دهید. در این صورت بوی آمونیاک، که به دلیل از دست رفتن خون کوسه پس از صید، ایجاد شده، از بین خواهد رفت.


3. گوشت‌های تیره را جدا کنید. پیش از پختن گوشت، تکه‌های تیره رنگ آن را با چاقو ببرید. اما پوست را نگه دارید. وجود این پوست باعث نگهداری رطوبت در حین پختن می‌شود.


4. گوشت را تا زمانی بپزید که رنگ آن مات شود. گوشت داخلی باید هنوز مرطوب باشد. بهتر است که از پیش از حد پختن گوشت خودداری کنید.

  • با گذاشتن گوشت در سینی فر یا پیچاندن آن در فویل و قرار دادن در سینی، آن را بپزید. پیش از این کار گوشت را به نمک و فلفل آغشته کرده و کمی کره یا روغن به آن بزنید. گوشت را در دمای 450 درجه فارنهایت (230 درجه سلسیوس) بپزید. به ازای هر 2.5 سانتی متر گوشت باید 10 دقیقه پخته شود.
  • می‌توانید گوشت کوسه را به نمک، فلفل، آب لیمو و مواد دیگر آغشته کرده و کباب کنید. این گوشت در 6 تا 8 دقیقه کباب می‌شود.
  • گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کرده و با کره یا روغن در تابه سرخ کنید. همچنین می‌توانید آن را با سبزیجات سرخ کنید.
  • می‌توانید گوشت کوسه را در آب یا عصاره ماهی، به همراه سبزیجات و ادویه، بپزید. به ازای هر 2.5 سانتی متر از گوشت، باید آن را 8 دقیقه بپزید.
  • با گذاشتن گوشت کوسه روی 2.5 تا 5 سانتی متر آب جوش می‌توانید آن را بخارپز کنید. درب آن را گذاشته و بگذارید آب با دمای یکسان بجوشد. به ازای هر 2.5 سانتی متر از گوشت، باید 8 تا 10 دقیقه بخارپز شود.
                               

دیدگاه‌ها (20)

بستن فرم

  1. Z

    دی 22, 1402

    خدا لعنت کنه باعث و بانیش ک مجبوریم بجای ماهی کوسه بخوریم اگ دریا رو نمیفروختن و این گرونی ها نبود ما هم ماهی میخوردیم

    پاسخ

  2. کوسه

    اسفند 15, 1401

    به عنوان یک کوسه خیلی بهم برخورد

    پاسخ

  3. sami

    اسفند 14, 1401

    عالی ممنونم

    پاسخ

  4. کوسه

    مرداد 27, 1400

    لطفا مارو نخورید

    پاسخ

  5. یاقوت

    بهمن 26, 1399

    اعتقادشون اینه ک هرچیزی ک انسان خوشش اید حرام است …

    پاسخ

  6. زارع

    آبان 16, 1399

    اوایل که قند وارد ایران شد حرام بود بعد آخوندا حلالش کردن

    پاسخ

  7. کیارش

    شهریور 30, 1398

    عالی بی نظیر بود سرو کردنش هم اسان هست

    پاسخ

  8. سلام

    اسفند 18, 1397

    گوشت کوسه حرام است، این همه ماهی خوب هی بیاید ماهی ترویج کنید که مشکل داره! مثل هزارتا چیز دیگه ک مشکل داره و بعدا بشر بهش میرسه و میگن چه اشتباهی کردیم

    پاسخ

    • نیکو در پاسخ به سلام

      شهریور 4, 1398

      سلام موافقم عجیبه که گوشت کوسه رو تبلیغ میکنن. هر چیزی حرامه با دلیل پزشکی و بخاطر ضررش بوده

      پاسخ

      • سوری در پاسخ به نیکو

        آبان 1, 1398

        یعنی واقعا فکر میکنی هر چی حروم اعلام میشده دلیل منطقی و پزشکی داشته؟! تحلیلت بخوره تو سر من. میتونی با همین تحلیلت برای من توضیح بدی دلیل حرام بودن دوش حمام رو اون اوایلی که تو ایران استفاده میشد؟ چرا اخوندها اون زمان حرام اعلامش کردن و بعد حلال شد؟!

        پاسخ

        • رهگذر در پاسخ به سوری

          آذر 25, 1398

          کسی که دین داره دستور دینش رو اجرا می کنه و این ربطی به آخوند و کشیش و… نداره چون اونها فقط دستورات دین رو به مردم می رسونند پیغمبر که نیستند دین خودشون یا نظرات خودشون رو بگویند!!!!!
          دوش حمام هم هیچ وقت در کتابهای احکام یا رساله مراجع حرام نبوده و نیست و این رو آدمهای دین ستیز برای امثالی مثل شما به دروغ بین مردم پخش می کنند تا هم دین رو بدنام کنند و هم مردم رو به سمت بی دینی و بی اعتقادی بکشانند…
          و به نظر من اینکار می تونه بیشتر از سیاست های انگلیس در کشورهای اسلامی نشات گرفته باشه…

          پاسخ

          • اخوند اسلیر در پاسخ به رهگذر

            آذر 26, 1398

            از هنر بارز و سلاح ویژه شما و امثال شماست
            (بویژه متعصبین و اخوندا و و امثالشون)که تقصیر و اشباهاتتون رو بندازین گردن دیگری(به ویژه یه دشمن فرضی) تا راحت از زیر بار مسئولیت حرفا و اشتباهتتون در برید مثل همین تهمتی که به دوست بالای زدید و برام اثبات کردید شما هم از اوناید
            مثال برترشم هم وضعیت اسفناک امروزی مملکت،هر نهادی هر غلطی میکنه میگه کار یکی دیگست و این چرخ ادامه داره که معمولا در پایان همه متفق القول میشن که اینم یه حیله دیگه دشمن(البته بسته به شرایط نوعش عوض میشه حتی میتونه بشه بدحجابی اگه سیل بیاد)و بعد با خیال راحت میرن به اختلاسشون میرسن.برای اینکه حرفی نمون لازم بگم اکثر مسئولین و مقامات کشور یا اخوندن یا اخوندزاده و فعلا رئیس همه قوه ها اینطورین
            بله اینطوری راحت میشه گفت که اخوندا نبودن که میگفتن نام خدا را نباید با دست چپ نوشت و دانش اموزا را فلک کرد که با دست دست راست بنویسن یا اخوندا نبودن که دوچرخه،رادیو،ویدیو،سینما،دوش،لباسشویی و غیره رو حرام میدونستن.اره اینا حیله دشمن نه حرف اونا البته اینم بگم که اینا تا وقتی حرام که منفعتی براشون نداشته باشن حتی امریکا هم میشه دوست اگه لازم بشه مثل روسیه.خوشبختانه دیگه دستتون رو شده و توی 40 سال با حکومت مقدستون این مسئله را برای خیلیا اثبات کردید
            بگذریم،امیدوارم اگه نظرمم دیدی مثل یه رهگذر خوب رد بشی(نام کاربریتو عوض نکنی گلم) و جوابمو ندی(بهانه نیارید) چون خوش ندارم با امثال شما هم زبون بشم .کم تو جامعه از دست شما به حساب مستضعفین نمیکشیم که حالا باید توی فضای مجازی هم بکشیم.متاسفانه اینروزا تو هر پست و سایتی که میرم یه کلونی ازتون هست.کاش حداقل بیخیال این یه قلم بشید(فضای مجازی)
            حس میکنم بهتر دیگه به این پست سر نزنم چون قرار کلی کلونی و مستضعف ازم تعریف کنن و با کلمات ناب خودشون رو بهم معرفی کنن

            پاسخ

          • هموطن در پاسخ به رهگذر

            مهر 10, 1399

            پس نظرت در مورد حرام بودن قند و شکر که بعد روش حلال کردنش این شد که اول بزنید داخل استکان چایی بعد بخوریدش چی هست؟؟

            پاسخ

      • شهروند در پاسخ به نیکو

        آبان 2, 1398

        تنباکو را هم حرام اعتام کردند اما بعد حلال شد !!!!!!!
        تلویزیون هم همینطور
        موبایل هم همینطور . الآن همون هایی که می گفتن موبایل حرامه دو تا موبایل تو جیبشون دارن .

        پاسخ

    • کیارش در پاسخ به سلام

      شهریور 30, 1398

      بخاطر همین چیز های حرام که به پوچی میرسیم همه چیز حرامه دیگه

      پاسخ

      • رهگذر در پاسخ به کیارش

        آذر 25, 1398

        همیشه از بی دینی انسان به پوچی می رسه… تا جایی که علت خیلی از بیماری های روحی و روانی و خیلی از خودکشی و همچنین قتل ها در دنیای امروز دوری از دین و خداپرستی هست. کمی در این رابطه تحقیق کنی خود روانشناسان و محققین غربی هم در این مورد مطلب زیاد نوشته اند.

        پاسخ

    • مجتبی در پاسخ به سلام

      آبان 18, 1402

      دلیل حرام بودن گوشت کوسه زنده زا بودنش بوده درحالی که مطالعه کنین کوسه تخم هاش رو تو بدن خودش نگهداری میکنه ومثل باقی موجودات تخم گذاره

      پاسخ