کاری را که دوست دارید انجام دهید و کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید تا موفق شوید!

آیا هرروز صبح به این امید از خواب بیدار می‌شوید که شغل موردعلاقه یا فرد موردعلاقه یا هر چیزی که زندگی‌تان را تغییر دهد، را پیدا کنید؟ زمانی که به آن دست پیدا کردید خود را خوشبخت‌ترین فرد روی زمین می‌دانید. اما حقیقت زندگی این‌گونه نیست. هیچ فرد یا چیز خاصی وجود ندارد که باعث شود تا ابد احساس خوشبختی کنید. مهم این است که زندگی خود را بپذیرید و دوست داشته باشید و درکنار آن پیشرفت کنید.

بیشتر افراد می‌دانند چه می‌خواهند

افراد زیادی هستند که در زندگی به دنبال چیزی هستند که شور و نشاطشان را زنده کند و به زندگی آن‌ها رنگ دیگری ببخشد، اما جستجو و پیدا کردن آن دشوار است. اما مشکل اینجاست که بیشتر ما می‌دانیم چه چیزی ما را خوشحال می‌کند، حتی اگر هرگز آن را نداشته‌ایم. برای مثال شاید شما از رنگ‌آمیزی لذت ببرید و این را بدانید، اما برای سال‌های سال کاری را انجام می‌دهید که هیچ ربطی به رنگ‌آمیزی ندارد. به همین دلیل باید کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید.

هیچ کاری وجود ندارد که تا ابد هیجان‌زده‌تان کند

حتی کسانی که زندگی یا خودروی رؤیایی خود را دارند، تمام مدت به خاطر داشتن آن هیجان‌زده نیستند. زیرا هر چیزی نکات منفی هم دارد. برای مثال شاید دوست داشته باشید که بازیگر شوید و در این کار هم موفق شوید. اما بازیگری سختی‌های خود را دارد مانند تست دادن، مصاحبه، حفظ کردن دیالوگ‌ها و خیلی از مشکلات دیگر. اما برای این‌که به رویای خود دست پیدا کنید ارزش این را دارد که این سختی‌ها را تحمل کنید. بنابراین با این انتظار بی‌جا که زندگی‌تان همیشه کامل باشد خود را گول نزنید.

انجام کار موردعلاقه‌تان شاید چندان آسان نباشد

انجام کارهایی که دوست دارید یا زندگی موردعلاقه‌تان شاید چندان آسان نباشد. اگر این‌طور بود شاید هرگز به‌عنوان یک انسان رشد نمی‌کردید. و زمانی که کتاب می‌خوانید یا فیلم تماشا می‌کنید می‌بینید که رشد شخصیت اصلی بسیار مهم است. بنابراین شاید چالش‌ها و سختی‌های زندگی از شما فرد بهتری بسازد. بنابراین بهتر است از این چالش‌ها اسقبال کنید.

اولویت‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید

بسیاری از مردم از این شکایت می‌کنند که می‌دانند چه‌کاری را دوست دارند اما آن را انجام نمی‌دهند. مشکل اینجاست که آن‌ها اولویت‌های زندگی خود را انتخاب نکرده‌اند. همه ما وظایف زیادی داریم و برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم. بنابراین کاری را انجام می‌دهیم که برایمان مهم‌تر است. اگر دوست دارید کاری را انجام دهید اما این کار را نمی‌کنید، از خودتان بپرسید که چقدر برایتان اهمیت دارد. آیا موارد دیگری وجود دارد که آن‌ها را ترجیح دهید؟ با خودتان صادق باشید، شما هرروز باید به اولویت‌های خود رسیدگی کنید. بنابراین آن‌ها را درست انتخاب کنید.

اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید، هرروز از انجام آن لذت خواهید برد. اگر کاری را که دوست ندارید انجام دهید به یک وظیفه تبدیل خواهد شد. بهترین راه موفقیت این است که در زندگی خود کارهای موردعلاقه‌تان را انجام دهید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم