چگونه خاویار را سرو کنیم

در گذشته تصور می‌شد خاویار غذای ثروتمندان و اشراف است اما امروزه این خوارکی گرانقیمت در اختیار مردم عادی هم قرار گرفته است. با این حال طعم خاص آن ممکن است باعث شود که خوردن آن برای اولین بار در نظرتان یک چالش باشد. با پروشات همراه باشید تا نحوه سرو کردن و خوردن خاویار را یاد بگیریم.


مراحل

1. بدانید که چه می‌خورید.

  • بدانید که خوردن خاویار می‌تواند ترسناک باشد. زیرا خاویار تخم‌های ماهی ماده است که از استروژن به دست آمده. امروزه، خاویار ارزان‌تر از سالمون و پوزه‌پارویی آمریکایی به دست می‌آید.

2. آن را به صورت سرد نگه دارید.

  • خاویار باید در سرما نگهداری شود نه در دمای اتاق. خاویار را به صورت سرد نگه داشته و بخورید. حتی در هنگام سرو کردن هم می‌توانید تکه‌ای یخ در کنار آن قرار دهید تا دمایش پایین بماند.

3. از لوازم مناسب سرو کردن استفاده کنید.

  • هرگز خاویار را با بشقاب و چنگال استیل سرو نکنید زیرا ممکن است طعم آن را تغییر داده و آن را تلخ و فلز مانند کند. خاویار را با بشقاب و چنگال سرامیک، شیشه‌ای یا پلاستیکی سرو کنید.

4. انواع مختلف خاویار را امتحان کنید.

  • خاویار در انواع مختلف وجود داشته و هر کدام طعم متفاوتی دارد. برای انتخاب بهترین خاویار متناسب با ذائقه‌تان انواع مختلف را امتحان کنید. اگر طعم اولین نوع را دوست نداشتید ناامید نشوید.

5. مقادیر کم بردارید.

  • خاویار باید به مقدار کم سرو شود نه یک قاشق غذا خوری پر شده. از گذشته رسم بر این بوده که هر بار مقدار کمی از خاویار خورده می‌شد، در این صورت طعم آن را کاملاً حس کرده و دلزده نمی‌شوید.

6. آن را با کرگر بخورید.

خاویار معمولاً با کرگر یا نان بدون نمک یا پنکیک‌های سنتی روسی به نام بلینی سرو می‌شود. خوردن خاویار با این ترکیبات طعم آن را بهتر می‌کند.


7. آن را تزئین کنید.

  • خاویار را با تزئیانتی مانند جعفری، خامه‌ترش، پیاز خرد شده، تخم مرغ پخته خرد شده و شوید سرو می‌کنند. استفاده از این ترکیبات تجربه بهتری به شما خواهد بخشید.

8. کل محتوی را استفاده کنید.

  • خاویار در ظرف‌های کوچک فروخته می‌شود به این معنا که باید در یک وعده مصرف شود. یک ظرف خاویار را یک بار مصرف کنید و باقیمانده آن را کنار نگذارید. کنار گذاشتن خاویار باز مزه آن را تغییر داده و باعث خراب شدن آن می‌شود.

9. آن را به عنوان یک پیش غذا استفاده کنید.

  • خاویار غذای اصلی نیست بلکه پیش غذاست و یا در کنار غذای اصلی گذاشته می‌شود. در هنگام سرو کردن این موضوع را به خاطر داشته باشید زیرا درست کردن یک غذای اصلی از خاویار نه تنها گران بوده بلکه ممکن است باعث شود از طعم آن خوشتان نیاید.

10. پایان.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم