راه‌هایی برای افزایش تمرکز طبق مدل هاروارد

آیا در حین کار به‌سرعت حواستان پرت می‌شود؟ آیا هنگام خواندن ایمیل‌ها، پاسخ دادن به تلفن و انجام پروژه‌ها درگیر می‌شوید و حس می‌کنید نمی‌توانید کاری انجام دهید؟ انجام کارهای مختلف در حین کار ممکن است بازدهی‌تان را افزایش دهد اما تمرکزتان را کاهش می‌دهد. اما خوشبختانه برای افزایش تمرکز راه‌های مختلفی وجود دارد.

طبق تحقیقات انجام‌شده انجام وظایف مختلف امکان بروز اشتباه را افزایش داده و باعث می‌شود کارهای مهم را فراموش کنیم. همچنین ممکن است حافظه‌تان ضعیف شده و بسیاری از موارد را فراموش کنید. اما برای کمک به شما 3 راه‌حل ارائه می‌دهیم:

  • وظایف خود را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک از بقیه مهم‌تر هستند.
  • کمی دقیق‌تر فکر کنید و اولویت‌ها را به گونه‌ای سازمان‌دهی کنید که وظایف مهم‌تر را سریع‌تر انجام دهید.
  • سپس درباره نحوه انجام وظایف موردنظر تصمیم‌گیری کنید.

این سه مرحله وقت زیادی از شما نمی‌گیرند اما به شما کمک می‌کنند تا اولویت‌های خود را بشناسید و به دلیل انبوه وظایف دچار استرس نشوید.

ازجمله کارهای دیگر برای افزایش تمرکز این است که قبل از شروع کار کمی راه بروید و به فکر خود استراحت بدهید و یا این‌که تمام چیزهایی که حواستان را پرت می‌کند از دسترس خود خارج کنید. برای یک ساعت ایمیل خود را بسته، تلفن خود را خاموش‌کنید و به کارهایتان رسیدگی کنید.

اگرچه شاید به خاطر انجام وظایف مختلف به خودتان ببالید اما این وظایف بازدهی شما را کاهش می‌دهند. اما با در نظر گرفتن این موارد و انجام آن‌ها می‌توانید بازدهی خود را افزایش داده و عملکرد بهتری داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم